Hmm dat begrijp ik niet helemaal, juist in de stad werkt die electromotor toch mee dus zou 'ie toch aardig zuinig moeten zijn? Mijn auto doet bij rustige snelwegkm's ook wel 1 op 15/16.Fabian schreef:Gisteren een wat langere rustige snelwegrit gemaakt, verbrruik zat toen op 1:16,5.
Beetje in de stad aanmodderen met korte stukjes enzo zat ik op 1:13,5.
Alle (on)zin over Hybride !
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Hybride: wie allemaal besteld ?
- Jelmer850i
is dat een gemiddeld verbruik of het verbruik op dat moment.
-
Jezus... Die facelift is in geen enkel opzicht een vooruitgang, zeg...
Damn!
Na dit gezien te hebben, ga ik toch echt twijfelen...

Na dit gezien te hebben, ga ik toch echt twijfelen...

- Francisco
hold your horses. dit zijn plaatjes van de USA Civic. Zie oranje knipperlichten.
Check honda.jp voor de NL civic. En die is nog hetzelfde als hier. De facelift komt van japan niet usa, so chill.
Check honda.jp voor de NL civic. En die is nog hetzelfde als hier. De facelift komt van japan niet usa, so chill.
- Michel P
Duidelijk fors minder zuinig dan de Prius.Fabian schreef:Gisteren een wat langere rustige snelwegrit gemaakt, verbrruik zat toen op 1:16,5.
Huidige tank zit ik me gecombineerd verbruik, stad, autobaan en 80km wegen op 1:19,6
Michel
- Fabian
Absoluut. De Prius is veel zuiniger, maar dat wist ik al welMichel Pol schreef:Duidelijk fors minder zuinig dan de Prius.Fabian schreef:Gisteren een wat langere rustige snelwegrit gemaakt, verbrruik zat toen op 1:16,5.
Huidige tank zit ik me gecombineerd verbruik, stad, autobaan en 80km wegen op 1:19,6
Michel

De techniek van de Prius is gewoon beter wat dat betreft. 1:20 is onhaalbaar met de Civic. Deze tank zit nu op een gemiddelde van 1:14,2. Vooral stad en 200km snelweg op rustig cruise-tempo.
- RobS
Het lijkt bij mij wel of de Prius steeds zuiniger wordt, eerst deed ik nog 6.2 liter op 100km en inmiddels alweer 2 tanks 5.7 liter op 100km. (7k km op teller)Michel Pol schreef:Duidelijk fors minder zuinig dan de Prius.Fabian schreef:Gisteren een wat langere rustige snelwegrit gemaakt, verbrruik zat toen op 1:16,5.
Michel
- Michel P
Klopt, naarmate de auto meer is ingereden zal die zuiniger worden.Rob Schouten schreef:Het lijkt bij mij wel of de Prius steeds zuiniger wordt, eerst deed ik nog 6.2 liter op 100km en inmiddels alweer 2 tanks 5.7 liter op 100km. (7k km op teller)Michel Pol schreef:Duidelijk fors minder zuinig dan de Prius.Fabian schreef:Gisteren een wat langere rustige snelwegrit gemaakt, verbrruik zat toen op 1:16,5.
Michel
Michel
- Francisco
17 inch en on-groen rubber doen het verbruik ook geen goed. but who's counting?
- RobS
Dat is waar, al heb ik wel een gruwelijke hekel aan tanken (de handeling dus) Ik vind het dus bijzonder relaxed dat ik nu pas om de 750km bij de pomp sta.Francisco schreef:17 inch en on-groen rubber doen het verbruik ook geen goed. but who's counting?
- Francisco
Ik heb em gisteren opgehaald. Zeer relaxed cruisen zo. Later meer indrukken.
plaatjes: (krijg ze niet ingeplakt..)
http://picasaweb.google.com/zunigaf/Civ ... 9952603730" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/zunigaf/Civ ... 6321117314" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/zunigaf/Civ ... 0489561586" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/zunigaf/Civ ... 7330819138" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/zunigaf/Civ ... 9952603730" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/zunigaf/Civ ... 6321117314" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/zunigaf/Civ ... 0489561586" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/zunigaf/Civ ... 7330819138" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michel P
Ziet er goed uit in die kleur!
Michel
Michel
- Stéphane
Dude! Eindelijk! Gefeliciteerd, man. Ziet er goed uit. Ik zie hem vrijdag dan welFrancisco schreef:Ik heb em gisteren opgehaald. Zeer relaxed cruisen zo. Later meer indrukken.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Hoezo niet ingeplakt?
Zo bedoel je?
Leuke kar.

Zo bedoel je?

Leuke kar.
- Macboy
Afzien zeg met zo'n ding jezus 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Kan me nog steeds niet voorstellen hoe het kwam dat ik de Prius mooier vond...
- Adje ///M3
- Macboy
Je doet net of het een grap is, maar in de US is dit doodgewoon hoor, kijk maar:

- Jeroen Bosman
Ik dacht dat alleen mensen met een lichamelijke beperking vooraan bij de supermarkt mogen parkeren...
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Daar zijn vanaf heden mensen dus met een geestelijke beperking bijgekomen.Jeroen Bosman schreef:Ik dacht dat alleen mensen met een lichamelijke beperking vooraan bij de supermarkt mogen parkeren...

- Niels
- Auto: Prius+

Knappe auto Fransisco, mooie uitvoering/combi!
-
- Auto: M3P, 130i
Zo, mooie chique ding Fransisco! 

-
HAHAHAHA geniaal...Wouter81 schreef:Daar zijn vanaf heden mensen dus met een geestelijke beperking bijgekomen.Jeroen Bosman schreef:Ik dacht dat alleen mensen met een lichamelijke beperking vooraan bij de supermarkt mogen parkeren...
Maar, eerlijk is eerlijk... die honda ziet er best wel aardig uit

- RVV
Macboy nieuwe ronden en nieuwe kansen volgend jaar, nu ook met Audi LED's wat wil je nog meer zou ik zeggen

Honda maakte er de afgelopen maanden geen geheim van: het merk komt met een hybride onder de Civic Hybrid. Nu licht het merk een tipje van de sluier op met de Insight Concept.
Honda noemt de Insight Concept een ’stijloefening voor de productieversie die volgend jaar op de markt komt’. De nieuwe Insight krijgt een duidelijk lagere prijs dan de Prius, omdat het IMA-systeem (Integrated Motor Assist) goedkoper is dan in voorgaande elektische Honda’s.
Tot nu toe kenden we de Insight Concept als de ’Affordable Hybrid’. Jaarlijks wil het merk 200.000 exemplaren van de productieversie maken. De Insight is een vijfdeurs hatchback die plaats biedt aan vijf passagiers. De auto staat op een nieuw ontwikkeld platform. De productie-Insight zal in Honda’s fabriek in het Japanse Suzuka gebroederlijk naast de Civic Hybrid van de band rollen.
Oplettende lezers zal de naam Insight bekend voorkomen. In 1999 lanceerde Honda al een Insight (zie foto 3), maar de importeur achtte de Nederlandse markt toen nog niet rijp voor een hybride. Leaseminnend Nederland zal de nieuwe Insight ongetwijfeld enthousiaster begroeten.
In oktober kan het grote publiek de Insight Concept voor het eerst bewonderen op de Autosalon van Parijs. Wanneer Honda de productieversie onthult, is nog niet honderd procent zeker. We gokken op Detroit (januari), maar wie weet wil Honda deze belangrijke auto wel tijdens de ’thuiswedstrijd’ op de Tokyo Motor Show onthullen.
(bron autoweek)

Honda maakte er de afgelopen maanden geen geheim van: het merk komt met een hybride onder de Civic Hybrid. Nu licht het merk een tipje van de sluier op met de Insight Concept.
Honda noemt de Insight Concept een ’stijloefening voor de productieversie die volgend jaar op de markt komt’. De nieuwe Insight krijgt een duidelijk lagere prijs dan de Prius, omdat het IMA-systeem (Integrated Motor Assist) goedkoper is dan in voorgaande elektische Honda’s.
Tot nu toe kenden we de Insight Concept als de ’Affordable Hybrid’. Jaarlijks wil het merk 200.000 exemplaren van de productieversie maken. De Insight is een vijfdeurs hatchback die plaats biedt aan vijf passagiers. De auto staat op een nieuw ontwikkeld platform. De productie-Insight zal in Honda’s fabriek in het Japanse Suzuka gebroederlijk naast de Civic Hybrid van de band rollen.
Oplettende lezers zal de naam Insight bekend voorkomen. In 1999 lanceerde Honda al een Insight (zie foto 3), maar de importeur achtte de Nederlandse markt toen nog niet rijp voor een hybride. Leaseminnend Nederland zal de nieuwe Insight ongetwijfeld enthousiaster begroeten.
In oktober kan het grote publiek de Insight Concept voor het eerst bewonderen op de Autosalon van Parijs. Wanneer Honda de productieversie onthult, is nog niet honderd procent zeker. We gokken op Detroit (januari), maar wie weet wil Honda deze belangrijke auto wel tijdens de ’thuiswedstrijd’ op de Tokyo Motor Show onthullen.
(bron autoweek)
- 2000USA
Volgens mij heeft zo'n civic een prima track- setup, gezien de flinke negatieve camber op de achteras.
(onzin natuurlijk, maar let er maar ns op als je schuin achter zo'n ding rijdt).
Foto hierboven: Gaan de Japanners nu ook al elkaar naäpen? Lijkt wel een Prius!

(onzin natuurlijk, maar let er maar ns op als je schuin achter zo'n ding rijdt).
Foto hierboven: Gaan de Japanners nu ook al elkaar naäpen? Lijkt wel een Prius!