[29-04-2010]DF @ CPZ deel X

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Xave30

Re: [29-04-2010]DF @ CPZ deel X

Bericht door Xave30 » 29 apr 2010, 23:03

Leuke verhalen. :)

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 29 apr 2010, 23:03

Geweldige dag gehad. Auto ging goed, en qua drukte op de baan was het erg goed te doen.

Peter en de rest, bedankt voor deze skeune tag!! :)

SRCompetition

Bericht door SRCompetition » 29 apr 2010, 23:13

Zo zo wat een dag zeg. Pffffffffffffffff.
Ten eerste petje af voor de organisatie :clap: :clap: Alles top geregeld.
Het weer kon ook niet beter. Wat lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Maar laten we even niet over het rijden praten. (wel gezecht\geteld 2 ronden in totaal!!!!!!!!!!!!)
Ik had alleen de middag sessie geboekt voor deze dag (eigenlijk een geluk bij een ongeluk).
Moest nog het een en ander sleutelen en de nieuwe lagers inrollen op de Paddock (JA IK WAS DIE GEK DIE TELKENS MET DE ZILVEREN BMW OVER HET PADDOCK HEEN EN WEER REED!!!!!!!)
Dit moest nog voor ongeveer 45 min.
Na dit te hebben geregeld kon ik vrijwel direct de baan op.
Eerst 1 rondje rustig aan en daarna opbouwen.
Ronde 3 was het gebeurt bij opgaan Hunzerug eerst ff geen vermogen en toen ineens een enorme oorverdovende KNAL!!!!! Dag einddemper. Deze was finaal in 2en geklapt (geexplodeerd).
Daarme einde dag en einde test. :hammer: :wtf: :'(
Ik erg balen en de rest van het team des te meer helaas.
Ik hoop dat de volgende keer er eens gewoon meer ronden gereden kan worden dan 2 tot 3 :stom:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door SRCompetition op 29 apr 2010, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

niekje090

Bericht door niekje090 » 29 apr 2010, 23:15

half 11 thuis na een super dagje :mrgreen:

1 grote sllipper van een x-bow
pics volgen snel staan nog niet op pc:P

verder super :thumbup:
complimenten aan de organisatie

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2010, 23:22

@SRC :shocking: zow, die knalpot (zou die daarom die bijnaam hebben gekregen?)

hoe kan dat nou? benzine dampen die niet wegkonden? of backfire oid?

nah, dat wordt dus een betere demper eronder, jammer van je korte plezier.

A&A-Racing

Bericht door A&A-Racing » 29 apr 2010, 23:26

Whow wat een topdag...

We hebben ons lekker uit kunnen leven. Zelfs mijn PR met 2,5 seconden verlaagd :banaan: Auto deed het prima, geen mankementen, super karretje.

En het is waar wat ze zeggen, er wordt erg netjes gereden bij DF. Echt super. Ik ben erg verrast door deze dag. op naar de volgende keer.

Chapeau voor allen die zo hun best hebben gedaan om zo'n topdag te realiseren.

Die file was minder, 7 uur ipv 2,75 uur :protest:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 29 apr 2010, 23:27

Van mij ook nog de complimenten voor de organisatie :thumbup:

* hoogtepuntje was in de M3 racer naast André 1.53 door de "drukte" heen.

Bij Cor heeft het afstellen van de dempers een hele andere betekenis :lol:

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 29 apr 2010, 23:41

leuk die foto met Cor, die hanteert het boordkanon :mrgreen:

en trendy Elmar helemaal in hysteria style :clap: auto/shirt/shoenen zelfs de speciale zonnebril, cool 8)

Metchu

Bericht door Metchu » 29 apr 2010, 23:57

Ben met zn porsche: RACE FOR FUUUUUUUUU :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 30 apr 2010, 00:26

Ziet er uit als een heel geslaagd dagje! Ik hoop dat ik er de volgende keer bij kan zijn. :)

En Metchu, waar rijd jij nu eigenlijk in, nadat je hellred shoarma screamert verkocht is :?:

Andre

Bericht door Andre » 30 apr 2010, 00:35

Ik loop momenteel bij de hart chirurg. Ik had beloofd aan elmar dat ik wat ronden mee zou rijden om te kijken hoe ie de baan rond gaat. Komen we met 170 a 180km aan door de slotermaker bocht dan omhoog richting scheivlak breekt de achterkant uit. Ik zag alleen nog bandenstapels me vrouw en 2 kinderen en een heel lekker fout blond wijf:) aan me leven voorbij schieten. De hartkleppen tipten even 230 slagen aan in de piek. We gaan bijna airborne over de curbs dan door het gras met de spiegels langs de bandenstapels en wonder boven wonder stuurt Elmar mcrea als een volwaardig rallycoureur de auto weer de baan op. Ik haal even de ruitewisser over me voorhoofd. Ik zeg pfff die was krap an. En met een kapot carter konden we de auto parkeren. Ik rol met 2 wankelende benen uit die auto en moet even bijkomen. Elmar staat erbij alsof het dagelijkse kost is. Hier is nog ruimte om te leren voor mij. Die koelbloedigheid waar haalt ie het vandaan.

Dat waren mijn eerste 30 min op het DF trackday fest.

Voor de rest was het eigenlijk best wel saai.:)
lol

Nee top daggie snelheidsverschil was eigenlijk te groot. Maar we hebben veel progressie gemaakt met de veranderingen. Auto gaat beter en beter.

Voor de rest heb genoten van hans die een ronde mee ging in de M3. Die man remde al mee halverwege hunzerug op weg naar scheivlak. En kwam er meer bezweet uit dan ik. :)

Leuk om iedereen weer even te zien.

Geslaagd en tevens jammer voor elmar.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 30 apr 2010, 00:52

Alvast nog 3 fotootjes, heb er een beetje teveel gemaakt, ben wel een paar dagen zoet met uitzoeken. :? :lol:

Foto's zijn klikbaar voor een groter exemplaar. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Titanenstrijd......black against white :mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Opa op 30 apr 2010, 02:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom V

Bericht door Tom V » 30 apr 2010, 01:23

Fijne dag gehad, heerlijk gereden. Complimenten en dank aan organisatie voor de mooie dag met het mooie weer.

Het rijden was prima, 's middags wat druk dus hotlappen zat er niet echt in maar dat mocht de pret niet drukken. Veel code roos gehad wel. Heb op een gegeven moment nog leuk opgereden met een Engelse E36, 's middags ging het wat harder.

De TT mag wel wat aan de walmen doen, zat goede power in maar ongelofelijk wat een rookgordijn die achterliet.
Opa schreef:Neuh, das niks.......RWD in 't gras. :mrgreen:

Afbeelding
Mooie foto Opa! De bak begon moeilijk te schakelen en racecollega kreeg de auto niet op het goede moment in versnelling en ging wijd, foto is spectaculairder dan het onboard filmpje trouwens. :P

Luuk

Bericht door Luuk » 30 apr 2010, 01:39

Nice Opa!

Maargoed, het was weer een leuke dag! Een extreem korte nachtrust gehad, maar ik heb me er aardig doorheen kunnen slepen: het is niet dat een dergelijke activiteit slaapverwerkkend is.

Ik sta nu op het punt horizontaal te gaan, dus hier vast een plaatje:

Afbeelding

Morgenmiddag of avond meer op de FP en hier! :thumbup:

:goodnight:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 30 apr 2010, 01:42

Tom V schreef:Mooie foto Opa! De bak begon moeilijk te schakelen en racecollega kreeg de auto niet op het goede moment in versnelling en ging wijd, foto is spectaculairder dan het onboard filmpje trouwens.
Ik heb nog 3 foto's van dat 'momentje', alleen is er 1 niet scherp[de eerste] en bij de laatste rijdt ie vanaf 't gras de baan weer op, die is dus ook weinig spectaculair.

Zal van 't weekend nog wel 't één en ander online zetten. :wink:

944 guy

Bericht door 944 guy » 30 apr 2010, 02:21

Ach jongens, klinkt weer als een topdagje! Jammer dat we het niet konden redden :( Volgende keer gaat het gewoon lukken (zolang ik niet in het buitenland ben ivm vele losse vakanties en een werkreisje in het verschiet!).
Na een half jaar niet hard rijden kriebelt het als de neten :shock:

Hielke

Bericht door Hielke » 30 apr 2010, 03:43

Andre schreef: Ik rol met 2 wankelende benen uit die auto en moet even bijkomen. Elmar staat erbij alsof het dagelijkse kost is. Hier is nog ruimte om te leren voor mij. Die koelbloedigheid waar haalt ie het vandaan.

Dat waren mijn eerste 30 min op het DF trackday fest.

Voor de rest was het eigenlijk best wel saai.:)
lol
:lol:

RJay

Bericht door RJay » 30 apr 2010, 07:49

Zo, ik leef ook weer. Gister was ik om 9 uur thuis (Geen file, woon op 20m van de paddock :mrgreen: ), meteen m'n nest in gedoken en ik wordt nu ergens weer wakker. (2 weken van 05.30-19.00++ op werk en een trackday er achter aan, was gesloopt man).
Alvast: Organisatie, Peter, Rico, heel DF, de CPZ Crew: Bedankt voor deze geweldige dag :thumbup:

Enfin, gister.
Gister was een TOPdag, paar keer code rood (ELKE KEER als ik er voor ging zitten om even lekker wat rubber neer te planten :bag: ), erg lekker weer, een auto die zich super hield (op de schakelstang na, Tim Tuning bedankt :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: !!), gezellige mensen, mensen die ook op de baan rekening met een ander hielden, het kon haast niet beter .... Op de toerenteller na die in 3 volgens mij de motor niet bij kan houden.............

De wekker ging hier gister om 7.20 (Lekker, in de buurt van een circuit wonen) maar om 6.50 was ik er al uit, kon niet meer slapen. Afgetogen richting CPZ krijg ik nog een smsje van Rico (de andere helft van SRCompetition, niet RvV), "zou jij onze auto naar cpz kunnen brengen?". Dus dat ook nog gedaan voordat ik de baan op kon.
Met de hagelnieuwe achterslofjes (235/610/17) de baan op, eerst een beetje inrijden, auto was wat zoekerig achter maar dat was heel snel voorbij. Na 3 rondjes naar binnen om te checken of niets aanliep, en zowaar, alles liep vrij, in de originele wielkasten, top.
Verder een heerlijke dag gehad, op een gegeven moment leuk zitten sporten met een witte Boxter van Havik Racing Solutions en een net zo witte BMW 130i (cup?). Iemand daar nog foto's van? 3 witte auto's die elkaar opjagen :hosanna:

Super dagje gehad, camber linksvoor iets meer gegeven, was wel zo fijn in scheivlak, nog een keertje de grindbak bezocht bij Audi-S, maar alles verder heel gehouden.
Super initiatief die DF verzekering, maar ik ben me toch een partij blij dat ik 'm niet nodig had.

Wie was trouwens die persoon die een cameraatje met zuignappen op de motorkap van z'n MX5 had gezet? Hoe zijn deze beelden geworden???

w00t, foto, thanks Mende!!!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door RJay op 30 apr 2010, 09:57, 2 keer totaal gewijzigd.

VLA

Bericht door VLA » 30 apr 2010, 08:01

Zo dat was echt een superdag gisteren zeg. Heerlijk weer en alles was weer super geregeld door de organisatie. Werd over het algemeen weer netjes gereden en het aantal crashes viel volgens mij wel mee.

Voor mij de eerste keer dat ik de S2000 echt kon uitproberen op het circuit (afgelopen dinsdag nog een sessie op Zandvoort gereden maar toen ie opgewarmt was kon ik er al weer vanaf). Moet zeggen dat het heel erg wennen is met de S2k (eerste auto met rwd ook), hij stuurt best goed maar heb er nog te weinig vertrouwen in om volgas door de bochten te gaan. Met als resultaat een rijdende chicane :bag: Met mijn vorige civic was ik vele malen sneller (Zeker 10 secs per ronde) dus moet gewoon nog leren rijden met RWD en vertrouwen krijgen in de auto. Ook waren de remmen bagger, had na een paar rondes al last van fading en heb daarbij de achterblokken opgereden en kon met ijzer op ijzer terug naar huis. Volgende keer maar wat sportieve blokjes eronder en hopelijk wat meer vertrouwen.

We hebben ons in ieder geval goed vermaakt en veel driving fun gehad, en dat is het belangrijkste. Ben benieuwd naar de filmpjes/foto's.

BobTheFish

Bericht door BobTheFish » 30 apr 2010, 08:07

Was idd een super dag.

Zelf was ik er alleen voor de ochtend sessie (welke helaas verkort werd door het afbreken van een tand...geen race ongeluk ;) en een tandarts die gelukkig meteen tijd had ).

De baan was af en toe lekker rustig waardoor mijn eerste rondjes op zandvoort afgesloten werden met een 2.12 op de klok waar nog genoeg ruimte voor verbetering in zat.
Dit mede omdat een olie koeler een echte noodzaak voor mijn setup is....120 graden meerdere malen gezien en dat is het echt van het gas af...

Lekker kunnen sparren met leuke auto's en helemaal zoek gereden door de trackday specials...mijn god wat gaan die dingen hard...leek soms wel of ik stil stond..

Ook nog een rondje meegereden met een Micra, was echt super hoe die nog door de bocht ging....kwam natuurlijk power te kort maar was wel heel leuk!

Helaas wilde mijn countour HD camera niet meewerken, maar gelukkig had ik nog zo'n mini camera mee om wat beeld materiaal te verkrijgen.

Mijn excuses voor het schokkerige beeld, maar dat krijg je als je geen ducktape op je lak wil plakken en dan maar je nummerplaat gebruikt als steun voor de camera (niet aan gedacht dat het beeld dan super schokkerig zou worden)

Vannochtend echter helaas wakker geworden van het alarm, bleek dat ze het linker achter ruitje (kleinste ruitje) hebben ingeslagen...zit ik echt op te wachten....

Rupie

Bericht door Rupie » 30 apr 2010, 08:14

Lullig Bob. Leuk je ontmoet te hebben en leuke auto heb je. :thumbup:

SRCompetition

Bericht door SRCompetition » 30 apr 2010, 08:43

GTRene schreef:@SRC :shocking: zow, die knalpot (zou die daarom die bijnaam hebben gekregen?)

hoe kan dat nou? benzine dampen die niet wegkonden? of backfire oid?

nah, dat wordt dus een betere demper eronder, jammer van je korte plezier.
Ik weet nog even niet waar het door komt. We hebben een vermoeden dat het komt omdat in de uitlaat zelf de demping (pijpen inwendig) afgebroken waren, waardoor de gassen en druk niet meer afgevoert konden worden met plof als gevolg!!.
Maar volgens de oude eigenaar kan het ook zijn door onverbrande benzine in de uitlaat door te lang stationair te draaien. Dat heeft zich opgehoopt in de demper tot dat deze echt heet werd en ontbrande. (ik heb zelf geen vlammen gezien???) dus ik denk het eerste.

En Jay, bedankt voor je aanbod voor het rijden in jou auto. :thumbup: Maar moet toch eerst ff wat meer met mijn eigen auto ervaring opdoen voor dat ik in een andermans auto stap voor een test. :wink:
Wilde gewoon het zekere voor het onzekere nemen vandaar.

RJay

Bericht door RJay » 30 apr 2010, 08:46

Tsja, als ik zie hoeveel jullie sinds jullie 'm hebben met die bmw gereden hebben.....
Is wel echt wat anders dan een Seatje Diez'l, en uiteindelijk hadden dat ook maar 3 rondjes geweest, toen werd 't afgevlagd...... Je moet op de sponsordag maar eens mee gaan =]

Trouwens, als het zo doorgaat mogen we hem geen SPäter meer noemen, hij was er toen ik 'm rond half 9 belde!!! :shocking:

Luco

Bericht door Luco » 30 apr 2010, 09:48

Was een leuke dag, beetje erg veel snelheidsverschil soms en er waren erbij die echt niet spiegelden, maar goed dat was niet anders.

Lekker kunnen testen met diverse programma's voor de motor en ook verschillende settings van de dsg bak geprobeerd.
Eind van de dag begon er 1 bobine te protesteren, maar gelukkig ging die het weer doen zodat laurens toch even heeft kunnen rijden, ben wel benieuwd naar zijn bevindingen :mrgreen:

Ow ja volgende keer wat minder codes rood :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tom V

Bericht door Tom V » 30 apr 2010, 09:53

RJay schreef:Zo, ik leef ook weer. Gister was ik om 9 uur thuis (Geen file, woon op 20m van de paddock :mrgreen: ), meteen m'n nest in gedoken en ik wordt nu ergens weer wakker. (2 weken van 05.30-19.00++ op werk en een trackday er achter aan, was gesloopt man).
Alvast: Organisatie, Peter, Rico, heel DF, de CPZ Crew: Bedankt voor deze geweldige dag :thumbup:

Enfin, gister.
Gister was een TOPdag, paar keer code rood (ELKE KEER als ik er voor ging zitten om even lekker wat rubber neer te planten :bag: ), erg lekker weer, een auto die zich super hield (op de schakelstang na, Tim Tuning bedankt :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: !!), gezellige mensen, mensen die ook op de baan rekening met een ander hielden, het kon haast niet beter .... Op de toerenteller na die in 3 volgens mij de motor niet bij kan houden.............

De wekker ging hier gister om 7.20 (Lekker, in de buurt van een circuit wonen) maar om 6.50 was ik er al uit, kon niet meer slapen. Afgetogen richting CPZ krijg ik nog een smsje van Rico (de andere helft van SRCompetition, niet RvV), "zou jij onze auto naar cpz kunnen brengen?". Dus dat ook nog gedaan voordat ik de baan op kon.
Met de hagelnieuwe achterslofjes (235/610/17) de baan op, eerst een beetje inrijden, auto was wat zoekerig achter maar dat was heel snel voorbij. Na 3 rondjes naar binnen om te checken of niets aanliep, en zowaar, alles liep vrij, in de originele wielkasten, top.
Verder een heerlijke dag gehad, op een gegeven moment leuk zitten sporten met een witte Cayman van Havik Racing Solutions en een net zo witte BMW 130i (cup?). Iemand daar nog foto's van? 3 witte auto's die elkaar opjagen :hosanna:

Super dagje gehad, camber linksvoor iets meer gegeven, was wel zo fijn in scheivlak, nog een keertje de grindbak bezocht bij Audi-S, maar alles verder heel gehouden.
Super initiatief die DF verzekering, maar ik ben me toch een partij blij dat ik 'm niet nodig had.

Wie was trouwens die persoon die een cameraatje met zuignappen op de motorkap van z'n MX5 had gezet? Hoe zijn deze beelden geworden???

w00t, foto, thanks Mende!!!

http://www.mende-autosport.nl/data/stor ... 8767b2.jpg
Wat leuk, ik wist niet dat jij dat was, ik reed achter je in de witte E30 aan het einde van de dag. Toen ik uit de pits kwam kwamen jullie net voorbij en aan het einde zaten we bij elkaar. Je grindbak uitstapje staat op video, die zal Tristan ook wel meegekregen hebben. :P

Plaats reactie