Je moet zo hard rijden als je zelf prettig vind. Als dat langzamer is dan je nu gedaan hebt dan moet je dat gewoon doen. Je zegt het dan geen racen meer is, maar dat is het met Touristenfahrten zowiezo al niet. Het belangrijkste is dat je er een leuke tijd hebt, lekker sturen, genieten van de geluiden, omgeving en gehele ervaring, proberen te beseffen hoe de grote namen dat tig jaar geleden meemaakten (de eigenlijke reden van de touristenfahrten)a90 schreef:Net terug van een dag Nürburgring. De eerste keer dat ik er was en ik had mijn BMW 125i cabrio mee.
Met een instructeur vanaf 13:00 uur naar de ring gereden om daar 3 ronden te rijden vanaf half 6 Voor mij als absolute leek was het even schrikken hoe hard het ging. De instructeur gaf de 125 flink de sporen en reed een ronde voor. Daarna heb ik 3 ronden gereden telkens met een pauze zodat ik eea aan feedback kon krijgen en verwerken.
Om heel eerlijk te zijn ging het mij te hardIk hield de auto prima op de baan en geen gekke dingen maar ik ben hier denk ik niet goed in. Ik zie te veel gevaar en wil eigenlijk langzamer maar ja, dat is geen racen.
Ik denk dat ik het maar op de openbare weg moet houden![]()
(even afwachten of ik er morgen nog zo over denk)
De openbare weg is geen race-terrein, en hoewel je vaak prima wat kan doorrijden is de ervaring totaal zo anders en niet vergelijkbaar...