De harde leidingen moesten dus nog tussen de hoofdremcilinder en rembekrachtiger getrokken worden. Ik maak eerst een soort pasmal van gewoon staal, dat is bij de bouwmarkt verkrijgbaar en kost geen drol dus je kunt nog eens opnieuw beginnen.
Na een tijdje heb je dan dit.
Voor een OEM look heb ik de leidingen besteld bij de BMW dealer. Online is het makkelijk zoeken en er zijn heel veel verschillende lengtes beschikbaar met M10 en M12 wartels. Ik had er al voor gezorgd dat alles M10x1 draad is dan is de keuze helemaal reuze. Ze zijn met +/- 20 EUR per leiding ook best betaalbaar. Je krijgt de leidingen dus al met wartels en gefelst aangeleverd, maar wel als rechte stukken.
Elke bocht voorzichtig buigen, dat gaat prima met de hand rondom een verlengstuk van een doppenset (in de bankschroef). Na iedere bocht vastzetten met een tie-wrap.
Geduld en vele tie-wraps later heb je dan je leiding
Leidingen moeten ook vast gezet natuurlijk dus weer even wat spanen maken.
Nu lopen er naast de originele ene leiding nog vier extra over het schutbord, maar verder geen extra bende in de motorruimte.
Nog even de slangen van het remvloeistof reservoir naar de hoofdremcilinder maken en dan kan ik kijken of ik de boel ontlucht krijg. Voorlopig even met de standaard remmerij wat allemaal nog op zijn plek zit. Daar gaat nog wel wat aan gebeuren maar dat komt later wel.