Ik denk dat het wel heel lastig is, want uitstappen kunnen ze officieel niet en zijn ze een heel groot deel van hun marketing kwijt.Mari Oh Oh! schreef:Recentste motoren of uitstappen... Niet heel lastigLuco schreef:Als de geruchten kloppen zou ferrari alleen motoren willen leveren als daar een deal met verstappen aan vast zit.
Als dat zo is wordt het voor red bull erg lastig
F1 2015
- Luco
Re: F1 2015
- Roy RS
Jos the boss heeft ergens gezegd dat Max volgend jaar zeker is van een stoeltje, ook als Redbull ermee kapt...ben benieuwd hoe we dat mogen interpreteren...
- Mari Oh Oh!
Red Bull heeft F1 niet nodig(F1 is eigenlijk maar een klein deel van hun marketing) andersom is een ander verhaal*. En qua marketing, meerijden is niet genoeg voor Mateschitz natuurlijk itt bijvoorbeeld Williams of McLaren.Luco schreef:Ik denk dat het wel heel lastig is, want uitstappen kunnen ze officieel niet en zijn ze een heel groot deel van hun marketing kwijt.Mari Oh Oh! schreef:Recentste motoren of uitstappen... Niet heel lastigLuco schreef:Als de geruchten kloppen zou ferrari alleen motoren willen leveren als daar een deal met verstappen aan vast zit.
Als dat zo is wordt het voor red bull erg lastig
En contracten in F1 zijn wel eerder verscheurd. En mocht Red Bull willen kappen, dan zou ik als Renault zijnde liever dat team overkopen dan Lotus, al is het alleen maar omdat ze niks hoeven aan te passen om hun motor passend te krijgen. Al denk ik dat Mateschitz nog liever zijn halve fortuin aan afkoop van het contract betaalt.
*= Ik denk dat Bernie al druk met Ferrari en Red Bull in gesprek is eerlijk gezegd
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 24 sep 2015, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Max heeft een contract voor volgend jaar. Dan kan hij moeilijk nu overstappen maar ook andersom heeft het team een verplichting naar hem toe..... of niet ?
- Mari Oh Oh!
Dat wordt makkelijk als:JP schreef:Max heeft een contract voor volgend jaar. Dan kan hij moeilijk nu overstappen maar ook andersom heeft het team een verplichting naar hem toe..... of niet ?
TR en RB uitstappen(verplichting vervalt)
of
TR/RB hem naar een concurrent laten gaan in ruil voor een up-to-date motor.

- PD power
Ach het is F1, voor hetzelfde geld rijden ze volgend jaar weer met Renault, de ene keer vergruizen ze elkaar, de andere keer liggen ze weer bij elkaar in bed.......tis gewoon een circus 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
De laatste geruchten zijn dat Kvyat met Renault in gesprek is voor het zitje naast Maldonado voor komend jaar, Red Bull heeft de optie in zijn contract nog niet gelicht. Enerzijds verrassend, anderzijds ook weer niet helemaal. Hij doet het goed dit jaar maar somehow 'past' hij niet helemaal in het Red Bull plaatje. Hij ziet en praat altijd als een boer met kiespijn, niet echt het jonge hippe imago waar Red Bull atleten om bekend staan. Hij is ook niet de meest geliefde coureur ooit bij Red Bull binnen het team.
Als dat zo is, dan maakt dat de weg vrij voor Max bij Red Bull - Ferrari. Sommigen zeggen dat dat te vroeg zou zijn maar daar ga ik niet in mee. De leercurve van Max is ongelooflijk dit jaar en bij Toro Rosso is het maar afwachten hoe goed die auto komend jaar is (dit jaar was een voltreffer op dat gebied) en wat voor motor er achterin ligt in 2016. Misschien toch de Honda daar, daar wordt je denk ik niet enorm blij van. Eigenlijk is Max Toro Rosso al een beetje ontgroeid. Volgend jaar weer voor P7/P8/P9 strijden heeft niet enorm veel zin voor hem. Met Red Bull kan hij voor de top 5 mee gaan doen, zeker met een Ferrari motor achterin.
Daarbij zou dit (is een beetje mijn stokpaardje hier
) vanuit Red Bull slim zijn om Max een goede auto/motor te geven komend jaar. Anders is hij in 2017 echt gevlogen naar Mercedes of Ferrari, daar ben ik van overtuigd. Als ze hun groeibriljant willen houden, dan zullen ze volgend jaar een sneller pakket aan hem moeten geven.
Als dat zo is, dan maakt dat de weg vrij voor Max bij Red Bull - Ferrari. Sommigen zeggen dat dat te vroeg zou zijn maar daar ga ik niet in mee. De leercurve van Max is ongelooflijk dit jaar en bij Toro Rosso is het maar afwachten hoe goed die auto komend jaar is (dit jaar was een voltreffer op dat gebied) en wat voor motor er achterin ligt in 2016. Misschien toch de Honda daar, daar wordt je denk ik niet enorm blij van. Eigenlijk is Max Toro Rosso al een beetje ontgroeid. Volgend jaar weer voor P7/P8/P9 strijden heeft niet enorm veel zin voor hem. Met Red Bull kan hij voor de top 5 mee gaan doen, zeker met een Ferrari motor achterin.
Daarbij zou dit (is een beetje mijn stokpaardje hier

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Kvyat is niet echt slecht, maar hij zit voornamelijk hij Red Bull omdat ze daar vorig jaar "verrast" werden door het vertrek van Webber én Vettel.
Een plek konden ze opvullen met Ricciardo, maar Kvyat zit daar vanwege een gebrek aan beter alternatief. Dus zo heel gek is het niet als Kvyat wordt vervangen door Max.
Welke motor Toro Rosso mee rijdt is nog even afwachten. Ferrari levert nu al aan drie teams, nog twee erbij zal een uitdaging worden. Ik zie Red Bull wel rijden met Ferrari motoren volgend jaar, maar Toro Rosso ben ik niet geheel zeker van.
Mercedes zal het ook niet worden en Honda is gewoon niet slim, kijken naar de huidige prestaties. Ik denk eerlijk gezegd dat er volgend jaar gewoon weer een Renault motor achterin ligt, er van uitgaande dat Renault Lotus overneemt
Een plek konden ze opvullen met Ricciardo, maar Kvyat zit daar vanwege een gebrek aan beter alternatief. Dus zo heel gek is het niet als Kvyat wordt vervangen door Max.
Welke motor Toro Rosso mee rijdt is nog even afwachten. Ferrari levert nu al aan drie teams, nog twee erbij zal een uitdaging worden. Ik zie Red Bull wel rijden met Ferrari motoren volgend jaar, maar Toro Rosso ben ik niet geheel zeker van.
Mercedes zal het ook niet worden en Honda is gewoon niet slim, kijken naar de huidige prestaties. Ik denk eerlijk gezegd dat er volgend jaar gewoon weer een Renault motor achterin ligt, er van uitgaande dat Renault Lotus overneemt
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ja, Max Verstappen is echt "jong en hip" en praat zoals de jeugd...
Waarbij ik niets wil zeggen van z'n rijkwaliteiten maar typisch Red Bull is ie niet?

Waarbij ik niets wil zeggen van z'n rijkwaliteiten maar typisch Red Bull is ie niet?
- Mari Oh Oh!
Vettel was ook vooral jong(en niet persé hip). Vond hem in interviews e.d. ook vrij volwassen(en belezen) overkomen.Arthur schreef:Ja, Max Verstappen is echt "jong en hip" en praat zoals de jeugd...![]()
![]()
Sowieso vind ik het Red Bull team nog steeds redelijk in het F1 keurslijf passen hoor. Mag nog wel wat flitsender IMHO.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 25 sep 2015, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roy RS
ik snap je redenatie, maar hij past in ALLE andere vlakken perfect in het plaatje, hij breekt al records door alleen maar aanwezig te zijn op de grid, dan breekt ie records omdat hij gewoon snel is, dan breekt hij records om als jongste pole te trainen, dan om als jongste ene race te winnen, dan om als jongste wereldkampioen te worden enzArthur schreef:Ja, Max Verstappen is echt "jong en hip" en praat zoals de jeugd...![]()
![]()
als RB ergens om bekend staat is het dat ze alles doen om records te breken, verleggen en opnieuw uit te vinden, als iedereen zegt dat het niet kan, dan wil RB aantonen dat het can be done. Als eerste met een balon naar het einde der aarde, alle extreme sporten ter wereld waar extreme records gebroken worden is RB sponsor...MAX heeft RB over zich all over!
In mijn ogen past MAX het beste bij RB van alle coureurs ooit, Vettel op een nette 2de plaats.
- EmielS60
Hulkenberg een penalty voor het niet uitkijken van Massa?

- Luco
Max weer pech, zijn VARTA hield ermee op.
kutaccu's.
kutaccu's.
- Luco
Zo Kvyat schrijft ff een red bull af
-
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Verstappen weer indruk gemaakt, mooie actie bij Alonso !
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/27/opn ... -in-japan/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/27/opn ... -in-japan/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Arthur
Goede race weer, idd. Duitsers waren ook weer goed te spreken over hem.
-
Zijn teammaat Sainz weer aan gort gereden. Die klonk aardig down naderhand, het is nu helemaal overduidelijk wie de nummer 1 rijder daar is. Max ontgroeit ook in sneltreinvaart het Toro Rosso niveau. Ik ben groot voorstander om hem volgend jaar al te promoveren naar grote broer Red Bull. Hij kan dat absoluut aan, nog een jaar Toro Rosso voegt niet veel meer toe.
- Hielke
Klopt, Sainz begint een beetje bleu over te komen als je zijn optreden met dat van Verstappen vergelijkt.Wouter81 schreef:Zijn teammaat Sainz weer aan gort gereden. Die klonk aardig down naderhand, het is nu helemaal overduidelijk wie de nummer 1 rijder daar is. Max ontgroeit ook in sneltreinvaart het Toro Rosso niveau. Ik ben groot voorstander om hem volgend jaar al te promoveren naar grote broer Red Bull. Hij kan dat absoluut aan, nog een jaar Toro Rosso voegt niet veel meer toe.
Hele beste race van Max weer. Hij is echt een paar klasses beter dan z'n ouwe heer.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
http://www.autoblog.nl/nieuws/renault-k ... otus-80645" onclick="window.open(this.href);return false;
Feestje bij Luco vanavond denk ik
Feestje bij Luco vanavond denk ik

-
Klinkt goed maar het is nog niet definitief. Het is een 'intentie', Ze moesten vandaag ook wel wat bekend maken, Lotus had vanochtend weer een rechtzaak, aangespannen door de Engelse belastingdienst ivm een achterstallige betaling. Hoor bedragen van 9 ton en 2,7 miljoen, iets in die buurt dus. De rechtzaak was al 2x uitgesteld maar vandaag was het D-Day. Zonder bekendmaking en betaling zou Lotus vandaag anders failliet zijn verklaard.
Anyway, het zou erg goed zijn om Renault weer als volledig constructeur terug te zien in de sport! Gun ze het beste (zolang ze maar achter Max eindigen
).
Anyway, het zou erg goed zijn om Renault weer als volledig constructeur terug te zien in de sport! Gun ze het beste (zolang ze maar achter Max eindigen

- Luco
Als ik max was zou ik snel een deal met Renault maken.
2016 ontwikkelen en 2017 kampioen
Want red bull en torro rosso krijgen echt geen laatste spec mercedes
En je ziet hoe betrouwbaar die zijn
En een ferrari, ja als ze max verkopen en anders ook niet.
Statistisch gezien heeft renault de meeste titels de afgelopen 20 jaar met hun motor.
@smiley, ze hadden er nooit uit moeten stappen, en de verhalen dat ze er niet genoeg in gaan stoppen geloof ik niet, want ze stoppen met de world series bij renault, als ze dat geld compleet in F1 stoppen doen ze 2017 gewoon mee om het kampioenschap.

2016 ontwikkelen en 2017 kampioen

Want red bull en torro rosso krijgen echt geen laatste spec mercedes
En je ziet hoe betrouwbaar die zijn

En een ferrari, ja als ze max verkopen en anders ook niet.
Statistisch gezien heeft renault de meeste titels de afgelopen 20 jaar met hun motor.
@smiley, ze hadden er nooit uit moeten stappen, en de verhalen dat ze er niet genoeg in gaan stoppen geloof ik niet, want ze stoppen met de world series bij renault, als ze dat geld compleet in F1 stoppen doen ze 2017 gewoon mee om het kampioenschap.
- Hielke
Kunnen ze bij Red Bull en Toro Rosso een keurige 2015 spec Ferrari motor voor 2016 krijgen, is het nog niet goed.
Ze spelen het spel niet handig.
Ze spelen het spel niet handig.
-
Een 2015 motor wil je niet in 2016. Manor rijdt dit jaar met een 2014 Ferrari motor, die komen echt veel vermogen tekort. Bovendien heeft Helmut Marko gelijk met zijn opmerking dat het bijzonder vreemd zou zijn als Haas en Sauber wel 2016 motoren krijgen van Ferrari en Red Bull het dan met 2015 PU's moet doen. Dat zou ik ook niet accepteren.
Het gaat momenteel hard tegen hard. Red Bull dreigt op te stappen als ze geen competitieve motoren krijgen. Ferrari wil ze tot nu toe niet leveren, bang dat Red Bull dan volgend jaar sneller is dan hun eigen fabrieksteam. Overigens is het niet zo dat je met een 2016 motor dan gelijk even hard gaat. De PU alleen bepaalt niet alles. Je moet nog steeds zelf een deel van je software zelf regelen en hetzelfde geldt voor de brandstof. Zo had McLaren vorig jaar ook de oppermachtige Mercedes achterin liggen maar konden qua prestaties (even los van het chassis) toch niet helemaal meekomen met het Mercedes fabrieksteam.
Je zou alleen kunnen stellen dat Red Bull het niet handig heeft gespeeld door eerst Renault op te zeggen zonder nieuwe motorendeal voor 2016. Verbrand je schepen niet voordat je een nieuw schip hebt zeg maar. Echter is dat ook wel weer te begrijpen. Eerst een nieuwe motorendeal regelen voordat je Renault hebt opgezegd zou weer contractbreuk zijn. Red Bull is gewoon helemaal ziek van het huidige motorenreglement en eist gewoon een competitieve motor of ze stoppen ermee. Ik snap het wel. Het huidige reglement werkt niet. De kosten zijn veel te hoog, de power unit speelt tegenwoordig een veel te grote rol qua prestaties. Met een goed chassis kun je dat nooit meer goedmaken als je een slechtere motor hebt, vroeger kon dat nog wel. Zie de 4 Red Bull kampioenschappen met Renault. Niet de sterkste V8, wel de beste auto. Door het tokensysteem kun je het als motorbouwer nu ook wel shaken als je niet gelijk een topmotor hebt. Testen mag ook niet meer. Ron Dennis van McLaren zei afgelopen weekend terecht dat het huidige reglement niet werkt. Als je niet gelijk aan het begin van het jaar competitief bent, dan kun je het de rest van het jaar compleet vergeten. Met deze beperkende regels kom je nooit meer op niveau en gooi je gelijk een heel jaar weg. Honda weet ook dondersgoed wat er niet klopt aan hun motor (ERS) maar kunnen er pas in de winter weer echt iets aan doen. Dit hele motorreglement is een grote farce. Red Bull is daar heel uitgesproken in maar hebben mijns inziens gelijk. En welke motorbouwer wil nu nog instappen, als ze zien hoe zelfs Honda het tot nu toe niet voor elkaar krijgt?
En vergeet niet, de F1 heeft Red Bull harder nodig op dit moment dan Red Bull de F1. Ze staan dus toch best wel sterk. Als ze vertrekken, dan verliest het veld ineens 4 auto's.
Maar de soep zal niet zo heet gegeten worden. Ik verwacht binnen 1 of 2 weken een persbericht dat Red Bull 'gewoon' 2016 motoren krijgt van Ferrari. Ene Ecclestone zal achter de schermen zeker aan wat touwtjes trekken. Zo gaat ook het verhaal dat hij Mercedes afgelopen GP heeft gestraft door hun auto's amper in beeld te brengen tijdens de TV uitzending, dit omdat ze geen motoren aan Red Bull willen leveren. Het is en blijft een oude boef.
Het gaat momenteel hard tegen hard. Red Bull dreigt op te stappen als ze geen competitieve motoren krijgen. Ferrari wil ze tot nu toe niet leveren, bang dat Red Bull dan volgend jaar sneller is dan hun eigen fabrieksteam. Overigens is het niet zo dat je met een 2016 motor dan gelijk even hard gaat. De PU alleen bepaalt niet alles. Je moet nog steeds zelf een deel van je software zelf regelen en hetzelfde geldt voor de brandstof. Zo had McLaren vorig jaar ook de oppermachtige Mercedes achterin liggen maar konden qua prestaties (even los van het chassis) toch niet helemaal meekomen met het Mercedes fabrieksteam.
Je zou alleen kunnen stellen dat Red Bull het niet handig heeft gespeeld door eerst Renault op te zeggen zonder nieuwe motorendeal voor 2016. Verbrand je schepen niet voordat je een nieuw schip hebt zeg maar. Echter is dat ook wel weer te begrijpen. Eerst een nieuwe motorendeal regelen voordat je Renault hebt opgezegd zou weer contractbreuk zijn. Red Bull is gewoon helemaal ziek van het huidige motorenreglement en eist gewoon een competitieve motor of ze stoppen ermee. Ik snap het wel. Het huidige reglement werkt niet. De kosten zijn veel te hoog, de power unit speelt tegenwoordig een veel te grote rol qua prestaties. Met een goed chassis kun je dat nooit meer goedmaken als je een slechtere motor hebt, vroeger kon dat nog wel. Zie de 4 Red Bull kampioenschappen met Renault. Niet de sterkste V8, wel de beste auto. Door het tokensysteem kun je het als motorbouwer nu ook wel shaken als je niet gelijk een topmotor hebt. Testen mag ook niet meer. Ron Dennis van McLaren zei afgelopen weekend terecht dat het huidige reglement niet werkt. Als je niet gelijk aan het begin van het jaar competitief bent, dan kun je het de rest van het jaar compleet vergeten. Met deze beperkende regels kom je nooit meer op niveau en gooi je gelijk een heel jaar weg. Honda weet ook dondersgoed wat er niet klopt aan hun motor (ERS) maar kunnen er pas in de winter weer echt iets aan doen. Dit hele motorreglement is een grote farce. Red Bull is daar heel uitgesproken in maar hebben mijns inziens gelijk. En welke motorbouwer wil nu nog instappen, als ze zien hoe zelfs Honda het tot nu toe niet voor elkaar krijgt?
En vergeet niet, de F1 heeft Red Bull harder nodig op dit moment dan Red Bull de F1. Ze staan dus toch best wel sterk. Als ze vertrekken, dan verliest het veld ineens 4 auto's.
Maar de soep zal niet zo heet gegeten worden. Ik verwacht binnen 1 of 2 weken een persbericht dat Red Bull 'gewoon' 2016 motoren krijgt van Ferrari. Ene Ecclestone zal achter de schermen zeker aan wat touwtjes trekken. Zo gaat ook het verhaal dat hij Mercedes afgelopen GP heeft gestraft door hun auto's amper in beeld te brengen tijdens de TV uitzending, dit omdat ze geen motoren aan Red Bull willen leveren. Het is en blijft een oude boef.

- Arthur
En anders toch weer een motorendeal met Renault?