Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

RutgerK

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door RutgerK » 06 mar 2010, 13:23

Metchu schreef:

je moest eens weten hoeveel kerken en synagogen er zijn in istanbul... Turkije heeft nog steeds een grote armeense/turkse (christelijke) gemeenschap en ook joden... Daar kraait geen haan naar... Dat is een beetje net zoals in Amerika, het zijn in de eerste plaats allemaal turken! Wij in europa zijn gewoon aan het flippen! echt waar...

trouwens, ik wil dit nog even meegeven...

Het bestaansrecht van radicale moslims is Wilders en het bestaansrecht van Wilders is radicale moslims
Ze hebben beiden baat van elkaar...

denk daar maar eens over na ;)

gaan we even de diepgang in jongens... dat oppervlakkige populistische prietpraat heb ik na 20 pagina's wel gehad
Ik ben nu aan een boek begonnen "a short history of the modern Middle East" dat een andere kijk geeft op het Midden-Oosten en de Islam.

In dezelfde periode dat bovenstaande moskee werd gebouwd was rond de 40% van de inwoners van de stad niet-Moslim.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 06 mar 2010, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 mar 2010, 13:25

Luco schreef:De mooiste gebouwen ter wereld zijn vaak kerken en dergelijke.
Ik had van jullie eerder verwacht als antwoord; "de pitboxen van elk willekeurig circuit!"

wjn

Bericht door wjn » 06 mar 2010, 13:46

Fernando schreef:
Robin schreef:

Dat riep ik hiervoor ook al.(zoek op autobranden voorsteden Parijs) Maar ze doen hun best, niet dat halfslachtige gedoe.

Frankrijk houdt religie en staat gescheiden. Hou ik van. Is de basis en in deze draad wordt de kerk naar beneden getrapt en de moskee 'vereerd'. Dat kán gewoon niet in mijn ogen.Verder no offence.

Alles of niets. Zei ik gisteren ook al.

Niets dus.
Ik zat een heel verhaal te typen maar nu ik dit zie staan is dat een goede samenvatting... :thumbup:
Iets met een splinter en een balk komt in me op.

Het scheiden van religie en staat is de kern.

Het grote aantal politieke partijen is verder een goede afspiegeling van de samenleving, iedereen heeft maar een mening en wil die doordrukken, zonder naar het grote geheel / de lange termijn te kijken. Het gaat zo goed in Nederland, dat we naast partijen voor de mensen ook een partij voor de dieren hebben.

Zijstap naar Frankrijk: En die "algerijnse" relschoppers, schiet me iets van kolonie te binnen? Als Metchu: Denk maar eens na welk type mensen van een kolonie naar het land van de "bezetter" verhuizen, weet je meteen wat je "binnenhaalt".

wjn

Bericht door wjn » 06 mar 2010, 13:49

On-topic: De partij die de ontwikkelingshulp en dergelijke halveert, en dat budget stopt in politie, onderwijs en gezondheid, die krijgt mijn stem.

Heb ze nog niet gezien, want ze zijn allemaal alweer druk bezig met elkaar afkraken. Lijkt wel op DF :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 mar 2010, 13:54

[quote="wjn]Iets met een splinter en een balk komt in me op.

Het scheiden van religie en staat is de kern.

Het grote aantal politieke partijen is verder een goede afspiegeling van de samenleving, iedereen heeft maar een mening en wil die doordrukken, zonder naar het grote geheel / de lange termijn te kijken. Het gaat zo goed in Nederland, dat we naast partijen voor de mensen ook een partij voor de dieren hebben.

Zijstap naar Frankrijk: En die "algerijnse" relschoppers, schiet me iets van kolonie te binnen? Als Metchu: Denk maar eens na welk type mensen van een kolonie naar het land van de "bezetter" verhuizen, weet je meteen wat je "binnenhaalt".[/quote]

Inderdaad en dan vooral ook niet stilstaan bij het samenvallen van de dekolonisatie in de jaren 50 en 60, de economische omstandigheden in de wereld en de migratiestroom vanuit Noord-Afrika naar Europa.

HansD

Bericht door HansD » 06 mar 2010, 14:00

Gaan we gewoon weer ff gezellig door :D

Dit kan wel eens het grootste topic van DF gaan worden voor 9 juni :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2010, 14:05

RutgerK schreef:[

Tuurlijk heeft het allerlei oorzaken (net als hier).
Maar kwam op mij over alsof frankrijk alles zo goed geregeld heeft.
Dit was dus meer zoiets van, Elk land is er wel wat :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2010, 14:06

Arthur schreef:
Luco schreef:De mooiste gebouwen ter wereld zijn vaak kerken en dergelijke.
Ik had van jullie eerder verwacht als antwoord; "de pitboxen van elk willekeurig circuit!"

Pitboxen zijn makkelijk, niet mooi :mrgreen: :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mar 2010, 14:09

Dat ben ik niet met je eens, Luco.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 14:16

Snipe schreef:Dat ben ik niet met je eens, Luco.
PIT box:
Afbeelding

niet mooi. :bag:

(of was 't wachten op kaartjes voor 'n concert van Nanana Mouskouri?)

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2010, 14:28

lol @Robin pit-box :roflol:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 mar 2010, 14:33

Luco schreef:
RutgerK schreef:[

Tuurlijk heeft het allerlei oorzaken (net als hier).
Maar kwam op mij over alsof frankrijk alles zo goed geregeld heeft.
Dit was dus meer zoiets van, Elk land is er wel wat :mrgreen:
Daar doelde ik ook op Luco. Frankrijk is zelfs een belangrijk oorzaak van de migratiestroom

RVV

Bericht door RVV » 06 mar 2010, 14:54

Eric H schreef:
Ho, ik zie niet elke WIlders stemmer als racist, absoluut niet.
Denk dat dat voor Fernando ook een beetje lastig wordt ( half indisch en dan racist, dan heb je het niet echt makkelijk zeg maar.... :mrgreen: )
Toch blijft het vreemd dat de linkse hoek doet voorkomen dat alleen een blanke autochtoon een racist kan zijn, terwijl het rasicme onder alochtonen bevolkingsgroepen van een veel grotere orde is, maar daar hoor of lees je je nooit iets over uit de linkse hoek.

Als ik zeg #@#%$^#@ buitenlander.. zit ik zwaar fout.. maar als een alochtoon tegen een andere alochtoon zegt !@@#@$## buitenlander, is er geen hond die hier in Nederland zich daar druk overmaakt en links al helemaal niet.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 mar 2010, 15:09

Ik hoor of lees daar ook nooit wat over uit de rechtse hoek trouwens :wink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 mar 2010, 15:15

Rico schreef:
Eric H schreef:
Ho, ik zie niet elke WIlders stemmer als racist, absoluut niet.
Denk dat dat voor Fernando ook een beetje lastig wordt ( half indisch en dan racist, dan heb je het niet echt makkelijk zeg maar.... :mrgreen: )
Toch blijft het vreemd dat de linkse hoek doet voorkomen dat alleen een blanke autochtoon een racist kan zijn, terwijl het rasicme onder alochtonen bevolkingsgroepen van een veel grotere orde is, maar daar hoor of lees je je nooit iets over uit de linkse hoek.

Als ik zeg #@#%$^#@ buitenlander.. zit ik zwaar fout.. maar als een alochtoon tegen een andere alochtoon zegt !@@#@$## buitenlander, is er geen hond die hier in Nederland zich daar druk overmaakt en links al helemaal niet.
Is ook je omgeving of je er wel of niet over hoort. Een goede vriend van mij is een met een rooms katholiek Italiaanse getrouwde PvdA-linkse soenitische moslim Surinamer wiens ouder via India in Suriname terechtkwamen. Over racisme is tussen blanke en niet blanke Surinamers en soenitische en sjiitische moslims heb ik wel het één en ander gehoord.

Metchu

Bericht door Metchu » 06 mar 2010, 15:42

een column van een brit:
Doug Saunders

Published on Friday, Mar. 05, 2010 6:06PM EST Last updated on Saturday, Mar. 06, 2010 3:32AM EST

Entering the office of Geert Wilders, the anti-Muslim radical who suddenly has a passable chance of becoming the next Dutch prime minister, the first thing that strikes me is the art on the walls.

This is not the horse-bound naturalism of an arch-conservative revanchist or the vacant abstractions of a technocratic modernizer. No, this is hippie art. It's in the style of Peter Max, with pert-breasted naked girls transmogrifying into pianos, rainbow-hued phantasms of cosmic love.

This is the disarming thing about Mr. Wilders, the thing that allows many otherwise moderate Dutch voters, including some gay-rights leaders and leftists, as well as a surprising number of otherwise sane foreigners, to give him a chance: He comes to his politics from a position of “anything goes, let it all hang out” liberalism.

“Whatever colour or sexual preference, whatever people have, it doesn't matter as they're all welcome in our party and we don't discriminate in any way,” he tells me.

Perhaps for that reason, his virtually one-man Party for Freedom (PVV) scored major gains in Wednesday's municipal elections – in the two races it ran, it won the largest share of the vote in the city of Almere and finished second in The Hague. The PVV has nine of 150 seats in the Dutch parliament and, last year, won the second-largest number of Dutch seats (four out of 25) in the European Parliament elections. Polls show that the PVV is poised to win as many as 27 seats in June's national election, giving Mr. Wilders a chance at a strong position in a coalition government, possibly even the leadership.

So it's time we take a look at what Geert Wilders really represents. He is best known for a 2008 short film, Fitna, that juxtaposes Koranic verses and extremist Islamic teachings with scenes of terrorist violence and Islamist oppression. (He presented the film in London yesterday, in the House of Lords.) In isolation, it can be viewed a number of ways. It could be warning everyone about the dangers of Islam, or Muslims about the political manipulation of their faith, or everyone about the deadly consequences of literalist religious belief.

Those last two ideas find a lot of sympathy in liberal-minded people. I try them out on Mr. Wilders: Would you consider making a second Fitna about the dangers of politicized Christianity or Judaism, and the violence that's emerged from both?

He bristles at the idea. “I see many differences between Islam and other religions. In fact, I see Islam not so much as a religion as much as an ideology. As I see it, the aim of the Islamic ideology is to dominate and to submit the Western societies to their belief, and this is unlike the other religions. I say that Islam is not another branch on the tree of religions – it has to be put in the corner of totalitarian ideologies. That's why I compare it with communism and fascism – I see the comparisons between the Koran and Mein Kampf.”

He then talks about a concept he calls al-Hijra, “the Islamic doctrine of migration,” a Trojan-horse doctrine that commands Muslim believers to move to a non-Muslim country, have as many children as possible, then seize power. This “concept” seems to have come from a speech by Libya's Moammar Gadhafi but is absent from any existing practice of Islam.

It doesn't help that most Muslims in Europe are not religious. And Muslim Turks in the Netherlands average 1.6 children per family, fewer than Dutch-born citizens of similar income levels. Never mind that. Mr. Wilders strongly believes that Islamic ideas are a sort of colonizing ideology – as he says, a Mein Kampf. It is not the Muslim people he opposes but the ideas and, to stop them, we must ban the people who carry these ideas.

I wonder whether he's really read Mein Kampf. Perhaps we've forgotten, perhaps he doesn't realize it himself, but his words and the message of Fitna are exactly – to specific phrases, to the tone of louche brotherliness – what was said about the Jews.

It wasn't the people but the “the code of Jewish ethics,” the well-documented desire of Jewish believers to take over countries and industries and societies. Judaism wasn't another religion but an ideology, closely linked to communism (“Judeo-Bolshevism” was your grandfather's “Islamo-fascism”). And it was the terrorism and violence that Judaic beliefs always seemed to bring to societies. Don't forget that Kristallnacht, the concerted violence by the Nazis against Jews and their property in 1938, was provoked by an act of Jewish terrorism, the assassination of a German diplomat in Paris. The connection between the Torah and the violence was evident to many decent and otherwise liberal-minded people.

This is not to say Geert Wilders is a Hitler or his followers are all racists. But we shouldn't pretend that his core ideas are in any way reasonable, rational, freedom-loving or tolerant.
bron: http://www.theglobeandmail.com/news/opi ... le1491766/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 16:23

Alle verhalen waar Wilders voor de 6000e keer met Hitler wordt vergeleken zijn geschiedkundig onjuist, ongenuanceerd, dom en diskwalificeren totaal zichzelf daardoor. Walgelijk om een geblondeerde prutser te vergelijken met een zeer intelligente en geslepen maar knotsgekke massamoordenaar met 'n zwak voor de Islam. Kom eens met wat nieuws. Dit is erg vermoeiend.

Verder zet dit soort vergelijkingen aan tot nóg meer Wilders/proteststemmen. Dus wat wil men nu?

Als ik niet beter wist en ik las dit?
Dan was 't: Fuck you, 9 juni stem ik PVV!

Zoiets...

Gelukkig weet ik beter.

Ik noem Marijnissen toch ook geen communist of vraag dat ie 'n poster van Stalin boven z'n bed heeft? Al zou 't me niks verbazen. LOL :lol:
Laatst gewijzigd door Robin op 06 mar 2010, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 06 mar 2010, 16:25

don't shoot the messenger :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 16:27

* corrigerend tikje dan maar*

:mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 16:30

Dus poll, wie stemt er nu nog landelijk PVV?

-
-
-
-
-
-
-
-

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mar 2010, 16:42

Robin schreef:Dus poll, wie stemt er nu nog landelijk PVV?

-
-
-
-
-
-
-
-

Ik vrees meer dan je zou denken......................

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 16:49

romo schreef:
Robin schreef:Dus poll, wie stemt er nu nog landelijk PVV?

-
-
-
-
-
-
-
-

Ik vrees meer dan je zou denken......................
Duh. En waar komt dat door/ligt dan aan? Aan die zelfingenomen mongolen in Den Haag zelf! En maar tegen Wilders(z'n plannen/ideeen) ageren totdat de PVV groter is dan groot en zelf niet met oplossingen komen en /hem/zijn partij negeren.

Nee hoor d'r vol blind in rossen en voila weer 'n zetel erbij voor de PVV....
Laatst gewijzigd door Robin op 06 mar 2010, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

wjn

Bericht door wjn » 06 mar 2010, 16:49

Robin schreef:Alle verhalen waar Wilders voor de 6000e keer met Hitler wordt vergeleken zijn geschiedkundig onjuist, ongenuanceerd, dom en diskwalificeren totaal zichzelf daardoor. Walgelijk om een geblondeerde prutser te vergelijken met een zeer intelligente en geslepen maar knotsgekke massamoordenaar met 'n zwak voor de Islam. Kom eens met wat nieuws. Dit is erg vermoeiend.
Klopt helemaal, Wilders was geen postbode in WO I en kan dus helemaal niet met Hitler vergeleken worden. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2010, 17:51

Afbeelding

:mrgreen:

ik was een funny picture aan het zoeken kom ik deze tegen met tekst, het verhaal opgepakt om roken?

http://vrijdenker.skynetblogs.be/post/6 ... id-schaden" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 06 mar 2010, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 06 mar 2010, 17:56

Het begint met een tekening...

Afbeelding

kijk dit eens

Plaats reactie