BMW M2
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: BMW M2
Ik wil ook wel n Akra volgend jaar maar €€€€
-
- Auto: M3P, 130i
Gave auto, maar wat doet die Tiger Nose grille van Kia op een M2?

Een BMW heeft als kernwaarden een R6, RWD, nieren en hoffmeister knik.
- dvh
Nu zie ik het ook.....Tiger Nose grille van Kia
-
Je kunt ook overdrijven Ion. 2002 Turbo of E30m3 waardeloos vanwege de 4 cilinder onder de kap?
RWD is allang geen kernwaarde meer van het merk. De 6 in lijn ook een eeuw niet meer.
RWD is allang geen kernwaarde meer van het merk. De 6 in lijn ook een eeuw niet meer.
-
De rant gaat toch eerder over de DCT? Dat de EU M2C mit S55 und OPF kut zou klinken is een self fulfilling prophecy. De filmpjes liegen er niet om zou ik zeggen. Iig, ik ben toch nog niemand tegengekomen het geluid van zijn EU M2C de hemel in prijst.Robin schreef: 25 sep 2018, 16:49 Dat is dus Marc Rutten de manager van Shmee, zn auto staat nu 2 maand bij akrapovic om daar als proefkonijn voor de uitlaat te dienen
Hij heeft zn 1AM2COOL kenteken ook op zn M2c
Hij vond de m perf uitlaat die ik eronder had op de m2 niks en volksverlakkerij want voor 3x de prijs heb je n akra die minder goed Klinkt:-)
Hij had zn blauwe m2 gewrapped en voorzien van een Carbon dak wat dus wrap was, maar dan wel het duurste van het duurste en beste( zei hij) niet van echt te onderscheiden dit icm met dat kenteken
En nog eens op Bimmerpost de detailers/garage in czech er van langs geven toen de eerste m2 rijklaar werd gemaakt zeg ik: ok jonge ga zo door:)
En Laat ik t zo zeggen: ieder heeft recht op een mening:)
Er zal wel een oplossing voor komen. Uitlatenbouwers zien de $$$ al van de misnoegde eigenaars.
Enneuh, toen je de M2C nog niet in bestelling had, dacht je wel anders over MR.

Robin schreef: 02 aug 2018, 09:50 Nu is Marc Rutten(MR) een Nederlander die ik ken van Bimmerpost, hij rijdt 'n M2(2016, CZ kenteken I AM 2 COOL, nouja) en 'n M2c in bestelling.
Hij is de manager van Shmee. En alle lofzangen zijn geweldig, maar als je zelf één in bestelling hebt en dan dit verhaal schrijft, ben je wel een superrelativerende eindbaas in mijn ogen:
https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1520409
- Daan
Dit soort (voorlopige-) conclusies bevestigen toch een beetje mijn eerdere opmerking in dit draadje. Die S55 is er voornamelijk ingekomen om icm met dat OPF aan de nieuwe emissie eisen te kunnen voldoen. De N55 was wellicht ‘te oud’, ‘te obscuur’ en/of economisch gezien onmogelijk schoon genoeg te krijgen voor de hedendaagse norm.
Het vermogen van de S55 is wat opgeschroeft (tov de N55) om het toegenomen gewicht te compenseren en om marketingtechnisch uiteraard de meerwaarde van een nieuwe variant aan te kunnen prijzen. Daarnaast heeft hij natuurlijk ook gewoon wat meer ademruimte.
Als ik aan een opvolger van mijn huidige M2 toe zou zijn, is de M2C natuurlijk een nobrainer. Top kar! Maar ik zou hem wel eerst proefrijden voordat ik een poot zet. De algemene opinie is dat de M2C nu een super basis heeft met die S55. Dat is natuurlijk ook zo, maar impliceert tevens een beetje dat je die kar per definitie zou moeten ‘tunen’ om em echt goed te krijgen (zeg maar van zijn ‘groene’ karakter te ontdoen
). En onder ‘tunen’ valt uiteraard ook dat OPF eronder vandaan zagen. In mijn geval is dat geen optie, omdat ik een nieuwe privé auto van 100k graag in de garantie wil houden.
Ben erg benieuwd naar de eerste rij indrukken van vooral Robin. Hecht ik meer waarde aan dan menig review op het internet. Van die gasten die de M2C zogenaamd direct kunnen vergelijken met z’n voorganger, terwijl ze deze ruim twee jaar geleden een rondje om de kerk hebben mogen sturen.
. Ik vermoed dat je ze back to back moet rijden om de verschillen echt te kunnen voelen. Als het goed is kan ik binnenkort ook even blokje om met een demo auto.
Ben erg benieuwd naar de bevindingen van de M2C eigenaren op DF!
Daan...
Het vermogen van de S55 is wat opgeschroeft (tov de N55) om het toegenomen gewicht te compenseren en om marketingtechnisch uiteraard de meerwaarde van een nieuwe variant aan te kunnen prijzen. Daarnaast heeft hij natuurlijk ook gewoon wat meer ademruimte.
Als ik aan een opvolger van mijn huidige M2 toe zou zijn, is de M2C natuurlijk een nobrainer. Top kar! Maar ik zou hem wel eerst proefrijden voordat ik een poot zet. De algemene opinie is dat de M2C nu een super basis heeft met die S55. Dat is natuurlijk ook zo, maar impliceert tevens een beetje dat je die kar per definitie zou moeten ‘tunen’ om em echt goed te krijgen (zeg maar van zijn ‘groene’ karakter te ontdoen

Ben erg benieuwd naar de eerste rij indrukken van vooral Robin. Hecht ik meer waarde aan dan menig review op het internet. Van die gasten die de M2C zogenaamd direct kunnen vergelijken met z’n voorganger, terwijl ze deze ruim twee jaar geleden een rondje om de kerk hebben mogen sturen.

Ben erg benieuwd naar de bevindingen van de M2C eigenaren op DF!
Daan...
-
Daan volgende week meer:)
Jussi, ja als je het bij relativeren houdt wel:)
MR gooit nu knuppel in hoenderhok /olie op t vuur. Die verslagen die hij nu doet zijn zo negatief, daar zit meer achter.
Tuurlijk neem ik de lofzangen van ‘alle’ door Bmw op ascari uitgenodigde journalisten ook wel met n korreltje zout, maar die auto’s waren ingereden en je kon daar voluit met track pads etc en dat waren allemaal EU auto’s met OPF en bij 30 + graden.
En nu kraakt MR dat ding tot op t bot, terwijl ik begreep dat ie heeft mogen rijden, en toen hoorde je m niet negatief en nu wel?
Ding moet ingereden en van die opf af natuurlijk .
Ik heb MR wellicht verschillende malen verkeerd ingeschat:,my bad. Sorry.
Ik geef volgende week mijn verhaal.
Bedenk wel dat MR zn kar na een week rijden nu bij Akra heeft moeten droppen voor twee maand of langer: kun je niet rijden... best frustrerend lijkt me.
Jussi, ja als je het bij relativeren houdt wel:)
MR gooit nu knuppel in hoenderhok /olie op t vuur. Die verslagen die hij nu doet zijn zo negatief, daar zit meer achter.
Tuurlijk neem ik de lofzangen van ‘alle’ door Bmw op ascari uitgenodigde journalisten ook wel met n korreltje zout, maar die auto’s waren ingereden en je kon daar voluit met track pads etc en dat waren allemaal EU auto’s met OPF en bij 30 + graden.
En nu kraakt MR dat ding tot op t bot, terwijl ik begreep dat ie heeft mogen rijden, en toen hoorde je m niet negatief en nu wel?
Ding moet ingereden en van die opf af natuurlijk .
Ik heb MR wellicht verschillende malen verkeerd ingeschat:,my bad. Sorry.
Ik geef volgende week mijn verhaal.

Bedenk wel dat MR zn kar na een week rijden nu bij Akra heeft moeten droppen voor twee maand of langer: kun je niet rijden... best frustrerend lijkt me.
-
Ondertussen is het hele S55/OPF ding al zo wijd uitgesmeerd dat de (toekomstige) eigenaren ook wel met spanning zitten te wachten of het ding nu boven of onder verwachting zal zijn. Ik denk dat MR daar wat last van heeft, die dan ook zijn eerdere tuningplannen nog eens extra rechtvaardigen.Robin schreef: 26 sep 2018, 01:39 En nu kraakt MR dat ding tot op t bot, terwijl ik begreep dat ie heeft mogen rijden, en toen hoorde je m niet negatief en nu wel?
De waarheid ligt wellicht ergens in het midden. Ik zit er alleen, net zoals Daan aangeeft, niet op te wachten om meteen de flex in zo'n duur ding te zetten en de jongetjes van BR-Performance er mee laten knoeien.
P.S. moest ik een tweede wagen hebben, zou ik mijn M2C ook twee maanden bij Akra laten kamperen als ik het eindproduct gratis mee naar huis mag nemen.

- Downforce Hans
Dat die MR dat ding niet afkraakte toen hij op Ascari er mee mocht rijden begrijp ik wel.
Toen heeft hij er misschien 20 minuten mee gereden en nu misschien wel dagen en zelfs weken.
Moet je voorstellen dat jij uitgenodigd wordt door Rolex op een super exclusief feestje ter ere van een nieuw model en jij vind het spuuglelijk.
Ik denk niet dat jij zou zeggen wat een aards lelijk ding is dat ook nog eens wetende dat je waarschijnlijk nooit meer uitgenodigd wordt.
Waarschijnlijk zeg je ook weken er na pas dat je het niet zo`n geslaagd ontwerp vind.
Zijn reactie nu vind ik niet persé onlogisch.
Toen heeft hij er misschien 20 minuten mee gereden en nu misschien wel dagen en zelfs weken.
Moet je voorstellen dat jij uitgenodigd wordt door Rolex op een super exclusief feestje ter ere van een nieuw model en jij vind het spuuglelijk.
Ik denk niet dat jij zou zeggen wat een aards lelijk ding is dat ook nog eens wetende dat je waarschijnlijk nooit meer uitgenodigd wordt.
Waarschijnlijk zeg je ook weken er na pas dat je het niet zo`n geslaagd ontwerp vind.
- dvh
Ik zie hem al zitten de directeur van Rolex wanneer het klokje kei-hard afgekraakt wordt tijdens de board-meeting.

-
Toen hij er op Ascari mee reed, zei hij niet veel andere dingen dan nu. Toen was hij ook zeker niet laaiend te noemen en zei hij al dat de auto tuning nodig had om het potentieel te unlocken:Downforce Hans schreef: 26 sep 2018, 07:53 Dat die MR dat ding niet afkraakte toen hij op Ascari er mee mocht rijden begrijp ik wel.
https://drivetribe.com/p/the-bmw-m2-com ... ce=network
- Downforce Hans
Heb het verhaal gelezen heb het idee dat het een goed onderbouwd verhaal is.
Hij heeft 6 rondjes mogen rijden op Ascari, geen wonder dat hij op dat moment weinig kon zeggen over de auto.
Ik heb nog nooit met zo`n ding gereden dus ik kan er helemaal niet over oordelen maar volgens mij gaat die Marc niet over 1 nacht ijs met zijn review.
Hoe jij (Robin) die Marc wegzet in je reactie is zoals ik het nu ziet niet helemaal terecht.
Grtz, Hanz06
Hij heeft 6 rondjes mogen rijden op Ascari, geen wonder dat hij op dat moment weinig kon zeggen over de auto.
Ik heb nog nooit met zo`n ding gereden dus ik kan er helemaal niet over oordelen maar volgens mij gaat die Marc niet over 1 nacht ijs met zijn review.
Hoe jij (Robin) die Marc wegzet in je reactie is zoals ik het nu ziet niet helemaal terecht.
Grtz, Hanz06
-
Er stond gisteren een rode M2C gespot op Autoblog. Deze is nu weg en niet meer te vinden. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Zo snel al gestolen?
-
Chris Harris komt binnenkort met een verslag.
De >tientallen lofzangen kun je van zeggen wat je wilt en die om bovengenoemde redenen in twijfel trekken, maar minder dan een handvol negatieve reviews dan als wél geloofwaardig beschouwen, dat moet men zelf maar weten.
Elke auto heeft zn flaws maar MR kan ook geen antwoord vinden op de reacties van mensen die zoals ik denken dat de auto beter is dan zn relaas doet vermoeden.
Hij wuift lachend die replies weg zonder argumenten erbij.
Na twee maanden dat zn auto klaar is gaan we horen hoe geweldig de kar is. Let op mijn woorden.
Paid by Akra en andere tuners:)
De >tientallen lofzangen kun je van zeggen wat je wilt en die om bovengenoemde redenen in twijfel trekken, maar minder dan een handvol negatieve reviews dan als wél geloofwaardig beschouwen, dat moet men zelf maar weten.
Elke auto heeft zn flaws maar MR kan ook geen antwoord vinden op de reacties van mensen die zoals ik denken dat de auto beter is dan zn relaas doet vermoeden.
Hij wuift lachend die replies weg zonder argumenten erbij.
Na twee maanden dat zn auto klaar is gaan we horen hoe geweldig de kar is. Let op mijn woorden.
Paid by Akra en andere tuners:)
-
Als je je auto die net 500 of 700 km achter de kiezen heeft, geen 2000km beurt nog heeft gehad en je nog niet mag en kan planken en noem maar op zo afkraakt: Dan stel ik vraagtekens.
En een aantal op Bimmerpost met mij.
Maar voor sommigen is hij de Messias. En die vonden het vooral geweldig hoe hij dat ding afkraakt:) en dan de reacties te lezen van degenen die m net besteld hebben / rijden.
Ook een hobby:)
Maar voor sommigen is hij de Messias. En die vonden het vooral geweldig hoe hij dat ding afkraakt:) en dan de reacties te lezen van degenen die m net besteld hebben / rijden.
-
@Robin, (bijna) alle owner reviews die nu uitkomen zijn van mensen die hun 2K service nog niet hebben gehad.
En, wees eerlijk voor de DFers hier, hij is niet de enige die mild teleurgesteld is om van M2 naar M2C te gaan. Ik denk dat er drie gelijktijdige draadjes lopen. De lovende reviews komen van US-spec M2Cs en eigenaars die voordien nog geen M2 hadden.
Nu is het allemaal online gekeuvel. Wanneer zit je achter het stuur?
En, wees eerlijk voor de DFers hier, hij is niet de enige die mild teleurgesteld is om van M2 naar M2C te gaan. Ik denk dat er drie gelijktijdige draadjes lopen. De lovende reviews komen van US-spec M2Cs en eigenaars die voordien nog geen M2 hadden.
Nu is het allemaal online gekeuvel. Wanneer zit je achter het stuur?
- Alfata
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Als je een M2C nieuw kunt aftikken, dan is een Akra toch geen probleem? Ik snap dat het duur spul is, begrijp me niet verkeerd. Maar als dit de auto beter/leuker maakt en zoals jij aangeeft hem ook wil, dan is die uitlaat/prijs toch het probleem toch niet?
Ik zou de Akra trouwens laten staan voor mijn auto omdat die bewezen minder vermogen levert dan de uitlaat af fabriek. Bij tuning verhit de uitlaat daarbij ook nog eens extreem de turbo.
Wel zien ze er altijd fabeltastisch uit!

- Downforce Hans
Ik zou me eerder vraagtekens zetten bij de punten waar hij mee komt en dat is bv waarom zijn die wielen zwaarder, waarom het onafgeveerde gewicht hoger, waarom is de auto zwaarder in totaal. Dit is toch de sport versie die lichter en beter zou moeten zijn? Als ik zijn verhaal moet geloven zou je nog een hoop moeten doen (vooral geld uitgeven) om hem scherp te moeten krijgen zoals hij eigenlijk uit de fabriek zou moeten komen. Jij hebt het vooral over het rijden en over auto`s die maar weinig km op de teller hebben maar hij heeft het ook over de spullen die op de auto gemonteerd zitten. De auto staat als je de papieren er op na slaat eigenlijk al 1-0 achter. Ding zal prima rijden, ben ik niet bang voor maar is er veel verschil tussen de twee auto`s vraag ik me af.Robin schreef: 26 sep 2018, 13:41 Als je je auto die net 500 of 700 km achter de kiezen heeft, geen 2000km beurt nog heeft gehad en je nog niet mag en kan planken en noem maar op zo afkraakt: Dan stel ik vraagtekens.
- tomgtr
De prijs?
-
Het merendeel van de auto's die getest worden door journalisten zal gewoon zo goed als nieuw zijn. Zeker internationale/belangrijke pers die als eerste aan de beurt zijn. Persdemo's van importeurs die naar lokale bladen gaan wellicht ander verhaal, die zullen ook wel gebruikt worden om dealers/verkopers ermee kennis te laten maken.
-
En MR wordt opeens n stuk meegaander en zn attitude verandert positief. Alle dingen die hij meemaakt zijn op persoonlijke basis(doh)
Dat vergeten sommigen hier bij mijn bevindingen wel eens, maar MR mag ermee wegkomen:)
Owner Topic - MR from Czech Republic - CAR ON ITS WAY TO AKRAPOVIC! https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1503267
Nog even wachten en dan kom ik met mijn persoonlijke belevingen omtrent de M2c
Hier wat postst:
https://www.bimmerpost.com/forums/showp ... p=23769747
https://www.bimmerpost.com/forums/showp ... p=23771259
https://www.bimmerpost.com/forums/showp ... p=23771988
Maakt voor mij dingen weer wat duidelijker
Dat vergeten sommigen hier bij mijn bevindingen wel eens, maar MR mag ermee wegkomen:)
Owner Topic - MR from Czech Republic - CAR ON ITS WAY TO AKRAPOVIC! https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1503267
Nog even wachten en dan kom ik met mijn persoonlijke belevingen omtrent de M2c
Hier wat postst:
https://www.bimmerpost.com/forums/showp ... p=23769747
https://www.bimmerpost.com/forums/showp ... p=23771259
https://www.bimmerpost.com/forums/showp ... p=23771988
Maakt voor mij dingen weer wat duidelijker
-
- Auto: M3P, 130i
Wat een geneuzel over een forummer van een ander forum. Sorry hoor.
Kunnen we het over de auto hebben? Wie plaatst binnenkort een rijverslag? Foto's en video's zijn altijd een plus.
Kunnen we het over de auto hebben? Wie plaatst binnenkort een rijverslag? Foto's en video's zijn altijd een plus.

-
Hier dan: Lightweight heeft (als eerste?) een aangepaste uitlaat voor de M2C en ze laten de OPF zitten
https://www.instagram.com/p/BoMfd5NFS7t ... hare_sheet
https://www.instagram.com/p/BoMfd5NFS7t ... hare_sheet
- Alfata
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Wat is een OPF trouwens? P=partikel?, F=filter?