BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Petrolhead Tom

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Petrolhead Tom » 16 apr 2013, 19:07

Robin en Hielke ik kreeg altijd het idee dat jullie aardig wat verstand van auto's hebben. Blijkbaar niet helemaal terecht. Een bak die max 800NM aankan vol testen met 900NM is volgens de wetten van de natuur gewoon iets te veel van het goede. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk?

Koop gewoon een MX5 Frank hoor je er helemaal bij! :tooth:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 16 apr 2013, 19:12

Een van de runs op film.

https://www.dropbox.com/s/48tnxpoow2alw ... .54.01.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 apr 2013, 19:14

Je hebt 'n topauto daar niet van.

Ik zei gewoon wat Hans ook al zei. En nu is't weer niet goed.
Dit soort dingen maakte ik ook mee toen ik zo enthousiast was over de 1M.
Je doet maar, mij best hoor. :thumbup:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 16 apr 2013, 19:14

Ontzettend dik Frank!

Moest zondag de halve dag van Robin via whatsapp aanhoren hoe vet die M5 van jou wel niet is. :tooth:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 16 apr 2013, 19:16

M-bitious schreef:
Robin schreef:gewoon zo'n ding erop wat hans zegt. 0-200 filmen. klaar. weten we 't allemaal.

daarvoor is zo'n ding toch bedoeld?

waarom kan 't niet. dan trekt de motor de versnellingbak stuk hoor ik net op m'n whatsapp:)

dan klopt er toch iets niet . zoveel know how/techniek/centen erin gestoken en 't kan niet?

tja.
Robin,
je kunt wel proberen mij de les te lezen maar daar ben ik te oud voor. De M5 bestaat nog maar net. Manhart is dus heel vroeg met een indrukwekkend pakket. Volgens hun in-side bronnen kan de bak max. 800Nm aan. Het is dus mijn keuze om met 900Nm te rijden en ja als je dan gek gaat doen met launch control kan het stuk gaan. BMW gaat het niet vergoeden. Ik wil dus even voorzichtig zijn, totdat Manhart de bak en het dif heeft verstevigd. Ik hoef dus niet om indruk te maken mijn auto te riskeren. Om jullie een indruk te geven post ik de tijd van Manhart demo van 100-200 in 6.3 en mijn auto bleek op de snelweg met vier man bij de demo weg te kunnen rijden. Daar heb ik passagiersbewijs van.

Het is wel jammer dat er hier elke keer als ik met een nieuwe auto iets doe, de azijnpissers zich melden.
Bij deze, hij hoefde bijna geen eens moeite te doen om bij hem weg te rijden. Degene die perse een 0-100/0-200 sprint willen zien in cijfers kopen er lekker zelf 1 en doen zelf hun best maar om de bak en het diff naar de kløte te helpen. :)

Robin

Bericht door Robin » 16 apr 2013, 19:19

Petrolhead Tom schreef:Robin en Hielke ik kreeg altijd het idee dat jullie aardig wat verstand van auto's hebben. Blijkbaar niet helemaal terecht. Een bak die max 800NM aankan vol testen met 900NM is volgens de wetten van de natuur gewoon iets te veel van het goede. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk?

Is niet moeilijk, maar velen willen 'proof' en niet alleen maar lezen wat wel en niet kan.

Die auto is dus nog niet ok bevonden als je dat niet kunt doen met 'n auto. Van 0-100. De zwakste schakel is de bak. Dan klopt er toch iets niet?

Kan Frank en jij wel over mij en Hielke beginnen. Prima. Maar de zwakste schakel is de bak, of Frank zelf misschien. Of jij, want het gaat nu al niet meer over de M5. Dat zie jij ook wel.....

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 16 apr 2013, 19:20

Ach, aziijnpissers heb je overal. Kun je je wat vanaantrekken maar of het wat helpt is een tweede. Het rare is wel dat je je volgens anderen moet bewijzen alleen zie ik nooit een reden waraom je dat zou moeten doen. Omdat jij je auto laat kietelen? Rare reden. Omdat jij iets doet moet je aan anderen bewijzen dat je auto snel is?

Ik vind het een mooie auto, kan hem niet betalen maar vind het mooi dat iemand anders dat wel kan en daar van kan en mag genieten.

Shakes

Bericht door Shakes » 16 apr 2013, 19:22

Mijn God zeg.

WTH maakt het uit. Al komt Frank niet boven de 90 op de snelweg, het is zijn auto. Wat een gedoe om niks.

:please:

Robin

Bericht door Robin » 16 apr 2013, 19:22

Passagiersbewijs. OK ik geloof jullie. I stand corrected:)

Afbeelding

@zerotolerance, zo was ik uiterst enthousiast over m'n 1M een paar maanden terug en kreeg ik ook azijnpissers over 'filmpjes' en dit kan niet en dat kan niet en zoveel pk/Nm kan niet etc. En dan zei ik er wat van en dan moest ik niet zo zeuren want dat lok je zelf uit.

Etc etc.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 apr 2013, 19:23

De bak is de zwakste schakel dat wordt toch ook overal uitgelegd. Vandaar ook dat er niet gesprint wordt vanuit stilstand. Lijkt me heel logisch waarom opzettelijk een onderdeel slopen? Om een paar lui op een forum die je amper kent hun ongelijk te bewijzen?

Robin

Bericht door Robin » 16 apr 2013, 19:27

Petrolhead Tom schreef:De bak is de zwakste schakel dat wordt toch ook overal uitgelegd. Vandaar ook dat er niet gesprint wordt vanuit stilstand. Lijkt me heel logisch waarom opzettelijk een onderdeel slopen? Om een paar lui op een forum die je amper kent hun ongelijk te bewijzen?
Dat is zo. Maar als 'n auto in 3.8 naar de 100 kán en hij kán het eigenlijk niet , vertel mij maar wat er dan niet klopt. :lol:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 16 apr 2013, 19:28

Robin schreef:
Petrolhead Tom schreef:Robin en Hielke ik kreeg altijd het idee dat jullie aardig wat verstand van auto's hebben. Blijkbaar niet helemaal terecht. Een bak die max 800NM aankan vol testen met 900NM is volgens de wetten van de natuur gewoon iets te veel van het goede. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk?

Is niet moeilijk, maar velen willen 'proof' en niet alleen maar lezen wat wel en niet kan.

Die auto is dus nog niet ok bevonden als je dat niet kunt doen met 'n auto. Van 0-100. De zwakste schakel is de bak. Dan klopt er toch iets niet?

Kan Frank en jij wel over mij en Hielke beginnen. Prima. Maar de zwakste schakel is de bak, of Frank zelf misschien. Of jij, want het gaat nu al niet meer over de M5. Dat zie jij ook wel.....
Je moet echt eens wat aan je leesvaardigheid doen, want dat is al behandeld en beantwoord.

EvdP

Bericht door EvdP » 16 apr 2013, 19:28

Robin schreef:@zerotolerance, zo was ik uiterst enthousiast over m'n 1M een paar maanden terug en kreeg ik ook azijnpissers over 'filmpjes' en dit kan niet en dat kan niet en zoveel pk/Nm kan niet etc. En dan zei ik er wat van en dan moest ik niet zo zeuren want dat lok je zelf uit.
Misschien wordt er door bepaalde mensen niet verder gekeken dan hun neus lang is en misschien hebben sommigen iets te weinig zuurstof gehad bij de geboorte of zijn hun ouders broer en zus. Het kan allemaal. Ik vind het sneu. Misschien is het afgunst, misschien ook niet. Leven en laten leven.

Een 1M mag bij mij ook wel voor de deur, al vind ik de M5 waar het in dit topic over gaat wel wat mooier.

Oh, nog wel een vraagje over dat wielgewicht. Wat ga je daar in praktijk van merken?

M-bitious

Bericht door M-bitious » 16 apr 2013, 19:34

Robin schreef:
Petrolhead Tom schreef:De bak is de zwakste schakel dat wordt toch ook overal uitgelegd. Vandaar ook dat er niet gesprint wordt vanuit stilstand. Lijkt me heel logisch waarom opzettelijk een onderdeel slopen? Om een paar lui op een forum die je amper kent hun ongelijk te bewijzen?
Dat is zo. Maar als 'n auto in 3.8 naar de 100 kán en hij kán het eigenlijk niet , vertel mij maar wat er dan niet klopt. :lol:
Wat er niet klopt is dat je weigert om goede argumenten te accepteren.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 16 apr 2013, 19:35

Hoe lager het wielgewicht des te lager het onafgeveerd gewicht van de auto, en dat merk je bij de wegligging, de acceleratie en het remmen. Alles verslechtert naarmate het gewicht hoger wordt.

EvdP

Bericht door EvdP » 16 apr 2013, 19:37

Aha. Bedankt.

Hielke

Bericht door Hielke » 16 apr 2013, 19:41

Het zal er wel aan liggen dat ik ten gevolge van zuurstofgebrek bij de geboorte niet kan lezen, maar intussen blijft het een feit dat de tuning dusdanig uit balans is dat de versenllingsbak het extra motorvermogen niet kan hebben.

De topicstarter probeert met z'n relaas, 'the numbers' en andere theorieën duidelijk iets te bewijzen. Dat lukt tot nu toe niet. Meer zeg ik niet.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 16 apr 2013, 19:43

En zo wordt een topic over een man en zijn hobby door een man of twee/drie om zeep geholpen....... Zucht...

Frank, mooie wagen en veel fun er mee.... :df:

Marc R

Bericht door Marc R » 16 apr 2013, 19:43

Hielke schreef:
M-bitious schreef:
Hielke schreef:
Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
Ik snap echt niets van je laatste regel
Jawel toch, zo moeilijk is ie niet. Zonder demonstratie en data-analyse van een neutrale bron heb je nog helemaal niks laten zien. Er is je door een mede forummmember al aangeboden een Performance Box te gebruiken.
Niet om het een of ander maar ik zou zeggen doe zelf eens wat...laat zelf de knip es ff rammelen.

Ik heb van jou nog nooit iets spectaculairs gezien hier....meer zeg IK niet.

de tering zeg...frank deelt een zeer mooi project hier,neemt daar moeite voor en smijt een vermogen op die M5 kapot.

Wat krijg je vervolgens te horen... :?

Robin

Bericht door Robin » 16 apr 2013, 19:45

M-bitious schreef:Wat er niet klopt is dat je weigert om goede argumenten te accepteren.
En jij weigert om 'n sprint van 0-100 te doen. Papieren argumenten :lol:

Hier begon 't mee en dat vroeg ik ook, maar toen ik 't vroeg was 't opeens heibel? Waarom? Zeg er dan ook wat van tegen Hans ofzo?
Downforce Hans schreef:Ik zie een hoop gegis over getallen en dat zegt me niet zoveel.
Van 0 naar 200 deed mijn Corvette standaard al in iets meer dan 11 seconden.
Gewoon de performance box aan de voorruit hangen en testen en een foto van de uitslag maken.
Dan is het voor iedereen zo klaar als een klontje en kan er niet met de cijfers gesjoemeld worden.....

Of die kennis van Erik in schakelen, die heeft zo`n speciale g-tech meter.
Volgens mij ken ik die jongen en heb ik dat ook ooit door hem laten meten.
Die meeting was toen bij Luco georganiseerd en die jongen nam het echt serieus.

Robin

Bericht door Robin » 16 apr 2013, 19:48

Marc RS4 schreef:[Ik heb van jou nog nooit iets spectaculairs gezien hier....meer zeg IK niet.
Die ouwe schrapert had > 10 jaar geleden 'n Sierra Cosworth rwd en Andre 'n EVo, er is 'n filmpje op de Nordschleife van waar Andre die vrek met moeite bij kan benen:)

Totaal onspectaculair al die bochten etc. tov 0-200. Sorry. :bag:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 16 apr 2013, 19:48

Jezus zeg, moet Frank wat bewijzen dan aan jou en Hielke.....

Cijferneukertjes......de wagen is waarschijnlijk bloedverziekend snel.
Maar Frank is het aan niemand verschuldigd om dit aan te tonen met uitdraaien of wat dan ook....

Get a life !

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 apr 2013, 19:49

Robin schreef:
Marc RS4 schreef:[Ik heb van jou nog nooit iets spectaculairs gezien hier....meer zeg IK niet.
Die ouwe schrapert had > 10 jaar geleden 'n Sierra Cosworth rwd en Andre 'n EVo, er is 'n filmpje op de Nordschleife van waar Andre die vrek met moeite bij kan benen:)

En toen ging de wekker en was het 2013. Wordt eens wakker Friesland. Het verleden war einmal. :nana:

WJ

Bericht door WJ » 16 apr 2013, 19:50

Robin en Hielke beide in de race voor de droeftoeter award 2013?

Marc R

Bericht door Marc R » 16 apr 2013, 19:52

Robin schreef:

Nix mee te schaften....denk je dat ik daar respect voor heb ofzo....

ik haat dit gedrag intens,afgunst ten top.

zo zie ik het...en meer hier denk ik zo.

Gesloten