335i coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 sep 2006, 13:15

Robin de M3 die jij aanhaalt in de sportauto test is één die getest is in 2000, ik heb geen ervaring met een normale M3.

Ik grebruik mijn eigen auto als referentie.

Mijn CS is ook niet helemaal standaard natuurlijk, is verlaagd dmv eibach veren en heeft een CSL front stabi.

Het is geen kwestie van beter of slechter, maar de beleving/ervaring is gewoon anders. De 335i coupe is gewoon geen M3 alternatief dat wilde ik weten, daar ging het me in eerste instantie om.

Tom
Berichten: 22268
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 21 sep 2006, 13:18

Maar als BMW voor 70% van de kosten een 90% M3 neer kan zetten dan zijn ze goed bezig :)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 sep 2006, 13:18

Tja, zet een vergelijkbare kit op een 335i(wat gelijk een groter verschil t.o.v. standaard geeft) èn een sper en de verschillen zijn opeens veel kleiner, maar het prijsverschil is er nog wel.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 sep 2006, 13:20

Hielke schreef:Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is dat verschillende mensen hun mening over een auto/onderwerp/whatever geven.

Maar Rico, uitspraken over het wel of niet aanwezig zijn van een turbogat kun je in de configuratie met een automaat onmogelijk doen. Volgas bij 2000, 3000, 4000 of 5000 toeren resulteert altijd in het terugschakelen van de bak. Die vertraging is al een factor op zich.
Hielke volgas in de 2e versnelling schakelt de automaat niet terug naar de 1 hoor. En ongetwijveld zal de automaat een bepaalde vertraging genereren. Kijk ik snap ook wel dat de automaat de beperkende factor is in deze configuratie, na een testrit in een handbak kan ik natuurlijk een andere mening hebben.

En nogmaals zoals ik al in mijn disclaimer schreef, het is mijn mening en hoe ik het ervaar.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 21 sep 2006, 13:22

Prima verslagen!

Eén vraag alleen aan Rico: als je nu voor €5000 aan die 335i (met handbak) mocht verspijkeren, dus zeg maar sper, goed onderstel en +100pk (inclusief fellere respons op het gas die bij chippen hoort), hoe dicht denk je dan dat zo'n auto bij een M3 in de buurt zou komen?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 sep 2006, 13:22

En daar is ook niets mis mee,( met je mening dus Rico) hoe meer impressies des te beter lijkt me.
Laatst gewijzigd door romo op 21 sep 2006, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 21 sep 2006, 13:22

*zwaait naar Mario*

Damn, had ik echt 4 minuten nodig om één zin te typen? :roll:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 sep 2006, 13:26

*Tilt zijn pootje op en zwaait terug*

Ja.

:wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 sep 2006, 13:31

Met het hele prijsverschil verhaal ben ik het wel deels mee eens, voor het geld, mits niet teveel dure opties. is het een hele goede auto.

Maar wat je nu veel ziet op de (internationale) fora is dat mensen met een M3, ergens verwachten dat een 335i coupe een bargain M3 alternatief is. Dat is ie dus niet ondanks dat een M3 ook veel te duur is geprijst.

voorbeeld Romo,(zo zijn er velen in die situatie) heeft nu een 2002 M3 , is waard bij inruil 40000 euro, koopt ie een 335i coupe hoeft ie maar 35K bij te leggen. Scheelt aardig wat tov 60K tov een nieuwe V8 M3 die vast een ton gaat kosten.

Wil je dat of niet ? Dat is de vraag, maar beschouw met niet als een goed M3 alternatief. Want dat is die niet. (staat helemaal los van de vraag of de 335i coupe een goede auto is want dat is die)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9417
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 21 sep 2006, 13:35

iedereen verwacht wel megaveel power na chippen :)

Maar gezien de maat van de turbo's en de 1:10,2 CR van dat blok weet ik nog zo net niet of er wel zomaar 100 PK bij komt. Maar 350 is ook leuk :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 sep 2006, 13:38

Als je de 335i coupé toch met een M3 wilt vergelijken dan ben ik van mening dat je 'm met de toekomstige M3 hoort te vergelijken. Dat gaat een 8 cilinder met 400+ pk worden. Een behoorlijk zwaardere auto die het in testen met de RS4 moet gaan opnemen. Verwacht ook dezelfde prijzen. Misschien dat ze 'm voor 98.000 gaan aanbieden, zeker niet minder.

En over de chippotentie van de 335i. Is toch een hele duidelijke zaak natuurlijk. Die potentie is enorm en zal uitgebuit worden. Response motor zal bij echt hoge vermogens in het geding komen. Maar 350 pk moet een peuleschil zijn. Dat zijn serieuze vermogens en een bonus voor BMW in de strijd met bijv. de Nissan 350Z.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 sep 2006, 13:38

Peter Tunissen schreef:Prima verslagen!

Eén vraag alleen aan Rico: als je nu voor €5000 aan die 335i (met handbak) mocht verspijkeren, dus zeg maar sper, goed onderstel en +100pk (inclusief fellere respons op het gas die bij chippen hoort), hoe dicht denk je dan dat zo'n auto bij een M3 in de buurt zou komen?
Kijk we weten allemaal wat Andre heeft laten zien met de 130i, voor een kleine 5000 euro heeft die de auto getweaked, op een manier die een M3 in verlegenheid doet brengen.

Maar dat kan nutuurlijk met elke auto, een 335i coupe kun je ook aanpassen dat die een M3 overrulled qau wegligging en helemaal qua brute performance.

Maar ook een M3 kun je tweaken om weer voorsprong te houden, intrax, compressor erop etc. Maar dat is denk ik niet de bedoeling, om (redelijk) standaard auto's met elkaar te vergelijken. Elke auto kun je beter maken met mods.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 21 sep 2006, 13:38

Op vermogen/snelheid komt de 335i wellicht een heel eind in de richting van een E46M3, de nieuwe E92M3 zal ongetwijfeld weer een enorm gat slaan. Vooral op loopkultuur/looks/emotie (marketing :lol: ) en knaken :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 sep 2006, 13:39

Het blijft een duivels dilemma, inruilen op een 335i en dan naar een M3, of toch maar wachten en meteen voor een M3 gaan..................
Het verschil zal nog groter dan die 60K zijn, want het duurt immers nog minimaal een jaar voordat de M3 er is, de afschrijving gaat uiteraard ook door.

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 21 sep 2006, 13:44

Ik zou altijd wachten, een nieuwe auto schrijft altijd harder af en die 335i wordt dan zo overduidelijk een tussenstap en het ding gaat toch ook zo 65-70k kosten

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 sep 2006, 14:07

Ik heb ook een 'normale' E46M3 gehad en ik zie het als bargain E46 M3 alternatief, want dat is de 335i.Niks meer niks minder. Wen er maar vast aan Je levert wat in, maar je levert ook minder $$$ en BPM in :D

1 E46 M3 reed 8.22 op de Ring, 1 335i nu 8.26 leg uit wat ik verkeerd zie :D

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 sep 2006, 14:08

Denk dat het qua afschrijving lood om oud ijzer is. Oudere M3's van de E36 en E46 series hebben een afschrijving waarbij een Lada nog gunstig afsteekt. Mooi als je er eentje wilt hebben natuurlijk.

Met alle respect denk ik dat jij toch vooral een status koper bent Romo. Je koopt een auto om z'n imago, niet om de direct voelbare kwaliteiten. Anderen zullen je dan ook niet met je "dilemma" kunnen helpen want net zoals smaak geldt voor imago de stelregel "zoveel mensen zoveel wensen". Meetbaar en vergelijkbaar worden deze gevoelszaken nooit.

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 sep 2006, 14:09

Rico v Velzen schreef:
Maar ook een M3 kun je tweaken om weer voorsprong te houden, intrax, compressor erop etc. Maar dat is denk ik niet de bedoeling, om (redelijk) standaard auto's met elkaar te vergelijken. Elke auto kun je beter maken met mods.
Rico jij hebt een 'CS' die is ook getweaked :wink:

Ik vergelijk hem met mijn vorige M3 in de tests dan he.

Dan is er weinig tot geen voorsprong ben ik bang voor de E46 M3....

En da's logisch, 1998 is geen 2005.

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 sep 2006, 14:11

Maar ik krijg een sedan en daar heeft nog bijna niemand in gereden. :P

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 21 sep 2006, 14:13

Robin schreef: 1 E46 M3 reed 8.22 op de Ring, 1 335i nu 8.26 leg uit wat ik verkeerd zie :D
Niets. Behalve dan dat niet meetbare statusaspect zoals ik hierboven ook al beschreef.

En dat je een beroerde smaak hebt om de Sedan boven de Coupé te verkiezen :lol:

Ik vergeet hierbij de praktische kant en de 4k verschil natuurlijk even :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 sep 2006, 14:14

Robin van die tweaks schreef ik al hé (zie bovenste post)

Maar je hebt volledig gelijk dat de voorsprong in ontwikkeling van onderstel techniek duidelijk aanwezig is.

M3 bargain ? Pak dan een 130i dre edition. Da's pas een bargain :wink:

Ik zal voor de grap is een 335i coupe configureren vergeleken met een standaard e46 M3, resultaten straks... word vervolgd..

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 sep 2006, 14:17

Hielke snapt 'm :D

Rico v Velzen schreef:Robin van die tweaks schreef ik al hé (zie bovenste post)

Maar je hebt volledig gelijk dat de voorsprong in ontwikkeling van onderstel techniek duidelijk aanwezig is.

M3 bargain ? Pak dan een 130i dre edition. Da's pas een bargain :wink:

Ik zal voor de grap is een 335i coupe configureren vergeleken met een standaard e46 M3, resultaten straks... word vervolgd..
Zal ik eens een E46 M3 CS fully loaded configureren Rico, dus met satnav leder en alustrips/platen voor je hoofd? :P :D :) :wink:

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 21 sep 2006, 14:20

Kijk, die motor is excellent(M3), die gasrespons/sound(niet voor iedereen btw) en 8000rpm, maar de halve wereld weet nix van M-sperdiffs.

Verder wel de lekkerste auto die ik had, de E46 M3, alleskunner. Bij mijn weten wordt de 335i dat ook.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 sep 2006, 14:25

oke een standaard M3 de laatste koste 82000 euro

een 335i coupe met dezelfde opties/specs (paar kleine verschilletjes) kost 66000 euro


Prijs verschil 16000 euro.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 21 sep 2006, 14:49

Bovendien is zo weinig mogelijk zware opties alleen maar sportiever en daar ging het toch om? CSL = ook minder opties en toch duurder. 335i is minder opties en goedkoper. Het is maar net waar je heen wil redeneren. ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MJW en 3 gasten