Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Fasteddie2 » 05 mar 2016, 14:30

Bovenstaande M5 is vandaag verkocht :-)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40046
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 05 mar 2016, 14:40

Het was wel een eerlijk bedrag ook natuurlijk.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Tim N » 05 mar 2016, 22:30

Gefeliciteerd Eddie :bloemetje:

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 06 mar 2016, 16:55

Fasteddie2 schreef:Bovenstaande M5 is vandaag verkocht :-)
Als jij hem hebt gekocht, gefeliciteerd ermee. Ben wel benieuwd hoe die klinkt.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 11 mar 2016, 00:23

FreudeamFahren schreef:
RS-Ron schreef:
Knot schreef:Er is zeker veel aan vervangen maar als ik het boekje zo zie ook een hoop eigenaren, geniet niet de voorkeur (voor mij dan persoonlijk) maar hoeft ook weer geen showstopper te zijn.

Wat voor uitlaatsysteem zit er momenteel op wat tegen meerprijs leverbaar is?
Zag op de RDW-site 6 particuliere eigenaren en 2 bedrijven. Op zich niet meteen een reden om hem niet bekijken, alhoewel 2 of 3 eigenaren wellicht een beter begin is. Aan de andere kant, als alle belangrijke zaken zijn aangepakt en goed gedocumenteerd is dat ook wel prettig. Een M5 met 115.000km waar de eerste lagerschalen, koppeling enz nog inzitten vergt ook wel een investering.

Uitlaatsysteem heb ik geen idee van, kan ook niet zien of het een nette ingetogen versie met rvs-pijpjes is of vier van die rioolbuizen.....

G Ron
Ik ken het adres niet en ik heb geen ervaring met ze. Ik weet alleen wel dat ze de auto van de zomer aanboden zonder boekjes en rekeningen, en dat ze er nu ineens allemaal bijzitten. Kan zijn omdat ze teruggevonden zijn natuurlijk :-) Eerste duizend piek is er al af: hij stond eerst voor achterin de 29k.
FreudeamFahren schreef:
speedy25 schreef:Die m5 die ze van de zomer aanboden was volgens mij een andere, Dat was namelijk een import auto (...)
Even in de mail nagezocht: die M5 had XDL in het kenteken. Was inderdaad een andere auto.

Is ´ie weer, nu met enkele rekeningen:

http://link.marktplaats.nl/m1029888328" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40046
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 11 mar 2016, 10:27

Is deze al eens besproken hier? 2006, 147k gelopen, 27k vrpr.

http://link.marktplaats.nl/m1028228967" onclick="window.open(this.href);return false;

Emiel
Berichten: 4187
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Emiel » 11 mar 2016, 11:17

Knot schreef:Is deze al eens besproken hier? 2006, 147k gelopen, 27k vrpr.

http://link.marktplaats.nl/m1028228967" onclick="window.open(this.href);return false;
Dik ding zeg....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 11 mar 2016, 12:07

wat je tegenwoordig vaker ziet, geen foto's van onder de kap?
snap ik weinig van, ben je nou liefhebber of niet :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40046
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 11 mar 2016, 12:11

2 nieuwe katalysatoren a 4500 euro oke maar volgens mij nogsteeds aan de prijs voor bouwjaar/kmstand.

een 2006 model had al een hoop verbeteringen t.o.v. 2005 las ik na het verhaal van Ron maar ook hier volgens mij een riante lijst waar je m allemaal (nog) op onderuit kunt halen.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8711
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 11 mar 2016, 13:29

Eric Z schreef:Die stoel ziet er wel slecht uit voor deze stand, maar kan vertekenen op de foto? Wat voor "deuken" zitten er in de hoofdsteun?....
Klopt. Gaf het ook al aan in M3 draadje. Uit eigen ervaring weet ik dat de staat van leer op een foto véél slechter kan overkomen dan het in werkelijkheid is.

Ik had destijds exact dezelfde opmerking richting de vorige eigenaar van mijn M3. Ik zei die stoel ziet er wel slecht uit voor 79.500km.

Hij zei nee dat is niet zo, komt door de foto's. Nou dat klopte dus toen ik bij de auto ben gaan kijken.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3829
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door RS-Ron » 11 mar 2016, 20:05

Knot schreef:Is deze al eens besproken hier? 2006, 147k gelopen, 27k vrpr.

http://link.marktplaats.nl/m1028228967" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze stond ook al te koop toen ik op zoek was. Valt en staat bij de zaken die al zijn aangepakt. Als de eerste lagerschalen er nog inzitten met de originele koppeling enz komt er nogal wat bovenop. Dan heb ik hier laatst een beter alternatief voorbij zien komen. Daar zijn net de vanosleiding en lagerschalen van vervangen....

Gr Ron

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 14 mar 2016, 23:42

Knot schreef:2 nieuwe katalysatoren a 4500 euro oke maar volgens mij nogsteeds aan de prijs voor bouwjaar/kmstand.

een 2006 model had al een hoop verbeteringen t.o.v. 2005 las ik na het verhaal van Ron maar ook hier volgens mij een riante lijst waar je m allemaal (nog) op onderuit kunt halen.
-oliekoeler
-koppeling + vliegwiel [gaat meestal rond de 90k mee, maar langer kan als er rustig en veel snelweg mee is gereden]
-katalysators [dure grap]
-stationair toerental regelaar
-gasklepregelaars[dure grap]
-verschillende modules
-lagers + vanos hogedrukleiding

dat zijn de punten die je naar mijn ervaring vroeg of laat krijgt met de S85 auto's.
Laatst gewijzigd door bm-dub op 15 mar 2016, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door FreudeamFahren » 15 mar 2016, 08:11

Smart shoppen scheelt wel in de onderdelen voorziening. Een koppeling & vliegwiel set kost bij de dealer 2 mille voor enkel de onderdelen; dezelfde onderdelen (LUK vliegwiel, Sachs koppeling) minus het BMW doosje koop je online voor 1000 tot 1200 euro. De stelmotoren voor de gaskleppen rekent de dealer 700 euro per stuk voor (er zitten er twee op, één per cilinderbank), maar zijn te reviseren voor grofweg de helft.

Aanvulling aan jouw lijstje: de SMG hydrauliek op de bak. Gaat vroeg of laat ook een keer.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3829
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door RS-Ron » 15 mar 2016, 13:25

In aanvulling hierop, de brandstofpomp en brandstoffilter. Meteen ook de tank schoonmaken. Vervuiling kan problemen geven met de injectoren bijv. een hydrolock. En dat wil je niet. Werd mij verteld toen ik mijn M5 kocht.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40046
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 15 mar 2016, 13:30

Wordt alweer zenuwachtig....

Voor mijn gevoel was de E39 M5 lang niet zo'n probleemgeval als ik de E60 M5 puntjes zo zie....

Doe mij maar een 520.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3829
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door RS-Ron » 15 mar 2016, 13:52

Dit weekend even met de M5 op en neer naar Duitsland geweest, das wel een genot zo'n reiswagen. De kunst is om er eentje te vinden van een liefhebber die hem heeft onderhouden.......en die kost gewoon serieus geld. Of je koopt een erg goedkope en gooit er 10k tegenaan. Motor uit laten bouwen en alles laten bekijken/opmeten en wat slecht is laten vervangen. Als je pech hebt is alles gaar en slecht, dan moet je ff 5k bijstorten, heb je een beetje mazzel blijken er nog een hoop zaken gewoon goed te zijn. Als je er 40.000 km op jaarbasis mee gaat rijden gaat het wel in de papieren lopen. Ik ben bij 40dkm vier jaar verder.

Ik wordt zenuwachtiger van die flitsers......... :D

Gr Ron

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door GTRene » 15 mar 2016, 13:57

met al die flitsers is het niet echt ontspannen rijden, stel er is net mooi de ruimte en vrij overzicht om een klein stukje te accelereren, kan je net geflits worden en met zo'n snel apparaat rijd je in een korte tijd of over een kort stukje als je even met het gaspedaal speelt, al snel te hard volgens de wet.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40046
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 15 mar 2016, 14:06

Mwah, daar hebben ze ogen en een flitsmeister app voor uitgevonden toch? Ik ga met de Golf TDI ook gewoon 200+ de A12 en A2 af waar geen traject loopt. Of het nou 200 of 330 is, het is in beide gevallen alles inleveren.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door FreudeamFahren » 15 mar 2016, 19:03

Tsjah Knot, ik spendeer het liever aan een 5 liter V10 met 507 pk onderhoud dan aan de afschrijving van een f30 koffiemolen 4 pitter. Als ik over 15 jaar elektrisch autonoom gapend saai van a naar b zoef denk ik niet terug aan de iDrive versie 2015 maar wel aan 10 stampende zuigers bij achtduizend en vierhonderd toeren...

IMHO wordt er een beetje overdreven in wat er preventief moet. Lagers te laat = blok boem, de rest als het werkt mooi laten zitten en verstandig aanpakken als het stuk gaat.

bm-dub
Berichten: 1171
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 15 mar 2016, 19:29

FreudeamFahren schreef:Tsjah Knot, ik spendeer het liever aan een 5 liter V10 met 507 pk onderhoud dan aan de afschrijving van een f30 koffiemolen 4 pitter. Als ik over 15 jaar elektrisch autonoom gapend saai van a naar b zoef denk ik niet terug aan de iDrive versie 2015 maar wel aan 10 stampende zuigers bij achtduizend en vierhonderd toeren...

IMHO wordt er een beetje overdreven in wat er preventief moet. Lagers te laat = blok boem, de rest als het werkt mooi laten zitten en verstandig aanpakken als het stuk gaat.
Dit dus, preventief het blok uitbouwen gaat een beetje te ver. Bij iedere inspectie even de oliekoeler goed bekijken, en voor de overige zaken geeft hij vanzelf wel een storing wanneer het stuk gaat.

Gewoon een net exemplaar uitzoeken met een aantoonbare historie, uiteraard wel een goede reserve achter de hand houden voor wanneer er iets stuk gaat, en voor de rest genieten van dat prachtige blok wat voorin ligt.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40046
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 15 mar 2016, 19:44

Aan de ene kant zou ik er zo eentje willen halen tot 30k maar aan de andere kant gaat het wanneer je binnen een jaar weer verkoopt wellicht grof geld kosten, sowieso hoe ik ermee rijd, brandstof, dikke sloffen, remmerij, onderstel(rubbers) en dan moet alles nog heel blijven. Geen idee of ik echt met de SMG kan leven, liefst toch gewoon handbak als je sportief wilt sturen...... Ik heb zeer goede herinneringen aan mijn E39 M5, die krachtige V8 sound, 500nm laag in de toeren beschikbaar, weet niet of de V10 dat echt gaat overtreffen i.c.m. automaat.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3829
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door RS-Ron » 15 mar 2016, 22:32

bm-dub schreef:
FreudeamFahren schreef:Tsjah Knot, ik spendeer het liever aan een 5 liter V10 met 507 pk onderhoud dan aan de afschrijving van een f30 koffiemolen 4 pitter. Als ik over 15 jaar elektrisch autonoom gapend saai van a naar b zoef denk ik niet terug aan de iDrive versie 2015 maar wel aan 10 stampende zuigers bij achtduizend en vierhonderd toeren...

IMHO wordt er een beetje overdreven in wat er preventief moet. Lagers te laat = blok boem, de rest als het werkt mooi laten zitten en verstandig aanpakken als het stuk gaat.
Dit dus, preventief het blok uitbouwen gaat een beetje te ver. Bij iedere inspectie even de oliekoeler goed bekijken, en voor de overige zaken geeft hij vanzelf wel een storing wanneer het stuk gaat.

Gewoon een net exemplaar uitzoeken met een aantoonbare historie, uiteraard wel een goede reserve achter de hand houden voor wanneer er iets stuk gaat, en voor de rest genieten van dat prachtige blok wat voorin ligt.
Je gaat geen blok uitbouwen als de complete historie gedocumenteerd bij de auto zit en er al veel, al dan niet preventief, vervangen is. Het is voor mij een eenvoudig rekensommetje, een M5 E60 van zeg 22K waar 135 dkm op de teller staat en niks van bekend is zou ik toch graag even het blok eruit hebben. Kan je overal goed bij, meteen wat pakkingen meepakken die tegen het schutbord zitten. Tuurlijk, theoretisch is het mogelijk dat alleen de lagers en vanosleiding moeten worden vervangen en dat de vanospomp, vliegwiel, koppeling, enz allemaal perfect zijn. Dan had het blok er niet uit gemoeten. Heb er zelf alleen een hekel aan als je 1500-2000€ uitgeeft aan lagerschalen en vanosleiding en een maand later weer xxxx voor de koppeling en daarna een versleten vanospomp. Stond hier laatst een M5 waar dacht ik de bak, SMG-unit en later ook de lagerschalen en vanospomp zijn vervangen. Die kost geen 22K maar daar hoeft het blok niet uit natuurlijk.

Koop jij die van bijv. 22K waar iedereen mee heeft gereden in de hoop dat "het goed blijft gaan" kom je een keer aan de beurt....... Of niet, afkloppen, beetje duimen, beetje voorzichtig met de toeren.... (en dat maakt nou juist de M5 E60 bijzonder) en er 20.000KM bij zetten en weer weg doen. Wordt ik idd ook zenuwachtig van, is niets voor mij.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Fasteddie2 » 16 mar 2016, 07:54

Ben wel benieuwd hoe die klinkt.
Ja goed ! Hartge uitlaten :headbang:
Niet dat overdreven geluid wat je op Youtube allemaal kan vinden, maar netjes.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door FreudeamFahren » 16 mar 2016, 07:55

Heb er zelf alleen een hekel aan als je 1500-2000€ uitgeeft aan lagerschalen en vanosleiding en een maand later weer xxxx voor de koppeling en daarna een versleten vanospomp.
Er is geen enkel causaal verband (impliceer je ook niet Ron) tussen lagerschalen & vanosleiding - koppeling - vanospomp én er is (bijna) geen dubbel werk bij die stappen (vanosleiding zit aan de pomp natuurlijk). Snijdt voor mij dus totaal geen hout. Ik laat maken wat stuk is, tenzij preventief verstandig. Ik ga niet een koppeling die op 40% zit wisselen omdat de lagers toch gedaan worden.

Het enige dat je daar mee bereikt is dat Knot elders in zijn Excel lijstje vakjes op groen gaat zetten omdat zijn spaarvarken Snurky op aanraden van de psycholoog aan de Xanax zit tegen de angstaanvallen :tooth:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40046
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Knot » 16 mar 2016, 08:01

Alles valt of staat met hoe ver het heen is... is de koppeling voor 70% versleten dan gaat ie er bij mij wel uit zegmaar, is ie halverwege lekker laten zitten. Ben ook niet helemaal leip hoor maar heb het liever goed voor mekaar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cuprafan_123 en 55 gasten