F1 2009
-
Re: Formule 1 2009
Luca Badoer gaat nou niet echt lekker... niet verwacht van hem.
-
- Auto: M3P, 130i
Testen schijnt toch een andere discipline te zijn dan racen. Zie bijv. A Wurz. Als racer niet bijzonder, als testrijderRoy schreef:Luca Badoer gaat nou niet echt lekker... niet verwacht van hem.

- Tom V
Hij heeft het op Le Mans dit jaar anders "best" aardig gedaan.indobesar schreef:Zie bijv. A Wurz. Als racer niet bijzonder, als testrijderRoy schreef:Luca Badoer gaat nou niet echt lekker... niet verwacht van hem.
Roy schreef:Luca Badoer gaat nou niet echt lekker... niet verwacht van hem.
Ik heb nog gezegd, neem mij nou
Luca klinkt als een homonaam, zo rijdt die ook

-
- Auto: M3P, 130i
Toch hele andere discipline, zie Allen McNish.Tom V schreef:Hij heeft het op Le Mans dit jaar anders "best" aardig gedaan.indobesar schreef:Zie bijv. A Wurz. Als racer niet bijzonder, als testrijderRoy schreef:Luca Badoer gaat nou niet echt lekker... niet verwacht van hem.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Wat een afgang die Badoer...niet te filmen... zet dan maar een GP2 coureur in dat ding ofzoiets, dit is ook beschamend.
-
Ik kreeg een beetje het idee dat Ferrari dit echt als een vriendendienst/loyaliteitsbegrip doet voor Badoer. Maargoed, hoe goed hij ook als testrijder is (waar baseer je dat btw op, of een testrijder wel/niet goed is?), toch zou ik een ander rap in dat stoeltje neerplempen.
Ik zou zeggen, laat de twee coureurs als testrijders alles op hun vork nemen. Bouw de auto naar hun wensen, zodat je niet het probleem kan hebben dat een coureur simpelweg wel de snelheid heeft als coureur zijnde, maar totaal niet gewend is aan de karakteristiek van de auto.
Ik zou zeggen, laat de twee coureurs als testrijders alles op hun vork nemen. Bouw de auto naar hun wensen, zodat je niet het probleem kan hebben dat een coureur simpelweg wel de snelheid heeft als coureur zijnde, maar totaal niet gewend is aan de karakteristiek van de auto.
-
Ben zo onderhand wel benieuwd hoe het startveld van volgend jaar eruit komt te zien. Toyota is nog lang niet zeker, of zij weer meedoen en nu schijnt Force India ook grote financiële problemen te hebben. Men zegt dat Fisichella nog geld van vorig jaar moet hebben en dit jaar ook nog geen cent heeft gekregen en dat McLaren ook nog aardig wat centjes moet hebben van ze. Hoorde ook iets van beslagleggingen.
Ze hebben hun motorhome ook niet mee. Naar eigen zeggen omdat ze het niet op tijd konden vervoeren van Valencia naar Spa maar de geruchten gaan dat ze bang zijn dat ze net als op de Nürburgring bezoek krijgen van de politie omdat de bouwer van het motorhome nog geld moet zien en beslag wou leggen. Spa ligt nogal dicht bij de Duitse grens.
Ze hebben hun motorhome ook niet mee. Naar eigen zeggen omdat ze het niet op tijd konden vervoeren van Valencia naar Spa maar de geruchten gaan dat ze bang zijn dat ze net als op de Nürburgring bezoek krijgen van de politie omdat de bouwer van het motorhome nog geld moet zien en beslag wou leggen. Spa ligt nogal dicht bij de Duitse grens.

-
En hier de weblog van Frits van Eldik:
Ik had gisteravond een gezellig diner en daar gingen de geruchten van links naar rechts en van voor naar achter. Dat bootje van de Indische renstalhouder kost 220.000 pond per week. Ferrari krijgt nog iets van 4.2 miljoen en McLaren schijn rond de 6 miljoen te vorderen. Nogmaals dit is een opsomming van getallen die tijdens het diner voorbij kwamen. Force India lijkt dus een probleem te hebben. Het lijkt dus tijd voor verkoop en Dave Richards wacht tot hij het voor 30 miljoen kan overnemen. Opletten! Jordan verkocht het voor dat bedrag aan Midland. Toen kwamen er een paar Nederlanders zonder verstand van zaken en gaven na twee jaar een miljoentje of 80 uit aan hetzelfde team. Let wel, zelfde pand, personeel en vooral dezelfde auto’s! En nu zou het team weer voor een normaal bedrag van de hand gaan naar Prodrive.
Vervolgens ging het verder over Toyota. Het team waarbij naar mijn visie vanaf dag één fout op fout is gemaakt. De locatie, de rijders, het personeel… Toyota stopt! Dat laatste is dus weer een gerucht. Om te beginnen stoppen ze met motoren leveren aan Williams. En dus gaat WIlliams met Renault rijden. Rosberg vertrek naar McLaren en wordt vervangen door Hulkenberg. Echter… Nakajima vertrek samen met Toyota en dus gaat hij vervangen worden door een ervaren rijder waarvan ik in het kader van mijn persoonlijke betrokkenheid de naam niet noem. Al zijn het ook geruchten van een ander ik heb geheimhouding en dus… Ik zie het als positief voor Williams.
Maar volgens de geruchten zal ook Toyota als team ook stoppen. Dat zou vreemd zijn want ze hebben wel een handtekening gezet onder een overeenkomst met FOTA dat ze tot en met 2012 actief blijven. De enige redding kan zijn dat men van de 1250 werknemers er 750 op straat zet. Waar hebben we het over! 1250 man voor 2 auto’s! En dan ook nog niet meestrijden om de titel… Ik zou stoppen!
Het team dat nu BMW heet lijkt ook verder te gaan. Wie daar achter zit is niet bekend, maar het zou Sauber gaan heten en dan zien we Peter dus ook weer terug…
- Downforce Hans
Ik vraag me af hoeveel minuten jij langer over een rondje doetluco hornsveld schreef:Roy schreef:Luca Badoer gaat nou niet echt lekker... niet verwacht van hem.
Luca klinkt als een homonaam, zo rijdt die ook![]()
![]()

Ik zou heel de wedstrijd alleen maar zwaaien naar de toeschouwersDownforce Hans schreef:Ik vraag me af hoeveel minuten jij langer over een rondje doetluco hornsveld schreef:Roy schreef:Luca Badoer gaat nou niet echt lekker... niet verwacht van hem.
Luca klinkt als een homonaam, zo rijdt die ook![]()
![]()

Wat nou racen, ik rij hier rondjes in een F1 :banaan:

- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb de training niet gezien, was er regen ofzo? Aparte kwalificatie uitslag 

- Mari Oh Oh!
Nope, geen druppel. 

- Arthur
- Auto: Nr.51

- Atte Hibma

Maar een mooi resultaat voor Fisichella, had echt niemand verwacht en dat maakt seizoen 2009 extra mooi

En hoe het kan? Gewoon snel zijn

- Ben_968CS
Fisi naar Ferrari voor de rest van het seizoen, da's simpel.
- Peter Tunissen
Verder niemand die een Lotus op Monza 1994 gevoel heeft bij de super prestaties van Force India opeens?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Wat een heerlijke startopstelling. Dit kan wel eens een mooie race gaan worden. Ben heel benieuwd!!
Nee wel een damon hill gevoel met de arrows destijdsPeter Tunissen schreef:Verder niemand die een Lotus op Monza 1994 gevoel heeft bij de super prestaties van Force India opeens?
- Michel P
GP2 is toch 100x leuker kijken!
Michel
Michel
- Mari Oh Oh!
Ja, F1 is heel erg saai, vooral dit jaar
.

- Tom V
Kan niet wachten tot BTCC weer binnen is. 8) Overigens vond ik de F1 best aardig nog. Er werd nog leuk ingehaald en omdat de baan me bekend is kijkt het lekker weg.