Het grote E38 (occasion) topic
-
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Valt mee hoor, zijn er zat die dat doen, helemaal bij onze buren.
Houd anders het Duitse 7-serie forum goed in de gaten. Daar komen ze regelmatig voorbij.
http://www.7-forum.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Houd anders het Duitse 7-serie forum goed in de gaten. Daar komen ze regelmatig voorbij.
http://www.7-forum.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Lees al een tijdje mee vol belangstelling, veel nuttige info en natuurlijk kansloos auto fappen.
Aangezien ik aanmerkelijk minder kilometers ben gaan rijden en ik een diesel heb, wil ik een stille wens verwezenlijke en een V12 kopen. 25 jaar geleden via een klant kennis gemaakt met de V12 van de 7, fantastische auto. Ik heb toen een week gereden met de auto rond gereden omdat de telefoon soms storingen in de auto veroorzaakte (telefoon koste toen nog 7500 gulden) De beste man was weekje weg op vakantie en wilde pertinent de storing niet terug, dus moest in opdracht veel rijden, nou dat was gelukt
Maar nu wil ik er zelf eentje.. Ik zit al een tijdje naar deze te kijken;
http://link.marktplaats.nl/m777535326
Op het oog weinig kilometers, echter auto is net een jaar in Nederland. naar verluid eerste eigenaar, naar de einddempers zo kijk, vrees ik dat dat niet klopt en ergens een raceneus heeft tussen gezeten.
Alhoewel ik niet echt weet of er echt hele gevaarlijke (lees dure) dingen kunnen misgaan, wil ik wel perse een V12
Hoor graag adviezen/meningen
Aangezien ik aanmerkelijk minder kilometers ben gaan rijden en ik een diesel heb, wil ik een stille wens verwezenlijke en een V12 kopen. 25 jaar geleden via een klant kennis gemaakt met de V12 van de 7, fantastische auto. Ik heb toen een week gereden met de auto rond gereden omdat de telefoon soms storingen in de auto veroorzaakte (telefoon koste toen nog 7500 gulden) De beste man was weekje weg op vakantie en wilde pertinent de storing niet terug, dus moest in opdracht veel rijden, nou dat was gelukt

Maar nu wil ik er zelf eentje.. Ik zit al een tijdje naar deze te kijken;
Op het oog weinig kilometers, echter auto is net een jaar in Nederland. naar verluid eerste eigenaar, naar de einddempers zo kijk, vrees ik dat dat niet klopt en ergens een raceneus heeft tussen gezeten.
Alhoewel ik niet echt weet of er echt hele gevaarlijke (lees dure) dingen kunnen misgaan, wil ik wel perse een V12
Hoor graag adviezen/meningen
- Knot
Dempers ben ik ook niet zo'n fan van maar is met 2 gebruikte einddempers en een gebruikte bumper weer netjes.
Belangrijker is, zijn bepaalde opties een must? Deze heeft beige leder, dsp etc....
Staat op BMW 7 forum ook nog een nette 95'er V12 tekoop dacht ik.
http://www.e38forum.nl/viewtopic.php?f=16&t=1802" onclick="window.open(this.href);return false;
"Een kennis van me rijd zakelijk in een 750 uit 1995 alleen rijd hij wat meer als verwacht en gaat daarom op zoek naar
een 725tds (ik heb hem al vertelt dat het een cultuur shock voor hem gaat worden) maar wil dus van de 750 af.
Hij had hem ook aan mij aangeboden maar ik kan het momenteel niet op brengen financieel, en om te slopen is hij te mooi ( en te duur).
Kilometerstand is rond de 2 ton. Er word nog mee gereden.
Vraag prijs €3500 maar dat is onderhandelbaar."
Belangrijker is, zijn bepaalde opties een must? Deze heeft beige leder, dsp etc....
Staat op BMW 7 forum ook nog een nette 95'er V12 tekoop dacht ik.
http://www.e38forum.nl/viewtopic.php?f=16&t=1802" onclick="window.open(this.href);return false;
"Een kennis van me rijd zakelijk in een 750 uit 1995 alleen rijd hij wat meer als verwacht en gaat daarom op zoek naar
een 725tds (ik heb hem al vertelt dat het een cultuur shock voor hem gaat worden) maar wil dus van de 750 af.
Hij had hem ook aan mij aangeboden maar ik kan het momenteel niet op brengen financieel, en om te slopen is hij te mooi ( en te duur).
Kilometerstand is rond de 2 ton. Er word nog mee gereden.
Vraag prijs €3500 maar dat is onderhandelbaar."
-
Ik zal zo even kijken, ik moet nog even wachten tot ik kan inloggen.
Dat beige staat mij wel aan, ook DSP is wel fijn, ook dat er geen vaste telefoon inzit is wel handig, meestal zijn die dingen toch uit het jaar kruik. De uitlaatdempers zijn echt zonde, ik had er trouwens niet eens bij stil gestaan dat er ook in de bumper gezaagd is/was.
Ik wil geen lange 7, kleur doet mij niet zoveel , zo OEM mogelijk als het kan leder dashboard en dubbel glas.
Verder goede/redelijke staat van onderhoud en geen singjonglang banden enz.
Dat beige staat mij wel aan, ook DSP is wel fijn, ook dat er geen vaste telefoon inzit is wel handig, meestal zijn die dingen toch uit het jaar kruik. De uitlaatdempers zijn echt zonde, ik had er trouwens niet eens bij stil gestaan dat er ook in de bumper gezaagd is/was.
Ik wil geen lange 7, kleur doet mij niet zoveel , zo OEM mogelijk als het kan leder dashboard en dubbel glas.
Verder goede/redelijke staat van onderhoud en geen singjonglang banden enz.
- Knot
iL vind ik ook niks. Die op E38 forum is wel met zwart leder en telefoon volgens mij. Daar (1995) zit zo'n lange antenne op de kofferbak, zelf heb ik dat niet (1998), geen idee of dat is gewijzigd net als de automaat in 96 een steptronic is geworden.
-
Een V12 heeft altijd alles standaard van leder, dashboard, middentunnel en deurpanelen.
Alleen de eerste types hadden die lange antenne op het achterscherm.
Uitlaten is een kwestie van smaak. Ze moeten iig geen lawaai maken, dat hoort niet bij een V12. Een V8 is een ander verhaal...
Alleen de eerste types hadden die lange antenne op het achterscherm.
Uitlaten is een kwestie van smaak. Ze moeten iig geen lawaai maken, dat hoort niet bij een V12. Een V8 is een ander verhaal...
- Knot
Ik vind het juist wel netjes als de uitlaten weggewerkt zijn, zoals het hoort bij een 7....
-
Het ligt aan de staat van de auto. Houd je van een 7 met een sportief randje dan staat het goed. Ligt de smaak meer bij helemaal OEM, zoals ik hier veel lees, dan is het idd mooier om de uitlaten niet zichtbaar te hebben.
Bij de nieuwe types is die keuze er niet meer...
Bij de nieuwe types is die keuze er niet meer...
-
Ha, die Fuseekogel;
Ik schrik eerlijk gezegd een beetje van de wel erg lage prijs van die 750i. Even ervan uitgegaan dat alles in orde is en de kilometerstand klopt had ik verwacht (en gehoopt) dat een goede twaalfcilinder E38 wel iets meer zou kunnen opbrengen. Of zou een L met shadowline, Kontoursitze, navigatie en 18" beduidend meer mogen kosten?
Ik schrik eerlijk gezegd een beetje van de wel erg lage prijs van die 750i. Even ervan uitgegaan dat alles in orde is en de kilometerstand klopt had ik verwacht (en gehoopt) dat een goede twaalfcilinder E38 wel iets meer zou kunnen opbrengen. Of zou een L met shadowline, Kontoursitze, navigatie en 18" beduidend meer mogen kosten?

-
Online328Ti
B8 is nooit geleverd voor de E38 (verkorte zuigerstang). B4 zou ik met een grote boog omheen lopen en 200 euro bijleggen voor B6 rondom. B4 is wederom vliegend tapijt en ligt niet strak in de bochten ( het oeps, ik moet nu bijsturen gevoel).KawaBmw7 schreef:Uuhh, ik heb toen een B12 set uit Duitsland laten komen en dat was toch echt B6 met Eibach. B8 is nog stugger toch?Knot schreef: maar B12 is een korte B8 demper. Ik heb nu al de Eibach pro-kit veren.
- Knot
B12 pro-kit en B12 sport-line (dat zijn de korte dempers, dus nooit op de E38 geleverd).
Ik laat het onderstel lekker voor wat het is, heerlijk comfy, en die 1000 euro krijg ik er nooit meer voor terug. Als ik wil hoeken pak ik de E36 wel.
V12 is idd net wat de gek ervoor geeft, huidige markt is niks, risico op hoge kosten en slurpt benzine en is duur in de mrb.
Ik laat het onderstel lekker voor wat het is, heerlijk comfy, en die 1000 euro krijg ik er nooit meer voor terug. Als ik wil hoeken pak ik de E36 wel.
V12 is idd net wat de gek ervoor geeft, huidige markt is niks, risico op hoge kosten en slurpt benzine en is duur in de mrb.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Een V12 voor minder dan 3 mille
! Als je dat gegeven isoleert is het echt een bargain
!

-
Online328Ti
B12 Sportline is i.s.m. Eibach "Sportline" veren 50/30mm i.p.v. de 30/30mm Eibach "Pro-kit" veren. De Bilstein dempers zijn van beide sets B6 en de B12 sportline kit is niet "gekurzt" aan de voorzijde.Knot schreef:B12 pro-kit en B12 sport-line (dat zijn de korte dempers, dus nooit op de E38 geleverd).
Been there, done that. Ik heb denk ik alle varianten aan verlaging bij een E38 gezien, uitgeprobeerd, gevoeld én gemonteerd. Ik rijd nu met een progressief gedraaide schroefset 5 serie achterzijde (toekomst LPG ringtank) i.s.m. voorzijde bilstein B6 met K.A.W. 65mm.
Binnenkort foto,s als de auto spic en span is.

-
Online328Ti
En daarna voor 5mille leeglopen aan achterstallig onderhoud.G Kolkman schreef:Een V12 voor minder dan 3 mille![]()
![]()
! Als je dat gegeven isoleert is het echt een bargain
!

- tuurgtt
- Auto: M140i
Misschien aardig voor de (ever expanding) DF-E38 owners club;
http://jalopnik.com/the-bmw-7-series-ha ... 1535258573" onclick="window.open(this.href);return false;
http://jalopnik.com/the-bmw-7-series-ha ... 1535258573" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Waar baseer je €5000 achterstallig onderhoud op? Daadwerkelijke kennis of gewoon wat roepen? Mocht je hints of tips hebben hoor ik het graag. Maar je mag rustig weten dat ik een budget heb van 5 a 6 K , en dus rekening hou met 2K achterstallig onderhoud, ik denk niet onrealistisch. Maar mocht dat anders zijn, ik hoor dat graag.
Van het weekend weinig tijd gehad ivm werk om mij echt in te lezen over de BMW V12, ik zal even op dat 7 serie forum gaan lezen, de 7 serie die daar staat, is volgens mij Aspen zilver, weet ik niet zeker, weet wel dat ik een E39 in die kleur gehad heb en dat ik de kleur nooit zo heel fantastisch vond. Met een schuin oog nu ook naar de 8 serie van BMW aan het kijken, alhoewel deze stijlloze ramen heeft (heb bloedjehekel aan suizen) ben ik toch enorm gecharmeerd daarvan. Echter met mijn budget weet ik niet af dat realistisch is, je heb ze wel, maar dan hou ik wel heel erg weinig over voor "onderhoud"in de eerste instantie.
Mijn shortlist is nu als volgt;
http://link.marktplaats.nl/m784244186 850i
http://link.marktplaats.nl/m781510499 850i die bij Duifjes staat (komt die hier eigenlijk nog?)
De auto die ik zoek staat er ook op, eigenlijk is deze perfect... echter LPG in de auto en dat zie ik niet zitten.
http://link.marktplaats.nl/m783898064 Maar kleurstelling en zwart hemeltje is wel mooi. Raar, eigenlijk hou ik meer van beige met chrome enz, maar dit sportieve is ook wel wat.
Al zoekende op internet kom je vanzelf de nieuwe 7 tegen, kosten vallen op zich wel mee. Zoiets als dit http://link.marktplaats.nl/m779437370 kleurstelling enz staat mij allemaal wel aan lijkt mij ook gaaf apparaat om te hebben, maar geen V12. En eigenlijk wil ik dat.. Qua onderhoudskosten en wegenbelasting ben ik vrij flexibel ik betaal nu al €400 per kwartaal voor een diesel waar ik 150 km per week mee rij. Dus een wegenbelasting van €300 per kwartaal is aanvaardbaar voor mij.
Van het weekend weinig tijd gehad ivm werk om mij echt in te lezen over de BMW V12, ik zal even op dat 7 serie forum gaan lezen, de 7 serie die daar staat, is volgens mij Aspen zilver, weet ik niet zeker, weet wel dat ik een E39 in die kleur gehad heb en dat ik de kleur nooit zo heel fantastisch vond. Met een schuin oog nu ook naar de 8 serie van BMW aan het kijken, alhoewel deze stijlloze ramen heeft (heb bloedjehekel aan suizen) ben ik toch enorm gecharmeerd daarvan. Echter met mijn budget weet ik niet af dat realistisch is, je heb ze wel, maar dan hou ik wel heel erg weinig over voor "onderhoud"in de eerste instantie.
Mijn shortlist is nu als volgt;
http://link.marktplaats.nl/m784244186 850i
http://link.marktplaats.nl/m781510499 850i die bij Duifjes staat (komt die hier eigenlijk nog?)
De auto die ik zoek staat er ook op, eigenlijk is deze perfect... echter LPG in de auto en dat zie ik niet zitten.
http://link.marktplaats.nl/m783898064 Maar kleurstelling en zwart hemeltje is wel mooi. Raar, eigenlijk hou ik meer van beige met chrome enz, maar dit sportieve is ook wel wat.
Al zoekende op internet kom je vanzelf de nieuwe 7 tegen, kosten vallen op zich wel mee. Zoiets als dit http://link.marktplaats.nl/m779437370 kleurstelling enz staat mij allemaal wel aan lijkt mij ook gaaf apparaat om te hebben, maar geen V12. En eigenlijk wil ik dat.. Qua onderhoudskosten en wegenbelasting ben ik vrij flexibel ik betaal nu al €400 per kwartaal voor een diesel waar ik 150 km per week mee rij. Dus een wegenbelasting van €300 per kwartaal is aanvaardbaar voor mij.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Sleutel je zelf of laat je dat doen?
-
Ik heb een 850i gehad. Qua onderhoud kun je rustig 1000 euro per jaar reserveren als je minder dan 10.000/jaar rijdt. En ik had een dealer onderhouden exemplaar met <2 ton...
Geen ervaring met de 750i maar denk ook dat die erg duur is om te rijden.
edit:
mijn e38 ook te koop gezet, voorlopig alleen nog op DF binnenkort ook op autoscout..
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 55&t=29726" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen ervaring met de 750i maar denk ook dat die erg duur is om te rijden.
edit:
mijn e38 ook te koop gezet, voorlopig alleen nog op DF binnenkort ook op autoscout..
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 55&t=29726" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Online328Ti
Gewoon wat roepen natuurlijk....fuseekogel schreef:Waar baseer je €5000 achterstallig onderhoud op? Daadwerkelijke kennis of gewoon wat roepen?

- Knot
Ik hou altijd rekening met een 1000 euro nul-beurt na aanschaf.
Bij de E46 was het remschijven/blokken voor, kleppendekselpakking, stabiarmpjes, parkeersensor en nog wat grut.
Bij de E38 was het thermostaat/huis, radiateur, oliewissel, en nog wat zaken.
Beiden ongeveer 1000 euro direct na aanschaf maar dan heb je het wel fris.
Bij de E46 was het remschijven/blokken voor, kleppendekselpakking, stabiarmpjes, parkeersensor en nog wat grut.
Bij de E38 was het thermostaat/huis, radiateur, oliewissel, en nog wat zaken.
Beiden ongeveer 1000 euro direct na aanschaf maar dan heb je het wel fris.
- EvdP
Als je onderstel niet fris is en je zelf niet sleutelt dan zit je al heel snel op 1000 euro. En een E38 onderstel moet relatief snel vervangen worden.
-
Aha, aan gewoon wat roepen mankeert niks. Hele politieke partijen zijn daarop gebaseerd
€1000 per jaar voor een dealer onderhouden wagen en minder dan 200 k is fors, echter met zo'n apparaat zit je daar al vlot aan natuurlijk. Als het even tegenzit is al de eerste reparatie het onderhoudsbudget van het jaar. Echter als ik zo tussen de regels doorlees bedoel je dat het een leegloop verhaal gaat worden, ik vrees dat inderdaad een 850I te hoog gegrepen is en dat het een debacle gaat worden. De auto's zijn denk ik gewoon te ver heen.
Ik moet maar gewoon gaan kijken bij de eerste waar ik mee begon, mocht die kilometerstand kloppen en het echt een 1 eigenaar auto betreffen dan zou daar nog wel het avontuur mee aan kunnen gaan. De dempers en bumper pak ik dan wel aan. Ik ga donderdag wel even gluren.
Ik kan zelf wel sleutelen, maar dat is niet echt de bedoeling.

€1000 per jaar voor een dealer onderhouden wagen en minder dan 200 k is fors, echter met zo'n apparaat zit je daar al vlot aan natuurlijk. Als het even tegenzit is al de eerste reparatie het onderhoudsbudget van het jaar. Echter als ik zo tussen de regels doorlees bedoel je dat het een leegloop verhaal gaat worden, ik vrees dat inderdaad een 850I te hoog gegrepen is en dat het een debacle gaat worden. De auto's zijn denk ik gewoon te ver heen.
Ik moet maar gewoon gaan kijken bij de eerste waar ik mee begon, mocht die kilometerstand kloppen en het echt een 1 eigenaar auto betreffen dan zou daar nog wel het avontuur mee aan kunnen gaan. De dempers en bumper pak ik dan wel aan. Ik ga donderdag wel even gluren.
Ik kan zelf wel sleutelen, maar dat is niet echt de bedoeling.
- EvdP
Dealer onderhouden zegt ook niet alles. Ik heb meerdere foto's gezien van originele brandstoffilters terwijl dat echt wel in een "Inspection" zit. Je kunt altijd even vragen of de draagarmen al zijn vervangen.
Een 850i zou ik met 5k niet aan beginnen. Tenzij je heel handig bent. Het is redelijk volgebouwd allemaal. Ik vind het mooie auto's maar heb mij er nooit aan durven wagen. Ze zijn dan ook redelijk "exotisch".
Een 850i zou ik met 5k niet aan beginnen. Tenzij je heel handig bent. Het is redelijk volgebouwd allemaal. Ik vind het mooie auto's maar heb mij er nooit aan durven wagen. Ze zijn dan ook redelijk "exotisch".
-
Zaken zoals het onderstel enz kan ik delen ophalen in Duitsland en evt laten monteren. Ik heb een wondermonteur die werkelijk alles kan maken en goedkoop! Werkplaats tarief is € 36
Alleen jammer dat hij zo ver zit...
Bepaalde zaken indien rijdbaar kan ik dus uitstellen en redelijk scherp laten doen.
De 850 Is echt een mooi apparaat en zou ook goed zijn om te kopen, rij er weinig tot niet mee, garage gestald. wellicht het potentieel om uit te groeien naar een klassieker. Met de 7 is dat gewoon weg niet het geval. Maar ik moet realistisch zijn inderdaad en dat laten varen.
Alleen jammer dat hij zo ver zit...
Bepaalde zaken indien rijdbaar kan ik dus uitstellen en redelijk scherp laten doen.
De 850 Is echt een mooi apparaat en zou ook goed zijn om te kopen, rij er weinig tot niet mee, garage gestald. wellicht het potentieel om uit te groeien naar een klassieker. Met de 7 is dat gewoon weg niet het geval. Maar ik moet realistisch zijn inderdaad en dat laten varen.
- Milka
LPG hoeft geen bezwaar te zijn technisch gezien, reken wel op 400+ aan wegenbelastingDe auto die ik zoek staat er ook op, eigenlijk is deze perfect... echter LPG in de auto en dat zie ik niet zitten.
http://link.marktplaats.nl/m783898064" onclick="window.open(this.href);return false; Maar kleurstelling en zwart hemeltje is wel mooi. Raar, eigenlijk hou ik meer van beige met chrome enz, maar dit sportieve is ook wel wat.
In de advertentie genoemd verbruik

Ik rijd een 740i, die heeeeeel veel nederlandse snelweg km maak, op lpg ligt dat verbruik op een ruime 1:7
soms haal ik 1:8. een V12 gaat dat nooit redden.
Oja ter indicatie 740i onderhoudskosten 3.599,99 a 50.000km; brandstof zullen we het maar niet over hebben