Nederland gaat naar de haaien
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
Klopt. Als we allemaal +100 kunnen worden in de Westerse wereld hebben we 'n groot financieel probleem.
Anyway , het is hier maar 17 graden. G*vr!#@$#%**((^%%KUTZOMER hier in Nederland.
Anyway , het is hier maar 17 graden. G*vr!#@$#%**((^%%KUTZOMER hier in Nederland.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik zie geen verband tussen dubbele declaraties en het leven rekken......dubbel declareren kan ook bij een bovenbeen fractuur, of een SEH bezoek........
Dat mensen in de laatste 2 levensjaren het meeste geld kosten qua zorg moge duidelijk zijn, maar laten we wel de menswaardigheid bewaren en niet de de waarde van het menselijk leven een sec economische waarde geven........dan is het einde zoek zeg ik je............en hebben we Hitler voor niets over de kling gejaagd........
Dat mensen in de laatste 2 levensjaren het meeste geld kosten qua zorg moge duidelijk zijn, maar laten we wel de menswaardigheid bewaren en niet de de waarde van het menselijk leven een sec economische waarde geven........dan is het einde zoek zeg ik je............en hebben we Hitler voor niets over de kling gejaagd........
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Gisteren een berichtje op nu.nl ( zal het zo even opzoeken) waarbij de veroudering nagenoeg gestopt kan worden, je gaat (nog) wel dood, maar zonder verlies van levens kwaliteit..........Robin schreef:Klopt. Als we allemaal +100 kunnen worden in de Westerse wereld hebben we 'n groot financieel probleem.
Kortom; de ontwikkelingen gaan zo hard dat voornoemde ( IMO walgelijke) discussie niet gevoerd hoeft te worden..........
- romo
Daar is ie;
http://www.nu.nl/gezondheid/2658254/eeu ... elijk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/gezondheid/2658254/eeu ... elijk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
Mooie ontwikkelingen.
Oud worden zonder kwaaltjes.
Kost minder, en is leuker.
Oud worden zonder kwaaltjes.
Kost minder, en is leuker.
-
Rupie
Oud worden zonder kwaaltjes of doodgaan zonder kwaaltjes. Prima hoor Robert dat je het een walgelijke discussie vindt. Ik denk dat het een essentiële, ethische discussie is. Dood gaan we allemaal, de vraag is hoe, waaraan en wanneer. Lijkt me niet slecht om daar als maatschappij eens over na te denken.
Vraag me ook af waarom je het een walgelijke discussie vindt. Zo walgelijk vind ik het niet dat je misschien wel bewust op een gegeven moment de stekker eruit trekt.
Vraag me ook af waarom je het een walgelijke discussie vindt. Zo walgelijk vind ik het niet dat je misschien wel bewust op een gegeven moment de stekker eruit trekt.
-
Robin
Romo, ik las dat ook al. Mooi. Maar ik wil en hoef geen discussie, het is de realiteit. Hier worden we avg 80,2 ofzo en in Angola 37, 5 toch?
Het is allemaal 'n beetje dubbel. Hiero in de westerse wereld spelen wetenschappers voor 'god' en in andere werelddelen speelt moeder aarde vaak spelletjes met de mensheid.
evenwicht?
Edit:Wat Ruben zegt.
Het is allemaal 'n beetje dubbel. Hiero in de westerse wereld spelen wetenschappers voor 'god' en in andere werelddelen speelt moeder aarde vaak spelletjes met de mensheid.
evenwicht?
Edit:Wat Ruben zegt.
Laatst gewijzigd door Robin op 04 nov 2011, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
romo schreef:Ik zie geen verband tussen dubbele declaraties en het leven rekken......dubbel declareren kan ook bij een bovenbeen fractuur, of een SEH bezoek........
Hoe wil je die discussie dan niet voeren?
Je zegt het zelf, mensen worden steeds ouder en gaan steeds meer kosten de laatste paar jaren, Is het juist niet menswaardiger om op tijd dood te gaan ipv de laatste paar jaar af te takelen?
Even buiten de kosten om, maar die kosten gaan wel degelijk steeds harder meespelen.
- romo
Dat is niet wat ik bedoel, daar kan ik zelfs in meegaan.............
Waar ligt de grens, dat is wat ik bedoel, en wie bepaalt die dan? En wie garandeert dat het geen glijdende schaal betreft richting toekomst. Dus als de kosten nog hoger worden, dat we de stekker nog eerder er uit trekken. Kortom we zitten hier op een (mogelijk) zeer hellend medisch-ethisch vlak..........
Met pensioen met 70, daarna niet meer van economische waarde voor de maatschappij, u krijgt binnen een week een oproep voor verplichte euthanasie...........u ben t te duur, u draagt maatschappelijk niet meer bij, u bent, kortom, overbodig en ongewenst..............
Laatste vraag; wie voert het uit, who pulls the plug als het er op aan komt.?...............de dokter zal het vanwege Hippocrates niet overwegen........
Waar ligt de grens, dat is wat ik bedoel, en wie bepaalt die dan? En wie garandeert dat het geen glijdende schaal betreft richting toekomst. Dus als de kosten nog hoger worden, dat we de stekker nog eerder er uit trekken. Kortom we zitten hier op een (mogelijk) zeer hellend medisch-ethisch vlak..........
Met pensioen met 70, daarna niet meer van economische waarde voor de maatschappij, u krijgt binnen een week een oproep voor verplichte euthanasie...........u ben t te duur, u draagt maatschappelijk niet meer bij, u bent, kortom, overbodig en ongewenst..............
Laatste vraag; wie voert het uit, who pulls the plug als het er op aan komt.?...............de dokter zal het vanwege Hippocrates niet overwegen........
- Luco
Ja gezien de kosten ben ik inderdaad bang dat we steeds meer die kant op gaan.
- romo
Luco schreef:Ja gezien de kosten ben ik inderdaad bang dat we steeds meer die kant op gaan.
Als de mens vanuit "kostenoverweging" tot wegwerp artikel verworden is...............dan zijn we klaar met de maatschappij, das wat ik dus met walgelijk bedoel.................
Daar zijn de Grieken met hun gedrag heilig bij.................
-
Rupie
Als individu moet je de laatste beslissing blijven houden als je bij bewustzijn bent. Jij benadert het vanuit de economische kant. Maar we zouden het vanuit het individu moeten benaderen en als maatschappij daar misschien een visie over ontwikkelen, die als individu ook te dragen is. Je kop in het zand steken en uiteindelijk dement zijn en geen beslissing kunnen nemen lijkt me ook niet de bedoeling. Maar goed, je redeneert vanuit angst. Dat werkt hoe dan ook niet. We zijn nu dusdanig ver als maatschappij dat ik ons niet zomaar zie afglijden.romo schreef:Dat is niet wat ik bedoel, daar kan ik zelfs in meegaan.............
Of het moet over vreemdelingen gaan.. (sorry jongens, die moest even).
- Luco
Je hebt helemaal gelijk.romo schreef:Luco schreef:Ja gezien de kosten ben ik inderdaad bang dat we steeds meer die kant op gaan.
Als de mens vanuit "kostenoverweging" tot wegwerp artikel verworden is...............dan zijn we klaar met de maatschappij, das wat ik dus met walgelijk bedoel.................
Daar zijn de Grieken met hun gedrag heilig bij.................
Natuurlijk is het wel zo dat de medische wetenschap steeds meer kan, maar dat het ook steeds duurder wordt en uiteindelijk zijn de medische kosten niet meer te dragen.
Ergens zijn we nu al in bepaalde landen op dit punt , dat welgestelden de zorg wel kunnen betalen en anderen niet, en nee dan heb ik het niet alleen over bananenrepublieken.
-
Rupie
Dat blijft ook een zorgelijke ontwikkeling. Kwaliteit van leven zou je voor iedereen moeten kunnen garanderen en niet alleen voor de rijken.
- RVV
Muizen als proefdieren nu mensen nog als proefdieren.. maargoed wat hierboven staat is natuurlijk grote onzin. Muizen kun je niet manupileren alsof ze dan organen hebben van een tachtigjarige. Een muis is een muis, gaat dood binnen 2 jaar. Simuleren dat er organen in zitten die 80 zijn is gewoon onmogelijk.De onderzoekers hebben medicatie uitgevonden waarmee je alle senescent cellen bij muizen kunt vernietigen. De muizen waren genetisch gemanipuleerd waardoor ze de organen van een tachtigjarige hadden.
- Riceaux
Celstructuren genetisch manipuleren is best mogelijk.RVV schreef:Muizen als proefdieren nu mensen nog als proefdieren.. maargoed wat hierboven staat is natuurlijk grote onzin. Muizen kun je niet manupileren alsof ze dan organen hebben van een tachtigjarige. Een muis is een muis, gaat dood binnen 2 jaar. Simuleren dat er organen in zitten die 80 zijn is gewoon onmogelijk.De onderzoekers hebben medicatie uitgevonden waarmee je alle senescent cellen bij muizen kunt vernietigen. De muizen waren genetisch gemanipuleerd waardoor ze de organen van een tachtigjarige hadden.
-
Rupie
Overigens vind ik het ook frappant dat er voor sommige "ziekten" wel geld voor ontwikkeling is en voor andere "ziekten" weer niet. Daar speelt ook een economische factor een rol. Klopt ook niet imo.
En dan kom je inderdaad ook weer op het punt van Robin. Wij gebruiken alle rijkdom in de wereld die we hebben om ons leven zo lang en gelukkig mogelijk te maken, maar aan de andere kant mogen ze letterlijk de tyfus krijgen in Afrika (en geen medicijnen).
En dan kom je inderdaad ook weer op het punt van Robin. Wij gebruiken alle rijkdom in de wereld die we hebben om ons leven zo lang en gelukkig mogelijk te maken, maar aan de andere kant mogen ze letterlijk de tyfus krijgen in Afrika (en geen medicijnen).
- Riceaux
99% van de dingen die we doen, doen we voor ons zelf. En dat zal wel niet veranderen.Ruben schreef:Overigens vind ik het ook frappant dat er voor sommige "ziekten" wel geld voor ontwikkeling is en voor andere "ziekten" weer niet. Daar speelt ook een economische factor een rol. Klopt ook niet imo.
- Michel P
Wat is de kwaliteit van leven is de vraag die nuchter gesteld moet worden. € 50.000 investeren in een patient van 80 waardoor deze mogelijk nog 2 of 3 maanden langer leeft, of met dit bedrag meerdere patienten helpen die daardoor nog vele jaren op een normale manier kunnen leven.
Iemand een nieuwe lever geven die hem met drank zelf naar de kloten heeft geholpen, of die schaarse lever aan iemand geven die een leverziekte heeft?
Dat zijn toch zaken waar je nuchter over moet kunnen praten, dus zonder de patient in kwestie een naam te geven.
Michel
Iemand een nieuwe lever geven die hem met drank zelf naar de kloten heeft geholpen, of die schaarse lever aan iemand geven die een leverziekte heeft?
Dat zijn toch zaken waar je nuchter over moet kunnen praten, dus zonder de patient in kwestie een naam te geven.
Michel
-
Rupie
Daar begint de glijdende schaal al.. Wie ben jij om een oordeel te geven over een alcoholist? Wie weet wat die persoon heeft meegemaakt en staat ie op een keerpunt om er wat van te maken. Misschien is degene met een leverziekte wel een enorme klootzak die weet ik veel wat op zijn geweten heeft waar jij en ik geen weet van hebben..
- RVV
Michel
LOL@woordkeuze
Michel
LOL@woordkeuze
- Michel P
En wie bepaalt of iemand een klootzak is, of dat de alcoholist het licht heeft gezien........ juist dat maakt de keuze subjectief. Laat de arts de afweging maken o.b.v. medische afwegingen.Ruben schreef:Daar begint de glijdende schaal al.. Wie ben jij om een oordeel te geven over een alcoholist? Wie weet wat die persoon heeft meegemaakt en staat ie op een keerpunt om er wat van te maken. Misschien is degene met een leverziekte wel een enorme klootzak die weet ik veel wat op zijn geweten heeft waar jij en ik geen weet van hebben..
- Luco
Dat gaat dus nooit gebeuren, want elke patient heeft namelijk een naam en een achtergrond.Michel P schreef:En wie bepaalt of iemand een klootzak is, of dat de alcoholist het licht heeft gezien........ juist dat maakt de keuze subjectief. Laat de arts de afweging maken o.b.v. medische afwegingen.Ruben schreef:Daar begint de glijdende schaal al.. Wie ben jij om een oordeel te geven over een alcoholist? Wie weet wat die persoon heeft meegemaakt en staat ie op een keerpunt om er wat van te maken. Misschien is degene met een leverziekte wel een enorme klootzak die weet ik veel wat op zijn geweten heeft waar jij en ik geen weet van hebben..
- RVV
Rico celstructuren manupileren is wel mogelijk, maar een muizenorgaan overeen laten komen met een orgaan van een 80 jarige mens (een muis kan never nooit 80 worden) is godsonmogelijk.
De basis van genetisch onderzoek moet kloppen, nu valt het voor mij in de catagorie aannames.
De basis van genetisch onderzoek moet kloppen, nu valt het voor mij in de catagorie aannames.
-
Robin