Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Je bedoelt een gebruikte Dacia ? Ik heb altijd het idee dat dit soort auto's nauwelijks afschrijven en je voor die 2500 euro meer netzo goed een nieuwe kunt kopen.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Gebruikte whatever. Polo of zo, Punto, 206. Dat soort werk. Lijkt me voordeliger dan een nieuwe Dacia.
Of doe eens gek en sla 5950 euro stuk op een lekker zuinige 325e

Of doe eens gek en sla 5950 euro stuk op een lekker zuinige 325e

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Rico, vind je dit net zo zielig als dat ouwe wief met die Dacia?Rico schreef:Bij Kroymans Ferrari staan 9 Ferrari's die besteld zijn door klanten, waar gemiddeld 30000 euro per auto op is aanbetaald. Maar ze worden niet afgenomen. Ook de "rijken" hebben het zwaar.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Nee dat zijn domkoppen, die hadden ook 3 Dacia's voor 30000 euro kunnen kopen 

-
Online
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Offtopic Hoorde ik daar Dacia


/offtopic

/offtopic

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Ja, dat lukt je niet met zo'n Italiaans onderhoudsdrama.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Deal Kroymans en Pouw van de baan
09-04-2009 17:29
Dealergroep Pouw staakt de onderhandelingen met de curatoren van Kroymans over de overname van de dealer- en schadeactiviteiten in Zuid-Nederland. Het gaat om tien Opel-vestigingen en drie Perfekta schadeherstelbedrijven.
Dat heeft Dries-Jan Snoodijk, de operationeel directeur van Pouw vandaag laten weten. De partijen konden het in maandenlange onderhandelingen niet eens worden over de prijs.
De onderhandelingen gingen over de Opel-vestigingen van Vriens Autocenter in Breda en Etten-Leur, Gebr. Vullings in Boxtel, Oirschot, Tilburg en Waalwijk en Nedam in Roermond, Venlo, Venray en Weert. De schadevestigingen zitten in Breda, Oirschot en Roermond.
Volgens Snoodijk worden de gesprekken over de overname van lease-activiteiten van Kroymans wel voortgezet.
http://www.automotive-online.nl/home/60 ... _baan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou ook niet graag tien dealers van een failliet merk overnemen 8)
09-04-2009 17:29
Dealergroep Pouw staakt de onderhandelingen met de curatoren van Kroymans over de overname van de dealer- en schadeactiviteiten in Zuid-Nederland. Het gaat om tien Opel-vestigingen en drie Perfekta schadeherstelbedrijven.
Dat heeft Dries-Jan Snoodijk, de operationeel directeur van Pouw vandaag laten weten. De partijen konden het in maandenlange onderhandelingen niet eens worden over de prijs.
De onderhandelingen gingen over de Opel-vestigingen van Vriens Autocenter in Breda en Etten-Leur, Gebr. Vullings in Boxtel, Oirschot, Tilburg en Waalwijk en Nedam in Roermond, Venlo, Venray en Weert. De schadevestigingen zitten in Breda, Oirschot en Roermond.
Volgens Snoodijk worden de gesprekken over de overname van lease-activiteiten van Kroymans wel voortgezet.
http://www.automotive-online.nl/home/60 ... _baan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou ook niet graag tien dealers van een failliet merk overnemen 8)
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Of kan Pouw niet?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Dat lijkt me heel wel mogelijk.duifjes.com schreef:Of kan Pouw niet?
Maar zoals ik al zei: tien dealers van een nagenoeg failliet merk overnemen van een failliet bedrijf, het lijkt me geen aantrekkelijke gedachte.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Nog iemand met een probleem.
Karmann vraagt uitstel van betaling aan
Cabriospecialist Karmann in Duitsland heeft gisteren bij de rechtbank van Osnabrück gevraagd om uitstel van betaling (Insolvenz). Het bedrijf voorziet dat het niet zal kunnen voldoen aan aankomende financiële verplichtingen.
Het familiebedrijf Wilhelm Karmann GmbH is een beroemde onderneming in de autoindustrie,. Er werken achtduizend medewerkers wereldwijd, van wie drieënhalf duizend in Duitsland. Maar het bedrijf werd gisteren het grootste slachtoffer van de slechte tijden in de Duitse autoindustrie.
Karmann assembleert vooral nichemodelen voor andere fabrikanten en produceert onderdelen. Dit jaar bleef slechts één order over, die van de Mercedes CLK cabriolet voor Daimler. Dat contract loopt echter midden mei af. Veel autofabrikanten hebben de productie van dit soort nicheproducten weer 'naar binnen' gehaald om hun eigen fabrieken aan te gang te kunnen houden. Ook soortgelijke bedrijven zoals Magna Steyer (Oostenrijk), Pininfarina (Italië), Heiliez (Frankrijk) en Valmet (Finland) hebben problemen met verdwijnende opdrachten.
Karmann wil met de bewindvoerder proberen de geherstructureerde onderneming toch een zekere toekomst te bieden en zoveel mogelijk arbeidsplaatsen te redden. De daling van de omzet - ergo: geen geld in kas - heeft gezorgd dat het eerder met de ondernemingsraad afgesproken sociaal plan niet meer te financieren is. Karmann had er op gerekend in 2009 break-even te kunnen draaien, maar de wereldwijde crisis in de automobielwereld heeft roet in het eten gegooid.
Karmann is eigendom van drie families. Het bedrijf heeft zich sinds vorig jaar herfst gericht op de ontwikkeling en productie van cabrioletdaken. Volgens ingewijden zou de omzet van Karman dalen van 1,2 miljard euro in 2008 tot 450 miljoen dit jaar, meldt Financial Times. Er wordt al anderhalf jaar gezocht naar een koper voor Karmann.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... -aan-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog iemand met een potentieel probleem.
Daimler met strop bij faillissement Chrysler
Daimler zou wel eens met de gebakken peren kunnen blijven zitten als Chrysler failliet gaat. De Duitsers kunnen een rekening krijgen voor minstens een miljard dollar voor pensionrechten en voor mogelijke claims van belangrijke toeleveranciers.
Daarom steunt de top van Daimler dan ook de op handen zijnde alliantie tussen Fiat en Chrysler, waarmee een faillissement zal worden voorkomen. Dit hebben kritische aandeelhouders op hun aandringen gehoord van Bodo Uebber, Daimler's cfo. Hij vindt het te voorbarig om het scenario op tafel te leggen en te speculeren over de mogelijke impact van een faillissement van Chrysler op Daimler. Ceo Dieter Zetsche zei tegen aandeelhouders: "Zowel de equity value als de twee kredieten die wij aan Chrysler met betrekking tot de scheiding hebben verstrekt, staan op nul in onze boeken." Daaruit blijkt dat Daimler de waarde van de activa die op Chrysler betrekking hebben met 3,2 miljard euro of meer naar beneden heeft bijgesteld. Ook een lening van anderhalf miljard dollar die aan Chrysler werd verleend in de zomer van 2007 lijkt te zijn afschreven. Übber: "Deze lening was aan Chrysler en niet aan Cerberus. We hebben besloten dat ze deze lening waarschijnlijk niet zullen terug betalen."
Daimler is nog steeds in onderhandeling met Cerberus over de overdracht van zijn resterende aandeel in Chrysler (19,9 procent). Zetsche zei dat die discussies steeds vastlopen omdat Cerberus eisen stelt die onacceptabel zijn.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... ysler.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Karmann vraagt uitstel van betaling aan
Cabriospecialist Karmann in Duitsland heeft gisteren bij de rechtbank van Osnabrück gevraagd om uitstel van betaling (Insolvenz). Het bedrijf voorziet dat het niet zal kunnen voldoen aan aankomende financiële verplichtingen.
Het familiebedrijf Wilhelm Karmann GmbH is een beroemde onderneming in de autoindustrie,. Er werken achtduizend medewerkers wereldwijd, van wie drieënhalf duizend in Duitsland. Maar het bedrijf werd gisteren het grootste slachtoffer van de slechte tijden in de Duitse autoindustrie.
Karmann assembleert vooral nichemodelen voor andere fabrikanten en produceert onderdelen. Dit jaar bleef slechts één order over, die van de Mercedes CLK cabriolet voor Daimler. Dat contract loopt echter midden mei af. Veel autofabrikanten hebben de productie van dit soort nicheproducten weer 'naar binnen' gehaald om hun eigen fabrieken aan te gang te kunnen houden. Ook soortgelijke bedrijven zoals Magna Steyer (Oostenrijk), Pininfarina (Italië), Heiliez (Frankrijk) en Valmet (Finland) hebben problemen met verdwijnende opdrachten.
Karmann wil met de bewindvoerder proberen de geherstructureerde onderneming toch een zekere toekomst te bieden en zoveel mogelijk arbeidsplaatsen te redden. De daling van de omzet - ergo: geen geld in kas - heeft gezorgd dat het eerder met de ondernemingsraad afgesproken sociaal plan niet meer te financieren is. Karmann had er op gerekend in 2009 break-even te kunnen draaien, maar de wereldwijde crisis in de automobielwereld heeft roet in het eten gegooid.
Karmann is eigendom van drie families. Het bedrijf heeft zich sinds vorig jaar herfst gericht op de ontwikkeling en productie van cabrioletdaken. Volgens ingewijden zou de omzet van Karman dalen van 1,2 miljard euro in 2008 tot 450 miljoen dit jaar, meldt Financial Times. Er wordt al anderhalf jaar gezocht naar een koper voor Karmann.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... -aan-.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog iemand met een potentieel probleem.
Daimler met strop bij faillissement Chrysler
Daimler zou wel eens met de gebakken peren kunnen blijven zitten als Chrysler failliet gaat. De Duitsers kunnen een rekening krijgen voor minstens een miljard dollar voor pensionrechten en voor mogelijke claims van belangrijke toeleveranciers.
Daarom steunt de top van Daimler dan ook de op handen zijnde alliantie tussen Fiat en Chrysler, waarmee een faillissement zal worden voorkomen. Dit hebben kritische aandeelhouders op hun aandringen gehoord van Bodo Uebber, Daimler's cfo. Hij vindt het te voorbarig om het scenario op tafel te leggen en te speculeren over de mogelijke impact van een faillissement van Chrysler op Daimler. Ceo Dieter Zetsche zei tegen aandeelhouders: "Zowel de equity value als de twee kredieten die wij aan Chrysler met betrekking tot de scheiding hebben verstrekt, staan op nul in onze boeken." Daaruit blijkt dat Daimler de waarde van de activa die op Chrysler betrekking hebben met 3,2 miljard euro of meer naar beneden heeft bijgesteld. Ook een lening van anderhalf miljard dollar die aan Chrysler werd verleend in de zomer van 2007 lijkt te zijn afschreven. Übber: "Deze lening was aan Chrysler en niet aan Cerberus. We hebben besloten dat ze deze lening waarschijnlijk niet zullen terug betalen."
Daimler is nog steeds in onderhandeling met Cerberus over de overdracht van zijn resterende aandeel in Chrysler (19,9 procent). Zetsche zei dat die discussies steeds vastlopen omdat Cerberus eisen stelt die onacceptabel zijn.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... ysler.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Jedi naar Pon
10-04-2009 16:25
Dealerbedrijf Jedi in Almere is onlangs overgenomen door De Pon Retail Groep. Het gaat om Volkswagen-, Audi- en Seat dealervestigingen in respectievelijk Almere, Almere-Stad en Almere-Buiten en een schadeherstelbedrijf in Almere. De overname heeft al plaatsgevonden in januari van dit jaar, maar is pas vandaag naar buiten gebracht. Vooralsnog zijn alle 68 medewerkers bij de overname meegegaan naar Pon. Volgens de nieuwe directeur Henry Arends ondergaan de bedrijven op dit moment een proces van “revitaliserising”. Dit betekent onder meer dat inrichting en bedrijfsprocessen worden gemoderniseerd. Als gevolg hiervan zullen mogelijk enkele arbeidsplaatsen verdwijnen. “Maar dat zijn er zeker minder dan tien”, aldus Arends. Ook krijgen de bedrijven binnenkort een nieuwe naam, tot die tijd handhaaft Pon de naam Jedi.
Return of Jedi
Het familiebedrijf Jedi is sinds 1966 als dealer actief in Flevoland. Volgens mede-eigenaar Esther van Essen blijft tot het einde van dit jaar in Zeewolde actief als servicevestiging Volkswagen en Volkswagen bedrijfswagens. Daarna loopt het contract met Pon af en gaat Jedi als onafhankelijk autobedrijf verder. Ook zet het de lease-activiteiten voort. “Waarschijnlijk sluiten wij ons aan bij een onderhoudsformule”, aldus Van Essen. “Welke weten we nog niet precies. Daarop gaan we ons de komende autovakRAI oriënteren.”
http://www.automotive-online.nl/home/60 ... r_pon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pouw houdt deur naar Kroymans-bedrijven open
Autobedrijvengroep Pouw is bereid opnieuw te praten met curatoren en banken over de aankoop van veertien Kroymans-bedrijven. Donderdagmiddag ketste de voorgenomen transactie op het laatste moment af, op de prijs.
Directeur/grootaandeelhouder Jan Pouw ziet nog wel mogelijkheden. ‘Ik ben vanochtend gebeld door General Motors. We zijn bereid ons bod wat aan te passen', zo meldt FD.nl.
Kroymans en Pouw hadden maanden geleden al een ‘letter of intent' gesloten over de verkoop van tien Opel-vestigingen, drie schadebedrijven in Zuid-Nederland en een leasebedrijf. Bij deze bedrijfsonderdelen van Kroymans werken in totaal driehonderd mensen.
Toen enkele substantiële onderdelen van Kroymans Corporation onlangs failliet gingen, moest er opnieuw onderhandeld worden. Ditmaal zat Pouw met de curatoren en schuldeisers van Kroymans om de tafel.Donderdag ketste de transactie alsnog af, na amper vijftien minuten onderhandelen op het hoofdkantoor in Hilversum. ‘Het was beslist geen groot gat,' zegt CNV-bestuurder Dolf Polders in een reactie. Hij is vooral teleurgesteld in de houding van Pouw die hij star noemt. ‘'Wat zij boden zat ver onder de executiewaarde. De werknemers zijn nu de dupe. De dealerbedrijven draaien naar omstandigheden goed.' Polders heeft het personeel van de betrokken bedrijven vandaag ingelicht. Er dreigt nu een faillissement van de veertien bv's. Wellicht is er kans op een doorstart van enkele onderdelen.
Jan Pouw zegt dat hij de Kroymans-bedrijven wil voortzetten met 75 procent van de driehonderd werknemers. ‘We hadden de hele organisatie al klaar', zegt de ondernemer. ‘De bedrijven zijn nog open. Als de curator belt, valt er te praten.' Hij wil niet zeggen hoe groot het oorspronkelijke verschil was tussen zijn bod en de vraagprijs van de banken van Kroymans.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... -open.html" onclick="window.open(this.href);return false;
GM gaat voor Chapter 11
General Motors maakt zich op om bescherming aan te vragen, een zogenaamde Chapter 11, tegen schuldeisers, Dat meldt vandaag (10 april) het doorgaans goed-geïnformeerde zakenblad Wall Street Journal.
Geruchten over een Chapter 11-procedure doen al maanden de ronde. Onlangs suggereerde ook president Obama dat voor de Amerikaanse autofabrikanten Chapter 11 nog niet zo'n slechte oplossing zou zijn om uit de problemen te komen. Een Chapter 11-bescherming biedt noodlijdende bedrijven de tijd om orde op zaken te stellen maar ondertussen gewoon door te draaien.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... er-11.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou Pouw GM ook over willen nemen 'ver onder de executiewaarde'? Stelletje lijkenpikkers.
10-04-2009 16:25
Dealerbedrijf Jedi in Almere is onlangs overgenomen door De Pon Retail Groep. Het gaat om Volkswagen-, Audi- en Seat dealervestigingen in respectievelijk Almere, Almere-Stad en Almere-Buiten en een schadeherstelbedrijf in Almere. De overname heeft al plaatsgevonden in januari van dit jaar, maar is pas vandaag naar buiten gebracht. Vooralsnog zijn alle 68 medewerkers bij de overname meegegaan naar Pon. Volgens de nieuwe directeur Henry Arends ondergaan de bedrijven op dit moment een proces van “revitaliserising”. Dit betekent onder meer dat inrichting en bedrijfsprocessen worden gemoderniseerd. Als gevolg hiervan zullen mogelijk enkele arbeidsplaatsen verdwijnen. “Maar dat zijn er zeker minder dan tien”, aldus Arends. Ook krijgen de bedrijven binnenkort een nieuwe naam, tot die tijd handhaaft Pon de naam Jedi.
Return of Jedi
Het familiebedrijf Jedi is sinds 1966 als dealer actief in Flevoland. Volgens mede-eigenaar Esther van Essen blijft tot het einde van dit jaar in Zeewolde actief als servicevestiging Volkswagen en Volkswagen bedrijfswagens. Daarna loopt het contract met Pon af en gaat Jedi als onafhankelijk autobedrijf verder. Ook zet het de lease-activiteiten voort. “Waarschijnlijk sluiten wij ons aan bij een onderhoudsformule”, aldus Van Essen. “Welke weten we nog niet precies. Daarop gaan we ons de komende autovakRAI oriënteren.”
http://www.automotive-online.nl/home/60 ... r_pon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pouw houdt deur naar Kroymans-bedrijven open
Autobedrijvengroep Pouw is bereid opnieuw te praten met curatoren en banken over de aankoop van veertien Kroymans-bedrijven. Donderdagmiddag ketste de voorgenomen transactie op het laatste moment af, op de prijs.
Directeur/grootaandeelhouder Jan Pouw ziet nog wel mogelijkheden. ‘Ik ben vanochtend gebeld door General Motors. We zijn bereid ons bod wat aan te passen', zo meldt FD.nl.
Kroymans en Pouw hadden maanden geleden al een ‘letter of intent' gesloten over de verkoop van tien Opel-vestigingen, drie schadebedrijven in Zuid-Nederland en een leasebedrijf. Bij deze bedrijfsonderdelen van Kroymans werken in totaal driehonderd mensen.
Toen enkele substantiële onderdelen van Kroymans Corporation onlangs failliet gingen, moest er opnieuw onderhandeld worden. Ditmaal zat Pouw met de curatoren en schuldeisers van Kroymans om de tafel.Donderdag ketste de transactie alsnog af, na amper vijftien minuten onderhandelen op het hoofdkantoor in Hilversum. ‘Het was beslist geen groot gat,' zegt CNV-bestuurder Dolf Polders in een reactie. Hij is vooral teleurgesteld in de houding van Pouw die hij star noemt. ‘'Wat zij boden zat ver onder de executiewaarde. De werknemers zijn nu de dupe. De dealerbedrijven draaien naar omstandigheden goed.' Polders heeft het personeel van de betrokken bedrijven vandaag ingelicht. Er dreigt nu een faillissement van de veertien bv's. Wellicht is er kans op een doorstart van enkele onderdelen.
Jan Pouw zegt dat hij de Kroymans-bedrijven wil voortzetten met 75 procent van de driehonderd werknemers. ‘We hadden de hele organisatie al klaar', zegt de ondernemer. ‘De bedrijven zijn nog open. Als de curator belt, valt er te praten.' Hij wil niet zeggen hoe groot het oorspronkelijke verschil was tussen zijn bod en de vraagprijs van de banken van Kroymans.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... -open.html" onclick="window.open(this.href);return false;
GM gaat voor Chapter 11
General Motors maakt zich op om bescherming aan te vragen, een zogenaamde Chapter 11, tegen schuldeisers, Dat meldt vandaag (10 april) het doorgaans goed-geïnformeerde zakenblad Wall Street Journal.
Geruchten over een Chapter 11-procedure doen al maanden de ronde. Onlangs suggereerde ook president Obama dat voor de Amerikaanse autofabrikanten Chapter 11 nog niet zo'n slechte oplossing zou zijn om uit de problemen te komen. Een Chapter 11-bescherming biedt noodlijdende bedrijven de tijd om orde op zaken te stellen maar ondertussen gewoon door te draaien.
http://www.automobielmanagement.nl/nieu ... er-11.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou Pouw GM ook over willen nemen 'ver onder de executiewaarde'? Stelletje lijkenpikkers.
- Roel
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Wat Pouw betreft is het gewoon een onderhandelings spelletje waarin hun de sterke hand hebben en niet de curators.
Wat Jedi betreft had ik al een klein beetje een vermoeden. Er is nog geen dealer falliet gegaan die enkel een merk van Pon vertegenwoordigde. Dat Pon centjes heeft is natuurlijk wel bekend.
Wat Jedi betreft had ik al een klein beetje een vermoeden. Er is nog geen dealer falliet gegaan die enkel een merk van Pon vertegenwoordigde. Dat Pon centjes heeft is natuurlijk wel bekend.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
De "privé" collectie Ferrari's van Kroymans blijkt te zijn ondergebracht in Kroymans Hilversum bv. De Ferrari's worden geleased via Kroymans Autolease. Frits Kroymans heeft een bod gedaan op de collectie. De banken vinden dit bod echter te laag.
Aldus de Telegraaf gisteren.
Wat ik niet begrijp:
- Waarom wordt er steevast over een privécollectie gesproken als deze in een bedrijf is ondergebracht?
- Wat hebben de banken te maken met een bod op auto's die eigendom zijn van Kroymans Autolease?
- Waarom leaset het ene Kroymans-bedrijf bij het andere als het enige doel is om een privécollectie in stand te houden?
- Heeft Kroymans op dit moment niets beters om zich druk over te maken?
Iemand?
Aldus de Telegraaf gisteren.
Wat ik niet begrijp:
- Waarom wordt er steevast over een privécollectie gesproken als deze in een bedrijf is ondergebracht?
- Wat hebben de banken te maken met een bod op auto's die eigendom zijn van Kroymans Autolease?
- Waarom leaset het ene Kroymans-bedrijf bij het andere als het enige doel is om een privécollectie in stand te houden?
- Heeft Kroymans op dit moment niets beters om zich druk over te maken?
Iemand?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Is deze situatie anders?500E schreef: [als je eerst renderende delen uit je onderneming hengelt, vervolgens onderbrengt in je eigen beleggingsmaatschappij en daarna de leeggeviste boedel laat klappen dan ben je toch echt verkeerd bezig (Art.42 FW. ook wel 'Pauliana' genoemd)
ma 13 apr 2009, 19:03
'Obama wil 'chirurgisch' bankroet GM'
NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse regering stuurt aan op een ’chirurgisch’ bankroet van het autoconcern General Motors (GM). Doel is om de gezonde onderdelen van GM in een aparte onderneming onder te brengen. De overige activiteiten moeten in enkele jaren worden geherstructureerd.
Dat meldde de Amerikaanse krant The New York Times maandag. President Barack Obama wil een snelle oplossing kunnen bieden als GM geen akkoord bereikt met zijn aandeelhouders over de schuldenlast van ongeveer 28 miljard dollar, aldus de krant.
Mogelijk vraagt het Amerikaanse concern al op 1 juni uitstel van betaling aan. GM en de Amerikaanse regering wilden niet reageren op de berichtgeving.
Ingezakte verkoop
GM is in grote problemen gekomen door een sterk ingezakte autoverkoop in de Verenigde Staten. Het bedrijf kampt met hoge kosten door afspraken met vakbonden over afvloeiingsregelingen en gezondheidszorg voor werknemers. De autofabrikant wordt in leven gehouden door overheidskredieten.
Beleggers op Wall Street reageerden maandag negatief op de plannen die Obama met GM zou hebben. De beurskoers van het concern stond meer dan 15 procent lager op 1,72 dollar.
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=7,3" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Weer een snelwegpaleis op slot.
http://www.automotive-online.nl/home/60 ... euren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automotive-online.nl/home/60 ... euren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Buco
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 04 mei 2008, 22:44
- Locatie: Impreza WRX STi (my05) & FIAT 500 Sport
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
T'is zo maar een gedachte, maar misschien dat dit vanuit fiscaal oogpunt gedaan is. Als Kroymans zelf DGA is van die bedrijven, kan hij wellicht zijn privecollectie via deze bedrijven aanhouden/leasen dan zelf cash te betalen. Wel met de gedachte natuurlijk dat hij niet failliet zou gaan en altijd over zijn collectie kon beschikken. Dus ook voor hem een zure appel om z'n jarenlange opgebouwde collectie weg te zien glippen. Wellicht koopt hij ze weer terug in prive... Heb wel begrepen dat voordat deze collectie werd ingenomen het een behoorlijk gepuzzel is geweest wie zich nu juridisch eigenaar kan noemen, omdat prive/zakelijk elkaar nogal doorkruisen en aan elkaar hangen.Snipe schreef:De "privé" collectie Ferrari's van Kroymans blijkt te zijn ondergebracht in Kroymans Hilversum bv. De Ferrari's worden geleased via Kroymans Autolease. Frits Kroymans heeft een bod gedaan op de collectie. De banken vinden dit bod echter te laag.
Aldus de Telegraaf gisteren.
Wat ik niet begrijp:
- Waarom wordt er steevast over een privécollectie gesproken als deze in een bedrijf is ondergebracht?
- Wat hebben de banken te maken met een bod op auto's die eigendom zijn van Kroymans Autolease?
- Waarom leaset het ene Kroymans-bedrijf bij het andere als het enige doel is om een privécollectie in stand te houden?
- Heeft Kroymans op dit moment niets beters om zich druk over te maken?
Iemand?
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Dexter,dat gaat zeker weer gebeuren,op korte termijnDexter schreef:Misschien wisten een aantal van jullie het al maar ik meld het hier toch ook maar even:Dennis, ik hoop dat je snel weer aan de slag kan ofwel bij je 'oude' bedrijf ofwel bij een andere dealer.BN/DeStem schreef: Renaultdealer CuBoom vraagt faillissement aan
BREDA - Autobedrijf Cuelenaere Van der Boom (CuBoom) vraagt vandaag zijn faillissement aan. Daarmee komen in West- en Midden-Brabant tweehonderd mensen op straat te staan. Voor een deel van hen wellicht tijdelijk, want de directie van de Renaultdealer ziet kansen voor een doorstart in afgeslankte vorm.
Advocaat mr. Chris Liesker van het bedrijf heeft dat gisteren na een emotionele personeelsbijeenkomst in Breda namens de directie meegedeeld. De boodschap van het faillissement kwam bij de mededewerkers hard aan. Ze wisten dat het niet goed ging, maar de meesten hadden geen idee dat CuBoom er zo slecht voorstaat.
De acht vestigingen van CuBoom (Breda, Steenbergen, Etten-Leur, Roosendaal, Tilburg, Goirle, Middelbeers en Oisterwijk) zijn sinds zaterdag vanwege de financiële problemen dicht. Volgens Liesker heeft de combinatie van een grote overname bijna twee jaar geleden (de Janssens-garages in Breda, Etten-Leur en Roosendaal) en de kredietcrisis tot de ondergang geleid. "De overname leidde tot aanloopverliezen, die niet meer goedgemaakt konden worden toen de crisis uitbrak en de verkoop van nieuwe auto's met vele tientallen procenten inzakte ", aldus Liesker.
Cuelenaere Van der Boom heeft een totale schuld van circa 15 miljoen euro. Toen de Rabobank en de financieringsmaatschappij van importeur Renault Nederland onlangs het krediet opzegden, was het met het bedrijf gedaan.
Op dat moment lag er al een reddingsplan van de directie. Liesker: "Helaas hebben we daarvoor bij de financiers de handen niet op elkaar gekregen." Hij hoopt en verwacht dat dat onder leiding van de nu te benoemen curator alsnog lukt. Maar de werkgelegenheid zal bij een eventuele doorstart 'aanzienlijk verminderen'.
Directie en personeel maken Renault Nederland bittere verwijten: de importeur zou het debacle op zijn geweten hebben. Janet Richter van Renault Nederland gaat daar niet op in. Zij wil slechts kwijt dat er 'dringend wordt gezocht naar een snelle oplossing'. Richter wil ook niet zeggen of Renault met een 'nieuw' CuBoom in zee wil of dat het merk andere dealers gaat aanstellen.
De klanten van de acht CuBoomgarages lijden volgens advocaat Liesker geen schade. Hun winterbanden en eventuele andere eigendommen liggen veilig opgeslagen en mensen die een aanbetaling op een auto hebben gedaan, krijgen dat geld terug. De Rabobank heeft die terugbetaling gegarandeerd, zegt hij.
In ieder geval veel sterkte toegewenst!

Werk ondertussen alweer enige tijd bij Arend Den Bosch,binnenkort weer op m'n oude stekkie!!
http://www.automotive-online.nl/home/6098-nieuws.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
- Locatie: O'haske
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Wij hebben (ABD renault) recent 80 auto's vanuit het failissement van Cuboom overgenomen. Ging om jong gebruik en een groot aantal demo's. Alleen maar Renaults, veel demo's of renault rent auto's vielen hier ook onder. Moet zeggen die dingen gingen als warme broodjes..
Maar blijft een sneu verhaal uiteraard, 250 man op straat.. Dat gun je niemand uiteraard.
Maar blijft een sneu verhaal uiteraard, 250 man op straat.. Dat gun je niemand uiteraard.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Zou stekker uit Kroymans Aston Martin zijn getrokken?
Als je naar http://www.astonmartin.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaat, wordt je automatisch doorgelinkt naar de hoofdsite. En als je naar gebruikte auto's zoekt, die je alleen nog gebruikte staan bij Cito Motors in Eindhoven. Ziet er niet goed uit denk ik.
Als je naar http://www.astonmartin.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaat, wordt je automatisch doorgelinkt naar de hoofdsite. En als je naar gebruikte auto's zoekt, die je alleen nog gebruikte staan bij Cito Motors in Eindhoven. Ziet er niet goed uit denk ik.

-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Gelukkig staat de DBS al thuis?Tristan schreef:Zou stekker uit Kroymans Aston Martin zijn getrokken?
Als je naar http://www.astonmartin.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaat, wordt je automatisch doorgelinkt naar de hoofdsite. En als je naar gebruikte auto's zoekt, die je alleen nog gebruikte staan bij Cito Motors in Eindhoven. Ziet er niet goed uit denk ik.

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
http://www.astonmartin.com/eng/contactus/dealerlocator" onclick="window.open(this.href);return false; zo kom je wel bij de naw. gegevejs Hilversum
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Bij een failissementsaanvraag is er sprake van beslaglegging door de schuldeisers om zo nog een deel van hun geld terug te zien. Degene die beslag legt wil dan ook dat de goederen waar beslag op gelegd is zoveel mogelijk opleveren bij verkoop. Als een eigenaar zelf zou kunnen bepalen voor hoeveel hij de goederen privé overkoopt dan zal je zien dat heel Nederland ineens failliet gaat en zouden schuldeisers iedere keer naar hun geld kunnen fluiten.Snipe schreef:De "privé" collectie Ferrari's van Kroymans blijkt te zijn ondergebracht in Kroymans Hilversum bv. De Ferrari's worden geleased via Kroymans Autolease. Frits Kroymans heeft een bod gedaan op de collectie. De banken vinden dit bod echter te laag.
Wat ik niet begrijp:
- Wat hebben de banken te maken met een bod op auto's die eigendom zijn van Kroymans Autolease?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Nope. Maar ook niks aanbetaald gelukkig. Auto staat overigens ook niet meer in de showroom.Christoph schreef:Gelukkig staat de DBS al thuis?Tristan schreef:Zou stekker uit Kroymans Aston Martin zijn getrokken?
Als je naar http://www.astonmartin.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gaat, wordt je automatisch doorgelinkt naar de hoofdsite. En als je naar gebruikte auto's zoekt, die je alleen nog gebruikte staan bij Cito Motors in Eindhoven. Ziet er niet goed uit denk ik.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
Tot zover begrijp ik het. Maar dat Kroymans autolease-gebeuren is niet failliet en valt niet binnen Kroymans Corporation (wel failliet). Dus als Frits Kroymans (niet failliet) auto's wil kopen van een leasemaatschappij (ook niet failliet), dan ontgaat het mij even waar de bank in het verhaal komt.
Snap je?
Snap je?
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)
http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/ ... -ontslagen" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Martijn_bmw en 7 gasten