Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- RVV
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
En dan Dennis, stel het gebeurd zoals jij het graag ziet 1 Europa voor allen.. wat dan een hek er om heen?
OF gooi jij je gedachtegoed helemaal open en zeg je (je bent immers principieel) welkom Afrikanen, welkom derde wereld..
De rijkdom en weelde die wij hebben in Europa wil iedere Afrikaan ook wel. Probleem is nog niet zo makkelijk.. de wereld houd niet op bij de NL grens... maar zeker niet bij een Europa grens.
OF gooi jij je gedachtegoed helemaal open en zeg je (je bent immers principieel) welkom Afrikanen, welkom derde wereld..
De rijkdom en weelde die wij hebben in Europa wil iedere Afrikaan ook wel. Probleem is nog niet zo makkelijk.. de wereld houd niet op bij de NL grens... maar zeker niet bij een Europa grens.
- Dennis Cavallino
Ja daar ben ik principieel in Rico. Van mij mag iedereen wonen waar hij wil, kán én zijn/haar steentje bijdraagt.
ik denk dat we de grote volksverhuizingen zoals vroeger niet meer gaan meemaken, maar Afrika is zich in rap tempo aan 't ontwikkelen. Ik geloof heus wel dat we de komende 50 jaar nog een hoop ellende gaan meemaken in Afrika en ook ik zit er niet op te wachten als er in mijn achtertuin een AZC komt, net zo min als dat ik dat Grieken gun bij hun grens.
Ik besef mij ook dat we op sommige gebieden in Afrika een voorsprong hebben van 600 jaar, maar tegelijkertijd zie je ook dat er in bepaalde delen heel snel eeuwen zijn ingehaald en we nog maar praten over een verschil van enkele decennia. Er moet nog een hoop gebeuren in Afrika om honger, ziektes en andere ellende in te dammen, maar dat gebeurt ook. Het heeft tijd nodig. Dat staat los van ons Europese verhaal. De Middellandse Zee is een goede buffer. Noord-Afrika is op zichzelf al een goede buffer als daar de welvaart toeneemt en de vrede wordt gehandhaafd en democratieën hoogtij gaan vieren. Wij sluiten bondgenootschappen daar en tegelijkertijd doen we flink aan handel vanuit Europa. Noord-Afrika zal makkelijker zaken met ons kunnen doen als we 1 land zijn. Dat maakt 't gewoon makkelijker.
Verder zul je de grenzen makkelijker kunnen verdedigen als je het niet aan zuidelijke landen alleen over hoeft te laten, maar aan 1 Europese leger, 1 Douane, of 1 Politiemacht. Ook illegalen dienen zich aan onze wetten te houden ten slotte... Zelf twijfel ik alleen nog of we mensen illegaal moeten noemen als ik principeel ben....
Die wetten moeten worden vastgelegd in een democratisch gekozen Europees Parlement. Dan kunnen ze daar ook worden aangepast als 't niet blijkt te werken....
Afrikanen willen niet per sé de 'rijkdom' zoals wij die kennen. Dat denken wij vaak. Maar een auto of geld heeft voor veel Afrikanen geen waarde. Een kudde koeien wel. En soms mogen wij dáár juist wel jaloers op zijn.
Ik verwacht niet dat een grote muur rond Europa nodig is. Net zo min als 't IJzeren gordijn bittere noodzaak was.
ik denk dat we de grote volksverhuizingen zoals vroeger niet meer gaan meemaken, maar Afrika is zich in rap tempo aan 't ontwikkelen. Ik geloof heus wel dat we de komende 50 jaar nog een hoop ellende gaan meemaken in Afrika en ook ik zit er niet op te wachten als er in mijn achtertuin een AZC komt, net zo min als dat ik dat Grieken gun bij hun grens.
Ik besef mij ook dat we op sommige gebieden in Afrika een voorsprong hebben van 600 jaar, maar tegelijkertijd zie je ook dat er in bepaalde delen heel snel eeuwen zijn ingehaald en we nog maar praten over een verschil van enkele decennia. Er moet nog een hoop gebeuren in Afrika om honger, ziektes en andere ellende in te dammen, maar dat gebeurt ook. Het heeft tijd nodig. Dat staat los van ons Europese verhaal. De Middellandse Zee is een goede buffer. Noord-Afrika is op zichzelf al een goede buffer als daar de welvaart toeneemt en de vrede wordt gehandhaafd en democratieën hoogtij gaan vieren. Wij sluiten bondgenootschappen daar en tegelijkertijd doen we flink aan handel vanuit Europa. Noord-Afrika zal makkelijker zaken met ons kunnen doen als we 1 land zijn. Dat maakt 't gewoon makkelijker.
Verder zul je de grenzen makkelijker kunnen verdedigen als je het niet aan zuidelijke landen alleen over hoeft te laten, maar aan 1 Europese leger, 1 Douane, of 1 Politiemacht. Ook illegalen dienen zich aan onze wetten te houden ten slotte... Zelf twijfel ik alleen nog of we mensen illegaal moeten noemen als ik principeel ben....
Die wetten moeten worden vastgelegd in een democratisch gekozen Europees Parlement. Dan kunnen ze daar ook worden aangepast als 't niet blijkt te werken....
Afrikanen willen niet per sé de 'rijkdom' zoals wij die kennen. Dat denken wij vaak. Maar een auto of geld heeft voor veel Afrikanen geen waarde. Een kudde koeien wel. En soms mogen wij dáár juist wel jaloers op zijn.
Ik verwacht niet dat een grote muur rond Europa nodig is. Net zo min als 't IJzeren gordijn bittere noodzaak was.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 14 jun 2012, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Probleem is Dennis... bij ONS in NEDERLAND is het altijd beter voor een ander..
Ons land zit stikvol met Polen.. allemaal an die arbeit.. doen werk waar Nederlanders hun neus voor ophalen.. OF og EIGENLIJK waar Nederlanders TE DUUR voor zijn. Geen probleem hoor met die Polen ansich maar ze komen HIER om er vooral zelf beter van te worden..
Wat schets mijn verbazing.. vorige week op TV een Poolse Boer.. had honderden seizoensarbeiders uit de Oekraïne aan het werk op zijn land. Allemaal aardbeien plukken in Polen.. hele gezinnen/families etc.. normaalste zaak van de wereld in Polen.
Dus zie het even voor je.. een Nederlander wil niet in zijn eigen land aan het werk voor een hongerloontje en gaat lekker bankzitten van onze belastingcenten een Pool wil niet in zijn eigen land aan het werk voor een hongerloontje en gaat het werk doen van onze bankzitters... en iemand uit de Oekraïne gaat niet aan het werk in zijn land voor een hongerloontje en gaat het werk doen van die Pool die het werk doet van onze bankzitters...
We geven gvd dit hele land gewoon weg op deze manier.. moet je eens kijken wat er gaat gebeuren als straks die mensen uit de Oekraine... Bulgaren.. Roemenen.. etc... hier naar NEDERLAND toekomen.. want dat ziet Europa als MOLOCH ook maar al te graag.. hoe meer landen hoe meer vreugd.. Dan zitten jij en ik samen met die Pool die DAN ook al UITGERANGANGEERD op de bank.
Ons land zit stikvol met Polen.. allemaal an die arbeit.. doen werk waar Nederlanders hun neus voor ophalen.. OF og EIGENLIJK waar Nederlanders TE DUUR voor zijn. Geen probleem hoor met die Polen ansich maar ze komen HIER om er vooral zelf beter van te worden..
Wat schets mijn verbazing.. vorige week op TV een Poolse Boer.. had honderden seizoensarbeiders uit de Oekraïne aan het werk op zijn land. Allemaal aardbeien plukken in Polen.. hele gezinnen/families etc.. normaalste zaak van de wereld in Polen.
Dus zie het even voor je.. een Nederlander wil niet in zijn eigen land aan het werk voor een hongerloontje en gaat lekker bankzitten van onze belastingcenten een Pool wil niet in zijn eigen land aan het werk voor een hongerloontje en gaat het werk doen van onze bankzitters... en iemand uit de Oekraïne gaat niet aan het werk in zijn land voor een hongerloontje en gaat het werk doen van die Pool die het werk doet van onze bankzitters...
We geven gvd dit hele land gewoon weg op deze manier.. moet je eens kijken wat er gaat gebeuren als straks die mensen uit de Oekraine... Bulgaren.. Roemenen.. etc... hier naar NEDERLAND toekomen.. want dat ziet Europa als MOLOCH ook maar al te graag.. hoe meer landen hoe meer vreugd.. Dan zitten jij en ik samen met die Pool die DAN ook al UITGERANGANGEERD op de bank.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Een woord: Naief.Dennis Cavallino schreef:Afrikanen willen niet per sé de 'rijkdom' zoals wij die kennen. Dat denken wij vaak. Maar een auto of geld heeft voor veel Afrikanen geen waarde. Een kudde koeien wel. En soms mogen wij dáár juist wel jaloers op zijn.
- RVV
Dennis stap eens rap van die roze wolk af..
En verdiep je eens in de gelukszoekers uit Afrika die naar het Paradijs Europa willen.. Denk dat je morgen een hek met prikkeldraad om je tuin neer zet
En verdiep je eens in de gelukszoekers uit Afrika die naar het Paradijs Europa willen.. Denk dat je morgen een hek met prikkeldraad om je tuin neer zet
- dvh
Robin schreef:Een woord: Naief.Dennis Cavallino schreef:Afrikanen willen niet per sé de 'rijkdom' zoals wij die kennen. Dat denken wij vaak. Maar een auto of geld heeft voor veel Afrikanen geen waarde. Een kudde koeien wel. En soms mogen wij dáár juist wel jaloers op zijn.
-
Robin
Goed verhaal Rico.
Nederland graaft/groef zijn graf met die lsmlendigheid en veel te hoge loonkosten voor de NL werknwemer in verschillende bedrijfstakken. Waarom moet 'ik' hier 70 a 80 euro per uur betalen voor 'n timmerman/sanitair installateur. Vang IK 80 euro per uur? Neen.
De hele boel zit scheef...
Edit: En geen wonder dat je zwartwerkerij/Polen etc etc in de hand werkt.
Nederland graaft/groef zijn graf met die lsmlendigheid en veel te hoge loonkosten voor de NL werknwemer in verschillende bedrijfstakken. Waarom moet 'ik' hier 70 a 80 euro per uur betalen voor 'n timmerman/sanitair installateur. Vang IK 80 euro per uur? Neen.
Laatst gewijzigd door Robin op 14 jun 2012, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- RVV
Van onze redactie:
Hedenochtend heeft de ME een groep Afrikanen ontzet die Boer Harms en zijn gezin in gijzeling had. De inzet van de gijzeling was een kudde koeien van Boer Harms..........
- Dennis Cavallino
Ik snap echt niet wat je probleem is Rico.
Thuis is thuis
De ene Pool zal zich nooit thuisvoelen in NL, de ander wel.
Ik zou best in bepaalde gebieden van Polen (of elders) kunnen en willen wonen. Dan pas ik mij aan, maar in de ogen van locals zal ik altijd een buitenstaander blijven. Who cares. Dat komt op den duur wel goed.
Dat werk leidt tot migratie is van alle tijden. Daar is niets mis mee. Je moet het alleen goed organiseren. Taal, onderwijs én eerlijke/duidelijke regels zijn daarbij van groot belang.
Met 1 Europa ontstaat er eerder een vaste norm dan met allerlei verschillende landjes.
Als Europa 1 land wordt, gaat het 'niveau' in alle landen omhoog. Onderwijs, economie, sociale samenleving.
Ik ben daar groot voorstander van.
Amerika is nooit mijn favoriete voorbeeld, maar daar wonen ook tig nationaliteiten door elkaar. Dat ze daar 1 taal (en Spaans, I know!) spreken en 1 grondwet hebben maakt 't wel duidelijk voor iedereen wat hem/haar te wachten staat.
Amerika moet de grens met Mexico ook gewoon open gooien imho. Faciliteer de instroom. Cursussen etc. betalen zich terug. Vroeger zag ik dat heel anders. Ik was echt anti-buitenlanders. Later kwam ik erachter dat ik anti-PvdA was. Die hadden het verkeerd gefasciliteerd in ons land. Eerst geld geven + huis + uitkering is natuurlijk absurd geweest.
Verder eensch met de scheefgroei. Timmerman voor 80 euro is idd belachelijk. 2 tientjes per uur voor een HBO-er ook.
Thuis is thuis
De ene Pool zal zich nooit thuisvoelen in NL, de ander wel.
Ik zou best in bepaalde gebieden van Polen (of elders) kunnen en willen wonen. Dan pas ik mij aan, maar in de ogen van locals zal ik altijd een buitenstaander blijven. Who cares. Dat komt op den duur wel goed.
Dat werk leidt tot migratie is van alle tijden. Daar is niets mis mee. Je moet het alleen goed organiseren. Taal, onderwijs én eerlijke/duidelijke regels zijn daarbij van groot belang.
Met 1 Europa ontstaat er eerder een vaste norm dan met allerlei verschillende landjes.
Als Europa 1 land wordt, gaat het 'niveau' in alle landen omhoog. Onderwijs, economie, sociale samenleving.
Ik ben daar groot voorstander van.
Amerika is nooit mijn favoriete voorbeeld, maar daar wonen ook tig nationaliteiten door elkaar. Dat ze daar 1 taal (en Spaans, I know!) spreken en 1 grondwet hebben maakt 't wel duidelijk voor iedereen wat hem/haar te wachten staat.
Amerika moet de grens met Mexico ook gewoon open gooien imho. Faciliteer de instroom. Cursussen etc. betalen zich terug. Vroeger zag ik dat heel anders. Ik was echt anti-buitenlanders. Later kwam ik erachter dat ik anti-PvdA was. Die hadden het verkeerd gefasciliteerd in ons land. Eerst geld geven + huis + uitkering is natuurlijk absurd geweest.
Verder eensch met de scheefgroei. Timmerman voor 80 euro is idd belachelijk. 2 tientjes per uur voor een HBO-er ook.
- Peric
Leuke gedachte dat één Europa Dennis..
Maar hoe moet dat straks dan met de lonen? Zuid-Europeanen zijn eerder moe dan wij, sommige gebieden lenen zich er niet voor om industrie te hebben. Ik weet uit ervaring dat Oost-Europeanen ook niet zo hard werken.(heeft misschien ook wel een beetje met het salaris te maken)
Krijgen we dan 1 belastingtarief waar 300 miljoen mensen het mee moeten doen?
Denk dat het een beetje té simpel gedacht is dat dat gaat lukken. Het gaat nu al niet, laat staan als Europa 1 bestuur heeft..
Neh, laat Europa zich bezighouden met handelsbetrekkingen en wat daarmee te maken heeft.
En denk eerder dat als het 1 Europa wordt het niveau omlaag gaat..
Edit: En dan nog iets, als jij denkt dat het beter wordt en de lonen gaan omhoog wordt alles dus ook gelijk weer duurder..
Maar hoe moet dat straks dan met de lonen? Zuid-Europeanen zijn eerder moe dan wij, sommige gebieden lenen zich er niet voor om industrie te hebben. Ik weet uit ervaring dat Oost-Europeanen ook niet zo hard werken.(heeft misschien ook wel een beetje met het salaris te maken)
Denk dat het een beetje té simpel gedacht is dat dat gaat lukken. Het gaat nu al niet, laat staan als Europa 1 bestuur heeft..
Neh, laat Europa zich bezighouden met handelsbetrekkingen en wat daarmee te maken heeft.
Edit: En dan nog iets, als jij denkt dat het beter wordt en de lonen gaan omhoog wordt alles dus ook gelijk weer duurder..
-
Robin
Machtig mooi dit.Dennis Cavallino schreef: Vroeger zag ik dat heel anders. Ik was echt anti-buitenlanders. Later kwam ik erachter dat ik anti-PvdA was.
Ja vroeger, vroeger zag ik geen donder. Ik was echt anti bril dragen. Later kwam ik er achter dat ik blind was.
- Luco
Sorry hoor maar een timmerman kost echt geen 80 euro per uur.Robin schreef:Goed verhaal Rico.
- RVV
Dennis hou nou toch even op zeg, onder welke steen leef jij?
In Afrika lopen ze met 2 zaken rond namelijk een geweer en een mobiele telefoon.. en internet maakt OOK in Afrika de wereld heel klein.
Denk nou ff na.. 100 euro delen met je vrouw voor een lekker avondje eten bij een luxe restaurant.. of 100 euro delen met 100 economische vluchtelingen... bij de Macdonals met een euroknaller.. want dat is wat jij voorstelt.
Er is geen tussenweg straks.
Waarom denk je dat die grens tussen Mechico en de Unnaited steeds op slot zit?
In Afrika lopen ze met 2 zaken rond namelijk een geweer en een mobiele telefoon.. en internet maakt OOK in Afrika de wereld heel klein.
Denk nou ff na.. 100 euro delen met je vrouw voor een lekker avondje eten bij een luxe restaurant.. of 100 euro delen met 100 economische vluchtelingen... bij de Macdonals met een euroknaller.. want dat is wat jij voorstelt.
Er is geen tussenweg straks.
Waarom denk je dat die grens tussen Mechico en de Unnaited steeds op slot zit?
-
Robin
Zie je wel dat ik genaaid ben.Luco schreef:Sorry hoor maar een timmerman kost echt geen 80 euro per uur.Robin schreef:Goed verhaal Rico.
Nee maar even 't voorbeeld. Luco. Een installateur joker komt aardig in de richting van 7 tientjes. Ik snap ook wel dat HIJ dat niet krijgt. Etc etc. Mar t werkt wel zwartwerkerij en die Polen in de hand. Mee eens?
- dvh
En daarbuitenen internet maakt OOK in Afrika de wereld heel klein.
SUBJECT: PLEASE ASSIST.
FROM: mariam Abacha Abacha <mariamabacha1978@eresmas.com>
TO: mariamabacha1978@eresmas.com
DATE: 31.03.05 23:51:45
Attention:Your Concern
My Dear Friend,
I am Dr. Mrs. Mariam Abacha, wife to the late Nigerian Head of state, General Sani Abacha who died
on the 8th of June 1998 while still on active service for our Country. I am contacting you with the
hope that you will be of great assistance to me, I currently have within my reach the sum of 24
million U.S dollars cash which I intend to use for investment purposes outside Nigeria.
This money came as a result of a payback contract deal between my husband and a Russian firm in our
country's multi-billion dollar Ajaokuta steel plant. The Russian partners returned my husbands share
being the above sum after his death. Presently, the new civilian Government has intensified their
probe into my husbands financial resources which has led to the freezing of all our accounts, local
and foreign, the revoking of all our business licences and the arrest of my First son. In view of
this I acted very fast to withdraw this money from one of our finance houses before it was closed
down. I have deposited the money in a security company with the help of very loyal officials of my
late husband. No record is known about this fund by the government because there is no documentation
showing that we received such funds.
Due to the current situation in the country and government attitude to my family, I cannot make use
of this money within, thus I seek your help in transferring this funds out of the sub-African region.
Bearing in mind that you may assist me, l have decided to part with 20% of the total sum.
Please kindly reply through this e-mail address and include your personal telephone and fax numbers.
Your URGENT response is needed.
Regards,
Dr. Mrs. Mariam Abacha
- Luco
Nou die komt in deze tijd echt niet aan de 70 euro hoor een zelfstandige timmerman of schilder of installateur kan je nu inhuren voor zon beetje 3 tientjes per uur, en als je zoekt nog goedkoper.Robin schreef:
Nee maar even 't voorbeeld. Luco. Een installateur joker komt aardig in de richting van 7 tientjes. Ik snap ook wel dat HIJ dat niet krijgt. Etc etc. Mar t werkt wel zwartwerkerij en die Polen in de hand. Mee eens?
Een wat groter bedrijf is iets duurder, maar bij lange na geen 7 tientjes.
- Dennis Cavallino
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Verschillen tussen mensen houd je altijd. Live with it.Peric schreef: Maar hoe moet dat straks dan met de lonen? Zuid-Europeanen zijn eerder moe dan wij, sommige gebieden lenen zich er niet voor om industrie te hebben. Ik weet uit ervaring dat Oost-Europeanen ook niet zo hard werken.(heeft misschien ook wel een beetje met het salaris te maken)
Nu is Europa te moeilijk ingericht. NL zelf ook. Het is een stuk makkelijker als er één land is. Wij zien de VS en Duitsland ook als 1 land, maar no way dat een Texaan zich druk maakt om wat er in NY gebeurt (op 9/11 na). En no way dat gisteren heel Duitsland voor Die Mannschaft was, want dat was in de ogen van velen een team uit Beieren. Toch zijn ze trots op hun land. Waarom kunnen wij niet trots zijn op heel Europa????
-
Robin
Luco schreef:Nou die komt in deze tijd echt niet aan de 70 euro hoor een zelfstandige timmerman of schilder of installateur kan je nu inhuren voor zon beetje 3 tientjes per uur, en als je zoekt nog goedkoper.Robin schreef:
Een wat groter bedrijf is iets duurder, maar bij lange na geen 7 tientjes.
Daarom zoek ik ook zelfstandige lieden. Dan zie ik wat er gebeurt. Ik heb hier 'n installateur(groter bedrijf) te werken gehad die schreef met 'n vork. Ook ná afspraken.......
Zo'n gouden wc bril is wel kicken trouwens.
- GTRene
het is fijner, gelukkig samen te wonen, dan ongelukkig getrouwd te zijn 
-
Robin
René even voor de weet, maar homostellen mógen hier in NL trouwen! Wanneer is de grote dag?GTRene schreef:het is fijner, gelukkig samen te wonen, dan ongelukkig getrouwd te zijn
- Dennis Cavallino
@Rico: Soms zie ik de wereld ook gewoon zoals 't nu is. En soms zie ik 't hoe mijn dochter 't wellicht gaat zien.
Wat ik vandaag zeg, kan misschien pas over 50 jaar de werkelijkheid zijn, maar een 1e stap is makkelijk gezet.
Over 50 jaar leef ik zelf niet meer wellicht, maar als ik de 84 wél haal, dan wil ik in een wereld leven die ik nu Utopisch acht. Mijn utopische wereld verschilt helemaal niet zoveel van de wereld waarin ik nu leef. Daarom zou ik 't zonde vinden als we nu niet de kansen pakken die er zijn. Want ik ben niet bang voor Afrikanen met een GSM, maar ik ben bang voor Europeanen die andere Europeanen de hersens in willen slaan om NIETS.
Wat ik vandaag zeg, kan misschien pas over 50 jaar de werkelijkheid zijn, maar een 1e stap is makkelijk gezet.
Over 50 jaar leef ik zelf niet meer wellicht, maar als ik de 84 wél haal, dan wil ik in een wereld leven die ik nu Utopisch acht. Mijn utopische wereld verschilt helemaal niet zoveel van de wereld waarin ik nu leef. Daarom zou ik 't zonde vinden als we nu niet de kansen pakken die er zijn. Want ik ben niet bang voor Afrikanen met een GSM, maar ik ben bang voor Europeanen die andere Europeanen de hersens in willen slaan om NIETS.
- Dennis Cavallino
Verder moet je mij maar lekker laten filosoferen, want je hoeft 't er niet mee eens te zijn. Veranderen van persoonlijke denkwijzen gaat namelijk ook in kleine stapjes! Of middels een revolutie. Je mening bij durven stellen is ook een rijkdom, imho. 
-
Robin
Dennis Cavallino schreef:Want ik ben niet bang voor Afrikanen met een GSM.
- RVV
Nee die GSM ben ik ook niet bang voor