F1 seizoen 2016

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Mari Oh Oh!

Re: F1 seizoen 2016

Bericht door Mari Oh Oh! » 31 mei 2016, 12:40

Hielke schreef: Ik ben niet zo iemand. Ik ben een groot liefhebber van de sport. Als Hamilton, Alonso, Vettel of Ricciardo goed racen dan vind ik dat schitterend. Daar doet een goede of slechte prestatie van Max niets aan af. Maar het is wel zo dat als Max mee vooraan rijdt ik hem het liefst als eerste onder het zwart wit geblokte zie doorgaan :D
Precies, daarom boeit zo'n uitval me ook niet echt, de race gaat gewoon door(met als kers op de taart dat Britney(Rosberg) er deze race helemaal niks van bakte :tong: ).

Ik probeer ook helemaal geen crash(es) goed te praten, maar ik zie liever iemand(wie dan ook) alles geven en falen dan netjes (achteraan) de finish halen.

allen

Bericht door allen » 31 mei 2016, 12:50

Hm, ik heb zelf ook wat last van het Anti Britney Syndroom. Ik heb geen persoonlijke favoriet. Wil gewoon een prachtige race zien. Iedereen mag winnen, behalve Rosberg. Alsof ik op het puntje van m'n stoel naar een geweldige film zit te kijken maar het verhaal ongehoord slecht eindigt.

ErikS

Bericht door ErikS » 31 mei 2016, 13:25

Mike R32 schreef:Met Hamilton heb ik dan weer helemaal niets. Als hij uitvalt komt er altijd vanzelf een kleine glimlach op mijn gezicht.
Plus 1, en dan dat kleffe matties gedoe met die Biepert...... :bag:

Ik vind Ricciardo, Vettel & Alonso de toppers kwa reacties op races ed. (Sainz overigens ook)
Ja, ze willen niks liever dan winnen, maar over het algemeen waarderen ze een ander ook na een sterke race.
Dat Ric even z'n bokkenpruik op heeft kan ik wel begrijpen..... :mrgreen: :bag:

Ik vond F India ook gewoon helemaal geweldig deze race. Maar ook in de trainingen ed sprongen ze er wat mij betreft uit. Gaaf om dat te eindigen met een podium!

Zed240

Bericht door Zed240 » 31 mei 2016, 13:38

Over het algemeen vind ik het vaak leuk als de underdogs een keer succes hebben, zoals met Force India dit maal het geval wat. Voor Verstappen juich ik uiteraard het hardst, en je hoort mij ook niet klagen dat hij dit weekend verzaakte. Hij maakt voor zo'n jonge coureur al anderhalf jaar erg weinig fouten naar mijn idee.

Hamilton heb ook ik niks meer. Ging bijna over mijn nek zondag toen hij zo populair liep te doen met die Bieber. :kotsen:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 31 mei 2016, 14:05

Zed240 schreef:Hamilton heb ook ik niks meer. Ging bijna over mijn nek zondag toen hij zo populair liep te doen met die Bieber. :kotsen:
Ach, ik vond het dan weer geweldig dat ie Putin nog nét een hand gaf met zijn helm op :hosanna: Itt tot Kimi en Rosberg die braaf via de tolk een 'gesprek' aangingen. Hij doet gewoon lekker zijn ding op en naast de baan, kan ik wel waarderen.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 04 jun 2016, 20:05

http://www.pitpass.com/56286/Arrivabene ... ike-Monaco" onclick="window.open(this.href);return false;

Aha, Kimi vindt Monaco gewoon niet leuk, daarom ramde hij hem in de vangrail ;)

D20VT

Bericht door D20VT » 05 jun 2016, 13:59

Vorige keer dattie uitviel in Monaco ging Kimi regelrecht naar zijn boot ipv de pits. Dan heb je ook best ballen tov je team

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 jun 2016, 11:48

D20VT schreef:Vorige keer dattie uitviel in Monaco ging Kimi regelrecht naar zijn boot ipv de pits. Dan heb je ook best ballen tov je team
dan ben je een loser tov. je team..

Hielke

Bericht door Hielke » 11 jun 2016, 21:37

Een goeie prestatie van Max.

Maar hij gaat dit jaar een enorme kluif aan Ricciardo hebben. Vreemde vent die Ricciardo. Als ie het met een 6-je afkan dan doet ie dat. Dan loopt ie de kantjes er wat af. Maar wordt ie uitgedaagd zoals nu met Max dan weet ie ook zomaar een paar niveaus op te schalen.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 jun 2016, 12:23

Hielke schreef:Een goeie prestatie van Max.

Maar hij gaat dit jaar een enorme kluif aan Ricciardo hebben. Vreemde vent die Ricciardo. Als ie het met een 6-je afkan dan doet ie dat. Dan loopt ie de kantjes er wat af. Maar wordt ie uitgedaagd zoals nu met Max dan weet ie ook zomaar een paar niveaus op te schalen.
En Ricciardo ook een aardige aan Max. Gezien zijn (non-)verbale communicatie de laatste tijd lijkt ie het helemaal niet leuk te vinden op te moeten schalen. Hij heeft ook niet genoeg energie over om nog de hele tijd te lachen. :tong: Wat valt die door de mand zeg.

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 12 jun 2016, 12:41

Mari Oh Oh! schreef:

En Ricciardo ook een aardige aan Max. Gezien zijn (non-)verbale communicatie de laatste tijd lijkt ie het helemaal niet leuk te vinden op te moeten schalen. Hij heeft ook niet genoeg energie over om nog de hele tijd te lachen. :tong: Wat valt die door de mand zeg.
Als dit door de mand vallen is? Hij presteert op de baan minstens zo goed (eigenlijk gewoon beter, buiten evt Barcelona) dan Max, sinds ze teamgenoten zijn. Op lachen word je niet afgerekend.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 jun 2016, 12:55

Live vanuit Montréal :) leuk hier maar wel koud! Alleen vrijdag lekker weer, verder grijs, grauw en fris.

Max prima gedaan, zag er ook strak uit. Benieuwd of we het droog houden, op dit moment schijnt de zon hier maar ik hoop op een natte baan straks. Goed voor Max!

Ik zit bij de hairpin (tribune 24), mooie uitremplek daar! Zin in de race, kon wel eens een spektakelstuk worden. :df:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 jun 2016, 13:00

Mooi man! Veel plezier :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jun 2016, 13:04

nice, veel plezier.

hopelijk houd Max wat afstand bij de wall of fame? of hoe heet die muur waar ze telkens zo krap langs scheuren.

daNpy

Bericht door daNpy » 12 jun 2016, 13:10

Wouter81 schreef:Live vanuit Montréal :) leuk hier maar wel koud! Alleen vrijdag lekker weer, verder grijs, grauw en fris.

Max prima gedaan, zag er ook strak uit. Benieuwd of we het droog houden, op dit moment schijnt de zon hier maar ik hoop op een natte baan straks. Goed voor Max!

Ik zit bij de hairpin (tribune 24), mooie uitremplek daar! Zin in de race, kon wel eens een spektakelstuk worden. :df:
Gaaf!!

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 12 jun 2016, 13:15

Wout309t schreef:
Mari Oh Oh! schreef:

Als dit door de mand vallen is? Hij presteert op de baan minstens zo goed (eigenlijk gewoon beter, buiten evt Barcelona) dan Max, sinds ze teamgenoten zijn. Op lachen word je niet afgerekend.
Ik bedoel qua persoonlijkheid(mooie act dus).

En zou wel heel slecht zijn als hij nu al consequent werd afgedroogd door Max, dan had Red Bull hem ook wel een demotie mogen geven. Dat joch rijdt veel(!) korter in racewagens dan Daniel Formule 1 rijdt. Om het echt in perspectief te zetten: Max kwam zo ongeveer uit de karts op het moment dat Daniel promoveerde naar Red Bull(daarvoor had ie al 2 jaar bij het zuster team gezeten en daarvoor een jaar HRT). En dit is slechts de derde race dat Max in de Red Bull zit. Dus mag voor Daniel hopen dat hij hem nog een half seizoen voor weet te blijven eigenlijk.... Anders keldert zijn marktwaarde enorm.

En daarom is ie er nu ook op gebrand overal duidelijk te maken dat het niet aan hem ligt dat hij geen 2 overwinningen heeft. En die van Barcelona vind ik dan al erg discutabel want hij zat Max in de weg, had nieuwe banden nodig en had een 2-stopper dus misschien niet eens gehaald.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 jun 2016, 13:15

Gaaf Wouter! Have fun :thumbup:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 12 jun 2016, 13:28

GTRene schreef: of hoe heet die muur waar ze telkens zo krap langs scheuren.
Wall of champions. :df:
https://www.formula1.com/content/fom-we ... pions.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 jun 2016, 13:40

Zojuist Max Verstappen op Ziggo, post qualify interview. Hij kookte werkelijk van binnen dat hij 'maar 5e' is geworden. '... Het was vooral zaak om uit de wall-of-champions te blijven, en dat is gelukt...' (wijzend naar Ricciardo < die voor hetzelfde geld dezelfde crash had kunnen maken als Sainz in Q3).

Dat wordt vuurwerk vanavond, Max is nog niet klaar. Mijn voorspelling voor Max: in de top 3!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 jun 2016, 14:25

Meer nog dan bij Jos destijds ben ik steeds 2 weken lang fucking zenuwachtig voor de volgende race. Hebben jullie dat ook? :lol:

Twee weken lang alle autosport-nieuwssites lezen.
Twee weken lang 3 weerberichten van verschillende websites in de gaten houden.
Alle verjaardagen en alle ellende zodanig plannen dat je niets mist (Voor een klassiekerrally maakte ik een uitzondering).

Straks weer lekker:
- Eerst 63 keer naar de WC
- Laptop op Sky live stream
- TV op Ziggo
- Tablet op Formule1.com live timing
- Telefoon op GPupdate.net/nl met live updates

Eigenlijk nog 2 extra laptops aanzetten met horizon.tv kanaal 400-nogwat voor de onboard beelden.

Je kunt er maar druk mee zijn. :hot: Volgens mij kun je beter in zo'n F1-auto zitten, dan heb je meer rust. :lollerdelol: :TV kijken:

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jun 2016, 14:39

:shock: :lol:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 12 jun 2016, 14:39

Als Max vandaag Räikkönen achter zich houd en vijfde wordt doet ie niets verkeerd. Na Monaco is het nmm zaaks om de auto heel te houden bij de start en uit de muren. Hij moet ook laten zien dat hij met zijn verstand naar de races kijkt, Canada is meer een power-circuit en daar zijn Mercedes en Ferrari erg sterk. Dus punten pakken en uitrijden. Ricciardo is natuurlijk geen pannekoek dus daar moet Max de druk er vol opzetten. RBR wordt niet blij als ze er samen aftetteren tijdens een inhaalactie van Max, hij moet dus slim rijden. Als het droog is ben ik benieuwd hoe Max zijn banden managed, hij is daar altijd erg sterk in, daarmee kan hij wellicht naar voren komen. Nog niets kunnen vinden over de staat van de auto van Ricciardo, die vertelde dat hij na zijn intieme ontmoeting met the wall of champions enigzins hobbelend over de finish kwam........... Ik weet niet of het vervangen van ophangingsdelen een grid-straf betekend ?

Heb er wel zin an vanavond.

Dennis, geniaal ! :clap:

Gr Ron

JP

Bericht door JP » 12 jun 2016, 14:52

Reagerend op de post van Dennis, ja tegenwoordig kijk ik ook uit naar de races, alleen sinds de laatste wedstrijden ben ik bang dat Verstappen teveel pusht en de auto wéér in de muur parkeert.

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 12 jun 2016, 14:52

Dennis Cavallino schreef:Meer nog dan bij Jos destijds ben ik steeds 2 weken lang fucking zenuwachtig voor de volgende race. Hebben jullie dat ook? :lol:

Twee weken lang alle autosport-nieuwssites lezen.
Twee weken lang 3 weerberichten van verschillende websites in de gaten houden.
Alle verjaardagen en alle ellende zodanig plannen dat je niets mist (Voor een klassiekerrally maakte ik een uitzondering).
Ja... :tooth:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 jun 2016, 14:56

Nee, totaal geen last van Dennis! Uhhh :hot: :tooth:

Zit op de tribune nu, kan iemand de verwarming aanzetten? Brrrrrrr!

Plaats reactie