Fotografie
-
Xave30
Re: Fotografie
Mooi Luc. Cool colors. Voor de rest met Markk eens.
- InjectTheVenom
Ik heb net een paar foto's geschoten maar nu stop ik de kaart in de lezer van mijn laptop en de foto's zijn niet zichtbaar in Windows Verkenner terwijl ze met de kaart in de camera wel tevoorschijn komen
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
- marcokers
Hey Luc, inderdaad mooie kleuren
Voor mij zijn 1,3 en 6 de toppers.
1 en 3 vanwege de compo en bij 6 ben ik dezelfde mening als mark toebedeeld.
Ook gelijk hier maar een paar van mn favo's van de AutoRAI:
De hele serie HIER
#1 Alfa Romeo 8C

#2 Lamborghini Countach

#3 Ferarri F40

#4 Me in een Ferarri 458 Italia

#5 Ferarri FF

#6 Bommetje BMW 1M Coupé

#7 Citroën DS3R

Nogmaals voor degene die t gemist hebben:
De hele serie HIER
Voor mij zijn 1,3 en 6 de toppers.
1 en 3 vanwege de compo en bij 6 ben ik dezelfde mening als mark toebedeeld.
Ook gelijk hier maar een paar van mn favo's van de AutoRAI:
De hele serie HIER
#1 Alfa Romeo 8C
#2 Lamborghini Countach
#3 Ferarri F40
#4 Me in een Ferarri 458 Italia
#5 Ferarri FF
#6 Bommetje BMW 1M Coupé
#7 Citroën DS3R
Nogmaals voor degene die t gemist hebben:
De hele serie HIER
Laatst gewijzigd door marcokers op 25 apr 2011, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
#2, #4 en #6 zijn leuke foto's maar op een een of andere manier voor mij ook niet meer dan dat...
#3 had een hele leuke/mooie compositie kunnen wezen maar de onderbelichte linkerkant die bijna helemaal zwart is stoort me. Ik denk dat als je die met een verloopfilter in Photshop/Lightroom/whatever van links naar rechts wat extra exposure geeft dat ie een stuk mooier wordt.
#1 vind ik prachtig vanwege de hoek/groothoek en uitsnede en daardoor de nadruk op de neus / ronding van de 8C
#5 vind ik ook erg mooi vanwege de lage en frontale positie van waaruit de foto is genomen.
Mark.
#3 had een hele leuke/mooie compositie kunnen wezen maar de onderbelichte linkerkant die bijna helemaal zwart is stoort me. Ik denk dat als je die met een verloopfilter in Photshop/Lightroom/whatever van links naar rechts wat extra exposure geeft dat ie een stuk mooier wordt.
#1 vind ik prachtig vanwege de hoek/groothoek en uitsnede en daardoor de nadruk op de neus / ronding van de 8C
#5 vind ik ook erg mooi vanwege de lage en frontale positie van waaruit de foto is genomen.
Mark.
- Luc B
Die van de f40 en countash spreken mij zeer aan. Toch lijkt het bij de 8c dat deze toch iets scheef genomen is. wel mooi, foto benadrukt namelijk mooi de lange neus en de lijnen die vanuit de voorkant over de auto heen lopen.
- marcokers
Je hebt gelijk, ik heb m ff in de RAW-bewerker geopend en ff de horizon uitgelijnd en vervangen, hopelijk bevalt ie je nu? Thnx for the comment! Ik dacht zelf dat t bij deze foto optisch bedrog was ivm de mensen in de achtergrond. De niet rechte horizon was iets waar anderen mij ook al op geduidt hebben... ik weet iig waar ik aan moet gaan werkenLuc B schreef:Die van de f40 en countash spreken mij zeer aan. Toch lijkt het bij de 8c dat deze toch iets scheef genomen is. wel mooi, foto benadrukt namelijk mooi de lange neus en de lijnen die vanuit de voorkant over de auto heen lopen.
Betreffende de F40 en Countach bedankt, zijn voor mij de supercars met jeugdsentiment, en ik vind ze nog steeds schitterend.
- frankv
Ik word wat meer bedreven met de ultra wide angle van de 7-14/4. Dat is 14-28 in fullframe.
Ultra wide angle is niet altijd om "alles" maar op de foto te krijgen, soms moet je juist heel dichtbij komen, en het zoeken van een interessante voorgrond is belangrijk omdat die vaak een belangrijk deel van je (ongecropte) foto wordt. Niet dat beide bij onderstaande foto's heel goed uit komen, maar ik ben wel tevreden over de snapshots.
Wat zeer kritisch is, is hoe recht je hem houdt. Sommige dingen kun je wel corrigeren, andere dingen zijn niet te corrigeren zonder ergens anders weer problemen te scheppen. Een gedraaide foto (scheve horizon linksom of rechtsom) is wel te corrigeren, maar voor/achterover of teveel naar links of rechts gedraaid in het horizontale vlak zijn lastig te corrigeren. Als dat niet echt je bedoeling is, moet je er goed op letten want zo'n foto is (voor mij althans) niet achteraf nog te redden.

Wijk aan Zee strand beach by frnkvizr, on Flickr

en je kunt er ook hele onvertekende foto's mee maken:

Ultra wide angle is niet altijd om "alles" maar op de foto te krijgen, soms moet je juist heel dichtbij komen, en het zoeken van een interessante voorgrond is belangrijk omdat die vaak een belangrijk deel van je (ongecropte) foto wordt. Niet dat beide bij onderstaande foto's heel goed uit komen, maar ik ben wel tevreden over de snapshots.
Wat zeer kritisch is, is hoe recht je hem houdt. Sommige dingen kun je wel corrigeren, andere dingen zijn niet te corrigeren zonder ergens anders weer problemen te scheppen. Een gedraaide foto (scheve horizon linksom of rechtsom) is wel te corrigeren, maar voor/achterover of teveel naar links of rechts gedraaid in het horizontale vlak zijn lastig te corrigeren. Als dat niet echt je bedoeling is, moet je er goed op letten want zo'n foto is (voor mij althans) niet achteraf nog te redden.
en je kunt er ook hele onvertekende foto's mee maken:
-
Xave30
Die persoon in de verte rechts (foto 2) zorgt voor een heel mooie touch! Foto 3 was, denk ik, lekker abstract geworden als er geen restaurantgasten zaten. Idem voor vlag.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 03 mei 2011, 09:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- markk
Vind ze ook alledrie erg geslaagd.
#1 en #3 vanwege het overzicht / uitzicht van de groothoek.
#3 nog eens extra vanwege de compositie qua strandtentjes die je de foto inleiden
#2 vanwege de lage hoek en precies de branding die je door de foto heen leid naar idd de persoon in de verte
Zeer geslaagd !
Mark.
#1 en #3 vanwege het overzicht / uitzicht van de groothoek.
#3 nog eens extra vanwege de compositie qua strandtentjes die je de foto inleiden
#2 vanwege de lage hoek en precies de branding die je door de foto heen leid naar idd de persoon in de verte
Zeer geslaagd !
Mark.
-
Rupie
Geldt wel voor een aantal mensen hier denk ik
-
Xave30
Oeh, Ruben een subtiele clue?.....
- markk
Bijna goed."I gaze at the sunset with the woman I love and think f8 at 1/250"
- I gaze at the sunset
- with the woman I love
- and think
- get undressed, lay down and have some fun
- and afterwards lets take a spirited RWD drive through the mountains
- and then lets take the f1.4 @ whatever speed its selects
- Mathieu
Ik heb sinds een tijdje problemen met mijn Nikon D70.
Voorheen maakte ik altijd zeer heldere foto's waarbij de donkere delen ook echt donker en helder op de foto kwamen.
Echter nu krijg ik een soort blur te zien en zijn de donkere delen korrelig.

Zie hier de korrelige foto.

Hier zijn de donkere delen in de foto gewoon strak en helder.
Iemand een idee?
Voorheen maakte ik altijd zeer heldere foto's waarbij de donkere delen ook echt donker en helder op de foto kwamen.
Echter nu krijg ik een soort blur te zien en zijn de donkere delen korrelig.
Zie hier de korrelige foto.
Hier zijn de donkere delen in de foto gewoon strak en helder.
Iemand een idee?
-
ErikS
Hoe staan je ISO waardes?
Moet wel extreem hoog staan wil je hier met een DSLR last van hebben....
Moet wel extreem hoog staan wil je hier met een DSLR last van hebben....
- Mathieu
Ik heb dit volgens mij gewoon op de automatische standen geschoten.
- Joh@n
Vreemd die eerste. Automatisch en dan kiezen voor 1/1000, F16 en ISO1600. Dat laatste zegt wel genoeg denk ik. Niet toevallig je lichtmeting of iets aangepast met een schuifje op je body?
- markk
Samen met vrouwlief genieten van een mooie zomeravond 

Mark.

Mark.
- vwk
Ik heb ook weer wat voor de critici
Hoor graag over kwaliteit, compositie etc.
Tijdje terug naar Aachen geweest en even een snelle tussenstop gemaakt bij de Dom van Aachen.
Afgelopen weekend feestje in Marbella en daar ook foto's geschoten.

Alle zijn onbewerkt, behalve deze:

Deze is gecropped, B&W filter eroverheen en het logo eruit gehaald. Fles is normaal goudkleurig, vond het effect in B&W wel mooi met een verhoogd contrast.
Jammer, beetje scheef:

Daar werd ik een beetje beperkt door mijn lenzen (18-55 & 55-250), kreeg het er (vooral aan de voorkant van de kerk) niet fatsoenlijk op, ben nog achteruit lopend half over een bank gesodemieterd midden in de kerk
Tijdje terug naar Aachen geweest en even een snelle tussenstop gemaakt bij de Dom van Aachen.
Afgelopen weekend feestje in Marbella en daar ook foto's geschoten.
Alle zijn onbewerkt, behalve deze:
Deze is gecropped, B&W filter eroverheen en het logo eruit gehaald. Fles is normaal goudkleurig, vond het effect in B&W wel mooi met een verhoogd contrast.
Jammer, beetje scheef:
Daar werd ik een beetje beperkt door mijn lenzen (18-55 & 55-250), kreeg het er (vooral aan de voorkant van de kerk) niet fatsoenlijk op, ben nog achteruit lopend half over een bank gesodemieterd midden in de kerk
-
Xave30
Nrs. 3 en 7, maar vooral nr. 7 Vwk
.
- markk
Nr 2 vind ik een geweldige sfeer geven met hele aparte (lichte/zachte) kleuren. Erg mooi.
Nr 3 vind ik mooi vanwege de eenvoud
De anderen zijn wat mij betreft wat te zwaar bewerkt / te donker.
Mark.
Nr 3 vind ik mooi vanwege de eenvoud
De anderen zijn wat mij betreft wat te zwaar bewerkt / te donker.
Mark.
- marcokers
Voor mij 2 en 7 en 3 in iets mindere mate
2 vanwege de compo
3 vanwege t simpele toch duidenlijke onderwerp, alleen vind ik hem een tikkie saai komt mss door t licht.
en 7 vind ik juist het donkere ontzettend het accent op het raam met doorlatende licht leggen, alleen de pilaar links vind ik dan een klein storend element.
2 vanwege de compo
3 vanwege t simpele toch duidenlijke onderwerp, alleen vind ik hem een tikkie saai komt mss door t licht.
en 7 vind ik juist het donkere ontzettend het accent op het raam met doorlatende licht leggen, alleen de pilaar links vind ik dan een klein storend element.
-
Linds155
Paar plaatjes gemaakt afgelopen zaterdag
1

2

3

4

5

6

7

1
2
3
4
5
6
7
-
a90
Wel knappe plaatjes maar het was wel hard licht overdag,
Probeer het eens om en nabij zonsondergang en knijp daj je diafragma eens wat.
Probeer het eens om en nabij zonsondergang en knijp daj je diafragma eens wat.
- markk
nr 2 en 3
Met name de stofwolk in nr 3 doet het voor mij erg goed
Mark.
Met name de stofwolk in nr 3 doet het voor mij erg goed
Mark.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Afgelopen zaterdag bij toeval tegen de Tukpenrallye aan gelopen. Samen met Chris even een leuk plekje opgezocht en wat leuke plaatjes geschoten. Hier een paar: