BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Youp » 15 apr 2010, 08:20

Gerwin Ring schreef:Vandaag het definitieve orderform gekregen waarop de opties kunnen worden aangegeven:

enorme keus:
* airco
* radio

Airco is een no-brainer voor mij. Zolang de beperking bij de bestuurder zit, kan je maar beter zorgen voor een prettig binnenklimaat. Komt concentratie enzo ten goede. Je zag bij de CSLs dat die ook wel heel erg heet werden vanbinnen. Je ziet zelfs dat non-airco csl's 3-4 k minder waard zijn.

radio is een twijfelgevalletje. niet erg hardcore, aan de andere kant: het is ook geen race auto. Het is juist een straatauto die redelijk de hoek om kan. ik denk dat ik het juist wel leuk vind.

verder stond in de documentatie dat de duitse typegoedkeuring in april verwacht wordt en de europese niet eerder dan september...

verder is de aflevering in muenchen bij bmw-m en wordt er door een GTS projectmanager een uitleg gegeven van de GTS specifieke zaken.

en omdat het grondige duitsers zijn waarschuwen ze gelijk dat winterbanden in duitsland verplicht zijn, en.....dat die niet leverbaar zijn op de GTS ;-) hmm hoop toch niet dat ze 'm pas gaan afleveren in winterbandentijd...

cheers,

Gerwin


Dear Mr. ****ring,

We congratulate you on your purchase of the new BMW M3 GTS.
With this vehicle you have purchased a sports car that is in its overall design, not only to be used on public roads, but also designed for club sports usage (no federally organized racing events) on racetracks.
With the proper usage of your M3 GTS on the public roads, the use and wear behavior will not vary much from a Series Production BMW M3.
Due to its conceptual design, an increased noise (due to its special functional interpretation and a reduced interior insulation) could occur. Possible examples could be brake noise or noise generated from load changes of the drive train.
Additionally the private operation of this vehicle on the race track (e.g. club sports) could lead to a significant reduction in the lifetime of high wear parts and components.
More specifically this could include:

- Tyres
- Brake pads and discs
- Shock absorbers and springs
- Chassis joints
- Powertrain including rear-axle transmission

Thank you for your purchase of the BMW M3 GTS! With your signature, we kindly ask you to confirm that you have fully read and comprehended this information.
______________________ ______________________ ______________________ City, date Signature customer Name in print

V8 4,4 l (Basic Engine M3 with increased displacement) app. 331 kW (450 horsepower)
app. 1.500 kg (excl. radio and air-condition)
Exterior: Fire orange uni
Adjustable aerodynamic components
Adjustable suspension with singleball-bearing (front camber
(front), independent adjustable train and rebound)
2-seater, roll bars, bolted
with sport wheels
19"alloy wheels FA: 9,0 J x 19, rear: 10,0 J x 19 matte black
6-piston (FA)-caliper brake system
Modified sports exhaust system
M DCT with Drivelogic with specific mapping
racing bucket seats
6-point harness attached
Fire extinguisher
Steering wheel rim in Alcantara
Wat betreft de radio, ga je de auto op een trailer zetten, dan niet.... Rij je er mee van circuit naar circuit, dan wel. :D

En wat betreft winterbanden, die zijn niet verplicht in Duitsland. Alleen als er echt winterse omstandigheden zijn. Dus duimen dat het een beetje droog is. :D

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Rupie » 15 apr 2010, 09:01

Gaaf zeg 8)

Richardt.
Berichten: 6759
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Richardt. » 15 apr 2010, 10:00

Het aankruisen van optie is peanuts vergeleken met het samenstellen van een 5-serie ofzo :D

Ik zou inderdaad ook gewoon airco bestellen. Radio hangt er een beetje van af hoevaak en waar je hem gaat gebruiken. Als ik af en toe een langer stuk of een stukje zou gaan touren dan zou ik wel een radio willen. Anders lekker achterwege laten 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M3 GTS

Bericht door GTRene » 15 apr 2010, 10:18

airco ja....

eventueel een 1/2din lichtgewicht radio, hoeft ja niet super kwaliteit te zijn, ik heb bv dat ding bijna nooit aan, maar heel af en toe ist wel relaxed.

good luck :clap:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Andre » 15 apr 2010, 11:17


Gebruikersavatar
Tom van H.
Berichten: 1813
Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
Locatie: Wijchen

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Tom van H. » 15 apr 2010, 11:43

Ik zou gewoon even vragen wat het extra gewicht is met radio, maar ik denk niet dat je dat gaat merken in de praktijk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M3 GTS

Bericht door GTRene » 15 apr 2010, 11:47

opzich leuk, maar die spiegels vind ik niet passen :bag: prijs ook niet :mrgreen:

Afbeelding

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin » 15 apr 2010, 11:58

Tja, mooi allemaal, maar wat weegt 'n radio nou op +/- 1500kg al?

Zou 'm gewoon doen, met Audiosonic boxen op de 'hoedenplank' :lol:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Andre » 15 apr 2010, 12:04

Even ter vergelijk :) zelfde kleurtje:) en 120kg lichter incl radio en airco.:)


Afbeelding

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Robin » 15 apr 2010, 12:09

, maar ook minder 'speciaal' dan de GTS.

Puntje bij paaltje zie ik de GT3 liever eigenlijk. :bag: :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M3 GTS

Bericht door GTRene » 15 apr 2010, 12:10

Robin schreef:, maar ook minder 'speciaal' dan de GTS.

Puntje bij paaltje zie ik de GT3 liever eigenlijk. :bag: :mrgreen:
me too :bag:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Mark Nauta » 15 apr 2010, 12:11

Hey Dré, Porsche-fapper! Ik zag afgelopen weekend op de Ring zo'n oranje GT3, wel heftig ;)

Gebruikersavatar
David R.
Berichten: 867
Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32

Re: BMW M3 GTS

Bericht door David R. » 15 apr 2010, 12:15

Hadden ze hier nu niet iets anders voor kunnen maken. Achterkant verpest de hele auto. Ik ben niet objectief maar zou altijd voor de GT3 gaan.Afbeelding
Laatst gewijzigd door David R. op 15 apr 2010, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Andre » 15 apr 2010, 12:45

De GTS is ook een dikke sjaak hoor. Mooi ding.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: BMW M3 GTS

Bericht door DF-user-278 » 15 apr 2010, 12:57

Die achterspoiler lijkt echt op zo'n tupperware ding. :lol:

Afbeelding

Richardt.
Berichten: 6759
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Richardt. » 15 apr 2010, 12:58

Pffff, oranje GT3 of een M3 GTS. Beide erg dikke auto's, ik zou het zo 1, 2, 3 niet weten :?
Haden ze hier nu niet iets anders voor kunnen maken. Achterkant verpest de hele auto. Ik ben niet objectief maar zou altijd voor de GT3 gaan.
Hoezo niet objectief? Jij hebt én een GT3 én een dikke M3, dus als er iemand objectief zou moeten zijn dan ben jij het wel :lol:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 GTS

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 13:11

535d schreef:Die achterspoiler lijkt echt op zo'n tupperware ding. :lol:

Afbeelding
Gelukkig is een achterspoiler ten alle tijden foeilelijk en zit dat ding er niet voor de sier. Wat er zit, zodra het van plaatmateriaal en verstelbaar is = lelijk
Afbeelding

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Andre » 15 apr 2010, 13:18

Die achtervleugel van de GTS is dezelfde als van een WTCC daar zeurt toch ook niemand over.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M3 GTS

Bericht door RVV » 15 apr 2010, 13:24

Radio en Airco altijd doen!

Mijn BMW hart zegt de GTS, maar zo'n Porsche is wel hele dikke porno.

De ellende is, dat je eigenlijk niet objectief kan kiezen.

Een porsche GT3(RS) kun je wel testen. Maar de GTS vanwege zijn beperkte oplage niet. Je koopt de GTS op de gok. En iedereen heeft het vertrouwen er in dat BMW een perfecte wagen heeft neergezet met de GTS, maar of die ook beter is dan een GT3 (RS) daar kom je niet achter. (tenminste niet voordat je ja zegt tegen een GTS)

Mijn idee, als je een geen Porsche man bent, dan gewoon voor de GTS gaan.

Ben je als BMW rijder toe aan wat anders? Dan voor een GT3 (RS)

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 GTS

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 13:42

Andre schreef:Die achtervleugel van de GTS is dezelfde als van een WTCC daar zeurt toch ook niemand over.
+1

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Hielke » 15 apr 2010, 13:51

Soms heb ik dagen dat ik mijn mening op een tactische, niet confronterende manier wil geven.

Vandaag is niet zo'n dag :lol:

Wie Porsche GT3 geld aan een 1500 kg, "hoog op de bok" tupperware M3 uitgeeft snapt 't niet helemaal.

En dan dat gewauwel om die auto heen van BMW zelf.

Additionally the private operation of this vehicle on the race track (e.g. club sports) could lead to a significant reduction in the lifetime of high wear parts and components.
More specifically this could include:

- Tyres
- Brake pads and discs


Alleen daarom zou ik 'm al laten staan.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW M3 GTS

Bericht door steve smith » 15 apr 2010, 14:15

Hielke schreef:Alleen daarom zou ik 'm al laten staan.
Dat zei men toen ook van 996 GT3 vs CSL. 996 GT3 was echter volstrekt inferieur aan CSL en er was een 997 GT3 voor nodig alvorens de maatstaf omhoog ging.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Hielke » 15 apr 2010, 14:33

steve smith schreef:
Hielke schreef:Alleen daarom zou ik 'm al laten staan.
Dat zei men toen ook van 996 GT3 vs CSL. 996 GT3 was echter volstrekt inferieur aan CSL en er was een 997 GT3 voor nodig alvorens de maatstaf omhoog ging.
Welke maatstaf dat geweest is weet ik niet maar ik kan me moeilijk voorstellen dat deze maatstaf daadwerkelijk iets met de beleving van het sportief autorijden te maken heeft.

Let wel, BMW is heel leuk en als basis voor een circuit project uitermate geschikt, maar in een direct vergelijk met een 996 GT3 Mk1 of 997 GT3 RS Mk2 als rijdersauto totaal overclassed.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Eric H » 15 apr 2010, 14:36

Ik styel me Steve nu voor, met de stoom uit de oren, driftig rammend op zijn toetsenbord :evil:

Leuk verloop van het topic, ik blijf het even volgen..... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Macboy » 15 apr 2010, 15:34

Elk topic is leuk als Hielke eraan te pas komt, niet zozeer vanwege zijn aanwezigheid (flamen kan immers iedereen), maar wel vanwege zijn altijd zeer genuanceerde onderbouwing (en dat kan weer niét iedereen).

Gerwin: gefeliciteerd in elk geval met een geweldig exclusieve auto :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 34 gasten