Pagina 23 van 81

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 08 feb 2019, 17:21
door WJ
Normaalste zaak van de wereld toch dat op DF de eigen visie als waarheid/feit word aangedragen. :P

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 08 feb 2019, 17:52
door Joy
indobesar schreef: 08 feb 2019, 17:19
Zed240 schreef: 08 feb 2019, 13:37 Volkomen eens met Tom. Daarbij; een Tesla is gewoon hip. Als je een Tesla hebt ben je modern, succesvol, vooruitstrevend, etc. Een beetje een status/modedingetje.
Of het gewoon een interessant product.
Zoals eerder gezegd boordevol innovatie. Dat vind ik als techjunk en petrolhead :D erg interessant.

Het zijn interessante tijden in autoland. Je kunt blijven tonproaten :wink: of je ogen openen.
Ik vind het ook interessante techniek. Dat een autoliefhebber alleen een verbrandingsmotor zou moeten waarderen is een beetje kort door de bocht.
Op de zaak zijn we ook allerlei machines op ASPEN/benzine aan het inwisselen voor accutechniek. Stiller, trillingsarm, goedkoper in gebruik, betrouwbaarder en je werkt niet in de uitlaatgassen. Snellader pompt de accu's sneller vol dan de machine ze leeg kan trekken. Ideaal.
Enige nadeel is de hogere aanschafkosten en sommige machines zijn nog niet goed te vervangen door accutechniek vanwege het vermogen wat ze vragen.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 08 feb 2019, 18:02
door Wimo
FreudeamFahren schreef: 08 feb 2019, 17:08 Aanschaf is prijzig; verzekeren ook zag ik. Wat mij in het rijden (met een model S) opvalt is de enorme rust. Ook geen nare kwaliteit voor een daily, die in huize FaF toch 35 per jaar minimaal draait. Lastiger vind ik dat de stoelen uit een vroege Model S echt pet zijn; dan zit je dus aan een latere vast en loop je dus weer tegen hogere aanschaf aan. Lastig puzzeltje, zeker omdat je niet beloond wordt met een gave koude start, of racing heritage, of andere bijkomstigheden die je kunt categoriseren onder liefhebberij.
Stoelen laten opvullen/verbeteren in een oudere rwd model s? Ben de naam even kwijt maar er zit ergens in Nederland een specialist die het doet..

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 08 feb 2019, 18:14
door FreudeamFahren
Er komen afentoe vroege langs die later voorzien zijn van Next Gen seats. Dat lijkt me beter.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 08 feb 2019, 18:17
door Wimo
Dan heb je nog steeds de gen2. Er is sinds midden 2017 een gen3. Maar de gen2 zijn ook weer te pimpen natuurlijk....

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 08 feb 2019, 18:24
door FreudeamFahren
Ik vind die nieuwere niet fijner zitten. Alles beter dan barkruk 1.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 08 feb 2019, 18:43
door Wimo
Volgens mij was gen2 zelfs recaro!

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 09:39
door Robin
Ik wil dit jaar nog 'n keer in 'n Performance Model 3 rijden.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 12:29
door PeterB
Robin schreef: 09 feb 2019, 09:39 Ik wil dit jaar nog 'n keer in 'n Performance Model 3 rijden.
Voordat je een Mercedes koopt..

Afbeelding
:whistle:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 12:50
door Robin
Huh, waar heb je die zo gauw vandaan?:)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 13:00
door Knot
Stoel upgrade van de vroege S was 6500 ofzo. Best prijzig.

Net in de 3 gezeten bij Huisman. Mooi ding vooral die inleg op het dash. Het is mij echter wat TE clean allemaal.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 15:08
door Booooh
FreudeamFahren schreef: 08 feb 2019, 17:08 Aanschaf is prijzig; verzekeren ook zag ik. Wat mij in het rijden (met een model S) opvalt is de enorme rust. Ook geen nare kwaliteit voor een daily, die in huize FaF toch 35 per jaar minimaal draait. Lastiger vind ik dat de stoelen uit een vroege Model S echt pet zijn; dan zit je dus aan een latere vast en loop je dus weer tegen hogere aanschaf aan. Lastig puzzeltje, zeker omdat je niet beloond wordt met een gave koude start, of racing heritage, of andere bijkomstigheden die je kunt categoriseren onder liefhebberij.
Je kunt wel je garage uit knallen en direct de hooligan uithangen, warmrijden is niet nodig :df: , of dat voldoende compenseert is nog maar de vraag uiteraard ...

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 15:20
door PeterB
Robin schreef: 09 feb 2019, 12:50 Huh, waar heb je die zo gauw vandaan?:)
Ik zocht iets anders en kwam dit tegen :lol:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 17:04
door Rivanov
Musk vandaag in Tilburg en Amsterdam.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 17:04
door PeterB
Halleluja :)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 18:03
door Wimo
Toen ik een tijd geleden de A6 ophaalde heb ik ook een uitnodiging gehad om de directie te ontmoeten! Alleen de locatie in de koepel vond ik wat minder.. :hosanna:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 20:46
door MarkS
Booooh schreef: 09 feb 2019, 15:08
FreudeamFahren schreef: 08 feb 2019, 17:08 Aanschaf is prijzig; verzekeren ook zag ik. Wat mij in het rijden (met een model S) opvalt is de enorme rust. Ook geen nare kwaliteit voor een daily, die in huize FaF toch 35 per jaar minimaal draait. Lastiger vind ik dat de stoelen uit een vroege Model S echt pet zijn; dan zit je dus aan een latere vast en loop je dus weer tegen hogere aanschaf aan. Lastig puzzeltje, zeker omdat je niet beloond wordt met een gave koude start, of racing heritage, of andere bijkomstigheden die je kunt categoriseren onder liefhebberij.
Je kunt wel je garage uit knallen en direct de hooligan uithangen, warmrijden is niet nodig :df: , of dat voldoende compenseert is nog maar de vraag uiteraard ...
En wat zou de actieradius zijn in hooligan mode? Denk dat ik een ritje richting de Eifel wel kan vergeten. ;-)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 20:59
door FreudeamFahren
Daar pak je de 5 nu toch ook niet voor? ;-)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 feb 2019, 21:17
door MarkS
Daarvoor wacht ik idd even op de i4. ;-)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 feb 2019, 21:29
door Spijkerhard
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Early_adopter
De gemiddelde DFer heeft geloof ik niet de ambitie in marketing taal te worden uitgescholden voor early adaptor.

Die Musk had geen last van de wet van de remmende voorsprong. Wel veel pionieren met techniek en productie en logistieke processen, en dat gaat zeker niet zonder slag of stoot. Persoonlijk neem ik wel mn petje af voor wat hij voor elkaar krijgt. Hij doet het wel gewoon even. Natuurlijk is er veel aandacht voor elke rimpel, maar zijn visie wordt wel in realiteit omgezet. Bovendien zit ie er met zijn eigen geld vol in, niet -alleen- met geleend of andermans geld.

Dat ie t goed doet blijkt ook wel weer aan het feit dat Audi & Porsche het niet voor hetzelfde geld voor elkaar kunnen krijgen:
https://www.autoblog.nl/nieuws/porsche- ... iek-120184

Qua "brandstofkosten" las ik dat zelfs als je alleen bij snelladers laad, je nog goedkoper uit bent dan met fosiele brandstoffen, en snelladers tot bijna 4 maal zo duur zijn als thuisstroom.
Ook voor de hoge aanschaf komen de oplossingen al op de markt, zie de kampioen van deze week: private lease. Een Tesla 3 zal wel buiten bereik zijn voor velen, maar zo'n Leaf wordt al bijna betaalbaar.

Ja ik weet dat je er niet in gezien wilt worden, maar je non-petrolhead buurman heeft er waarschijnlijk weinig problemen mee...

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 feb 2019, 21:46
door FreudeamFahren
Gezien worden in een Leaf ist mir Wurst, net als wat de buurman vindt, maar er naar kijken en erin zitten vind ik verschrikkelijk. Dat trek ik niet 35.000 km @ 55kmh gemiddeld = bijna 650 uur per jaar.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 feb 2019, 22:56
door Wimo
Spijkerhard schreef: 10 feb 2019, 21:29 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Early_adopter
De gemiddelde DFer heeft geloof ik niet de ambitie in marketing taal te worden uitgescholden voor early adaptor.

Die Musk had geen last van de wet van de remmende voorsprong. Wel veel pionieren met techniek en productie en logistieke processen, en dat gaat zeker niet zonder slag of stoot. Persoonlijk neem ik wel mn petje af voor wat hij voor elkaar krijgt. Hij doet het wel gewoon even. Natuurlijk is er veel aandacht voor elke rimpel, maar zijn visie wordt wel in realiteit omgezet. Bovendien zit ie er met zijn eigen geld vol in, niet -alleen- met geleend of andermans geld.

Dat ie t goed doet blijkt ook wel weer aan het feit dat Audi & Porsche het niet voor hetzelfde geld voor elkaar kunnen krijgen:
https://www.autoblog.nl/nieuws/porsche- ... iek-120184

Qua "brandstofkosten" las ik dat zelfs als je alleen bij snelladers laad, je nog goedkoper uit bent dan met fosiele brandstoffen, en snelladers tot bijna 4 maal zo duur zijn als thuisstroom.
Ook voor de hoge aanschaf komen de oplossingen al op de markt, zie de kampioen van deze week: private lease. Een Tesla 3 zal wel buiten bereik zijn voor velen, maar zo'n Leaf wordt al bijna betaalbaar.

Ja ik weet dat je er niet in gezien wilt worden, maar je non-petrolhead buurman heeft er waarschijnlijk weinig problemen mee...
11000km gereden nu, 2200kwh thuis geladen. 450 euro aan stroom en 11k met 550pk gereden! :hosanna:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 11 feb 2019, 08:06
door ErikS
Mocht ik zo'n ding kopen -ooit- dan gaat het hele dak vol panelen.
Ik bedoel, het moet dan ook écht goedkoop rijden zijn.

Uiteraard naar de PK's gekeken is 450 euro serieus peanuts.
Maar met een auto die 1 op 15 doet, kom je op 1150 euro aan brandstof als de benzine 1.60 gemiddeld kost.
Dan mis je alleen 400 PK, ofzo..... Maar voor woon werk zou me dat niet zo heel extreem boeien. (mijn VW golf beviel me prima, met turbo koppel -> als daily gezien)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 11 feb 2019, 08:11
door Robin
Zakenrelatie/kennis van me heeft 'n Model S van vorig jaar en rijdt er 120k per jaar mee. Nergens problematiek, past z'n ritten aan voor snelladen en z'n eigen administratie,. Hij reed altijd Mercedes maar de Model S is zoveel voordeliger onder de streep voor zijn bedrijf en wat hij ermee doet. Vind 't wonderbaarlijk.
Vraag me wél af of hij eerder in Barcelona/Geneve/Milaan is dan ik met m'n vette kleine zuiplap als we beide vanaf hier tegelijkertijd vertrekken:)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 11 feb 2019, 09:18
door ///Joost
Robin schreef: 11 feb 2019, 08:11 Zakenrelatie/kennis van me heeft 'n Model S van vorig jaar en rijdt er 120k per jaar mee. Nergens problematiek, past z'n ritten aan voor snelladen en z'n eigen administratie,. Hij reed altijd Mercedes maar de Model S is zoveel voordeliger onder de streep voor zijn bedrijf en wat hij ermee doet. Vind 't wonderbaarlijk.
Vraag me wél af of hij eerder in Barcelona/Geneve/Milaan is dan ik met m'n vette kleine zuiplap als we beide vanaf hier tegelijkertijd vertrekken:)
Mooi samengevat in een post. Dit is ook wat telkens terug komt. Een Tesla (Model S/3/X) is gewoon goedkoop rijden indien je 'm op de zaak kunt zetten, en dus aanschaf meetelt. Het vereist wat zoekwerk om je ritten aan te passen ivm opladen, maar indien dat geen belemmering vormt, kun je flink wat besparen en toch behoorlijk wat pk's onder de kont hebben.
Vakantieritten zullen niet altijd even gemakklijk zijn, dat is de consequentie.

Of je de modellen mooi vindt is uiteraard subjectief. Of een Teslarijder een petrolhead is, is ook subjectief.