
Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- Arthur
- Berichten: 43846
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
@Rebel: zo stimuleer ik de economie nooit natuurlijk. Wat is, anno 2012, het ding te kopen? 

-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Dankje Maurice!
En uiteraard, welkom bij de positivo's!
En uiteraard, welkom bij de positivo's!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
[quote="Maus335i]"Nee, leuker is het er niet op geworden. Met name daarom ook extra veel respect voor mensen als Nandor en Metchu, die voor de klas staan van dit soort jeugd en er op "hun" manier nog iets van proberen te maken.[/quote]
Juist de jeugd is tenminste nog kneedbaar. Men kijkt teveel naar de neus als aanjager van alle ellende, maar het zijn echt de ouderen!
Ik heb als VvE-manager gezien hoe onbeschoft en asociaal goed opgeleide (welgestelde) ouderen zijn (50+ en ouder!).
Die mensen kun je echt niets meer corrigeren, of op andere gedachten brengen. Ik vond dat een zeer schokkende constatering.
Wegpesten van anderen, geen respect voor medemens, racisme, geen geduld, geen aanpassingsvermogen, geen medeleven, laat staan inlevingsvermogen. Ik kan die mensen zo aanwijzen als je me niet gelooft. Schokkend!
Vooral de Jasje-Dasjes waren 't ergste. Die spelen de vuilste spelletjes. Met intelligentie en opvoeding had dat niets meer te maken.
Voor de klas staan ambieer ik nog steeds, maar VvE manager zijn wens ik zelfs mijn ergste vijand niet toe. Blij dat we die toko hebben verkocht.
Juist de jeugd is tenminste nog kneedbaar. Men kijkt teveel naar de neus als aanjager van alle ellende, maar het zijn echt de ouderen!
Ik heb als VvE-manager gezien hoe onbeschoft en asociaal goed opgeleide (welgestelde) ouderen zijn (50+ en ouder!).
Die mensen kun je echt niets meer corrigeren, of op andere gedachten brengen. Ik vond dat een zeer schokkende constatering.
Wegpesten van anderen, geen respect voor medemens, racisme, geen geduld, geen aanpassingsvermogen, geen medeleven, laat staan inlevingsvermogen. Ik kan die mensen zo aanwijzen als je me niet gelooft. Schokkend!
Vooral de Jasje-Dasjes waren 't ergste. Die spelen de vuilste spelletjes. Met intelligentie en opvoeding had dat niets meer te maken.
Voor de klas staan ambieer ik nog steeds, maar VvE manager zijn wens ik zelfs mijn ergste vijand niet toe. Blij dat we die toko hebben verkocht.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 12 jun 2012, 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Arthur, koop een goede matras! Dan hoor je er helemaal bij!
2012 is het jaar van de goede nachtrust. Een goede matras is na de auto een primaire levensbehoefte. De maximale levensduur is 8 a 10 jaar. 1/3 van je leven lig je op die matras. Dus wil je smorgens kwispelend fit als een jonge hond opstaan, koop een nieuwe matras.
2012 is het matrassen-jaar
2012 is het jaar van de goede nachtrust. Een goede matras is na de auto een primaire levensbehoefte. De maximale levensduur is 8 a 10 jaar. 1/3 van je leven lig je op die matras. Dus wil je smorgens kwispelend fit als een jonge hond opstaan, koop een nieuwe matras.
2012 is het matrassen-jaar
- Arthur
- Berichten: 43846
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Hè, gelukkig, nu weet ik het. Eindelijk
Dan maar gelijk de DF economie aanslingeren... Rico!!!! 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Rico die moderate Rebel? 
-
Robin
- Berichten: 56307
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Ook goed verhaal Mauric, hierboven. Mee eens.
Mijn vrouw ergert zich aan dat op straat(promenade winkelstraat/winkel/supermarkt) 'iedereen' bijna met het blik op oneindig rechtdoor blijft lopen en dan tegen mekaar(bijna)opbotst en geen sorry zegggen alleen 'humph!" ofzo. En zeg je dan 'Pardon'of 'Pardon?' krijg je ook door vooral 60 plussers de wind van voren...
Dat is in andere landen niet zo.
Ook had ze laatst met dochterlief (beide niet bepaald kaaskoppen qua looks) , keurig netjes in de trein(eerste klas kaartje hadden ze) amper 'n kop in die coupé bij Zwolle dat 'n 60 plus tang uit Kwakkelsum weetikveel tegen hun zei: "Dit is wel Eerste Klas hoor' . M'n vrouw zeer verdrietig en boosd intern. IK had dat wijf de trein uitgeslagen.
OK ook in Polen en Oekraine is wel wat.
Maar NL is vaak qua onbeschoftheid in de hogere regionen te vinden. Jammer.
Mijn vrouw ergert zich aan dat op straat(promenade winkelstraat/winkel/supermarkt) 'iedereen' bijna met het blik op oneindig rechtdoor blijft lopen en dan tegen mekaar(bijna)opbotst en geen sorry zegggen alleen 'humph!" ofzo. En zeg je dan 'Pardon'of 'Pardon?' krijg je ook door vooral 60 plussers de wind van voren...
Dat is in andere landen niet zo.
Ook had ze laatst met dochterlief (beide niet bepaald kaaskoppen qua looks) , keurig netjes in de trein(eerste klas kaartje hadden ze) amper 'n kop in die coupé bij Zwolle dat 'n 60 plus tang uit Kwakkelsum weetikveel tegen hun zei: "Dit is wel Eerste Klas hoor' . M'n vrouw zeer verdrietig en boosd intern. IK had dat wijf de trein uitgeslagen.
OK ook in Polen en Oekraine is wel wat.
Maar NL is vaak qua onbeschoftheid in de hogere regionen te vinden. Jammer.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Dat zijn wel de voorbeelden die ik ook hoor. Schandelijk.Robin schreef: Ook had ze laatst met dochterlief (beide niet bepaald kaaskoppen qua looks) , keurig netjes in de trein(eerste klas kaartje hadden ze) amper 'n kop in die coupé bij Zwolle dat 'n 60 plus tang uit Kwakkelsum weetikveel tegen hun zei: "Dit is wel Eerste Klas hoor' . M'n vrouw zeer verdrietig en boosd intern. IK had dat wijf de trein uitgeslagen.
Toch was 't 20-30 jaar terug niet altijd beter.
Mijn zus kwam bij ons in huis toen ze 14 was (woonde daarvoor bij de ex van mijn pa). D'r moeder had 't wat minder breed, dus mijn zus liep in de 3e hands kleren van mijn andere zussen.
Meteen toen ze bij ons kwam schrok mijn moeder (haar stiefmoeder) van alle gaten in de kleding. Dus die springt met haar in de auto en gaat shoppen in kakdorp Zeist.
Mijn moeder kleedt zich sowieso vrij 'basic' maar met mijn zusje aan d'r arm zag ze er vrij armoedig uit kennelijk. Daarnaast noemde mijn pa m'n moeder altijd zijn Cubaanse vluchteling en mijn zusje heeft Spaans bloed, dus 1+1 is 2.
In een winkel waar mijn moeder vaker kwam werd ze totaal niet geholpen en de winkel uitgekeken met opgetrokken wenkbrauwen door 't personeel.
M'n moeder kwam verdrietig thuis en toen mijn pa dat hoorde sleepte hij mijn moeder en zusje mee naar Zeist. Diverse winkels werden leeggekocht en met tig tassen onder de armen, liepen ze die ene winkel in. Mijn pa zei gewoon keihard: 'deze mensen heb je vanmorgen de winkel uitgejaagd, daar heb je nu zeker spijt van?'. Die vrouw wilde wat zeggen, maar er kwam geen zinnig woord uit. Mijn vader eiste dat ze ter plekke d'r excuses aanbood aan mijn moeder en zusje. Toen ze dat deed gingen ze weer weg en liepen triomfantelijk de winkel uit.
1984 was dat.
- alt
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Eventjes Willem Boonstra aan het woord.
http://www.rabobank.nl/bedrijven/servic ... ent=column
Maus 3351 helemaal mee eens.
Mijn generatie heeft zijn kinderen verpest.
Hopelijk doet de generatie die nu kinderen krijgt het beter, maar ik denk het niet, want de papadagen, met papa naar het voetbalveld, met papa naar zwemles en met papa naar balletles, enz..
De kinderen zij kleine Gotjes, ik kan hier uren over doorz##ken, dat doe dan maar niet.
Nog even over kinderen nemen, daar ben ik het Luco eens.
Heb zelf 3 volwassen kinderen "gekregen"(niet genomen, want dan had ik toch een andere genomen, die ene was dood gaan tijdens de geboorte) en bijna 2 kleinkinderen, de volgende zal over enkel weken geboren worden.
http://www.rabobank.nl/bedrijven/servic ... ent=column
Maus 3351 helemaal mee eens.
Mijn generatie heeft zijn kinderen verpest.
Hopelijk doet de generatie die nu kinderen krijgt het beter, maar ik denk het niet, want de papadagen, met papa naar het voetbalveld, met papa naar zwemles en met papa naar balletles, enz..
De kinderen zij kleine Gotjes, ik kan hier uren over doorz##ken, dat doe dan maar niet.
Nog even over kinderen nemen, daar ben ik het Luco eens.
Heb zelf 3 volwassen kinderen "gekregen"(niet genomen, want dan had ik toch een andere genomen, die ene was dood gaan tijdens de geboorte) en bijna 2 kleinkinderen, de volgende zal over enkel weken geboren worden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Want ja ik sta ook met de kids naast het korfbal veld, ja ik ben ook altijd elke woensdag met ze naar zwemles geweest en ja op zaterdag ook richting een speeltuin of bij slecht weer naar een ballenbak toe.Hopelijk doet de generatie die nu kinderen krijgt het beter, maar ik denk het niet, want de papadagen, met papa naar het voetbalveld, met papa naar zwemles en met papa naar balletles, enz..
De kinderen zij kleine Gotjes, ik kan hier uren over doorz##ken, dat doe dan maar niet.
Maar mijn kinderen zijn niet mijn vriendjes en mijn kinderen zien mij ook niet als een vriend. Want daar gaat het vaak fout. Een gezonde afstand is belangrijk. Kinderen moet je niet laten merken dat ze op een voetstuk staan, want laten we hopen dat iedere ouder dat wel doet. Complimenteer ze met wat ze goed doen of waar ze (en jij) trots op kunt zijn. Maar straf ze gepast op het moment dat de regels worden getart of overtreden. Beide dochters leven soms als kat en hond.. prima.. gevolg deze week niet spelen met vriendinnetjes..
Reken er maar op dat ze hun lesje wel leren.
Belangrijkste is en blijft.. zorg voor gezag over je kids.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Ik denk dat het een terugkerend klaagliedje is.
Alle ouderen klagen over de jeugd. Dat is van alle tijden.
Beetje een cliché, en zelfs beetje grootheidswaanzin om jezelf als oudere op een positief voetstuk te zetten tov de jeugd.
Het is nooit anders geweest.
Dat het veranderd, is duidelijk. Maar de relatie ouderen vs jongeren is altijd hetzelfde verhaaltje.
Alle ouderen klagen over de jeugd. Dat is van alle tijden.
Beetje een cliché, en zelfs beetje grootheidswaanzin om jezelf als oudere op een positief voetstuk te zetten tov de jeugd.
Het is nooit anders geweest.
Dat het veranderd, is duidelijk. Maar de relatie ouderen vs jongeren is altijd hetzelfde verhaaltje.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Misschien valt het toch wel mee idd met de crisis. Bel ik net De Beier in Heerenveen voor een liter olie voor de 335i van Erik. 10 minuten na sluitingstijd van de werkplaats.. Showroom verbind me door met iemand die nog bij de werkplaats zit. "Hoe laat ben je hier?" Ik zeg ja, over 10/15 minuten. "Nee dan ben ik er niet meer".Rebel schreef:Dankje Maurice!
En uiteraard, welkom bij de positivo's!
Goed, begrijpelijk tot zover. Dus ik vraag of die liter olie straks bij de showroom kan ophalen. De Beier kent deze auto (is daar in onderhoud). "Nee daar beginnen we niet aan hoor! Straks zijn er nog 10 mensen die even snel nog iets moeten ophalen, dus dat doen we niet. Kom morgen maar terug". Alleen al de toon waarop, zon kinderachtige manier. Ben er gewoon pissig van.
Dus alvast even een factuurtje uitdraaien en dat litertje in de showroom neerleggen kan niet. Nog sterker, normaliter komen die facturen altijd per post binnen, (facturatie achteraf) omdat de auto daar bekend is. Maar dat is allemaal teveel moeite, dus niks er van. Klantenservice is altijd het laagst op het moment dat de zaken goed gaan toch?
Ik snap overigens dat sommige ervaringen met De Beier anders zijn als je de eigenaar kent. Dat geluk heb ik niet en het overige personeel (dit is al de zoveelste aanvaring) wil geen centimeter verder voor welke klant dan ook.
Anyway, in de autobranche is het geen crisis blijkbaar.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Grappig.... nee eigenlijk een triest verhaal, dat is dus 1 van de redenen, waarom ik de auto's in onderhoud heb, bij een specialist, die geen dealer is en geen bovag lid, dit bedrijf heeft hele ruime openings tijden en schrijft het woord service en vakmanschap, nog met hoofdletters.
Niet dat ik alle dealers over 1 kam wil scheren, maar, wat Maus beschrijft is toch wel redelijk triest.
Niet dat ik alle dealers over 1 kam wil scheren, maar, wat Maus beschrijft is toch wel redelijk triest.
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Maurice troost je, hier in het zuiden is het niet veel anders bij de BMW-dealer(s). De centralisatie c/q ordinaire kartelvorming draagt alleen nog maar bij aan deze machtspositie.
Waarschijnlijk krijgt het personeel deze arrogante houding aangeleerd tijdens de BMW-cursus-dagen. Het past ook wel een beetje bij het merk..
Twee weken geleden sprak ik een garage-eigenaar (niet BMW) , op een communiefeest. Ondanks de schrijnende verkoopcijfers had hij niet te klagen. De werkplaats draaide prima. Minder verkoop, meer onderhoud, was zijn credo.
Daarnaast is de werkplaats sowieso de grootste melkkoe voor een auto-dealer. Bijvoorbeeld, er zit bijna meer winst op een grote beurt van 'n Peugeot 508 als dat er overblijft bij de verkoop van een standaard Peugeot 107.
Vorig jaar was een prima jaar qua auto-verkoop. Dan kun je op twee vingers natellen dat het jaar erop iets minder zal zijn. De grote groep potentiele kopers heeft immers al een nieuwe auto. Mocht er volgend jaar ook nog "crisis" zijn, dan schuift die aanschaf van een nieuwe auto c/q bedrijfsauto gewoon door naar de jaren daaropvolgend. Klinkt simpel, maar ik kan zijn uitleg wel begrijpen.
Verder hoor ik veel positieve geluiden om me heen, vanuit verschillende branches. Zo slecht gaat het echt nog niet in Nederland.
Het merendeel van de bedrijven die afgelopen maanden het loodje hebben gelegd zaten waarschijnlijk al niet goed in hun vel en bengelde al een tijdje aan een zijde draadje. Who knows? Dat zeggen ze je er meestal toch niet bij.
Niet hysterisch worden of gaan panikeren...Ook hier komen we weer doorheen
Waarschijnlijk krijgt het personeel deze arrogante houding aangeleerd tijdens de BMW-cursus-dagen. Het past ook wel een beetje bij het merk..
Twee weken geleden sprak ik een garage-eigenaar (niet BMW) , op een communiefeest. Ondanks de schrijnende verkoopcijfers had hij niet te klagen. De werkplaats draaide prima. Minder verkoop, meer onderhoud, was zijn credo.
Daarnaast is de werkplaats sowieso de grootste melkkoe voor een auto-dealer. Bijvoorbeeld, er zit bijna meer winst op een grote beurt van 'n Peugeot 508 als dat er overblijft bij de verkoop van een standaard Peugeot 107.
Vorig jaar was een prima jaar qua auto-verkoop. Dan kun je op twee vingers natellen dat het jaar erop iets minder zal zijn. De grote groep potentiele kopers heeft immers al een nieuwe auto. Mocht er volgend jaar ook nog "crisis" zijn, dan schuift die aanschaf van een nieuwe auto c/q bedrijfsauto gewoon door naar de jaren daaropvolgend. Klinkt simpel, maar ik kan zijn uitleg wel begrijpen.
Verder hoor ik veel positieve geluiden om me heen, vanuit verschillende branches. Zo slecht gaat het echt nog niet in Nederland.
Het merendeel van de bedrijven die afgelopen maanden het loodje hebben gelegd zaten waarschijnlijk al niet goed in hun vel en bengelde al een tijdje aan een zijde draadje. Who knows? Dat zeggen ze je er meestal toch niet bij.
Niet hysterisch worden of gaan panikeren...Ook hier komen we weer doorheen
-
OnlineLuco
- Berichten: 29610
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
En anders vragen we gewoon een uitkering aan in luilekkerland 
-
Shakes
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Wij hadden gister een examenfeest in de ******** voor de examenklassen. Een half uur voor het einde een relletje en ik zet er samen met de portiers vier man uit. Er was wat geduwd en getrokken en 1 van die jochies had waarschijnlijk een tik op z'n oog gekregen. Tekeer dat die kids gingen de portiers. Ik had de grootste al naar buiten getild met iedereen erbij en was klaar voor nummer twee.
Allemaal "redelijk" opgevoede kinderen maar de dingen die eruit kwamen. " ik zoek je op en ik pak je als je klaar bent". "mijn neven zijn onderweg en je gaat zien" tegen de portiers. Let wel we hebben het hier over 16 jarigen.
Vervolgens blijven die jochies voor de deur maar schreeuwen en stoer doen je kent het wel. Wij besluiten de moeder van een van die snotapen te bellen en die staat 10 minuten later op de stoep. Nou verwacht je dat ze haar kind vol schaamte meeneemt en thuis zal "toespreken" maar niets van dat alles. "Wat we wel niet dachten om haar zoon eruit te zetten" en "ik laat het hier niet bij". De mooiste was nog "als iemand mijn zoon een blauw oog mag geven ben ik het...." Geen enkel vertrouwen in het inzicht van portiers en geen enkel vraagteken bij het functioneren van haar eigen zoon. Hoe ga je dat in hemelsnaam rechttrekken als docent/werkgever?
Morgen bellen we en delen we mee of die kids geslaagd zijn. Zit je vier jaar op een school en heb je als docent je best gedaan en dan krijg je dit als dank. Mogen ze terugkomen als ze gezakt zijn? Wat denk je zelf?
Ooh ja een klein detail. Scooters van 3k euro, broeken van 400 en LV riemen zijn de beloning voor dit soort debieltjes. De belangrijkste les die je die kids kunt leren is leren reflecteren op eigen gedrag want ze zijn niet de weg kwijt. Ze zijn fucking blind in een wereld die genadeloos is.
@ Maurice. Ik neem aan dat je nooit maar dan ook nooit meer bij de Beier komt...... ongekend. Zelfs in de Randstad kan dit beter
Allemaal "redelijk" opgevoede kinderen maar de dingen die eruit kwamen. " ik zoek je op en ik pak je als je klaar bent". "mijn neven zijn onderweg en je gaat zien" tegen de portiers. Let wel we hebben het hier over 16 jarigen.
Vervolgens blijven die jochies voor de deur maar schreeuwen en stoer doen je kent het wel. Wij besluiten de moeder van een van die snotapen te bellen en die staat 10 minuten later op de stoep. Nou verwacht je dat ze haar kind vol schaamte meeneemt en thuis zal "toespreken" maar niets van dat alles. "Wat we wel niet dachten om haar zoon eruit te zetten" en "ik laat het hier niet bij". De mooiste was nog "als iemand mijn zoon een blauw oog mag geven ben ik het...." Geen enkel vertrouwen in het inzicht van portiers en geen enkel vraagteken bij het functioneren van haar eigen zoon. Hoe ga je dat in hemelsnaam rechttrekken als docent/werkgever?
Morgen bellen we en delen we mee of die kids geslaagd zijn. Zit je vier jaar op een school en heb je als docent je best gedaan en dan krijg je dit als dank. Mogen ze terugkomen als ze gezakt zijn? Wat denk je zelf?
Ooh ja een klein detail. Scooters van 3k euro, broeken van 400 en LV riemen zijn de beloning voor dit soort debieltjes. De belangrijkste les die je die kids kunt leren is leren reflecteren op eigen gedrag want ze zijn niet de weg kwijt. Ze zijn fucking blind in een wereld die genadeloos is.
@ Maurice. Ik neem aan dat je nooit maar dan ook nooit meer bij de Beier komt...... ongekend. Zelfs in de Randstad kan dit beter
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Litertje olie verhaal
MAARrrr het is dus 1 bepaalde lamlul die niet even 25 meter naar de volgende deur wilde lopen. Heel simpel ik zou gewoon morgen een mail sturen naar de directeur van de Beier.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Wellicht niet bij de Beier, maar die houding is toch wel erg algemeen onder een hoop werknemers.
5 uur is 5 uur.. Beetje oude bouw-mentaliteit. Krijg tot 5 uur betaald en daarna barsten ze maar.
5 uur is 5 uur.. Beetje oude bouw-mentaliteit. Krijg tot 5 uur betaald en daarna barsten ze maar.
-
Shakes
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Ooh ja geen kwaad woord over de Beier alhier...... 
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Uhm geen probleem mee hoor, ik koop mijn auto's niet eens bij de beier. Maar ergens altijd wat jammer dat door 1 lamlul er een hele organisatie op word afgerekend. Ik zou om die reden contact opnemen met de directeur.
Laatst liet ik een asbakklepje van de 325i vervangen omdat er een deukje in zat. Precies in het zicht. Wat doet de monteur? Die zet een schroevendraaier tussen het middenconsole paneel en het klepje. Klepje weer als nieuw. Maar extra deuk in de middenconsole erbij. Gewoon even voorgelegd dat ik er niet blij mee was. Zonder gezeur of discussie werd er een nieuwe middenconsole paneel ingezet. Kost ook normaal gesproken rond de 300 euro.
Laatst liet ik een asbakklepje van de 325i vervangen omdat er een deukje in zat. Precies in het zicht. Wat doet de monteur? Die zet een schroevendraaier tussen het middenconsole paneel en het klepje. Klepje weer als nieuw. Maar extra deuk in de middenconsole erbij. Gewoon even voorgelegd dat ik er niet blij mee was. Zonder gezeur of discussie werd er een nieuwe middenconsole paneel ingezet. Kost ook normaal gesproken rond de 300 euro.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Dat is ook jammer. Vandaar dat bedrijven vaak zoveel geld steken in trainingen, mysterieshoppers, ect.Maar ergens altijd wat jammer dat door 1 lamlul er een hele organisatie op word afgerekend
Want je bent toch afhankelijk van je personeel, in veel gevallen. En dat moet gewoon op een meer dan fatsoenlijke manier werken.
Maar er zijn gewoon mensen die je kan trainen tot je een ons weegt, een stukje tact kun je niet leren. Of een stukje vriendelijkheid. Dat moet van binnen komen. Ik ben zelf ook vaak verbaasd hoe er soms gewerkt wordt in bedrijven waar ikzelf kom.
En dan zeker niet om mijzelf op de schouder te kloppen, want ook wij maken fouten, maar ik , en wij, proberen het altijd netjes op te lossen en zo klant- en servicegericht mogelijk te zijn.
Staat er iemand 10 minuten voor opening voor de deur, dan laten we hem binnen. Staat er 2 minuten na sluitingstijd iemand voor de deur, die laten we ook gewoon binnen..
Edit: spelfouten
Laatst gewijzigd door dvh op 12 jun 2012, 21:43, 5 keer totaal gewijzigd.
- smiley
- Berichten: 9771
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
BMW maakt geen olie. Waarom zou dat in godsnaam daar vandaan moeten komen?
Gaat er speciaal spul in een 335 wat nergens anders te krijgen is ofzo?
Gaat er speciaal spul in een 335 wat nergens anders te krijgen is ofzo?
-
OnlineLuco
- Berichten: 29610
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Nu sta je natuurlijk zelf op de "werkvloer" of gebeurd het ook als je er niet bent?dvh schreef:Dat is ook jammer. Vandaar dat bedrijven vaak zoveel geld steken in trainingen, mysterieshoppers, ect.Maar ergens altijd wat jammer dat door 1 lamlul er een hele organisatie op word afgerekend
Want je bent toch afhankelijk van je personeel, in veel gevallen. En dat moet gewoon op een meer dan fatsoenlijke manier werken.
Maar er zijn gewoon mensen die je kan trainen tot je een ons weegt, een stukje tact kun je niet leren. Of een stukje vriendelijkheid. Dat moet van binnen komen. Ik ben zelf ook vaak verbaasd hoe er soms gewerkt wordt in bedrijven waar ikzelf kom.
En dan zeker niet om mijzelf op de schouder te kloppen, want ook wij maken fouten, maar ik , en wij, proberen het altijd netjes op te lossen en zo klant- en servicegericht mogelijk te zijn.
Staat er iemand 10 minuten voor opening voor de deur, dan laten we hem binnen. Staat er 2 minuten na sluitingstijd iemand voor de deur, die laten we ook gewoon binnen..
Edit: spelfouten
Je ziet namelijk ook wel eens dat die dingen wel gebeuren als je er zelf bent, maar niet gebeuren zodra je weg bent.
Het is denk ik ook wel een verschil of je voor jezelf werkt of in loondienst.
Ik heb heel veel vve vergaderingen gedaan, altijd savonds, het vaste personeel had daar vaak geen zin in omdat ze uren voor uren kregen, dan kan ik me er wat bij voorstellen, ik daarintegen kreeg gewoon mijn uren vol doorbetaald, inclusief de tijd tussen werktijd en de vergadering.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Nee smiley, maar daar ging het ook niet zozeer om 
@Rico, ik vermoed dat dat ook de reden is waarom jullie betere ervaringen met De Beier hebben. Als je de eigenaar kent die ongetwijfeld op een goede manier met zijn klanten om gaat, heb je minder last van dit soort "aftersales". Maar des te belangrijker is het ook om dagelijks op de werkvloer te blijven rondwandelen om dit soort problemen te spotten. Of als je dat niet doet, laat je directeur dat dan doen. Google af en toe eens op je eigen naam en als je klachten tegen komt, tik je directeur eens flink op zn vingers.
Ik struin wekelijks over het internet, Googlend naar ons eigen bedrijf. Je zult vrijwel nergens een negatieve recensie over ons kunnen vinden. Honderden (of tegen de duizend) positieve ervaringen wel. Waarom? Niemand van ons is te beroerd om 's avonds of in het weekend email met vragen te beantwoorden. Ik sluit me wat dat aangaat geheel aan bij DVH.
Als ik iets heb geleerd van deze crisisjaren (en die begonnen al vanaf 2008) dan is het dat je met een goede klantenservice vrijwel ongevoelig hoeft te zijn voor een echte recessie. Kaf wordt van het koren gescheiden...
Niet om onszelf op de borst te kloppen, maar we bellen mensen ook na 5 uur gewoon terug (ook al sluit onze helpdesk om 5 uur). Laat ik het maar niet over storingen hebben. Onze jongens (waaronder ikzelf) zitten meer dan eens 's nachts te buffelen in het datacentrum om problemen op te lossen, zodat iedereen 24/7 zijn auto's kan bekijken via bijvoorbeeld debeier.nl of tegenwoordig driving-fun.com
. Onderhoud voeren wij ook uitsluitend na 0:00 uur uit, op dat soort tijdstippen zitten we in een droge/gekoelde zaal vol met kasten en servers (geen fijne werkplek!). Die mevrouw van de werkplaats die ik aan de lijn heb gehad wil tenslotte 's avonds ook gewoon kunnen surfen over het web en schoenen kunnen bestellen, maar een litertje olie klaarleggen kon er niet van af.
Wat ik bedoel te zeggen is dat "service" tegenwoordig niet meer normaal is, maar een uitzondering. Kan ik zelf met de kop niet bij, maar ik kom het steeds vaker tegen. Wat mij betreft geen probleem, voor elke leverancier zijn er 10 anderen. Ik koop mijn nieuwe auto's ook bij De Maasche in Venlo en laat ze daar onderhouden of in geval van Audi bij vd Akker. 250km voor een onderhoudsbeurtje gekkenwerk? Sure, maar ik weet dat ik geen gedonder achteraf krijg. Vd Akker snapt het spelletje al helemaal trouwens. Bij een onderhoudsbeurt komen ze jouw auto ophalen en leveren direct vervangend vervoer af. Ook niet het minste: een Audi A6 Avant 3.0 tdi fulloption. Als ik een schade post op Facebook of aangeef dat ik ben gestrand in Frankfurt, word ik de volgende dag meteen gebeld of ze kunnen helpen. Niet eens een officiële dealer met weet ik hoeveel miljoenen, maar wel een ondernemer die begrijpt wat "klaar staan" nou precies betekent.
Ik ben zelfs nu nog bezig met emailtjes van klanten, even helpen met een vergeten wachtwoord of een klant die zijn server niet meer kan bereiken. Kost me nog geen 10 minuten werk en zo'n klant kan verder. Levert me het verder iets op? Nee, behalve een goede naam verdienen we niks extra's. Maar een stukje trots als je dan een reactie terugkrijgt: "bedankt voor de supersnelle service! En dat op zo'n tijdstip!" Dan denk je dat dat voor mij als ondernemer makkelijk praten is, maar de heren bij ons op kantoor voelen zich er net zo goed bij.
Als ik nou met een kapotte auto stond had ik ze helemaal gelijk gegeven. Morgen zijn de monteurs er weer, dan kunnen we je perfect helpen. Alle begrip mijnerzijds! Maar na het uitlaten incident ("prijzen staan in het boekje, ga thuis maar even kijken"), ben ik er wel wat klaar mee. Met het advies aan Sybren (als ik me niet vergis?) gericht om toch eens voor dit soort dingetjes beleid op te stellen of eens een goed gesprek aan te gaan met het personeel.
edit: beetje typo's er uit gehaald..
@Rico, ik vermoed dat dat ook de reden is waarom jullie betere ervaringen met De Beier hebben. Als je de eigenaar kent die ongetwijfeld op een goede manier met zijn klanten om gaat, heb je minder last van dit soort "aftersales". Maar des te belangrijker is het ook om dagelijks op de werkvloer te blijven rondwandelen om dit soort problemen te spotten. Of als je dat niet doet, laat je directeur dat dan doen. Google af en toe eens op je eigen naam en als je klachten tegen komt, tik je directeur eens flink op zn vingers.
Ik struin wekelijks over het internet, Googlend naar ons eigen bedrijf. Je zult vrijwel nergens een negatieve recensie over ons kunnen vinden. Honderden (of tegen de duizend) positieve ervaringen wel. Waarom? Niemand van ons is te beroerd om 's avonds of in het weekend email met vragen te beantwoorden. Ik sluit me wat dat aangaat geheel aan bij DVH.
Als ik iets heb geleerd van deze crisisjaren (en die begonnen al vanaf 2008) dan is het dat je met een goede klantenservice vrijwel ongevoelig hoeft te zijn voor een echte recessie. Kaf wordt van het koren gescheiden...
Niet om onszelf op de borst te kloppen, maar we bellen mensen ook na 5 uur gewoon terug (ook al sluit onze helpdesk om 5 uur). Laat ik het maar niet over storingen hebben. Onze jongens (waaronder ikzelf) zitten meer dan eens 's nachts te buffelen in het datacentrum om problemen op te lossen, zodat iedereen 24/7 zijn auto's kan bekijken via bijvoorbeeld debeier.nl of tegenwoordig driving-fun.com
Wat ik bedoel te zeggen is dat "service" tegenwoordig niet meer normaal is, maar een uitzondering. Kan ik zelf met de kop niet bij, maar ik kom het steeds vaker tegen. Wat mij betreft geen probleem, voor elke leverancier zijn er 10 anderen. Ik koop mijn nieuwe auto's ook bij De Maasche in Venlo en laat ze daar onderhouden of in geval van Audi bij vd Akker. 250km voor een onderhoudsbeurtje gekkenwerk? Sure, maar ik weet dat ik geen gedonder achteraf krijg. Vd Akker snapt het spelletje al helemaal trouwens. Bij een onderhoudsbeurt komen ze jouw auto ophalen en leveren direct vervangend vervoer af. Ook niet het minste: een Audi A6 Avant 3.0 tdi fulloption. Als ik een schade post op Facebook of aangeef dat ik ben gestrand in Frankfurt, word ik de volgende dag meteen gebeld of ze kunnen helpen. Niet eens een officiële dealer met weet ik hoeveel miljoenen, maar wel een ondernemer die begrijpt wat "klaar staan" nou precies betekent.
Ik ben zelfs nu nog bezig met emailtjes van klanten, even helpen met een vergeten wachtwoord of een klant die zijn server niet meer kan bereiken. Kost me nog geen 10 minuten werk en zo'n klant kan verder. Levert me het verder iets op? Nee, behalve een goede naam verdienen we niks extra's. Maar een stukje trots als je dan een reactie terugkrijgt: "bedankt voor de supersnelle service! En dat op zo'n tijdstip!" Dan denk je dat dat voor mij als ondernemer makkelijk praten is, maar de heren bij ons op kantoor voelen zich er net zo goed bij.
Als ik nou met een kapotte auto stond had ik ze helemaal gelijk gegeven. Morgen zijn de monteurs er weer, dan kunnen we je perfect helpen. Alle begrip mijnerzijds! Maar na het uitlaten incident ("prijzen staan in het boekje, ga thuis maar even kijken"), ben ik er wel wat klaar mee. Met het advies aan Sybren (als ik me niet vergis?) gericht om toch eens voor dit soort dingetjes beleid op te stellen of eens een goed gesprek aan te gaan met het personeel.
edit: beetje typo's er uit gehaald..
Laatst gewijzigd door Maus335i op 12 jun 2012, 23:13, 6 keer totaal gewijzigd.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina
Dat is dan toch een beleidsdingetje? Gemotiveerd personeel is de verantwoordelijkheid van de ondernemer/werkgever en eigenlijk niemand anders. Dat kan enerzijds door een goede werkomgeving en goede afspraken, anderzijds op tijd afscheid nemen van personeel dat niet bij je bedrijf(svoering) past.Luco schreef: Nu sta je natuurlijk zelf op de "werkvloer" of gebeurd het ook als je er niet bent?
Je ziet namelijk ook wel eens dat die dingen wel gebeuren als je er zelf bent, maar niet gebeuren zodra je weg bent.
Het is denk ik ook wel een verschil of je voor jezelf werkt of in loondienst.
Ik heb heel veel vve vergaderingen gedaan, altijd savonds, het vaste personeel had daar vaak geen zin in omdat ze uren voor uren kregen, dan kan ik me er wat bij voorstellen, ik daarintegen kreeg gewoon mijn uren vol doorbetaald, inclusief de tijd tussen werktijd en de vergadering.
