BMW S 1000 RR
-
Re: BMW S 1000 RR
Bij Triumph is dat inderdaad ook zo. Als je motor de werkplaats inkomt, pluggen ze hem in de computer en kijken ze zelfs welke software versie je hebt. Als er een nieuwe is, downloaden ze die even naar je motor. 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Zou best kunnen NielsNiels schreef:Die link die je post daar staat gewoon zoveel onzin WouterEn dat zeg ik als iemand die zowel een opleiding motorvoertuigen als werktuigbouw heb gedaan
Een circuitmotor krijgt bijvoorbeeld ook veel vaker een oliewissel dan een straatfiets en wordt gewoon heel anders gebruikt. Die van jouw was misschien top maar als de slijtage inzet dan gaat het ineens heel hard maar vaak worden ze voor die tijd alweer gereviseerd. Bij moderne motorblokken steekt het vele malen minder nauw dan bij de oude gietijzeren blokken maar dat neemt niet weg dat het verhaal omtrent toleranties die op elkaar moeten inslijten. Bijvoorbeeld de extra druk op zuigerveren zoals het verhaal in jouw link omschrijft wil je helemaal niet omdat juist die hoonkrasjes in de cilinderwand voor een oliefilm zorgen. Mijn visie hoor, een ander mag het in twijfel trekken
![]()
Op temperatuur laten komen is idd heel belangrijk bij de inrij periode even als cooling down. Rij niet al te lange stukken in begin maar laat de motor een paar keer goed warm worden en weer afkoelen.
Ik zou me gewoon aan de fabrieksvoorschriften houden. Die BMW is zo high-tech dat het me niet zou verbazen dat ze kunnen uitlezen hoeveel toeren je hebt gemaakt de eerste let's say 1500km. Krijg je eens een keer wat (het blijft immers een geheel nieuwe concept voor BMW) en ze hangen de computer eraan dan riskeer je in een dergelijk geval garantie of een coulance rekening. En voor wat? Een beetje geduld

- Niels
- Auto: Prius+
Feit blijft dat je tegenwoordig er minder op afgerekend wordt als je niet of slecht inrijdt
Vroeger resulteerde dat gewoon in een olieboot 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Leuk artikel;
http://www.dragbike.com/dbnews/anmviewer.asp?a=5526&z=2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dragbike.com/dbnews/anmviewer.asp?a=5526&z=2" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Van de BMW site;
“There’s a lot of demand for the new S 1000 RR and we have many more orders than we’ve bikes available at present. However, those ordering
S 1000 RRs now can expect to receive their bikes in July or August, so it’s not too long to wait! We’re focussing a lot of attention on the New Season Start and those who come to visit us will see our S 1000 RR exhibition throughout the dealership. In addition, there will be live music and catering, photo walls, and even a couple of models complete with body paint for photo opportunities. All in all, it promises to be a great start to the season!”
26.02.201
- wjn
Trouwens wel een aanrader om te doen. Ik ben 2x in Frankrijk geweest en 2x op Assen met ze, goede instructie, rustig beginnen (alles is relatiefBMW + The Race Academy go European
BMW Motorrad-Motorsport en The Race Academy werken vanaf het seizoen 2010 samen aan het uitbouwen van The Race Academy tot een Europese Academy. In de samenwerking staat de nieuwe Superbike S1000 RR van BMW centraal. In 2010 wordt gestart met de Race Academy Frankrijk en de Race Academy Duitsland.

Edit: Wat ze er niet bij schrijven, is dat cursisten in Frankrijk ook op een S1000RR een paar rondjes kunnen rijden.
- romo
And now, for something competly different....................

- romo
Ik lees net op andere forums iets over eigenaren die Xenon in (laten) bouwen...........Ikmoet zeggen dat lijkt me ook wel wat gezien het zeer goede licht en uiteraard voor de herkenbaarheid in het overig verkeer..........
Heeft iemand tips en /of ervaring hiermee?
Heeft iemand tips en /of ervaring hiermee?
- wjn
Het schijnt dat de BMW sowieso al goed licht heeft, mede vanwege die a-symmetrische schijnwerpers. Voor andere modellen leveren ze Xenon af fabriek, voor de S1000RR niet?
Ik heb Bi-Xenon in de Hypermotard zitten (H4 lamp), maar daar kun je ook vrij makkelijk de voorschakelkast kwijt (al zijn die niet zo groot meer tegenwoordig) en het relais vanwege de Bi-Xenon. Super licht. Ik heb alleen de koplamp wat naar beneden moeten bijstellen, omdat ik ook met duo rij.
Als je geen ruimte hebt, zou ik gaan voor de MotoXT (oid) van Philips. Geven ook veel meer licht en zijn gewoon halogeen lampen, dus 100% legaal.
(Of Xenon legaal is bij motoren is een twistpunt, volgens de merktekens op de koplamp zou er halogeen in moeten zitten, maar er is geen wet die dat bevestigd. Voor auto's is dat er tegenwoordig wel.)
Ik heb Bi-Xenon in de Hypermotard zitten (H4 lamp), maar daar kun je ook vrij makkelijk de voorschakelkast kwijt (al zijn die niet zo groot meer tegenwoordig) en het relais vanwege de Bi-Xenon. Super licht. Ik heb alleen de koplamp wat naar beneden moeten bijstellen, omdat ik ook met duo rij.
Als je geen ruimte hebt, zou ik gaan voor de MotoXT (oid) van Philips. Geven ook veel meer licht en zijn gewoon halogeen lampen, dus 100% legaal.
(Of Xenon legaal is bij motoren is een twistpunt, volgens de merktekens op de koplamp zou er halogeen in moeten zitten, maar er is geen wet die dat bevestigd. Voor auto's is dat er tegenwoordig wel.)
- romo
Thanks, ik ga het even navragen, ik moet toch nog de details afhandelen, dit kan er ook wel bij.............
- Bob
staat een leuk artikel over de s1000RR in de nieuwe top gear. Kan het helaas niet inscannen, dus jullie zullen naar de winkel moeten gaan 

- romo
Ik weet niet of het echt is , oordeel zelf.................
- romo
http://link.brightcove.com/services/pla ... 0946468001" onclick="window.open(this.href);return false;
- wjn
Alle Japanners achteraan
Ik had toch eigenlijk wel een meer gemixt resultaat verwacht, met BMW of Aprillia op kop.
Super plek voor MV.

Ik had toch eigenlijk wel een meer gemixt resultaat verwacht, met BMW of Aprillia op kop.
Super plek voor MV.

-
Ik zou het cool vinden.BMW: voorlopig geen naked S1000RR
In antwoord op de hardnekkige geruchten, die al tijden op het Internet circuleren, heeft BMW officieel te kennen gegeven geen naakte of tophalf versie van de S1000RR supersport te zullen uitbrengen.
Nadat BMW afgelopen jaar tijdens het WK Superbike weekend op het roemruchte circuit van Monza de productieversie van de S1000RR superbike racer presenteerde ging het gerucht al snel de Duitsers naast de supersport ook een naakte variant zouden uitbrengen. Een gerucht dat deels was ingegeven door de stijgende groei vanuit de markt voor 'Naked Sports' motorfietsen als de Aprilia Tuono of Ducati Streetfighter.
Scott Grimsdal, woordvoerder van BMW UK, wist tegenover onze Britse collega's van Motorcyclenews echter te melden dat van die lancering -voorlopig- geen sprake is. "We concentreren ons momenteel op de verkoop van de S1000RR en hebben geen plannen de S range uit te breiden," aldus de woordvoerder.
Nu heeft ons de ervaring geleerd dat hoe harder een gerucht wordt ontkend, hoe meer er een kern van waarheid in zit, dus zou het ons niets verbazen als BMW ons eind dit jaar op de EICMA in Milaan met iets naakts gaat verrassen.
bron: motorfreaks.nl
- romo
Gisteren even contact gehad met de dealert..........
Week 16 komt ie ( als alles goed gaat that is), het weer is dan hopenlijk ook beter
Bursig paddockstand besteld, een stekker voor de optimate4 wordt ook gemaakt..........
Xenon, aftermarket kan, maar heb ik even onder voorbehoud, mogelijk dat BMW zelf nog met een set komt, daar kan ik nog wel even op wachten...........
Week 16 komt ie ( als alles goed gaat that is), het weer is dan hopenlijk ook beter

Bursig paddockstand besteld, een stekker voor de optimate4 wordt ook gemaakt..........
Xenon, aftermarket kan, maar heb ik even onder voorbehoud, mogelijk dat BMW zelf nog met een set komt, daar kan ik nog wel even op wachten...........
-
Ik weet niet waarom, maar Xenon vind ik op een motor nooit mooi 

- romo
Roy schreef:Ik weet niet waarom, maar Xenon vind ik op een motor nooit mooi
Het valt dus wel op begrijp ik, ook als is het dan negatief.............

Ik beoordeel eerst maar eens het standaard licht, dan "zie" ik het wel.............
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Volgens mij is het net als met xenon bij auto's, zolang het maar niet te blauw is (max 6000K) en goed afgesteld is lijkt het vast goed 

-
Tuurlijk, als je erop zit zal het vast wel goed zijn hoor. Maar ik vind het gewoon nooit mooi, weet niet waarom 
Ook rijd ik nooit in het donker, dan pas maakt Xenon echt verschil qua zicht natuurlijk.

Ook rijd ik nooit in het donker, dan pas maakt Xenon echt verschil qua zicht natuurlijk.
- romo
Vanmiddag besteld;
Laarzen
Handschoenen
Helm
DoubleR collectie
DoubleR pak en Xenon vooralsnog onder voorbehoud...............
Laarzen
Handschoenen
Helm
DoubleR collectie
DoubleR pak en Xenon vooralsnog onder voorbehoud...............
- romo
De helm moest ik uiteraard even passen, maar hij zit me prima.........................Ik schrok er van hoe licht het ding is, niet normaal, hij klinkt ook wat hol vind ik zelf............
Nog even naar de veiligheid gevraagd, maar die is het zelfde als Shoei en Arai werd me verteld FWIW................
Nog even naar de veiligheid gevraagd, maar die is het zelfde als Shoei en Arai werd me verteld FWIW................
-
Dan zit je goed. Twee topmerken