BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16625
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Bram » 16 apr 2013, 16:20

0-200 tijd is al niet flauw zeg :gek:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6755
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door EvdP » 16 apr 2013, 16:22

122 mph = 196.339968 kmh

En dat is met de "normale" 560 pk. Dan zal je met 660 pk op de achterwielen wel wat rapper zijn.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door M-bitious » 16 apr 2013, 16:25

Het is bijna onmogelijk om onder de 3.8 te komen, omdat je het niet op de straat krijgt. Echter denk ik dat op een dragstrip, lekker plakkerig en met semi slicks die tijden sterk verbeteren.
Overigens heeft Manhart haar MH5S getest op 0-100 km/h in 3.9.
Als ik stiekem de cijfers toch op tel, dan wordt het 3.8 + 6.0 = 9.8 van 0-200km/h.
Ongelofelijk dat een 2 ton auto sneller op de 200 zit dan de Ferrari F40.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door RVV » 16 apr 2013, 16:36

Is ook nog weer een kunst opzich toch? Al die PK's goed weg te krijgen. Persoonlijk boeit mij het ook niet zo. Met mijn ex M3 en M5 nog nooit een staande start sprint gemaakt.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Roy RS » 16 apr 2013, 16:45

M-bitious schreef:Het is bijna onmogelijk om onder de 3.8 te komen, omdat je het niet op de straat krijgt. Echter denk ik dat op een dragstrip, lekker plakkerig en met semi slicks die tijden sterk verbeteren.
Overigens heeft Manhart haar MH5S getest op 0-100 km/h in 3.9.
Als ik stiekem de cijfers toch op tel, dan wordt het 3.8 + 6.0 = 9.8 van 0-200km/h.
Ongelofelijk dat een 2 ton auto sneller op de 200 zit dan de Ferrari F40.

Ik denk echter dat je er iets langer over zult doen, ervan uitgaande dat je 100-200 getest hebt in de ideale versnelling en dat Mannhart ook de 3.9 getest heeft in de ideale versnelling, wat wil zeggen dat als je in de praktijk test van 0-200 je zeker niet in de ideale versnelling zit na de 100, maar meteen aan het schakelen moet slaan boven de 100, wat je weer iets extra kost....

wat niet wegneemt dat, zelfs als het een volle seconde langer duurt, het een bizarre situatie is dat je met een slagschip van dit kaliber met al deze luxe zo snel gelanceerd wordt naar duizelingwekkende snelheden!

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door M-bitious » 16 apr 2013, 16:47

De DCT bak geeft bijna geen verlies.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12609
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Downforce Hans » 16 apr 2013, 17:09

Ik zie een hoop gegis over getallen en dat zegt me niet zoveel.
Van 0 naar 200 deed mijn Corvette standaard al in iets meer dan 11 seconden.
Gewoon de performance box aan de voorruit hangen en testen en een foto van de uitslag maken.
Dan is het voor iedereen zo klaar als een klontje en kan er niet met de cijfers gesjoemeld worden.....

Of die kennis van Erik in schakelen, die heeft zo`n speciale g-tech meter.
Volgens mij ken ik die jongen en heb ik dat ook ooit door hem laten meten.
Die meeting was toen bij Luco georganiseerd en die jongen nam het echt serieus.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door M-bitious » 16 apr 2013, 17:19

Herhaling: Ik ga mijn auto niet vanaf 0 km/h accelereren. De Manhart cijfers op vbox is 0-200km/h in 10.2 seconden. Ik kom daar heus wel onder.

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 775
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door BamiesGTA » 16 apr 2013, 17:26

Het wordt mijn inziens een beetje ''wie heeft de grootste'' hier...

Gaat uiteindelijk toch om het rijplezier? Persoonlijk zou het mij een worst zijn wie er het hardst rechtuit brand.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door frank de jonge » 16 apr 2013, 17:29

Wat Bamies zegt! Zoland de bak het vermogen waarschijnlijk ook niet goed kan verwerken dat soort ongein ook nirt gaan proberen. Die dingen kosten ook nogal flink wat knaken.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28661
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Martijn_bmw » 16 apr 2013, 17:34

+1 wat maakt die laatste seconde of milliseconde uit?!

het is sowieso mega snel! ik was vandaag al verbaasd hoe een F10 550i bij me (325i) weg liep op de autobahn na een stuk wegwerkzaamheden en die 550i zal weer een stakker zijn bij deze M5 :shock:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Hielke » 16 apr 2013, 17:45

Ik heb laten berekenen dat wanneer ik mijn Punto met een luchtballon naar 30.000 meter laat opstijgen en 'm dan 'release', dat ie dan na 11 seconden door de 500 km/h grens gaat en een top van Mach 1,3 haalt. Allemaal in theorie en in rechte lijn. Gelijk het M5 F10 verhaal kan in de praktijk de techniek (de impact) ook niet aan. Ik doe het dus maar niet. Maar ik zou er wel een grafiekje van kunnen laten zien!!!

Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door indobesar » 16 apr 2013, 17:47

Hielke schreef:Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
Who cares. Hij rijdt M5, jij Punto, ik op een Union (fiets).... :blabla:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Riceaux » 16 apr 2013, 17:49

Beetje triest zo'n reactie Hielke.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door M-bitious » 16 apr 2013, 17:51

Hielke schreef:Ik heb laten berekenen dat wanneer ik mijn Punto met een luchtballon naar 30.000 meter laat opstijgen en 'm dan 'release', dat ie dan na 11 seconden door de 500 km/h grens gaat en een top van Mach 1,3 haalt. Allemaal in theorie en in rechte lijn. Gelijk het M5 F10 verhaal kan in de praktijk de techniek (de impact) ook niet aan. Ik doe het dus maar niet. Maar ik zou er wel een grafiekje van kunnen laten zien!!!

Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
Ik snap echt niets van je laatste regel

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3591
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Joël D. » 16 apr 2013, 17:53

Volgens Hielke kan je beter een 458 hebben met een Punto motor. ;) Want show heb je al en blijkbaar is go niet interessant.

Robin
Berichten: 55350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Robin » 16 apr 2013, 18:06

gewoon zo'n ding erop wat hans zegt. 0-200 filmen. klaar. weten we 't allemaal.

daarvoor is zo'n ding toch bedoeld?

waarom kan 't niet. dan trekt de motor de versnellingbak stuk hoor ik net op m'n whatsapp:)

dan klopt er toch iets niet . zoveel know how/techniek/centen erin gestoken en 't kan niet?

tja.

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3591
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Locatie: Gouda

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Joël D. » 16 apr 2013, 18:08

Tsja, paar keer Launch Control met standaard vermogen is al niet goed voor de auto, laat staan met 200pk/300nm extra....

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door frank de jonge » 16 apr 2013, 18:14

Eerst zekerheid met zoveel power en dan een keer testen.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Hielke » 16 apr 2013, 18:20

M-bitious schreef:
Hielke schreef:
Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
Ik snap echt niets van je laatste regel
Jawel toch, zo moeilijk is ie niet. Zonder demonstratie en data-analyse van een neutrale bron heb je nog helemaal niks laten zien. Er is je door een mede forummmember al aangeboden een Performance Box te gebruiken.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door frank de jonge » 16 apr 2013, 18:24

Hielke, je bent wel een drammertie mienjong

Online
Richardt.
Berichten: 6771
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Richardt. » 16 apr 2013, 18:40

Toch weer jammer dat zon topic om zeep wordt geholpen op deze manier. Dat vermogen is bizar, tussensprintjes zullen onwerelds zijn en de auto is eigenlijk nog een test project.

En dan zijn er serieus mensen die niet snappen dat Frank z'n auto van 1,5 ton, die buiten de garantie valt, niet even met 700pk en 900Nm op z'n flikker geeft vanuit stilstand.

Wat zegt zon 0-100 tijd nou, dat is van zoveel variabelen afhankelijk dat het elke keer weer anders is. Ik geloosd het best, dat de tijd dan niet op de tiende van een seconde nauwkeurig is zal mij persoonlijk een worst zijn. Laat Mannhart dat maar lekker zelf uittesten.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door Erik K. » 16 apr 2013, 18:48

Hielke schreef:
M-bitious schreef:
Hielke schreef:
Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
Ik snap echt niets van je laatste regel
Jawel toch, zo moeilijk is ie niet. Zonder demonstratie en data-analyse van een neutrale bron heb je nog helemaal niks laten zien. Er is je door een mede forummmember al aangeboden een Performance Box te gebruiken.
Dyno uitdraai is toch gepost. Iedereen die hier een beetje z'n verstand gebruikt en de tijden van een stock M5 er naast houd snapt waar de M5 van Frank ongeveer toe in staat zal zijn.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door M-bitious » 16 apr 2013, 18:53

Hielke schreef:
M-bitious schreef:
Hielke schreef:
Jammer M-bitious, maar zonder show is en blijft het een no-go.
Ik snap echt niets van je laatste regel
Jawel toch, zo moeilijk is ie niet. Zonder demonstratie en data-analyse van een neutrale bron heb je nog helemaal niks laten zien. Er is je door een mede forummmember al aangeboden een Performance Box te gebruiken.
Hielke,
Je moet echt even beter lezen, want ik heb daar al lang geleden op geantwoord. Ik ga verder ook niet met je in discussie. Je mag vinden wat je vindt. Ik post hier rustig aan de gegevens die ik heb of krijg en als je dat niet wilt afwachten, kom dan over een paar weken nog eens terug in dit draadje. Je moet alleen niet direct zo'n aanvallende houding nemen, we zitten hier voor onze lol.

Er is van mijn M5 een dyno print, en er is een v-box 100-200 op nat wegdek. Bovendien heb ik een aantal kills omschreven inclusief de Manhart demo. Er zijn feiten over de Manhart demo op v-box, waar ik zelf deels heb bijgezeten.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

Bericht door M-bitious » 16 apr 2013, 19:01

Robin schreef:gewoon zo'n ding erop wat hans zegt. 0-200 filmen. klaar. weten we 't allemaal.

daarvoor is zo'n ding toch bedoeld?

waarom kan 't niet. dan trekt de motor de versnellingbak stuk hoor ik net op m'n whatsapp:)

dan klopt er toch iets niet . zoveel know how/techniek/centen erin gestoken en 't kan niet?

tja.
Robin,
je kunt wel proberen mij de les te lezen maar daar ben ik te oud voor. De M5 bestaat nog maar net. Manhart is dus heel vroeg met een indrukwekkend pakket. Volgens hun in-side bronnen kan de bak max. 800Nm aan. Het is dus mijn keuze om met 900Nm te rijden en ja als je dan gek gaat doen met launch control kan het stuk gaan. BMW gaat het niet vergoeden. Ik wil dus even voorzichtig zijn, totdat Manhart de bak en het dif heeft verstevigd. Ik hoef dus niet om indruk te maken mijn auto te riskeren. Om jullie een indruk te geven post ik de tijd van Manhart demo van 100-200 in 6.3 en mijn auto bleek op de snelweg met vier man bij de demo weg te kunnen rijden. Daar heb ik passagiersbewijs van.

Het is wel jammer dat er hier elke keer als ik met een nieuwe auto iets doe, de azijnpissers zich melden.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Arstey, Bokkepoot, Fabian, Gijzert, GRzep, Kocheler, KoenM, MartijnGizmo, maurizio, Sabberjoch en 1 gast