
BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
-
OnlineBram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
0-200 tijd is al niet flauw zeg 

- EvdP
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
122 mph = 196.339968 kmh
En dat is met de "normale" 560 pk. Dan zal je met 660 pk op de achterwielen wel wat rapper zijn.
En dat is met de "normale" 560 pk. Dan zal je met 660 pk op de achterwielen wel wat rapper zijn.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Het is bijna onmogelijk om onder de 3.8 te komen, omdat je het niet op de straat krijgt. Echter denk ik dat op een dragstrip, lekker plakkerig en met semi slicks die tijden sterk verbeteren.
Overigens heeft Manhart haar MH5S getest op 0-100 km/h in 3.9.
Als ik stiekem de cijfers toch op tel, dan wordt het 3.8 + 6.0 = 9.8 van 0-200km/h.
Ongelofelijk dat een 2 ton auto sneller op de 200 zit dan de Ferrari F40.
Overigens heeft Manhart haar MH5S getest op 0-100 km/h in 3.9.
Als ik stiekem de cijfers toch op tel, dan wordt het 3.8 + 6.0 = 9.8 van 0-200km/h.
Ongelofelijk dat een 2 ton auto sneller op de 200 zit dan de Ferrari F40.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Is ook nog weer een kunst opzich toch? Al die PK's goed weg te krijgen. Persoonlijk boeit mij het ook niet zo. Met mijn ex M3 en M5 nog nooit een staande start sprint gemaakt.
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
M-bitious schreef:Het is bijna onmogelijk om onder de 3.8 te komen, omdat je het niet op de straat krijgt. Echter denk ik dat op een dragstrip, lekker plakkerig en met semi slicks die tijden sterk verbeteren.
Overigens heeft Manhart haar MH5S getest op 0-100 km/h in 3.9.
Als ik stiekem de cijfers toch op tel, dan wordt het 3.8 + 6.0 = 9.8 van 0-200km/h.
Ongelofelijk dat een 2 ton auto sneller op de 200 zit dan de Ferrari F40.
Ik denk echter dat je er iets langer over zult doen, ervan uitgaande dat je 100-200 getest hebt in de ideale versnelling en dat Mannhart ook de 3.9 getest heeft in de ideale versnelling, wat wil zeggen dat als je in de praktijk test van 0-200 je zeker niet in de ideale versnelling zit na de 100, maar meteen aan het schakelen moet slaan boven de 100, wat je weer iets extra kost....
wat niet wegneemt dat, zelfs als het een volle seconde langer duurt, het een bizarre situatie is dat je met een slagschip van dit kaliber met al deze luxe zo snel gelanceerd wordt naar duizelingwekkende snelheden!
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
De DCT bak geeft bijna geen verlies.
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Ik zie een hoop gegis over getallen en dat zegt me niet zoveel.
Van 0 naar 200 deed mijn Corvette standaard al in iets meer dan 11 seconden.
Gewoon de performance box aan de voorruit hangen en testen en een foto van de uitslag maken.
Dan is het voor iedereen zo klaar als een klontje en kan er niet met de cijfers gesjoemeld worden.....
Of die kennis van Erik in schakelen, die heeft zo`n speciale g-tech meter.
Volgens mij ken ik die jongen en heb ik dat ook ooit door hem laten meten.
Die meeting was toen bij Luco georganiseerd en die jongen nam het echt serieus.
Van 0 naar 200 deed mijn Corvette standaard al in iets meer dan 11 seconden.
Gewoon de performance box aan de voorruit hangen en testen en een foto van de uitslag maken.
Dan is het voor iedereen zo klaar als een klontje en kan er niet met de cijfers gesjoemeld worden.....
Of die kennis van Erik in schakelen, die heeft zo`n speciale g-tech meter.
Volgens mij ken ik die jongen en heb ik dat ook ooit door hem laten meten.
Die meeting was toen bij Luco georganiseerd en die jongen nam het echt serieus.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Herhaling: Ik ga mijn auto niet vanaf 0 km/h accelereren. De Manhart cijfers op vbox is 0-200km/h in 10.2 seconden. Ik kom daar heus wel onder.
- BamiesGTA
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Het wordt mijn inziens een beetje ''wie heeft de grootste'' hier...
Gaat uiteindelijk toch om het rijplezier? Persoonlijk zou het mij een worst zijn wie er het hardst rechtuit brand.
Gaat uiteindelijk toch om het rijplezier? Persoonlijk zou het mij een worst zijn wie er het hardst rechtuit brand.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Wat Bamies zegt! Zoland de bak het vermogen waarschijnlijk ook niet goed kan verwerken dat soort ongein ook nirt gaan proberen. Die dingen kosten ook nogal flink wat knaken.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28661
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
+1 wat maakt die laatste seconde of milliseconde uit?!
het is sowieso mega snel! ik was vandaag al verbaasd hoe een F10 550i bij me (325i) weg liep op de autobahn na een stuk wegwerkzaamheden en die 550i zal weer een stakker zijn bij deze M5
het is sowieso mega snel! ik was vandaag al verbaasd hoe een F10 550i bij me (325i) weg liep op de autobahn na een stuk wegwerkzaamheden en die 550i zal weer een stakker zijn bij deze M5

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Ik heb laten berekenen dat wanneer ik mijn Punto met een luchtballon naar 30.000 meter laat opstijgen en 'm dan 'release', dat ie dan na 11 seconden door de 500 km/h grens gaat en een top van Mach 1,3 haalt. Allemaal in theorie en in rechte lijn. Gelijk het M5 F10 verhaal kan in de praktijk de techniek (de impact) ook niet aan. Ik doe het dus maar niet. Maar ik zou er wel een grafiekje van kunnen laten zien!!!
Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Who cares. Hij rijdt M5, jij Punto, ik op een Union (fiets)....Hielke schreef:Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Beetje triest zo'n reactie Hielke.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Ik snap echt niets van je laatste regelHielke schreef:Ik heb laten berekenen dat wanneer ik mijn Punto met een luchtballon naar 30.000 meter laat opstijgen en 'm dan 'release', dat ie dan na 11 seconden door de 500 km/h grens gaat en een top van Mach 1,3 haalt. Allemaal in theorie en in rechte lijn. Gelijk het M5 F10 verhaal kan in de praktijk de techniek (de impact) ook niet aan. Ik doe het dus maar niet. Maar ik zou er wel een grafiekje van kunnen laten zien!!!
Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
- Joël D.
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Volgens Hielke kan je beter een 458 hebben met een Punto motor.
Want show heb je al en blijkbaar is go niet interessant.

-
- Berichten: 55350
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
gewoon zo'n ding erop wat hans zegt. 0-200 filmen. klaar. weten we 't allemaal.
daarvoor is zo'n ding toch bedoeld?
waarom kan 't niet. dan trekt de motor de versnellingbak stuk hoor ik net op m'n whatsapp:)
dan klopt er toch iets niet . zoveel know how/techniek/centen erin gestoken en 't kan niet?
tja.
daarvoor is zo'n ding toch bedoeld?
waarom kan 't niet. dan trekt de motor de versnellingbak stuk hoor ik net op m'n whatsapp:)
dan klopt er toch iets niet . zoveel know how/techniek/centen erin gestoken en 't kan niet?
tja.
- Joël D.
- Berichten: 3591
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Tsja, paar keer Launch Control met standaard vermogen is al niet goed voor de auto, laat staan met 200pk/300nm extra....
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Eerst zekerheid met zoveel power en dan een keer testen.
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Jawel toch, zo moeilijk is ie niet. Zonder demonstratie en data-analyse van een neutrale bron heb je nog helemaal niks laten zien. Er is je door een mede forummmember al aangeboden een Performance Box te gebruiken.M-bitious schreef:Ik snap echt niets van je laatste regelHielke schreef:
Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Hielke, je bent wel een drammertie mienjong
-
Online
- Berichten: 6771
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Toch weer jammer dat zon topic om zeep wordt geholpen op deze manier. Dat vermogen is bizar, tussensprintjes zullen onwerelds zijn en de auto is eigenlijk nog een test project.
En dan zijn er serieus mensen die niet snappen dat Frank z'n auto van 1,5 ton, die buiten de garantie valt, niet even met 700pk en 900Nm op z'n flikker geeft vanuit stilstand.
Wat zegt zon 0-100 tijd nou, dat is van zoveel variabelen afhankelijk dat het elke keer weer anders is. Ik geloosd het best, dat de tijd dan niet op de tiende van een seconde nauwkeurig is zal mij persoonlijk een worst zijn. Laat Mannhart dat maar lekker zelf uittesten.
En dan zijn er serieus mensen die niet snappen dat Frank z'n auto van 1,5 ton, die buiten de garantie valt, niet even met 700pk en 900Nm op z'n flikker geeft vanuit stilstand.
Wat zegt zon 0-100 tijd nou, dat is van zoveel variabelen afhankelijk dat het elke keer weer anders is. Ik geloosd het best, dat de tijd dan niet op de tiende van een seconde nauwkeurig is zal mij persoonlijk een worst zijn. Laat Mannhart dat maar lekker zelf uittesten.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Dyno uitdraai is toch gepost. Iedereen die hier een beetje z'n verstand gebruikt en de tijden van een stock M5 er naast houd snapt waar de M5 van Frank ongeveer toe in staat zal zijn.Hielke schreef:Jawel toch, zo moeilijk is ie niet. Zonder demonstratie en data-analyse van een neutrale bron heb je nog helemaal niks laten zien. Er is je door een mede forummmember al aangeboden een Performance Box te gebruiken.M-bitious schreef:Ik snap echt niets van je laatste regelHielke schreef:
Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Hielke,Hielke schreef:Jawel toch, zo moeilijk is ie niet. Zonder demonstratie en data-analyse van een neutrale bron heb je nog helemaal niks laten zien. Er is je door een mede forummmember al aangeboden een Performance Box te gebruiken.M-bitious schreef:Ik snap echt niets van je laatste regelHielke schreef:
Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
Je moet echt even beter lezen, want ik heb daar al lang geleden op geantwoord. Ik ga verder ook niet met je in discussie. Je mag vinden wat je vindt. Ik post hier rustig aan de gegevens die ik heb of krijg en als je dat niet wilt afwachten, kom dan over een paar weken nog eens terug in dit draadje. Je moet alleen niet direct zo'n aanvallende houding nemen, we zitten hier voor onze lol.
Er is van mijn M5 een dyno print, en er is een v-box 100-200 op nat wegdek. Bovendien heb ik een aantal kills omschreven inclusief de Manhart demo. Er zijn feiten over de Manhart demo op v-box, waar ik zelf deels heb bijgezeten.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Robin,Robin schreef:gewoon zo'n ding erop wat hans zegt. 0-200 filmen. klaar. weten we 't allemaal.
daarvoor is zo'n ding toch bedoeld?
waarom kan 't niet. dan trekt de motor de versnellingbak stuk hoor ik net op m'n whatsapp:)
dan klopt er toch iets niet . zoveel know how/techniek/centen erin gestoken en 't kan niet?
tja.
je kunt wel proberen mij de les te lezen maar daar ben ik te oud voor. De M5 bestaat nog maar net. Manhart is dus heel vroeg met een indrukwekkend pakket. Volgens hun in-side bronnen kan de bak max. 800Nm aan. Het is dus mijn keuze om met 900Nm te rijden en ja als je dan gek gaat doen met launch control kan het stuk gaan. BMW gaat het niet vergoeden. Ik wil dus even voorzichtig zijn, totdat Manhart de bak en het dif heeft verstevigd. Ik hoef dus niet om indruk te maken mijn auto te riskeren. Om jullie een indruk te geven post ik de tijd van Manhart demo van 100-200 in 6.3 en mijn auto bleek op de snelweg met vier man bij de demo weg te kunnen rijden. Daar heb ik passagiersbewijs van.
Het is wel jammer dat er hier elke keer als ik met een nieuwe auto iets doe, de azijnpissers zich melden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Arstey, Bokkepoot, Fabian, Gijzert, GRzep, Kocheler, KoenM, MartijnGizmo, maurizio, Sabberjoch en 1 gast