Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
- Geelhoed
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
Maar niet de vijf laatste.
- Maus335i
Kabinet valt zo vaak, ik zou de tel ook kwijt zijn 

- Hans
Roelf de Boer heeft geen rol van betekenis kunnen spelen, als je de boete's voor lichte snelheidsovertredingen af wil schaffen maak je je niet geliefd bij de oude politiek.Geelhoed schreef:Maar niet de vijf laatste.
- Peric
Iets met sex en mieren?? 

- Hans
http://www.telegraaf.nl/2890016/___Mond ... tml?p=10,1" onclick="window.open(this.href);return false;Den Haag - De vijf vrouwelijke voorgangers van CDA-minister Eurlings (Verkeer) moeten hun mond houden met hun 'goedkope negatieve gegrauw' over de kilometerheffing.
Dat zeggen ANWB-voorzitter Guido van Woerkom en draagvlakarchitect Paul Nouwen. Hanja Maij-Weggen, Neelie Kroes, Tineke Netelenbos, Annemarie Jorritsma en Karla Peijs schoten afgelopen weekend gaten in de toekomstige vorm van autobeprijzing. Te snel, te ingewikkeld, te politiek gevoelig of te weinig draagvlak, oordeelden de voormalige verkeersministers.
Maar de dames krijgen de wind van voren. "Onbegrijpelijk om zo uit de coulissen nog even wat te roepen", zegt Van Woerkom, die liever ziet dat zij Eurlings niet voor de voeten lopen. De ANWB onderstreept juist dat het draagvlak voor de kilometerheffing ditmaal wel degelijk bestaat.
"Rekeningrijden is veel eerlijker omdat je straks alleen nog betaalt voor de kilometers die je maakt, en geen hoge vaste lasten hebt als je auto stil staat", zegt de ANWB-topman. Bovendien is het merendeel van de Nederlanders straks minder kwijt, het omslagpunt ligt bij zo'n 18.000 kilometer per jaar.
Afkraken
Paul Nouwen, die onder Peijs het huidige draagvlak smeedde van milieuclub tot Bovag, vindt juist dat Eurlings lekker op stoom is. "Het wetsontwerp is door het kabinet, ligt bij de Raad van State en komt begin volgend jaar in de Kamer. Verder is het bedrijfsleven benaderd om in te schrijven voor de bouw van het systeem. Waarom dan toch deze Hollandse neiging om alles af te kraken?" De ANWB erkent dat de invoering "lastig" wordt. Niet alle vragen over privacy en het kastje zijn beantwoord. Maar de vrouwelijke politica denken onterecht dat men vasthoudt aan 2011 als invoerdatum. Van Woerkom: "2012 is al veel realistischer."
Dat Netelenbos (1998-2002) de milieucomponent in de kilometerprijs als 'te ingewikkeld' kritiseert, gaat er bij Nouwen niet in. "Het zou juist raar zijn als we in deze tijd niet de mensen gaan belonen die kiezen voor een zuiniger en milieuvriendelijker auto", zegt Nouwen. Van tegenwerking door de autolobby, wat Tineke 'Tolpoort' nog dwarszit, is dit keer "geen sprake", zegt Bovag-woordvoerder Paul de Waal. "ANWB, Bovag en RAI zijn warme voorstanders. Omdat het dit keer niet, zoals bij het rekeningrijden van Netelenbos, om een extra heffing gaat."
De ANWB verwacht dat het kabinet volgend jaar een grote publiciteitscampagne start om meer uitleg te geven over de kilometerheffing. Overigens zijn de ex-ministers, die zelf allen de tanden stukbeten op dit dossier, het onderling ook oneens. Terwijl Peijs het een slecht idee vindt om met vrachtwagens te beginnen, had Netelenbos dat achteraf al in haar tijd willen doen.
""Rekeningrijden is veel eerlijker omdat je straks alleen nog betaalt voor de kilometers die je maakt, en geen hoge vaste lasten hebt als je auto stil staat", zegt de ANWB-topman"
Hahaha!! yeah right.

"De ANWB erkent dat de invoering "lastig" wordt. Niet alle vragen over privacy en het kastje zijn beantwoord. Maar de vrouwelijke politica denken onterecht dat men vasthoudt aan 2011 als invoerdatum. Van Woerkom: "2012 is al veel realistischer."
Maar natuurlijk, slechts 1 jaar later is het opeens realistisch.

- RVV
Die anwb pipo moet zich stil houden. Dit riekt naar een dubbele agenda.
- RutgerK
Het verbaast mij niets. Natuurlijk is de privacy niet gewaarborgd. Je moet je rekeningen kunnen controleren en dan heb je de gegevens nodig waar je hebt gereden. Tot nu toe is geen enkel overheidsorgaan onfeilbaar gebleken en ik heb ook niet de verwachting dat er bij de km-heffing wel opeens een onfeilbare organisatie is.
Verder heb ik nog niets gehoord over de effecten op het bezit van auto's en de gevolgen. Ik verwacht dat het gemiddelde aantal auto's per huishouden zal stijgen aangezien de drempel tot een (tweede/derde) auto te bezitten lager komt te liggen. Studenten kunnen nu een autootje voor de deur houden om de was mee naar huis te brengen in het weekend. Er zal dus een ander parkeerbeleid gevoerd moeten gaan worden. Zeker de steden waar aan de rand van de binnenstad geen betaald parkeren is zullen met een parkeerprobleem te maken krijgen. De kosten voor parkeren zullen ervoor zorgen dat het autobezit en niet het rijden alsnog belast wordt waardoor het argument voor kilometerheffing wordt ondermijnd.
Daarnaast wordt de kilometerheffing funest van het streekvervoer. Zeker zonder de invoering van de OV-chipkaart wordt het OV te duur tov de auto. Ik zie de kilometerheffing er niet eerder komen van de landelijke invoering van de OV-chipkaart.
Verder heb ik nog niets gehoord over de effecten op het bezit van auto's en de gevolgen. Ik verwacht dat het gemiddelde aantal auto's per huishouden zal stijgen aangezien de drempel tot een (tweede/derde) auto te bezitten lager komt te liggen. Studenten kunnen nu een autootje voor de deur houden om de was mee naar huis te brengen in het weekend. Er zal dus een ander parkeerbeleid gevoerd moeten gaan worden. Zeker de steden waar aan de rand van de binnenstad geen betaald parkeren is zullen met een parkeerprobleem te maken krijgen. De kosten voor parkeren zullen ervoor zorgen dat het autobezit en niet het rijden alsnog belast wordt waardoor het argument voor kilometerheffing wordt ondermijnd.
Daarnaast wordt de kilometerheffing funest van het streekvervoer. Zeker zonder de invoering van de OV-chipkaart wordt het OV te duur tov de auto. Ik zie de kilometerheffing er niet eerder komen van de landelijke invoering van de OV-chipkaart.
- Geelhoed
Dat lijkt me niet juist. Er wordt budget neutraal ongerekend. Dat betekent automatisch dat het omslagpunt op het gemiddelde jaarkilometrage van 13800 ligt.Bovendien is het merendeel van de Nederlanders straks minder kwijt, het omslagpunt ligt bij zo'n 18.000 kilometer per jaar.
Wel juist is dat het merendeel goedkoper uit is, dat is een direct gevolg van de eenzijdig begrensde jaarkilometrageverdeling. Daarin ligt de mediaan onder het gemiddelde.
- Geelhoed
Kan je dat eens toelichten?Rico schreef:Die anwb pipo moet zich stil houden. Dit riekt naar een dubbele agenda.
- Geelhoed
Jij hebt die gegevens, maar de overheid niet.RutgerK schreef:Het verbaast mij niets. Natuurlijk is de privacy niet gewaarborgd. Je moet je rekeningen kunnen controleren en dan heb je de gegevens nodig waar je hebt gereden.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Daarom is de voorzitter van de Nederlandse bejaardenbon.... ehh ANWB ook voorstander natuurlijk. Opa en oma rijden alleen op zondags, veel minder dan 13800 km per jaar.Geelhoed schreef:Dat lijkt me niet juist. Er wordt budget neutraal ongerekend. Dat betekent automatisch dat het omslagpunt op het gemiddelde jaarkilometrage van 13800 ligt.Bovendien is het merendeel van de Nederlanders straks minder kwijt, het omslagpunt ligt bij zo'n 18.000 kilometer per jaar.

-
Ik zeg het gvd nog een keer.
KM heffing ok. Maar dan wil ik geen enkele belasting meer zien op een Auto. Dan wil ik een M3 kopen voor 55k euro nieuw.
Nee meneer als u een dacia met een 0.9 3 cil koopt dan heeft u voordeel. Flikker toch op met die troep daar wil ik pas in rijden als ik 85 jaar ben.
Hoe toch op met dat zootje bandieten in de politiek. Pure diefstal en mensen het plezier van auto rijden en vrijheid van keuze ontnemen dat is het!
KM heffing ok. Maar dan wil ik geen enkele belasting meer zien op een Auto. Dan wil ik een M3 kopen voor 55k euro nieuw.
Nee meneer als u een dacia met een 0.9 3 cil koopt dan heeft u voordeel. Flikker toch op met die troep daar wil ik pas in rijden als ik 85 jaar ben.
Hoe toch op met dat zootje bandieten in de politiek. Pure diefstal en mensen het plezier van auto rijden en vrijheid van keuze ontnemen dat is het!
- RutgerK
Als ik ze heb heeft de overheid ze ook met een druk op de knop. Als het geregistreerd wordt is het beschikbaar. De trajectcontroles zijn ook niet voor algemene opsporingsdoeleinden maar als er heel veel druk op staat komt er toch informatie los.Geelhoed schreef:Jij hebt die gegevens, maar de overheid niet.RutgerK schreef:Het verbaast mij niets. Natuurlijk is de privacy niet gewaarborgd. Je moet je rekeningen kunnen controleren en dan heb je de gegevens nodig waar je hebt gereden.

Kan er met een gerechtelijk bevel beslag worden gelegd op de gegevens?
Laatst gewijzigd door RutgerK op 30 dec 2008, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Dan al???Andre schreef: Nee meneer als u een dacia met een 0.9 3 cil koopt dan heeft u voordeel. Flikker toch op met die troep daar wil ik pas in rijden als ik 85 jaar ben.

- Geelhoed
Ik schreef dit op AW ter leering en leedvermaeck:RutgerK schreef:Als ik ze heb heeft de overheid ze ook met een druk op de knop.Geelhoed schreef: Jij hebt die gegevens, maar de overheid niet.
D.E.N.N.I.S.
Dus met andere woorden, ze kunnen zien waar je heen gaat en waar je bent geweest.
ZUCHT! Dat is dus niet zo dus als jij denkt.
Voor eens en nooit meer want dit is wel zo simpel dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat als die mensen die met hun telefoon uit door het
leven gaan (privacy immers) daar zelf niet aan denken.
Stel je voor: Registratie gaat naar "server" met een codenummer met een codenummer. Server weet niet wie bij het codenummer hoort. Totaal prijs wordt berekend en met code nummer naar een andere server gestuurd, die heeft een tabel tussen codenummer en kenteken en stuurt alleen de prijs en kenteken door naar het CJIB die je een acceptgirootje stuurt.
Overheid weet niet waar iemand op welk moment iemand waar was, maar wie hoeveel moet betalen.
Server 1 weet niet wie, maar wel waar en hoelaat iemand ergens was.
Server 2 weet wie wie is, maar niet waar en hoe laat.
Om daar achter te komen moet je dus drie instanties laten samen komen, en daarvoor zal de politie of geheime dienst hoog in de boom moeten om daar toestemming voor te vragen.
Steekproeven worden simpelweg andersom gehouden. Overheid neemt je kenteken foto op de parkeerplaas bij de IKEA, geeft aan server twee door welke tijd en locatie en kenteken, die geeft dat weer aan server 1 door maar dan met code. en die kan dan een ja of nee terug geven aan de overheid of je "kastje" inderdaad op die tijd op die locatie was. Wederom niemand die iets privaats weet.
- Hans
TelegraafPolitie wil foto's kenteken opslaan
DRIEBERGEN - De politie wil foto's gemaakt door kentekencamera's langer systematisch kunnen opslaan om te gebruiken bij allerlei opsporingsonderzoeken. De Raad van Hoofdcommissarissen onderzoekt die mogelijkheid. Het opslaan van kentekens van alle passerende auto's op snel- en uitvalswegen ligt juridisch zeer gevoelig.
Daarnaast wil de politie dat andere overheidsdiensten die ook met kentekencamera's werken, zoals de Belastingdienst, Marechaussee, Rijkswaterstaat en Rijksdienst voor Wegverkeer, eenvoudiger van elkaars apparatuur en bestanden gebruik kunnen maken in de strijd tegen criminelen en wanbetalers. Dat zegt commissaris Peter Verhofstad, die namens de Raad van Hoofdcommissarissen de mogelijkheden onderzoekt.
Kentekencamera's lezen automatisch nummerborden van passerende auto's en vergelijken die met een database met bijvoorbeeld informatie over gestolen of onverzekerde auto's, openstaande boetes, gezochte personen en belastingschulden.
De politie wil meer met de camera's kunnen doen zoals het opslaan van kentekens om achteraf te kunnen zien wie waar wanneer is geweest, erkent Verhofstad. Bij bijvoorbeeld een moordzaak of bankoverval kan de politie dan zien welke auto's in de buurt zijn geweest. ,,De opslag van kentekens gebeurt uiteraard onder strikte voorwaarden. De vraag is alleen of dat juridisch mag en maatschappelijk wenselijk is", aldus Verhofstad. Voor het opvragen van gegevens moeten dezelfde regels gelden als het afluisteren van telefoongesprekken of opvragen van internetgegevens van verdachten. Verhofstad: ,,We zijn niet geïnteresseerd in wat de buurvrouw doet."
- RutgerK
Geelhoed, ik heb een tijdje bij de politie rondgelopen en denk inmiddels wel te snappen wat de richting is waarin men denkt. Ik ga ze daar niet voor veroordelen want het is ook hun beroep en vaak voor het leven.Geelhoed schreef:Ik schreef dit op AW ter leering en leedvermaeck:RutgerK schreef:Als ik ze heb heeft de overheid ze ook met een druk op de knop.Geelhoed schreef: Jij hebt die gegevens, maar de overheid niet.
D.E.N.N.I.S.
Dus met andere woorden, ze kunnen zien waar je heen gaat en waar je bent geweest.
Voor eens en nooit meer want dit is wel zo simpel dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat als die mensen die met hun telefoon uit door het
Stel je voor: Registratie gaat naar "server" met een codenummer met een codenummer. Server weet niet wie bij het codenummer hoort. Totaal prijs wordt berekend en met code nummer naar een andere server gestuurd, die heeft een tabel tussen codenummer en kenteken en stuurt alleen de prijs en kenteken door naar het CJIB die je een acceptgirootje stuurt.
Overheid weet niet waar iemand op welk moment iemand waar was, maar wie hoeveel moet betalen.
Om daar achter te komen moet je dus drie instanties laten samen komen, en daarvoor zal de politie of geheime dienst hoog in de boom moeten om daar toestemming voor te vragen.
Steekproeven worden simpelweg andersom gehouden. Overheid neemt je kenteken foto op de parkeerplaas bij de IKEA, geeft aan server twee door welke tijd en locatie en kenteken, die geeft dat weer aan server 1 door maar dan met code. en die kan dan een ja of nee terug geven aan de overheid of je "kastje" inderdaad op die tijd op die locatie was. Wederom niemand die iets privaats weet.
Als er drie aparte data bestanden zijn die samengevoegd tot één informatiebestand kunnen leiden dan komt daar vroeg of laat een behoefte aan en een politieke druk op.
Ik lees net het bericht van Hans. De leden van de Raad van Hoofdcommissarissen (overigens nooit formeel ingesteld als orgaan, maar wel uiterst invloedrijk binnen de politie en naar de politiek) komen allemaal voort uit een zeer lange politietraditie en hebben allemaal een politiedenkwereld. Die Raad gaat zich zeker bezighouden met dit soort databestanden en onder welke voorwaarden de gegevens welk gekoppeld mogen worden.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Zolang men bij de overheid computers met gevoelige gegevens bij het grof vuil zet en men zeer regelmatig USB stickers met niet versleutelde data kwijtraakt heb ik geen vertrouwen dat de overheid vertrouwelijk en veilig omgaat met dit soort gegevens.
http://www.nu.nl/internet/1818213/gegev ... traat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elsevier.nl/web/nederland/op ... kkwijt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://webwereld.nl/articles/44689/buit ... kwijt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cs.vu.nl/~x/knipselkrant/rtlnieuws.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wozinformatie.nl/public/nieu ... archief100" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.computable.nl/artikel/ict_to ... traat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/internet/1818213/gegev ... traat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elsevier.nl/web/nederland/op ... kkwijt.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://webwereld.nl/articles/44689/buit ... kwijt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cs.vu.nl/~x/knipselkrant/rtlnieuws.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wozinformatie.nl/public/nieu ... archief100" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.computable.nl/artikel/ict_to ... traat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat kan, gaat ook gebeuren................................simple as that....................
Wat niet mag, gaat altijd gebeuren ( inherent aan de menselijke psychologie)
Het getuigt van infantiliteit en naïviteit als men denkt dat het zo`n vaart niet zal lopen en dat het allemaal wel weer goed komt.............................
Wat niet mag, gaat altijd gebeuren ( inherent aan de menselijke psychologie)
Het getuigt van infantiliteit en naïviteit als men denkt dat het zo`n vaart niet zal lopen en dat het allemaal wel weer goed komt.............................
- Joop
...m.a.w.: begin van het einde...
Ik denk dat ik de speelgoedautootjes weer van zolder ga halen... :playcar:
Ik denk dat ik de speelgoedautootjes weer van zolder ga halen... :playcar:

- Maus335i
Jij vergeet iets belangrijks. Je hebt zelf een mooie oplossing gevonden om de privacy te kunnen waarborgen, maar ik zie niet gebeuren dat het op deze manier opgelost gaat worden. Door dit track & trace systeem is er ineens vitale informatie beschikbaar voor opsporingsdoeleinden. Dit ligt voor de voeten van justitie, het enige wat er hoeft te gebeuren is dat er geen wetsartikel wordt opgenomen waarin staat dat die gegevens NIET voor andere doeleinden gebruikt mogen worden. Nou, neem het woord "terrorist" in de mond en ze hebben het voor elkaar.Geelhoed schreef:Ik schreef dit op AW ter leering en leedvermaeck:RutgerK schreef:Als ik ze heb heeft de overheid ze ook met een druk op de knop.Geelhoed schreef: Jij hebt die gegevens, maar de overheid niet.
D.E.N.N.I.S.
Nee hoor, die gegevens worden one way or another beschikbaar voor de overheid.
- Geelhoed
Ik zie dat wel:Je hebt zelf een mooie oplossing gevonden om de privacy te kunnen waarborgen, maar ik zie niet gebeuren dat het op deze manier opgelost gaat worden.
artikel 4.18.3 schreef: De verwerking van persoonsgegevens door Onze Minister vindt uitsluitend plaats ten behoeve van:
a. de heffing en inning van de kilometerprijs;
b. het toezicht op de naleving van het bepaalde bij of krachtens deze wet, en
c de handhaving van deze wet.
- RutgerK
Nu nog het artikel dat de gegevensbestanden alleen ter beschikking staan van de kilometerheffing en dat de minister van VenW de enige is die bevoegd is de gegevensbestanden te gebruiken.
- Geelhoed
Dat staater toch?
:

- Hans
Gegevens van automobilisten die door de trajectcontrole rijden zouden ook alleen maar gebruikt worden voor de snelheidsovertreders.