335i coupe
- RVV
Robin de M3 die jij aanhaalt in de sportauto test is één die getest is in 2000, ik heb geen ervaring met een normale M3.
Ik grebruik mijn eigen auto als referentie.
Mijn CS is ook niet helemaal standaard natuurlijk, is verlaagd dmv eibach veren en heeft een CSL front stabi.
Het is geen kwestie van beter of slechter, maar de beleving/ervaring is gewoon anders. De 335i coupe is gewoon geen M3 alternatief dat wilde ik weten, daar ging het me in eerste instantie om.
Ik grebruik mijn eigen auto als referentie.
Mijn CS is ook niet helemaal standaard natuurlijk, is verlaagd dmv eibach veren en heeft een CSL front stabi.
Het is geen kwestie van beter of slechter, maar de beleving/ervaring is gewoon anders. De 335i coupe is gewoon geen M3 alternatief dat wilde ik weten, daar ging het me in eerste instantie om.
- Mari Oh Oh!
- RVV
Hielke volgas in de 2e versnelling schakelt de automaat niet terug naar de 1 hoor. En ongetwijveld zal de automaat een bepaalde vertraging genereren. Kijk ik snap ook wel dat de automaat de beperkende factor is in deze configuratie, na een testrit in een handbak kan ik natuurlijk een andere mening hebben.Hielke schreef:Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is dat verschillende mensen hun mening over een auto/onderwerp/whatever geven.
Maar Rico, uitspraken over het wel of niet aanwezig zijn van een turbogat kun je in de configuratie met een automaat onmogelijk doen. Volgas bij 2000, 3000, 4000 of 5000 toeren resulteert altijd in het terugschakelen van de bak. Die vertraging is al een factor op zich.
En nogmaals zoals ik al in mijn disclaimer schreef, het is mijn mening en hoe ik het ervaar.
- Peter Tunissen
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
En daar is ook niets mis mee,( met je mening dus Rico) hoe meer impressies des te beter lijkt me.
Laatst gewijzigd door romo op 21 sep 2006, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter Tunissen
- Mari Oh Oh!
- RVV
Met het hele prijsverschil verhaal ben ik het wel deels mee eens, voor het geld, mits niet teveel dure opties. is het een hele goede auto.
Maar wat je nu veel ziet op de (internationale) fora is dat mensen met een M3, ergens verwachten dat een 335i coupe een bargain M3 alternatief is. Dat is ie dus niet ondanks dat een M3 ook veel te duur is geprijst.
voorbeeld Romo,(zo zijn er velen in die situatie) heeft nu een 2002 M3 , is waard bij inruil 40000 euro, koopt ie een 335i coupe hoeft ie maar 35K bij te leggen. Scheelt aardig wat tov 60K tov een nieuwe V8 M3 die vast een ton gaat kosten.
Wil je dat of niet ? Dat is de vraag, maar beschouw met niet als een goed M3 alternatief. Want dat is die niet. (staat helemaal los van de vraag of de 335i coupe een goede auto is want dat is die)
Maar wat je nu veel ziet op de (internationale) fora is dat mensen met een M3, ergens verwachten dat een 335i coupe een bargain M3 alternatief is. Dat is ie dus niet ondanks dat een M3 ook veel te duur is geprijst.
voorbeeld Romo,(zo zijn er velen in die situatie) heeft nu een 2002 M3 , is waard bij inruil 40000 euro, koopt ie een 335i coupe hoeft ie maar 35K bij te leggen. Scheelt aardig wat tov 60K tov een nieuwe V8 M3 die vast een ton gaat kosten.
Wil je dat of niet ? Dat is de vraag, maar beschouw met niet als een goed M3 alternatief. Want dat is die niet. (staat helemaal los van de vraag of de 335i coupe een goede auto is want dat is die)
- Bert ///M3
- Hielke
Als je de 335i coupé toch met een M3 wilt vergelijken dan ben ik van mening dat je 'm met de toekomstige M3 hoort te vergelijken. Dat gaat een 8 cilinder met 400+ pk worden. Een behoorlijk zwaardere auto die het in testen met de RS4 moet gaan opnemen. Verwacht ook dezelfde prijzen. Misschien dat ze 'm voor 98.000 gaan aanbieden, zeker niet minder.
En over de chippotentie van de 335i. Is toch een hele duidelijke zaak natuurlijk. Die potentie is enorm en zal uitgebuit worden. Response motor zal bij echt hoge vermogens in het geding komen. Maar 350 pk moet een peuleschil zijn. Dat zijn serieuze vermogens en een bonus voor BMW in de strijd met bijv. de Nissan 350Z.
En over de chippotentie van de 335i. Is toch een hele duidelijke zaak natuurlijk. Die potentie is enorm en zal uitgebuit worden. Response motor zal bij echt hoge vermogens in het geding komen. Maar 350 pk moet een peuleschil zijn. Dat zijn serieuze vermogens en een bonus voor BMW in de strijd met bijv. de Nissan 350Z.
- RVV
Kijk we weten allemaal wat Andre heeft laten zien met de 130i, voor een kleine 5000 euro heeft die de auto getweaked, op een manier die een M3 in verlegenheid doet brengen.Peter Tunissen schreef:Prima verslagen!
Eén vraag alleen aan Rico: als je nu voor €5000 aan die 335i (met handbak) mocht verspijkeren, dus zeg maar sper, goed onderstel en +100pk (inclusief fellere respons op het gas die bij chippen hoort), hoe dicht denk je dan dat zo'n auto bij een M3 in de buurt zou komen?
Maar dat kan nutuurlijk met elke auto, een 335i coupe kun je ook aanpassen dat die een M3 overrulled qau wegligging en helemaal qua brute performance.
Maar ook een M3 kun je tweaken om weer voorsprong te houden, intrax, compressor erop etc. Maar dat is denk ik niet de bedoeling, om (redelijk) standaard auto's met elkaar te vergelijken. Elke auto kun je beter maken met mods.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Hielke
Denk dat het qua afschrijving lood om oud ijzer is. Oudere M3's van de E36 en E46 series hebben een afschrijving waarbij een Lada nog gunstig afsteekt. Mooi als je er eentje wilt hebben natuurlijk.
Met alle respect denk ik dat jij toch vooral een status koper bent Romo. Je koopt een auto om z'n imago, niet om de direct voelbare kwaliteiten. Anderen zullen je dan ook niet met je "dilemma" kunnen helpen want net zoals smaak geldt voor imago de stelregel "zoveel mensen zoveel wensen". Meetbaar en vergelijkbaar worden deze gevoelszaken nooit.
Met alle respect denk ik dat jij toch vooral een status koper bent Romo. Je koopt een auto om z'n imago, niet om de direct voelbare kwaliteiten. Anderen zullen je dan ook niet met je "dilemma" kunnen helpen want net zoals smaak geldt voor imago de stelregel "zoveel mensen zoveel wensen". Meetbaar en vergelijkbaar worden deze gevoelszaken nooit.
-
Rico jij hebt een 'CS' die is ook getweakedRico v Velzen schreef:
Maar ook een M3 kun je tweaken om weer voorsprong te houden, intrax, compressor erop etc. Maar dat is denk ik niet de bedoeling, om (redelijk) standaard auto's met elkaar te vergelijken. Elke auto kun je beter maken met mods.

Ik vergelijk hem met mijn vorige M3 in de tests dan he.
Dan is er weinig tot geen voorsprong ben ik bang voor de E46 M3....
En da's logisch, 1998 is geen 2005.
- Hielke
Niets. Behalve dan dat niet meetbare statusaspect zoals ik hierboven ook al beschreef.Robin schreef: 1 E46 M3 reed 8.22 op de Ring, 1 335i nu 8.26 leg uit wat ik verkeerd zie
En dat je een beroerde smaak hebt om de Sedan boven de Coupé te verkiezen

Ik vergeet hierbij de praktische kant en de 4k verschil natuurlijk even

- RVV
Robin van die tweaks schreef ik al hé (zie bovenste post)
Maar je hebt volledig gelijk dat de voorsprong in ontwikkeling van onderstel techniek duidelijk aanwezig is.
M3 bargain ? Pak dan een 130i dre edition. Da's pas een bargain
Ik zal voor de grap is een 335i coupe configureren vergeleken met een standaard e46 M3, resultaten straks... word vervolgd..
Maar je hebt volledig gelijk dat de voorsprong in ontwikkeling van onderstel techniek duidelijk aanwezig is.
M3 bargain ? Pak dan een 130i dre edition. Da's pas een bargain

Ik zal voor de grap is een 335i coupe configureren vergeleken met een standaard e46 M3, resultaten straks... word vervolgd..
-
Hielke snapt 'm

Zal ik eens een E46 M3 CS fully loaded configureren Rico, dus met satnav leder en alustrips/platen voor je hoofd?Rico v Velzen schreef:Robin van die tweaks schreef ik al hé (zie bovenste post)
M3 bargain ? Pak dan een 130i dre edition. Da's pas een bargain![]()

-
- Mari Oh Oh!