BMW S 1000 RR
-
Onlinefrank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW S 1000 RR
Als er een moto minimeet ala DF komt he, I'm in!
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW S 1000 RR
Ziet er idd super uit, ik ga maar eens informeren of ze ook adapters voor mijn motor hebben.romo schreef:Die Bursig stander ga ik ook bestellen, prachtig, simpel,praktisch apparaat...............
-
Onlinefrank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW S 1000 RR
Is er voor alle types motoren
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW S 1000 RR
Leider nicht, anders had ik dat niet gezegd.frank de jonge schreef:Is er voor alle types motoren
Niet voor de Hypermotard en ook niet voor mn andere motor.
-
Onlinefrank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW S 1000 RR
Hmm, meende dat ze toen op hun site het er wel over hadden?
Hij is er ook voor mn Gixxer...
Hij is er ook voor mn Gixxer...
- Bob
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 jul 2009, 19:16
- Locatie: Katwijk
Re: BMW S 1000 RR
Heb hem vandaag op de motorbeurs gezien, in het echt nog veel mooier dan op de foto's !
Wat een gruwelijk ding
Wat een gruwelijk ding

- romo
- Berichten: 27084
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Bob schreef:Heb hem vandaag op de motorbeurs gezien, in het echt nog veel mooier dan op de foto's !
Wat een gruwelijk ding
Dat vind ik ook, in het echt is een fantastische machine...................
De foto`s doen hem beslist onrecht..........................
- Bob
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 jul 2009, 19:16
- Locatie: Katwijk
Re: BMW S 1000 RR
Ja precies !
Vooral die carbon stukken zijn mooi op de motor. Ik zag eerst de s1000rr staan zonder het carbon, en daarna bij de BMW stand met carbon stukken en als je dat gezien heb is het carbon een stuk gaver dan het kunststof, maar ik zou hem ook zonder carbon willen hebben hoor daar niet van
, maar het carbon maakt het wel echt helemaal af zeg maar.
Romo je boft maar met zo motor
, en niet alleen met de motor want je heb toch ook een M3 in je bezit?
Vooral die carbon stukken zijn mooi op de motor. Ik zag eerst de s1000rr staan zonder het carbon, en daarna bij de BMW stand met carbon stukken en als je dat gezien heb is het carbon een stuk gaver dan het kunststof, maar ik zou hem ook zonder carbon willen hebben hoor daar niet van

Romo je boft maar met zo motor

-
Onlinefrank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW S 1000 RR
Ook dat nog is een keer idd 
Wat boft die man
Kan me voorstellen dat wachten nu lang duurt Romo, zelfs ik kan al niet meer wachten om stukkie te gaan rijden.

Wat boft die man

Kan me voorstellen dat wachten nu lang duurt Romo, zelfs ik kan al niet meer wachten om stukkie te gaan rijden.
- romo
- Berichten: 27084
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Tja, zo is het maar net.............een M3 en een S1000RR.................lucky me
Ik vind het zelf wel een SKITTERENDE combinatie, al zeg ik het zelf
Wachten heb ik niet zo`n moeite mee, sterker, ik houd er ernstig rekening mee dat de levertijd fors uitloopt................we zien het wel, we zullen het wel beleven, maar kan het niet een beetje snel? Want het leven duurt maar even...............
Ik geniet al van dit draadje als ook van andere motor fora, dus dat verzacht de boel wel, ook de wetenschap dat het ding vroeg of laat een keer komt bezorgt me natuurlijk een continue stroom aan voorpret.....................

Ik vind het zelf wel een SKITTERENDE combinatie, al zeg ik het zelf

Wachten heb ik niet zo`n moeite mee, sterker, ik houd er ernstig rekening mee dat de levertijd fors uitloopt................we zien het wel, we zullen het wel beleven, maar kan het niet een beetje snel? Want het leven duurt maar even...............


Ik geniet al van dit draadje als ook van andere motor fora, dus dat verzacht de boel wel, ook de wetenschap dat het ding vroeg of laat een keer komt bezorgt me natuurlijk een continue stroom aan voorpret.....................
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: BMW S 1000 RR
Wel een snelle combinatie.
En moet je voorlopig ook nog maar van de (almaar positive) berichten genieten. Rijden is nu toch niets, koud/glad.
Voor de hypermotard hebben ze waarschijnlijk over in een paar weken een adapter, maar dan nog kijken of het past met mn crashpads.
Voor die andere hebben ze voorlopig niets.
En moet je voorlopig ook nog maar van de (almaar positive) berichten genieten. Rijden is nu toch niets, koud/glad.
Nog ff off-topic dan:frank de jonge schreef:Hmm, meende dat ze toen op hun site het er wel over hadden?
Hij is er ook voor mn Gixxer...
Voor de hypermotard hebben ze waarschijnlijk over in een paar weken een adapter, maar dan nog kijken of het past met mn crashpads.
Voor die andere hebben ze voorlopig niets.
- Bob
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 13 jul 2009, 19:16
- Locatie: Katwijk
Re: BMW S 1000 RR
Het is zeker een skitterende combinatie !! Om jaloers op te worden, onee dat ben ik al
Ik hoop over een paar jaar ook zo dikke combo te hebben, eerst me school afmaken en tuf ik voorlopig even door in me E46 323ci cabriotje

Ik hoop over een paar jaar ook zo dikke combo te hebben, eerst me school afmaken en tuf ik voorlopig even door in me E46 323ci cabriotje

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: BMW S 1000 RR
Ik had het even gemist Robert, maar DAMN....Lucky you!!! Heerlijke fiets man!!! Ik had hem in Rotterdam al eens bekeken tijdens een show, maar hij
is echt superb!! ERG veel plezier ermee!!!
is echt superb!! ERG veel plezier ermee!!!
-
- Berichten: 9463
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: BMW S 1000 RR
Hoe kist dit no misse Nauta, die Robert spamt het hele forum vol met dit ding. 

-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: BMW S 1000 RR
Hij kijkt liever bij de BMW's met twee wielen meer 

- romo
- Berichten: 27084
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
De Duitsers hebben er weer eentje op de bank gehad......................
Die Jungs von der MO ( http://www.mo-web.de" onclick="window.open(this.href);return false; ) haben mal wieder eine aktuelle S 1000 RR auf die Rollen gestellt.
206 PS bei 13000 U/min und 123 Nm bei 10200 U/min hat Sie gedrückt.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
- romo
- Berichten: 27084
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Weer een meting, bijna 200 PK aan het achterwiel

Er is enige reuring op alle wereldwijde fora;
BMW komt met verplichte inrij software, die de eerste 1000km een maximale 9K RPM toelaat, alles reeds verkochte machines moeten terug naar de dealer. Na de eerste 1000km service beurt wordt de software verwijderd en kan het beest vol los........................
oorzaak; het is BMW niet ontgaan dat er mensen zijn die zonder enige scrupules het apparaat op de kloten geven en zich niets aantrekken van de inrijd criteria. Er zijn er zelfs de hem inrijden op het circuit.
Er werd ook een relatie gelegd met een geplofte S1000RR op de dyno, dit is reeds onderzocht en vooralsnog lijkt dit exemplarisch te zijn, hieronder het verhaal met antwoorden;


Er is enige reuring op alle wereldwijde fora;
BMW komt met verplichte inrij software, die de eerste 1000km een maximale 9K RPM toelaat, alles reeds verkochte machines moeten terug naar de dealer. Na de eerste 1000km service beurt wordt de software verwijderd en kan het beest vol los........................
oorzaak; het is BMW niet ontgaan dat er mensen zijn die zonder enige scrupules het apparaat op de kloten geven en zich niets aantrekken van de inrijd criteria. Er zijn er zelfs de hem inrijden op het circuit.
Er werd ook een relatie gelegd met een geplofte S1000RR op de dyno, dit is reeds onderzocht en vooralsnog lijkt dit exemplarisch te zijn, hieronder het verhaal met antwoorden;
Motorschaden nach 17 km: Die "Ursache"
von Viper » 25.02.2010, 14:02
So mal eine gesprüfte Nachricht zu diesem Thema.
Da ich kein Freund wilder Spekulationen bin, war ich, dank powerslides posting in der Lage, den Joseph Sattler, welcher persönlich die S1000RR auf dem Prüfstand gefahren ist zu befragen.
Hatte Ihm heute Morgen eine Mail mit diversen Fragen zum Hergang geschrieben. Joseph, übrigens ein super sympatischer Bayer, gab mir bereitwillig Auskunft.
So jetzt mal zum genauen Hergang: Ich bin überzeugt, dass danach viele Fragen beantwortet sind.
1. Ist dieser Motorschaden tatsächlich eingetreten?
Antwort: Ja ...zur Ursache später in diesem Posting die Details
2. Warum wird ein Mopped aus der Kiste direkt auf den Prüfstand gefahren?
Antwort: Dieses Bike ist für den Tuner-Grand-Prix vorgesehen, es war die Eingangsmessung welche als Basis dienen sollte
3. Wieviel hatte die Kiste gedrückt
Antwort: Wie schon von powerslide mitgeteilt, hatte die S1000RR über 200PS an der Kupplung und über 190 PS am Rad. Das Mopped war nach der ersten Messung "noch" gesund.
4. Wo ist das Mopped jetzt
Antwort: Seht bei BMW zur Reparatur und wird in den nächsten Tagen zurück erwartet. Ja, BMW weiss, dass diese Mopped wieder auf den Prüfstand kommt...gemäss Joseph gibt es da von Seiten BMW keine Einschränkung
5. Stimmt es, dass der Motor selbstständig wieder hochgedreht hatte.
Antwort: Nein, so wie beschrieben ist es nicht passiert. Ja der Motor hat hochgedreht, Details am Ende dieser Aufzählung.
Was war passiert:
Nach der zweiten Messung, zerlegte es in der Tat einen Pleuel und in der Folge das Kurbelgehäuse, Ventile, etc.
Eine der Pleuel-Schrauben war ein Stück weit herausgedreht, die andere im angezogenen Zustand gebrochen.
Durch die sich herausdrehende Pleuellagerschraube weitet sich das Pleuelauge auf, klar dass das nicht gut gehen konnte. Trotzdem wichtig zu wissen: Lager war i.O. Keine Überhitzungsspuren erkennbar...und das geht sehr schnell, sollte z.B. durch Fertigungsrückstände eine Ölbohrung zu sein.
Wichtig: Das Pleuelager wie auch die Kurbelwelle waren nicht angebläut, dies bedeutet, dass nicht ein Pleuellagerschaden für diesen Unfall verantwortlich zeichnet. Schmierung war i.O...dass das Moped am Anfang noch gesund war, belegt die erste Messung.
Warum und was für Umstände führten zum Hochdrehen des Motors?
Antwort: Erst nachdem das Pleuel den Weg in die Freiheit suchte, drehte der Motor hoch.
Warum: Nachdem das Pleuel "frei" war, ging der Kolben auf Tuchfühlung mit den Ventilen, welche abgerissen wurden. Ebenso drückte es nach dem Schaden weitere Fremdkörper sowie Öl in die Airbox. Da verklemmte es nach ersten Erkenntnissen einen Fremdkörper in Drosselklappengehäuse.
...es handelt sich DEFINITIV nicht um eine Softwarefehler. Ebenso sorgt die rein mechanisch arbeitende Drosselklappen-Zwangsschliessung eigentlich dafür, dass das E-Gas keinen "Unsinn" machen kann.
Diese Vorrichtung ist aber gegen ein Stück Ventil zwischen der Drosselklappe und dem Drosselklappengehäuse machtlos
Joseph wartet nun die nächsten Tage ab und hofft nun, doch rechtzeitig für den Tuner-Grand-Prix eine getunte S1000RR auf die Räder stellen zu können.
Was heisst das für uns:
1. Cool bleiben. Alles halb so wild. Da ist kein Konstruktionsfehler im Mopped "eingebaut" ist.
2. Für alle welche nun glauben, BMW nehme die Leistung oder die Drehzahlen zurück. Der Joseph wird's als erster sehen Er geht davon aus, dass die Kiste welche Er zurück erhält die gleiche Leistung drückt.
3. Ich finde es auch nicht schön, wenn so ein Montagefehler vorkommt...auf der Strasse oder auf dem Track wäre das nicht lustig gewesen
@powerslide: Ich möchte mich an dieser Stelle für die ganzen Infos bedanken, ohne die ich diese Recherche nicht hätte duchführen können.
...und was lernt man noch aus dieser Geschichte? Nicht jeder der erzählt: "ich habe gehört..." erzählt auch Mist
So und jetzt freue ich mich weiterhin auf die letzten 16 Tage ohne meine kleine Schwarze
Gruss
Paolo
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: BMW S 1000 RR
Vind het niet verkeerd hoor. Goed inrijden is nooit verkeerd. Mijn Triumph was in het begin ook een schakelbrommertje.
- romo
- Berichten: 27084
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
Roy schreef:Vind het niet verkeerd hoor. Goed inrijden is nooit verkeerd. Mijn Triumph was in het begin ook een schakelbrommertje.
Dat denk ik ook, zeker bij BMW is dat zo, ook mijn M3 mocht de eerste 2K km niet vol los...................het gaat om blokken die dicht tegen de maximaal haalbare toleranties zitten, dus het luistert wel nauw IMO.............
Ik snap die gasten ook niet die zich er niets van aantrekken, gewoon 1 seizoen knallen, en dan op naar de volgende, ik heb daar geen respect voor...............
Als iemand weet hoe er ingereden moet worden, dan zijn het toch wel de ingenieurs van de fabriek.................
-
- Berichten: 9463
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: BMW S 1000 RR
Tja.... ik ben wel meer van het stevig/hard inrijden. Wel goed warmrijden natuurlijk. Huidige auto hard ingereden (met 200 km op de teller 200 km/u+), nu na 80.000 km 0,0 olieverbruik of problemen. Wel wisselend belast bij het inrijden, van rustig tot hard, zowel hoge als lage versnellingen. Mijn vorige racemotor is ook op het circuit ingereden. Vanaf 0 km warmdraaien en gelijk vol open. Ook perfect, had zelfs redelijk wat pk's meer op de testbank dan een standaard model. Ook geen olieverbruik of andere problemen.
Volgende auto (Golf GTI) ga ik ook niet erg rustig inrijden. Wel goed warmrijden dus, da's het allerbelangrijkste natuurlijk.
Lees dit anders ook even, erg interessant leesvoer: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm" onclick="window.open(this.href);return false;. Veel tekst maar de moeite waard.
Volgende auto (Golf GTI) ga ik ook niet erg rustig inrijden. Wel goed warmrijden dus, da's het allerbelangrijkste natuurlijk.
Lees dit anders ook even, erg interessant leesvoer: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm" onclick="window.open(this.href);return false;. Veel tekst maar de moeite waard.
- Knot
- Berichten: 40436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW S 1000 RR
Motor zou ik toch ook langer wisselen op lage snelheid, natuurlijk is het niet zo zwaar als een auto dus je hoeft niet lang veel last te geven om hard te gaan, dus de olietemperatuur loopt ook niet zo op... alleen heb ik nog nooit een nieuwe motorfiets gekocht, ben erg tevreden met de huidige en maak maar max 3000km per jaar ofzo.
Zit er wel met een scheef oog naar te kijken, een splinternieuwe S1000RR.... maar de fireblade doet t nog zo lekker, met slechts 20k op de klok.
Zit er wel met een scheef oog naar te kijken, een splinternieuwe S1000RR.... maar de fireblade doet t nog zo lekker, met slechts 20k op de klok.
- Knot
- Berichten: 40436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW S 1000 RR
Tering.. willen ze toch nog EUR 19.647,49 voor mijn uitvoering hebben... niet te zuinig. 5% marge ofzo zonder inruil?
- Niels
- Berichten: 22516
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW S 1000 RR
Die link die je post daar staat gewoon zoveel onzin Wouter
En dat zeg ik als iemand die zowel een opleiding motorvoertuigen als werktuigbouw heb gedaan
Een circuitmotor krijgt bijvoorbeeld ook veel vaker een oliewissel dan een straatfiets en wordt gewoon heel anders gebruikt. Die van jouw was misschien top maar als de slijtage inzet dan gaat het ineens heel hard maar vaak worden ze voor die tijd alweer gereviseerd. Bij moderne motorblokken steekt het vele malen minder nauw dan bij de oude gietijzeren blokken maar dat neemt niet weg dat het verhaal omtrent toleranties die op elkaar moeten inslijten. Bijvoorbeeld de extra druk op zuigerveren zoals het verhaal in jouw link omschrijft wil je helemaal niet omdat juist die hoonkrasjes in de cilinderwand voor een oliefilm zorgen. Mijn visie hoor, een ander mag het in twijfel trekken
Op temperatuur laten komen is idd heel belangrijk bij de inrij periode even als cooling down. Rij niet al te lange stukken in begin maar laat de motor een paar keer goed warm worden en weer afkoelen.
Ik zou me gewoon aan de fabrieksvoorschriften houden. Die BMW is zo high-tech dat het me niet zou verbazen dat ze kunnen uitlezen hoeveel toeren je hebt gemaakt de eerste let's say 1500km. Krijg je eens een keer wat (het blijft immers een geheel nieuwe concept voor BMW) en ze hangen de computer eraan dan riskeer je in een dergelijk geval garantie of een coulance rekening. En voor wat? Een beetje geduld



Op temperatuur laten komen is idd heel belangrijk bij de inrij periode even als cooling down. Rij niet al te lange stukken in begin maar laat de motor een paar keer goed warm worden en weer afkoelen.
Ik zou me gewoon aan de fabrieksvoorschriften houden. Die BMW is zo high-tech dat het me niet zou verbazen dat ze kunnen uitlezen hoeveel toeren je hebt gemaakt de eerste let's say 1500km. Krijg je eens een keer wat (het blijft immers een geheel nieuwe concept voor BMW) en ze hangen de computer eraan dan riskeer je in een dergelijk geval garantie of een coulance rekening. En voor wat? Een beetje geduld

- romo
- Berichten: 27084
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW S 1000 RR
^+1
Dat doen met de auto`s bij BMW ook al, ze kunnen precies aflezen hoe er mee gereden is, reken maar dat dat voor deze motor ook geldt................
Dat doen met de auto`s bij BMW ook al, ze kunnen precies aflezen hoe er mee gereden is, reken maar dat dat voor deze motor ook geldt................
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten