De nieuwe Golf VI (GTI)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: De nieuwe Golf VI (GTI)

Bericht door Arthur » 29 jul 2009, 16:38

indobesar schreef:
François schreef:Gisteravond laat reed ik op de A59 richting 's-Hertogenbosch naar huis, toen ik plots ingehaald werd door een Golf VI Variant met aan beide kanten een uitlaat. Deze uitvoering kende ik nog niet dus ik noteerde voor de zekerheid het volgende kenteken: 57-JFV-9 Thuis aangekomen checkte ik dit kenteken op de site van de RDW en tot mijn verbazing zou het gaan om een Golf VI Variant met 155kw. Hoe vreemd is dat?
Volgens mij bestaat er nog geen Golf VI Variant?! :roll:
Volgens mij wel. Een facelift V. Dus frontje van de VI op de V gemonteerd. Rest hetzelfde.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/11753 ... in-t-nieuw" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Kurtje

Bericht door Kurtje » 07 aug 2009, 10:58

Macboy schreef:Toch erg fraai in zilvergrijs !

Afbeelding
Afbeelding

Hey dit is de GTI van Snip voor ons huisje... :mrgreen: Waar heb je deze teruggevonden mag ik vragen? 8)
Mijn GTI is sinds gisteren bij de dealer aangekomen, hopelijk kan hij volgende week afgeleverd worden!

Afbeelding

Afbeelding

Carbon Steel Grey, 5 deurs, ... :df: :banaan:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 nov 2009, 11:15

Real Racing GTI edition.
klik

De racegame voor de GTI-fapper.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 02 nov 2009, 12:29

Staat al op mijn iphone :mrgreen: jammer dat ze geen R hebben..
Ik las op een andere forum dat de GTI standaard meer vermogen levert dan opgegeven.. netjes.. en een Ford RS niet!
Zojuist even een sprintje gedaan met een Golf V GTI ik liep aardig in met de Mini boven de 220 :oops: was even leuk..

Kurtje

Bericht door Kurtje » 09 nov 2009, 17:36

Inderdaad...

De grijze 3deurs VI GTI van hierboven braakte 220pk en 320nm koppel uit op de testbank.
Op dezelfde bank ging een andere Focus RS ten onder met 265pk...

Binnen 2 weken gaat mijn GTI de testbank op om te zien wat hij standaard aan vermogen produceert :)

De grijze VI GTI is trouwens gechipt sinds het weekend :)
Hij heeft op dit moment 263pk en 440nm koppel met een enorm mooie vlakke curve...

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 09 nov 2009, 17:43

263pk :shock: sta je dan met je Golf R
440nm is dat een beetje op de weg te houden met voorwielaandrijving?

Kurtje

Bericht door Kurtje » 09 nov 2009, 21:29

Ik heb hem nog niet kunnen testen, binnen 2 weken als mijne op de testbank gaat zal ik het je kunnen zeggen...

Volgens de eigenaar valt dit goed mee, temeer omdat het koppel enorm goed afgevlakt is en hoog blijft...
Hij wil er nu echt vandoor zegt hij :mrgreen:

Inderdaad de Golf R is natuurlijk nog iets anders met zijn 4wielaandrijving, en ik betwijfel als hij standaard bij de opgegeven 270pk blijft... :mrgreen:
VW is altijd heel zuinig met hun opgegeven vermogens...

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 nov 2009, 20:50

Sjonge, ik ben nog niet bepaald onder de indruk van de VW dealers hier. :bag: Ben zeer geinteresseerd in de GTI, zoals het nu lijkt komt er volgend jaar zo'n ding. Tijdje geleden dus bij de dealer in Heerenveen naar binnen gestapt. Was de enige in de zaak, stond een mooie GTI. Uitgebreid bekeken, in gezeten, paar keer met de deuren geslagen maar de verkoper had geen zin om achter het bureau vandaan te komen. Dan niet, ik ga ook niet bedelen. Maar weer opgestapt. Toen eens bij de dealer in Leeuwarden naarbinnen gestapt, stond ook een GTI. Daar kwam wel een verkoper op me af, tijdje mee gesproken en gezegd dat ik serieus interesse heb en of ik eens kan proefrijden. Was geen probleem, zijn collega zou me bellen voor een afspraak. Gegevens achtergelaten enzo. Je raadt het al, het telefoontje moet nog komen na 3 maand. Toen gedurende enkele wekenv in totaal 3 keer bij de VW dealer in Sneek gekeken, zitten wat klanten vlakbij dus makkelijk om soms even naar binnen te stappen daar. Het is me in die 3 keer nog niet gelukt om in gesprek te komen met een verkoper. Of ze zitten achter het bureau, of ze geven meer aandacht aan wat oude grijze dakduiven als klant. Nu hebben ze daar ook geen GTI staan maar goed. Laatste keer maar Golf brochure meegenomen. Kom ik thuis, is het een brochure van januari, de hele GTI komt er niet in voor. Ouwe troep dus, daar hebben we wat aan.

Vanmiddag was ik weer in Leeuwarden dus maar weer es kijken bij de VW dealert daar. Helaas ditmaal geen GTI meer staan (en dat als grootste VW dealer in Friesland :bag: ), alleen maar van die suffe wieldopedities. Na een tijdje rondlopen besloot een verkoper om toch maar even op te kijken van zijn computerscherm dus een paar woorden mee gewisseld. Nee, hebben geen GTI. Komt er wel weer 1, in december. Zozo... is dat een demo vroeg ik? Proefritje mogelijk? Heb serieus interesse. Nee, was niet mogelijk. Dan moesten ze wat zien te regelen met de importeur, moeilijk moeilijk en verder ook weinig toeschietelijk de verkoper. Okee, ik weet wel weer genoeg. Adios en de groeten.

Ze willen dus niets verkopen blijkbaar. Nu es kijken of er ook nog normale VW dealers bestaan in de regio...

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 11 nov 2009, 21:00

Ja Wouter het is echt waardeloos te noemen bij de VW dealers in Friesland. Wij konden destijds aardig goede zaken doen in Heerenveen, toegankelijk en geen probleem met proefrit enzovoort. Eigenlijk zoals het hoort, gaf ook een enorm goed gevoel. M'n vader informeren bij leasemij over wat mogelijk is, ja hoor mochten niet bij Heerenveen bestellen. Ze maken gebruik van zogenaamde key-dealers waarbij je natuurlijk toegewezen wordt op Bourgignon. Dit is de folder, dit zijn de prijzen. Past het erbinnen is het prima, verder niks te regelen. Je moet wel dus toen daar maar de Passat besteld. Onderhoud doen we dan ook altijd in Franeker, daar weten ze ten minste wat service en werken is.

Gelukkig heb ik mijn pa nu een beetje richting de 3 serie kunnen lullen en gelukkig is Peter van de Beier een stuk vriendelijker qua aanbod.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 11 nov 2009, 21:15

Thx voor de info Steven. Zal nog es in Franeker binnenstappen hier, daar ben ik nog niet geweest. Zal verder nog es in Heerenveen kijken binnenkort, misschien was het gewoon een incident dat ik niet geholpen werd. Neem aan dat ze hier in Franeker ook nieuwe VW's kunnen leveren? Voordeel is dat ik eigen baas ben. Als een leasemaatschappij eist dat ik bij dealer die en die moet bestellen, dan zoek ik wel een andere leasemaatschappij. :) Wil zelf kunnen kiezen uiteindelijk, die mooie glazen kastelen van de heren preferred blabla dealers interesseren me niks. Liever een klein en betrokken bedrijf, die gun ik het ook meer. Leeuwarden wil ik in ieder geval niet meer naartoe.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 11 nov 2009, 21:24

Over het nieuw leveren van VW's ben ik niet zeker. Wel weet ik dat het is overgenomen door vd Brug, dezelfde eigenaar als Drachten/Oosterwolde/Buitenpost/Heerenveen dus. Vd Brug in Franeker is nu dacht ik alleen nog maar onderhoud en Synyco is de occasion dealer geworden. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Even binnenstappen dus :thumbup:
Maar de beste handel kan je in mijn ogen bij vd Brug doen. Leeuwarden zou ik idd links laten liggen, vind daar een onterecht hoge maat van arrogantie hangen.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 11 nov 2009, 21:33

Wouter81 schreef:Thx voor de info Steven. Zal nog es in Franeker binnenstappen hier, daar ben ik nog niet geweest. Zal verder nog es in Heerenveen kijken binnenkort, misschien was het gewoon een incident dat ik niet geholpen werd. Neem aan dat ze hier in Franeker ook nieuwe VW's kunnen leveren? Voordeel is dat ik eigen baas ben. Als een leasemaatschappij eist dat ik bij dealer die en die moet bestellen, dan zoek ik wel een andere leasemaatschappij. :) Wil zelf kunnen kiezen uiteindelijk, die mooie glazen kastelen van de heren preferred blabla dealers interesseren me niks. Liever een klein en betrokken bedrijf, die gun ik het ook meer. Leeuwarden wil ik in ieder geval niet meer naartoe.
Wellicht kan ik iets voor je betekenen?
Mail me even als dit het geval is
edwin@vandervelden.nl

ps: we zijn redelijk betrokken zegmaar, http://www.gticlub-holland.nl/00000096f ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur

Bericht door Arthur » 14 nov 2009, 11:56

Ik ben afgelopen jaar in Heerenveen geweest bij die dealer voor een R32. Werd meteen aangesproken maar konden het niet eens worden. Bij het weggaan vroeg hij nog of ik de nieuwe Golf6 GTi wilde kopen die hij had staan (zwart) maar dat ging ook niet lukken. Vond het niet echt vervelend daar ondanks dat zaken doen mislukte. Maar ja, dat kan altijd gebeuren.

leonard

Bericht door leonard » 14 nov 2009, 15:01

ook hier slechte ervaringen :cry: :cry:

Bij dealer geweest en aangegeven dat ik interesse heb in een GolfR. Auto was wel bestelbaar maar alleen de prijslijst was aanwezig. Gevraagd om een proefrit in een GTI met DSG (heb nl. nog nooit gereden met DSG) en een foto van de schaalstoelen die te bestellen zijn.Verkoper zou het uitzoeken en me wat laten weten. Had na 3 weken nog geen antwoord. Ik na die 3 weken maar eens gebeld maar de verkoper had een vrije dag, Ik zou de volgende dag teruggebeld worden. Is nu 2 weken geleden en ik heb nog niets gehoord :cry: :cry: .

Ongelofelijk!!!!!

Ik ben dr echt klaar voor zo'n auto te bestellen maar ik krijg gewoon niet de kans !!! Van mij hoeven ze niet te klagen hoor die VW dealers. Ze krijgen de kansen gewoon aangereikt maar ze laten ze gewoon lopen.

@ Edwin
Ben jij ook VW dealer ??

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 14 nov 2009, 15:14

http://www.vandervelden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

leonard

Bericht door leonard » 14 nov 2009, 15:17

:oops: :oops: :oops:

Had ik ff niet gezien.

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 14 nov 2009, 15:27

Ik ben SEAT dealer, mijn oom is VW dealer, dus ik lever ook VW.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 16 nov 2009, 14:27

Het mag dan geen GTI zijn, ik vind hem poepie geil

Afbeelding

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 30 nov 2009, 11:55

Sprak eind vorige week met een klant. Toen hadden we het, zoals wel vaker :), over auto's. Even mijn tot op heden niet al te beste VW ervaringen geuit. Nu heeft hij goeie contacten bij Century te Groningen dus hij heeft daar even een balletje voor me opgegooid. Century belde me net prompt terug, proefrit is geen probleem. Hun verkoopleider oid. rijdt in zo'n ding. Kijk, dat lijkt er meer op. Raar dat ik dit niet in Friesland voorelkaar krijg bij 3 dealers maar goed. :)

Volgende week dus even langs daarzo. :beer:

Snipe

Bericht door Snipe » 09 dec 2009, 21:19

A Premiere in the Compact Class:
LED Rear Lights on the Golf

New development in Volkswagen’s concise night design

Bi-Xenon headlights for better safety and convenience

Wolfsburg, 09 December 2009 - Trendsetter Golf: For the first time in the compact class, LED rear lights will now be offered on the Volkswagen compact: A concise night design is standard equipment on the Golf R, and on the Golf GTI and GTD it is available as an option for 350 Euros. A fitting added feature: Bi-Xenon headlights offer a significant plus in safety and convenience.

Each smoked rear light consists of two curved right angles, each angle containing eleven LEDs; each of these angles forms the outer border for a distinctive LED centre dot. With a total of 48 LEDs, this characteristic light signature makes the highest-performance Golf of all times easy to recognise in the dark. In daylight, another notable feature immediately comes into view: The low, white stripe defining the lower border of the rear light creates a very uniform visual surface. The overall impression is harmonious and high-end.

LED rear lights are more than just a clear signal of a sporty Golf. They are practically maintenance-free and impressively fast. Their response time to brake activation is 0.2 second faster than that of conventional incandescent lights. This difference can save lives: at a speed of 100 km/h it is equivalent to 5.6 meters braking distance.

Another safety and convenience feature are the Bi-Xenon headlights with dynamic cornering light that vary the lighting direction as a function of the steering angle, and dynamic headlight range adjustment. They also adapt the light distribution to their surroundings in city, highway and freeway driving depending on the car’s speed. For example, in city traffic - up to 35 km/h - the lane boundary on the driver’s side is illuminated much brighter. These headlights are standard on the Golf R and are available on all other Golf models starting at 1,295 Euros.

Afbeelding

Joop

Bericht door Joop » 09 dec 2009, 21:21

Ziet er goed uit...

...origineel ontwerp; exclusief voor GTI en GTD? Optie zal bij de rest volgende jaar wel volgen.

Rupie

Bericht door Rupie » 09 dec 2009, 21:23

Tja...

Snipe

Bericht door Snipe » 09 dec 2009, 21:25

Ik moet zeggen: een Golf GTI spreekt me wel aan. Wit en met ruitjesbekleding, verder kan het me niet zoveel schelen. Wel of geen LED's, wel of geen xenon, whatever.

Punt met die LED's is natuurlijk dat het een kwestie van maanden is voor er Golfjes 1.4 met rare spoilers in de prachtwijken rondrijden die het ook hebben.

Arthur

Bericht door Arthur » 10 dec 2009, 09:21

Maar is dat een reden om het niet te nemen? Origineel is origineel. Die nep xenon heb ik bv ook een hekel aan maar ik heb zelf wel graag, originele, xenon in/aan/op de auto.

Rupie

Bericht door Rupie » 10 dec 2009, 09:23

Wat is er mis met gewone achterlichten? :bignews:

Plaats reactie