Het grote 2008 Impreza WRX STI topic
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Niels
- Auto: Prius+
Dat is een beste vooruitgang 8)Roman schreef:Op Subaru fora beginnen de eerste STI's binnen te lopen, en ook al meteen met wat aanpassingen.
Iedereen zegt dat de auto heel erg goed reageerd op een uitlaat en nog beter met ecu.
Voorbeeldje met een wat gekunselde setup. Het wachten is op de echte fabrikanten dan nog maar eens kijken...
[img:1024:608]http://www.sponaugle.com/post/NewSTI_Exhaust1.jpg[/img]
[img:920:671]http://www.sponaugle.com/post/Stage208STI-2.gif[/img]
- Roman
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/a/fcd ... 4c34ba.jpg[/img]Subaru zet de geheel nieuwe Impreza WRX STI in de de showroom. Snel afrekenen is aanbevolen want als op 1 februari de nieuwe belastingregels ingaan, wordt hij al meteen wat duurder.
De 300 pk sterke Subaru Impreza WRX STI staat in de Nederlandse prijslijsten voor 54.304 euro. De Executive-versie kost 60.412. Per 1 februari worden die bedragen 55.695 en 61.695 euro.
De WRX STI heeft standaard het Vehicle Dynamics Control-systeem aan boord en het SI-Drive waarmee de bestuurder zelf het vermogen van de auto kan bepalen. Ook hebben ze standaard onder meer climate control en cruise control, verwarmbare voorstoelen en - jawel - een ruitenwisserontdooisysteem. Bestel je een Executive-versie dan komt daar onder meer dvd-navigatie, andere lichtmetalen wielen van BBS, Recaro sportstoelen, een sleutelloze toegang en start- en stopknop voor de motor.
Nog even likkebaarden bij de technische gegevens: de Impreza WRX STI heeft een 2,5-liter turbo-boxermotor met een vermogen van 300 pk en een maximale trekkracht van 407 Nm. Hij kan in 5,2 seconden van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid van 250 km/u. Per heden is –ie in Nederland te koop; in de loop van de maand worden de eerste exemplaren geleverd.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/9/d8e ... 7194d9.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/1b2 ... b30ea6.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/b1b ... c16c81.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/c99 ... 843f0f.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/a/e36 ... 2f7d7a.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/66d ... 245c6c.jpg[/img]
Kan iemand even uitrekenen wat 55.695 en 61.695 euro zonder BPM en BTW is?

- RVV
- Roman
- Roman
Even op autoweek die BPM calculator bekeken, klopt dat ongeveer?
55.695 euro word
BPM - 14.215
BTW (19%) - 6.623
= 34.857
61.695 euro word
BPM - 15.867
BTW (19%) - 7.317
= 38.511
34.857 geimporteerd hier kost dus ongeveer 43.000 euro, en 38.511 ongeveer 47.000 euro
Dus haast niet de moeite om vanuit NL zo'n auto te halen.
Maar even kijken wat Duitsland te bieden heeft...
55.695 euro word
BPM - 14.215
BTW (19%) - 6.623
= 34.857
61.695 euro word
BPM - 15.867
BTW (19%) - 7.317
= 38.511
34.857 geimporteerd hier kost dus ongeveer 43.000 euro, en 38.511 ongeveer 47.000 euro
Dus haast niet de moeite om vanuit NL zo'n auto te halen.
Maar even kijken wat Duitsland te bieden heeft...
- Roman
Is iets voor de te zeggen maar waarom eigenlijk? Wat koste jouw 135i?Andre schreef: Ik hou mijn hart vast voor de mensen die werkelijk 61k uitgeven voor een sti.
Voor sommige mensen is een STI het summum, en willen ze geen BMW

Als ze allebei hetzelfde zouden kosten (op jaarbasis) zou ik ook voor een 135i vallen.
Maar een STI zou voor mij persoonlijk beter zijn, aanschaf is toch minder hier, onderhoud gebeurt grappig genoeg bij dezelfde (hele) grote BMW (en Pagani, Ferrari, Porsche en Subaru) dealer. En de verzekering naait mij compleet als ik met een 135i aankom in plaats van een STI.
Een Evo zou nog iets schelen. Die eikels hier kijken alleen maar naar cc's. Een Z06 zou voor mij hier 9000 euro per jaar kosten all risk

- Macboy
Het is gewoon te duur. Je kunt lang lullen, je kunt kort lullen, maar te duur is te duur. Zeker omdat iedereen eraan moet sleutelen (uitlaat en achterlichten).
Of een 135i nou ook duur is maakt niet uit. BMW was altijd duur. En blijft duur. Maar biedt wel 306pk voor duizend euro's minder
Subaru was een succes omdat het "goedkoop" was en enorm veel bang for the bucks bood.
Als een Subaru geen bang meer for the bucks geeft, dan wordt het ook geen verkoopsucces. En dáár gaat het om.
Dat er hier en daar mensen ronddwarrelen die liever een Subaru rijden dan een 135i maakt niet veel uit. Subaru heeft er alleen iets aan als de auto verkoopt.
Mensen die hem liever willen hebben ze niets aan, alleen aan kopers.
En veel kopers zullen ze met die prijzen niet krijgen.
Ik dacht dat het dáárom gaat ?
Of een 135i nou ook duur is maakt niet uit. BMW was altijd duur. En blijft duur. Maar biedt wel 306pk voor duizend euro's minder

Subaru was een succes omdat het "goedkoop" was en enorm veel bang for the bucks bood.
Als een Subaru geen bang meer for the bucks geeft, dan wordt het ook geen verkoopsucces. En dáár gaat het om.
Dat er hier en daar mensen ronddwarrelen die liever een Subaru rijden dan een 135i maakt niet veel uit. Subaru heeft er alleen iets aan als de auto verkoopt.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ik vind elke nieuwe auto te duur!
Natuurlijk had Subaru het succes met de GTT door de lage prijs en zullen er nu veel minder verkocht gaan worden dan toen.
Dat komt natuurlijk ook doordat er geen model meer is als de GTT/WRX......je hebt alleen nog de STi en die was vroeger al een stuk duurder.
Mij maakt 't trouwens niet uit hoeveel auto's Subaru hier verkoopt, zolang er nog maar onderdelen voor dat ouwe hok van mij te krijgen zijn, want daar blijf ik toch voorlopig nog in rijden.
Maar dat neemt niet weg dat als ze voor mij een nieuwe BMW 135i en Impreza STi neerzetten en zouden zeggen: "kies er maar één zonder dat 't jou wat kost", ik dan toch de STi neem. 8)
Ach, smaken verschillen nou eenmaal.
Natuurlijk had Subaru het succes met de GTT door de lage prijs en zullen er nu veel minder verkocht gaan worden dan toen.
Dat komt natuurlijk ook doordat er geen model meer is als de GTT/WRX......je hebt alleen nog de STi en die was vroeger al een stuk duurder.
Mij maakt 't trouwens niet uit hoeveel auto's Subaru hier verkoopt, zolang er nog maar onderdelen voor dat ouwe hok van mij te krijgen zijn, want daar blijf ik toch voorlopig nog in rijden.

Maar dat neemt niet weg dat als ze voor mij een nieuwe BMW 135i en Impreza STi neerzetten en zouden zeggen: "kies er maar één zonder dat 't jou wat kost", ik dan toch de STi neem. 8)

- Downforce Hans
Jij vind alles te duur goedkope drol.....Opa schreef:Ik vind elke nieuwe auto te duur!
Mij maakt 't trouwens niet uit hoeveel auto's Subaru hier verkoopt, zolang er nog maar onderdelen voor dat ouwe hok van mij te krijgen zijn, want daar blijf ik toch voorlopig nog in rijden.![]()
Zelfs een bloemetje voor Oma is je al teveel prutser

-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
- Tristan
+1Macboy schreef:Het is gewoon te duur. Je kunt lang lullen, je kunt kort lullen, maar te duur is te duur. Zeker omdat iedereen eraan moet sleutelen (uitlaat en achterlichten).
Of een 135i nou ook duur is maakt niet uit. BMW was altijd duur. En blijft duur. Maar biedt wel 306pk voor duizend euro's minder![]()
Zag op E-M een topic over wie de nieuwe WRX (STI) besteld had.
.......Blijft erg stil.
Ik zou 100% ook voor de 135i gaan.
- Sperdy
Koken met Ferdinand
Mee eens met MacBoy, ik zeg het alleen wat anders:
De Subaru STi is een gerecht voor de grote trek: soort van stamppot boerenkool en twee liter bier. Eten met de ellebogen op tafel. In je linkerhand je vork, in je rechter je bierpul. Eten en drinken. 's Is niet leuk, maar moet nou eenmaal. En niet vragen hoe de dag was, doe ik niet aan. Dat slappe gelul ook altijd.
De STi mix is (t/m2007):
- volstrekt lelijke bak, binnen en buiten
- veel ongeholpen pk's
- 'klap op je oog' blauw
- boxer geluid(!) (met Halfords blerepijp een heuze sjonnie-bak, de enige sjonnie-bak die ik tollereer omdat de STi de uitvinder van het genre is).
- (zeg maar) goedkoop
STi mix vanaf 2008
- volstrekt lelijke bak, zelfs de overtreffende trap daarvan
- te veel onbeholpen pk's
- 'klap op je oog' blauw
- boxer geluid
- te duur!!
En weg kopers, Sjonnies hebben immers geen geld.
De Subaru STi is een gerecht voor de grote trek: soort van stamppot boerenkool en twee liter bier. Eten met de ellebogen op tafel. In je linkerhand je vork, in je rechter je bierpul. Eten en drinken. 's Is niet leuk, maar moet nou eenmaal. En niet vragen hoe de dag was, doe ik niet aan. Dat slappe gelul ook altijd.
De STi mix is (t/m2007):
- volstrekt lelijke bak, binnen en buiten
- veel ongeholpen pk's
- 'klap op je oog' blauw
- boxer geluid(!) (met Halfords blerepijp een heuze sjonnie-bak, de enige sjonnie-bak die ik tollereer omdat de STi de uitvinder van het genre is).
- (zeg maar) goedkoop
STi mix vanaf 2008
- volstrekt lelijke bak, zelfs de overtreffende trap daarvan
- te veel onbeholpen pk's
- 'klap op je oog' blauw
- boxer geluid
- te duur!!
En weg kopers, Sjonnies hebben immers geen geld.
- RVV
hmmm daar ben ik het nou weer net niet mee eens.
STi is een special net als bv een M of een AMG,,mischien niet van een premium merk. Maar speciaal is een Sti wel.
Uiterlijk is te persoonlijk om daar een aut o op af te rekenen, er zijn per saldo net zo veel mensen die een 1 serie lelijk vinden als een Sti achtig ding.
Prestaties zijn nooit een issue en HET USP van een Impreza natuurlijk.
Boxer concept is zijn context net zo uniek als een 6 in lijn bij BMW.
De prijs was vroagah de belangrijkste reden om veel bang for the bucks te kopen..
De prijs zit nu hoge verkoop aantalen in de weg.
En als laatste het interesseert Subaru in Japan geen sodeflikker of die STi hier word verkocht.
STi is een special net als bv een M of een AMG,,mischien niet van een premium merk. Maar speciaal is een Sti wel.
Uiterlijk is te persoonlijk om daar een aut o op af te rekenen, er zijn per saldo net zo veel mensen die een 1 serie lelijk vinden als een Sti achtig ding.
Prestaties zijn nooit een issue en HET USP van een Impreza natuurlijk.
Boxer concept is zijn context net zo uniek als een 6 in lijn bij BMW.
De prijs was vroagah de belangrijkste reden om veel bang for the bucks te kopen..
De prijs zit nu hoge verkoop aantalen in de weg.
En als laatste het interesseert Subaru in Japan geen sodeflikker of die STi hier word verkocht.
- Roman
Dat verhaal over Sjonnies vind ik echt wel hele grote onzin.
Ik zal je sterker vertellen, het grootste "sjonnie" merk wat er is BMW.
Op misschien een enkeling na heb ik alleen maar liefhebbers in STI's zien rondrijden. Die de auto kochten vanwege de prestaties etc.
De meeste mensen die ik zie in BMW's (veelal ouwe M bakken) die kopen ze om te "pimpen".
Tuurlijk je hebt ook heel veel liefhebbers die het vanwege andere (driving-fun) redenen kopen. Maar die zijn over het algemeen toch echt in de minderheid nog altijd ben ik bang. Tuurlijk hier op het forum niet, maar in de buitenwereld jammer genoeg wel.
Dus de term "sjonnie" vind ik echt overdreven, die term kan voor alles op gaan.
Ik zal je sterker vertellen, het grootste "sjonnie" merk wat er is BMW.
Op misschien een enkeling na heb ik alleen maar liefhebbers in STI's zien rondrijden. Die de auto kochten vanwege de prestaties etc.
De meeste mensen die ik zie in BMW's (veelal ouwe M bakken) die kopen ze om te "pimpen".
Tuurlijk je hebt ook heel veel liefhebbers die het vanwege andere (driving-fun) redenen kopen. Maar die zijn over het algemeen toch echt in de minderheid nog altijd ben ik bang. Tuurlijk hier op het forum niet, maar in de buitenwereld jammer genoeg wel.
Dus de term "sjonnie" vind ik echt overdreven, die term kan voor alles op gaan.