ik had voor mezelf een grens op 15K incl veiling kostenSpijkerhard schreef: 22 feb 2018, 19:11 Gesloten op 13000. 16035 incl veiling kosten. Nu afwachten of hij gegund wordt. Martijn?
Het grote E36 M3 (occasion) draadje
-
OnlineMartijn_bmw
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Voorlaatste bod..... dan koníe wel eens snel weer terug komen in de veiling...
- MParallel
- Auto: BMW
Had stuk hoger geschat.
-
OnlineMartijn_bmw
ik twijfelde nog even ja, laatste bod kwam echt in de laatste seconde...Spijkerhard schreef: 22 feb 2018, 19:19 Voorlaatste bod..... dan koníe wel eens snel weer terug komen in de veiling...
tot 1 sec daarvoor had ik het hoogste bod.
- MParallel
Gunning? Dus iemand laat hem veilen en dan achteraf bepalen of die gegund wordt?
Zet er dan een reserve prijs op.
- Tomj
stond in België een hele tijd te koop voor 19k dacht ik
-
Welkom bij BVA, zo doen ze het dus altijd, geen minimumbod plaatsen en de tijd verlengen wanneer er in de laatste minuut of paar minuten nog geboden word.MParallel schreef: 22 feb 2018, 21:05 Gunning? Dus iemand laat hem veilen en dan achteraf bepalen of die gegund wordt?
Als het minimum wat ze er voor willen hebben het niet gehaald heeft trekken ze hem terug en word die inderdaad niet gegund.
Heb ooit 1 x op iets geboden op BVA, kreeg de indruk dat ik tegen iemand van het bedrijf zelf zat op te bieden. volgens mij een en al oplichterij daar.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Is dat oplichterij? Dat als er nog volop geboden wordt, de veiling wordt verlengd? Ze zitten er voor hun centen én die van de verkopende partij.
-
Het is oplichterij ja. zet er dan een minimum bod in, dan weet iedereen hoe het er voor staat.
Sluiting is sluiting zo werkt t op ebay toch ook?
nu krijg je de indruk dat je tegen bva zelf op zit te bieden totdat hun niet gemelde minimum is bereikt. En het valt voor de consument ook niet te controleren dat het niet zo is. Het systeem is niet transparant
nu krijg je de indruk dat je tegen bva zelf op zit te bieden totdat hun niet gemelde minimum is bereikt. En het valt voor de consument ook niet te controleren dat het niet zo is. Het systeem is niet transparant
- Hugo Bos
Autoveiling werkt meestal zo, bij een nieuw bod komt er tijd bij zodat een overboden partij de kans heeft om te overbieden.
-
OnlineMartijn_bmw
wat gister wel bijzonder was... ik had met 12.700EUR echt tot 1 naar 0s tijd versprong het hoogste bod, toen kwam er in proces te staan en plots werd de veiling met 5min verlengt en was er een bod van 13.000EUR dat vond ik wel raar... een persoon die zelf handmatig bied kan nooit zo in de laatste seconde nog een bod hebben gedaan lijkt mij.
Toen dus ook niet meer geboden.
-
Of dus gewoon iemand die geluk heeft gehad & jou daarmee heeft afgetroefd.
Gunning, dat vind ik wel een raar verhaal.
Geen reserve = geen reserve.
Gunning, dat vind ik wel een raar verhaal.
Geen reserve = geen reserve.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Maar je bepaalt toch zelf tot welk bedrag je wilt bieden ??markm schreef: 23 feb 2018, 12:05 Het is oplichterij ja. zet er dan een minimum bod in, dan weet iedereen hoe het er voor staat.
Waarom zou het transparant moeten zijn.
Als je een huis gaat kopen weet je toch ook niet wat anderen bieden of geboden hebben.
Dan weet je toch ook niet wat de huiseigenaar er minimaal voor wil hebben.
Een veiling is gewoon tegen elkaar opbieden, en als het je te gortig wordt stop je er mee....of denk ik nu te simpel ??
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Er zijn systemen die je zo kunt instellen dat je automatisch meebiedt.Martijn_bmw schreef: 23 feb 2018, 12:41 wat gister wel bijzonder was... ik had met 12.700EUR echt tot 1 naar 0s tijd versprong het hoogste bod, toen kwam er in proces te staan en plots werd de veiling met 5min verlengt en was er een bod van 13.000EUR dat vond ik wel raar... een persoon die zelf handmatig bied kan nooit zo in de laatste seconde nog een bod hebben gedaan lijkt mij.
Je stelt zelf een maximum bedrag in en dat systeem controleert voor je wat er geboden wordt.
Als je wordt overboden, wordt er automatisch voor jou een hoger bod geplaatst.
Misschien maakte de andere partij gebruik van zo'n systeem.
- MParallel
Sec genomen wel ja. Maar als je vervolgens eindtijd eindeloos met 5 min kan verlengen, er een reserverprijs is, die niet genoemd wordt, dan maak je het alweer shady.Eric H schreef: 23 feb 2018, 12:45...
Een veiling is gewoon tegen elkaar opbieden, en als het je te gortig wordt stop je er mee....of denk ik nu te simpel ??
Vanuit BVA business perspectief is deze werkwijze wel te begrijpen.
-
Correct:)
-
Sorry, maar dat is echt shit.
Bij CD gaat er een uur bij elke keer er iemand in de laatste 3 minuten biedt. Geen snipers of automatische software bij betrokken. Geen oplichterspraktijken vanuit het bedrijf om de prijs naar boven te drijven.
De reserveprijs wordt niet vermeld maar als er geen reserve wordt ingesteld, zal dan ook in de titel [No reserve] staan.
Bij CD gaat er een uur bij elke keer er iemand in de laatste 3 minuten biedt. Geen snipers of automatische software bij betrokken. Geen oplichterspraktijken vanuit het bedrijf om de prijs naar boven te drijven.
De reserveprijs wordt niet vermeld maar als er geen reserve wordt ingesteld, zal dan ook in de titel [No reserve] staan.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
https://support.bva-auctions.com/hc/nl/ ... n-autobod-Martijn_bmw schreef: 23 feb 2018, 12:41 wat gister wel bijzonder was... ik had met 12.700EUR echt tot 1 naar 0s tijd versprong het hoogste bod, toen kwam er in proces te staan en plots werd de veiling met 5min verlengt en was er een bod van 13.000EUR dat vond ik wel raar... een persoon die zelf handmatig bied kan nooit zo in de laatste seconde nog een bod hebben gedaan lijkt mij.
-
OnlineMartijn_bmw
Dat had ik gezien maar als iemand dat in stelt staat er in de tekst wordt je direct overboden.
dat had ik dus niet, ik stond de laatste 8min als hoogste bieder en in het "eindschot" op de teller van 1 naar 0 seconde werd ik overboden, de klok was al veranderd in een tekst iets van "in proces" stond er en daarna dus ineens een hoger bod en weer 5min.
dat had ik dus niet, ik stond de laatste 8min als hoogste bieder en in het "eindschot" op de teller van 1 naar 0 seconde werd ik overboden, de klok was al veranderd in een tekst iets van "in proces" stond er en daarna dus ineens een hoger bod en weer 5min.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Ik heb op verschillende autos geboden, of gevolgd op BVA, en dan werd het bod niet gegund, en/of twee weken later stond dezelfde auto weer in een volgende veiling. Ik had hetzelfde gevoel als Martijn nu heeft, dat je tegen een quasi opponent zat te bieden. Kan natuurlijk ook zijn dat er een autobod van iemand anders tegen over stond.
Vertrouwen doe ik t niet, het lijkt wel een alternatief verkoopkanaal voor muurbloempjes, met zo nu en dan een lekker snoepje. Ben dan ook gestopt met BVA, maar mn broer stuurt me wel eens wat door, zoals deze M3, terwijl hij zelf nog wel eens een kooopje scoort bij BVA.
"Reserve" doet BVA niet aan, er staat gewoon in de tekst dat de koop gegund moet worden. Ook de stappen zijn bij sommige auto's idioot groot. Maar t is hun business, dus ze doen hun best maar.
Vertrouwen doe ik t niet, het lijkt wel een alternatief verkoopkanaal voor muurbloempjes, met zo nu en dan een lekker snoepje. Ben dan ook gestopt met BVA, maar mn broer stuurt me wel eens wat door, zoals deze M3, terwijl hij zelf nog wel eens een kooopje scoort bij BVA.
"Reserve" doet BVA niet aan, er staat gewoon in de tekst dat de koop gegund moet worden. Ook de stappen zijn bij sommige auto's idioot groot. Maar t is hun business, dus ze doen hun best maar.
-
Valt mij inderdaad ook op hoe vaak auto's bij BVA terugkeren. Zelfs als er n.m.i. best reële bedragen worden geboden. Verkopers zullen wel denken dat ze via een veiling altijd de hoofdprijs krijgen.
Enkele maanden geleden veilde The Gallery een grote hoeveelheid van hun 'afdankertjes' via Classic Car Auctions (Onderdeel van BVA v.g.m.). De estimates die daarbij stonden waren vrijwel allemaal onrealistisch hoog, en uiteindelijk stond minstens de helft van de auto's een aantal weken later weer op de veiling. Waren überhaupt maar weinig auto's die ook maar het minimum estimate haalde uiteindelijk.
Enkele maanden geleden veilde The Gallery een grote hoeveelheid van hun 'afdankertjes' via Classic Car Auctions (Onderdeel van BVA v.g.m.). De estimates die daarbij stonden waren vrijwel allemaal onrealistisch hoog, en uiteindelijk stond minstens de helft van de auto's een aantal weken later weer op de veiling. Waren überhaupt maar weinig auto's die ook maar het minimum estimate haalde uiteindelijk.
- ///Joost
Het is toch gebruikelijk bij autoveilingen dat een reserve niet bekend is? Ook bij een 'echte' live veiling is er een veilingmeester die uiteindelijk iedereen een kans geeft om een tegenbod te doen. Ik denk dat het niet te veel vergeleken moet worden met een veilingsysteem zoals we dat kennen op eBay, maar meer met een live veiling, maar dan achter de computer. Of zie ik het verkeerd?
-
Dat zie je helemaal juist. Veiling puur op tijd is leuk als je nog wat kwijt moet via Vakantieveilingen. Maar een echte veiling à la Coys of Bonhams wordt ook gewoon verlengd bij een nieuw bod.
-
Betalen zulke bedrijven kansspel belasting?
- Erik dB