Sjonge, ik ben nog niet bepaald onder de indruk van de VW dealers hier.

Ben zeer geinteresseerd in de GTI, zoals het nu lijkt komt er volgend jaar zo'n ding. Tijdje geleden dus bij de dealer in Heerenveen naar binnen gestapt. Was de enige in de zaak, stond een mooie GTI. Uitgebreid bekeken, in gezeten, paar keer met de deuren geslagen maar de verkoper had geen zin om achter het bureau vandaan te komen. Dan niet, ik ga ook niet bedelen. Maar weer opgestapt. Toen eens bij de dealer in Leeuwarden naarbinnen gestapt, stond ook een GTI. Daar kwam wel een verkoper op me af, tijdje mee gesproken en gezegd dat ik serieus interesse heb en of ik eens kan proefrijden. Was geen probleem, zijn collega zou me bellen voor een afspraak. Gegevens achtergelaten enzo. Je raadt het al, het telefoontje moet nog komen na 3 maand. Toen gedurende enkele wekenv in totaal 3 keer bij de VW dealer in Sneek gekeken, zitten wat klanten vlakbij dus makkelijk om soms even naar binnen te stappen daar. Het is me in die 3 keer nog niet gelukt om in gesprek te komen met een verkoper. Of ze zitten achter het bureau, of ze geven meer aandacht aan wat oude grijze dakduiven als klant. Nu hebben ze daar ook geen GTI staan maar goed. Laatste keer maar Golf brochure meegenomen. Kom ik thuis, is het een brochure van januari, de hele GTI komt er niet in voor. Ouwe troep dus, daar hebben we wat aan.
Vanmiddag was ik weer in Leeuwarden dus maar weer es kijken bij de VW dealert daar. Helaas ditmaal geen GTI meer staan (en dat als grootste VW dealer in Friesland

), alleen maar van die suffe wieldopedities. Na een tijdje rondlopen besloot een verkoper om toch maar even op te kijken van zijn computerscherm dus een paar woorden mee gewisseld. Nee, hebben geen GTI. Komt er wel weer 1, in december. Zozo... is dat een demo vroeg ik? Proefritje mogelijk? Heb serieus interesse. Nee, was niet mogelijk. Dan moesten ze wat zien te regelen met de importeur, moeilijk moeilijk en verder ook weinig toeschietelijk de verkoper. Okee, ik weet wel weer genoeg. Adios en de groeten.
Ze willen dus niets verkopen blijkbaar. Nu es kijken of er ook nog normale VW dealers bestaan in de regio...