Nederland gaat naar de haaien
- Riceaux
Re: Nederland gaat naar de haaien
Financiele vooruitgang dus in dat land. In tegenstelling tot de achteruitgang hier. Nog een punt om daar heen te gaan.
- Luco
Ik zie er hier een paar die erg enthousiast zijn over Angola, maar zie niemand er naartoe emigreren of een vakantie boeken.
Zal vast zijn omdat het daar allemaal zo fantastisch is.
- JP
Inderdaad TripadvisorLuco schreef:Ik zie er hier een paar die erg enthousiast zijn over Angola, maar zie niemand er naartoe emigreren of een vakantie boeken.
De hoogst gewaardeerde restaurants
1 Caruso's Italian and American Restaurant
2 Pizza King
3 Tasty Pizza
-
Rupie
Sarcasme viert hier weer hoogtij.
- Michel P
Heeft dat restaurant een michelin sterRuben schreef:Sarcasme viert hier weer hoogtij.
- GTRene
- duifjes.com
Michel P schreef:Heeft dat restaurant een michelin sterRuben schreef:Sarcasme viert hier weer hoogtij.
lol een Michel-in ster.......
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Als Angola niet lukt, wellicht Maur(o)(e)tanië ?
- Elise
Als ik je betoog zo lees dan krijg ik de indruk dat je nog nooit buiten onze landsgrenzen bent geweest.Snipe schreef:En al die politici van VVD, PVV en CDA die nu roepen dat Angola zo'n veilig land is zijn kennelijk even vergeten om op de site van Buitenlandse Zaken te kijken. De hoofdstad, Luanda, kent geen veilige buurten. Er wordt aangeraden om ramen en deuren van de auto op slot te houden. Het wordt ontraden om in het donker buiten Luanda te rijden. Wapenbezit is wijd verbreid en de controle daarop is nihil. Er wordt aangeraden om na zonsondergang dan ook niet alleen de straat op te gaan vanwege het risico van berovingen. De binnenlanden van Angola zijn niet veilig toegankelijk door landmijnen. Mobiele telefoons zijn buiten de grote steden vaak niet te gebruiken.
Trek er eens lekker op uit, bijvoorbeeld lekker naar het Caribisch gebied of een land naar keuze in Zuid-Amerika. Of wat te denken van Zuid-Afrika.....lekkere stedentrip naar Johannesburg.....
- Michel P
Ach, NL heeft zijn eigen no go area's........... alleen zitten we nog in de ontkenningsfase......Elise schreef:Als ik je betoog zo lees dan krijg ik de indruk dat je nog nooit buiten onze landsgrenzen bent geweest.Snipe schreef:En al die politici van VVD, PVV en CDA die nu roepen dat Angola zo'n veilig land is zijn kennelijk even vergeten om op de site van Buitenlandse Zaken te kijken. De hoofdstad, Luanda, kent geen veilige buurten. Er wordt aangeraden om ramen en deuren van de auto op slot te houden. Het wordt ontraden om in het donker buiten Luanda te rijden. Wapenbezit is wijd verbreid en de controle daarop is nihil. Er wordt aangeraden om na zonsondergang dan ook niet alleen de straat op te gaan vanwege het risico van berovingen. De binnenlanden van Angola zijn niet veilig toegankelijk door landmijnen. Mobiele telefoons zijn buiten de grote steden vaak niet te gebruiken.
Trek er eens lekker op uit, bijvoorbeeld lekker naar het Caribisch gebied of een land naar keuze in Zuid-Amerika. Of wat te denken van Zuid-Afrika.....lekkere stedentrip naar Johannesburg.....
Michel
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL @ verloop van draadje. En Elise heeft 't sterk punt.
Maar verder maak ik me niet zo druk om Mauro. OF hij blijft(mij best hoor) en dan de rest ook 'n generaal pardon, of hoe dat dan heet/gaat. OF hij vertrekt. Nu is mijn vrouw ook afkomstig uit 'n land wat op momenten niet zo denderend was. En de media blazen dat wat op. Wij hebben dus ook nogal met de IND etc te maken gehad, dus ik heb wat mixed emotions. Mauro lijkt mij een sympathieke gast, maar zo ken ik er nog wel meer die in 't zelfde schuitje zitten, persoonlijk...
Dus tja. ALS hij blijft ben ik blij voor HEM, niet op de manier waarop dit op 'n (s)linkse manier tot stand is gekomen.
Maar verder maak ik me niet zo druk om Mauro. OF hij blijft(mij best hoor) en dan de rest ook 'n generaal pardon, of hoe dat dan heet/gaat. OF hij vertrekt. Nu is mijn vrouw ook afkomstig uit 'n land wat op momenten niet zo denderend was. En de media blazen dat wat op. Wij hebben dus ook nogal met de IND etc te maken gehad, dus ik heb wat mixed emotions. Mauro lijkt mij een sympathieke gast, maar zo ken ik er nog wel meer die in 't zelfde schuitje zitten, persoonlijk...
Dus tja. ALS hij blijft ben ik blij voor HEM, niet op de manier waarop dit op 'n (s)linkse manier tot stand is gekomen.
- HansD
No go area's van het nivo Angola, Zuid-Amerika of Johannesburg? Waar dan? Overdrijven is ook een vak.Ach, NL heeft zijn eigen no go area's...........
Welke plekken in NL durf je niet -meer- te komen Michel?
- Luco
Overal waar turken en marrokanen wonen die dit forum lezenHansD schreef:No go area's van het nivo Angola, Zuid-Amerika of Johannesburg? Waar dan? Overdrijven is ook een vak.Ach, NL heeft zijn eigen no go area's...........
- Robertdj
Die spreken toch geen Nederlands. :ninja:Luco schreef:Overal waar turken en marrokanen wonen die dit forum lezenHansD schreef:No go area's van het nivo Angola, Zuid-Amerika of Johannesburg? Waar dan? Overdrijven is ook een vak.Ach, NL heeft zijn eigen no go area's...........
Maare, een wijk als Kanaleneiland is niet gezellig voor een blanke 's nachts.
- Snipe
Dat is wel bijzonder. Ik citeer de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en jij concludeert daaruit dat ik nog nooit in het buitenland ben geweest.Elise schreef:Als ik je betoog zo lees dan krijg ik de indruk dat je nog nooit buiten onze landsgrenzen bent geweest.Snipe schreef:En al die politici van VVD, PVV en CDA die nu roepen dat Angola zo'n veilig land is zijn kennelijk even vergeten om op de site van Buitenlandse Zaken te kijken. De hoofdstad, Luanda, kent geen veilige buurten. Er wordt aangeraden om ramen en deuren van de auto op slot te houden. Het wordt ontraden om in het donker buiten Luanda te rijden. Wapenbezit is wijd verbreid en de controle daarop is nihil. Er wordt aangeraden om na zonsondergang dan ook niet alleen de straat op te gaan vanwege het risico van berovingen. De binnenlanden van Angola zijn niet veilig toegankelijk door landmijnen. Mobiele telefoons zijn buiten de grote steden vaak niet te gebruiken.
Maar als dat zo zou zijn, zou er nog geen man overboord zijn. Ik lees hier dat er in Nederland immers ook no go area's zijn. Kennelijk zijn er in Nederland ook buurten waar je in het donker beter niet kunt rijden, waar een gebrek aan drinkwater is en waar je als je even niet uitkijkt op een landmijn stapt.
- Elise
Laat ik het even uitleggen.......dat reisadvies van het MinBuZa voor Angola is (voor het grootste gedeelte, landmijnen kom je bijvoorbeeld gelukkig niet overal tegen) van toepassing op ongeveer de helft van deze aardkloot......Snipe schreef:Dat is wel bijzonder. Ik citeer de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en jij concludeert daaruit dat ik nog nooit in het buitenland ben geweest.
Maar als jij de reisadviezen van MinBuZa wilt gebruiken als maatstaf voor het verstrekken van een verblijfsvergunning in Nederland dan kon het hier nog wel eens verdomd druk gaan worden........
-
Robin
Uit eigener ervaring in wat 'rare' landen aan de westkant van de Atlantische Oceaan, weet ik dat je met dat negatieve reisadvies, de gemiddelde NL toerist wél 'raakt'. Die angsthazen die in hun resort blijven bruinbakken en zuipen, all inclusive. Maar diezelfde average (NL) toeristen blijven dat ook doen als er géén negatief reisadvies is.
Kortom, de NL overheid wil zijn onderdanen in het algemeen vooraf meteen beschermen, vóórdat er claims van diezelfde onderdanen komen áls er wat gebeurt. Vandaar dat 'n negatief reisadvies wel vaak legitiem kán zijn, maar vaak ook ERG overdreven is.
Neemt niet weg dat het in Nederland wel erg rustig is inderdaad.
Kortom, de NL overheid wil zijn onderdanen in het algemeen vooraf meteen beschermen, vóórdat er claims van diezelfde onderdanen komen áls er wat gebeurt. Vandaar dat 'n negatief reisadvies wel vaak legitiem kán zijn, maar vaak ook ERG overdreven is.
Neemt niet weg dat het in Nederland wel erg rustig is inderdaad.
- Bert ///M3
Klopt Robin, die adviezen zijn vooral bedoeld voor de gemiddelde clown die met een portemonee vol 100 USD biljetten, dure gsm en een gouden rolex op het vliegveld verschijnen, bij wijze van spreken dan.
Ik heb het nieuws rond Mauro eigenlijk niet echt gevolgd.
Maar:
De meesten realiseren zich niet dat ondanks dat Angola een arm land is, de economie daar wel gigantisch in de lift zit, oa door de olie export. Het is voor een hoop bedrijven door het Angolese immigratiebeleid erg moeilijk om daar expats heen te sturen, en ze hebben zelf een tekort aan geschoold personeel. Ben je dus een Angolees met een westerse opleiding, vloeiend engels sprekend dan is het echt niet moeilijk om bij 1 van die bedrijven binnen te komen. (Veel van die bedrijven hebben zelfs eigen opleidingscentra, traineeships etc speciaal voor dit soort gevallen)
Al zou hij alleen maar hier zijn studie afmaken dan denk ik dat zijn kansen daar enorm zijn, met afstand beter als in Nederland in elk geval waar je achteraan moet sluiten voor een baantje in de ICT. Je moet alleen even verder kijken als het Nederlandse standaard veilige huisje boompje beestje verhaal.
Dit is dan even buiten het feit om dat hij alles in Nederland achterlaat. Immers de meeste Nederlanders willen ook niet alles achterlaten terwijl ze misschien in het buitenland veel beter af zouden zijn.
Ik heb het nieuws rond Mauro eigenlijk niet echt gevolgd.
Maar:
De meesten realiseren zich niet dat ondanks dat Angola een arm land is, de economie daar wel gigantisch in de lift zit, oa door de olie export. Het is voor een hoop bedrijven door het Angolese immigratiebeleid erg moeilijk om daar expats heen te sturen, en ze hebben zelf een tekort aan geschoold personeel. Ben je dus een Angolees met een westerse opleiding, vloeiend engels sprekend dan is het echt niet moeilijk om bij 1 van die bedrijven binnen te komen. (Veel van die bedrijven hebben zelfs eigen opleidingscentra, traineeships etc speciaal voor dit soort gevallen)
Al zou hij alleen maar hier zijn studie afmaken dan denk ik dat zijn kansen daar enorm zijn, met afstand beter als in Nederland in elk geval waar je achteraan moet sluiten voor een baantje in de ICT. Je moet alleen even verder kijken als het Nederlandse standaard veilige huisje boompje beestje verhaal.
Dit is dan even buiten het feit om dat hij alles in Nederland achterlaat. Immers de meeste Nederlanders willen ook niet alles achterlaten terwijl ze misschien in het buitenland veel beter af zouden zijn.
- Riceaux
Bedankt dat je van mijn opmerkingen even een langer verhaal hebt gemaakt. Maar ik ben het met je eens!De meesten realiseren zich niet dat ondanks dat Angola een arm land is, de economie daar wel gigantisch in de lift zit, oa door de olie export. Het is voor een hoop bedrijven door het Angolese immigratiebeleid erg moeilijk om daar expats heen te sturen, en ze hebben zelf een tekort aan geschoold personeel. Ben je dus een Angolees met een westerse opleiding, vloeiend engels sprekend dan is het echt niet moeilijk om bij 1 van die bedrijven binnen te komen. (Veel van die bedrijven hebben zelfs eigen opleidingscentra, traineeships etc speciaal voor dit soort gevallen)
- RVV
Goed punt, maar gun hem dan ook de mogelijkheid om zich daarvoor te scholen in Nederland. Nu is het vooral; hij is 18 jaar dus tijd om op te rotten. Het middelbaar onderwijs wat hij nu heeft genoten bied als er geen vervolgopleiding komt te weinig handvaten om daar kansen echt op te pakken.Al zou hij alleen maar hier zijn studie afmaken dan denk ik dat zijn kansen daar enorm zijn, met afstand beter als in Nederland in elk geval waar je achteraan moet sluiten voor een baantje in de ICT. Je moet alleen even verder kijken als het Nederlandse standaard veilige huisje boompje beestje verhaal.
-
Rupie
Dat is een keuzevrijheid die we hier in Nederland hebben en die gun ik iedere Mauro als mens ook.Bert ///M3 schreef:Je moet alleen even verder kijken als het Nederlandse standaard veilige huisje boompje beestje verhaal.
-
Robin
Ach, ik ook hoor, maar dan willen er 'nog meer' mensen naar ons land komen, ondanks het relatief slechte weer etc. Nu zeg ik niet dat we als Nederland met onze kleine oppervlakte 'vol' zitten, en tuurlijk is het hier 80% platteland, maar we moeten de realiteit niet uit 't oog verliezen, dat we 'al die monden moeten voeden.'Ruben schreef:Dat is een keuzevrijheid die we hier in Nederland hebben en die gun ik iedere Mauro als mens ook.Bert ///M3 schreef:Je moet alleen even verder kijken als het Nederlandse standaard veilige huisje boompje beestje verhaal.
Mauro is er maar ééntje die ik 't nogmaals van harte gun.
-
Robin
Nu staan de kranten de laatste week vol met duimzuigertje Diederik Stapel (en sidekick Roos Vonk die zich in alle linkse bochten wringt om er onderuit te komen) dus is dit nu wel 'waar'?
Want hier promoveert een econome op de Universiteit van Maastricht op:
http://www.nu.nl/economie/2659067/artse ... -euro.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar rook is, is vuur.
Want hier promoveert een econome op de Universiteit van Maastricht op:
http://www.nu.nl/economie/2659067/artse ... -euro.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar rook is, is vuur.
-
Rupie
Tja, en waar gaat het fucking journaal nu telkens over?! Dat wij ons kostenbewuster moeten worden?! What the fuck! Hoe kansloos is het dat de hele fucking tweede kamer het hier mee eens is en er verdomme niet achter de bron van de kosten wordt aangegaan of het nou bovenstaand verhaal is of andere onzin in de zorg.
Wat mij betreft moet zorg voor iedereen toegankelijk zijn en wordt premie maar via belasting afgedragen en heeft de overheid de taak om te zorgen dat dit goed gebeurd en kostenbewust. Al het andere is onzin. Of gaan we nu eens de echte discussie aan die hier achterzit? Dat we misschien eens op moeten houden met levens te rekken?
Wat mij betreft moet zorg voor iedereen toegankelijk zijn en wordt premie maar via belasting afgedragen en heeft de overheid de taak om te zorgen dat dit goed gebeurd en kostenbewust. Al het andere is onzin. Of gaan we nu eens de echte discussie aan die hier achterzit? Dat we misschien eens op moeten houden met levens te rekken?
- Michel P
Ruben schreef: Al het andere is onzin. Of gaan we nu eens de echte discussie aan die hier achterzit? Dat we misschien eens op moeten houden met levens te rekken?
+veel