Die rijtijd is te weinig om in de buurt van je eigen limiet te komen. Vooral als het seizoen net begonnen is en je nog geen trackday hebt kunnen meepikken. Ik dacht het in 2009 bij onze ROC ook zo even te doen (binnen de seconde van Andre) zonder ervaring op het nieuwe circuit van Assen. 3x25 minuten waren veel te weinig. Die 2,3 seconden verschil waren pijnlijk. Maar ik heb achteraf van de videobeelden en de Performancebox analyse ontzettend veel geleerd. Normaliter verklein je je achterstand door in trainingen, kwalificaties en races achter de snelle mannen aan te rijden. Maar die mogelijheid heb ik niet met gemiddeld een uur rijtijd per jaar. Heerlijk dat ik met die analyse destijds het gat vorig jaar wel naar minder dan die vermaledijde seconde heb kunnen verkleinen. Doe er je voordeel mee Dennis, je videobeelden zijn van superkwaliteit.Dennis Cavallino schreef:Precies. Dat is ook precies wat ik bedoel met 'smaakt naar meer'. Ik weet nu waar ik nog verbeteringen kan vinden en daar hoeft nog geen gereedschap voor uit de la te worden getrokken.
Analyseren van videos, sectietijden en meer km's maken. Een vrije training en 3 a 4 rondjes qualy is te weinig als je auto net klaar is, maar dat hoort erbij. Tips aanhoren van anderen (ik kreeg gedurende de dag zo een handjevol gratis tips en dat ging allemaal over het rijden, niet over de auto). Iedere keer leer je weer. Dat is het leuke (leuker dan winnen of verliezen imho).
Ton, mij zul je niet in een gastrace zien. Ik heb niet eens een licentie