iRacing voelt meer als werk dan een sim. De safetyrating zorgt voor een ongezonde en onrealistische spanning. Je maakt je drukker(ook al roept een deel zo hard dat het onzin is) over de gevolgen(naast die in de einduitslag, is vervelend genoeg lijkt me) een eventuele minimale touché dan de gemiddelde echte closedwheel coureur. Ik weet me normaal in rFactor(TCL rules

)/GTL/GTR2/LFS of wat dan ook prima uit de problemen te houden, zelfs met Schumachers in de buurt en toch neemt die SR gewoon plezier weg. Als je consequent van de baan geramd wordt moet je misschien ook eens naar jezelf kijken. Het heeft niets met moeilijkheid te maken want voor je het weet ben je eraan gewend(wat ik an sich realistisch vind, voor GTR moest je bijna opnieuw leren rijden zo vreemd waren de banden). Het enige wat mij wel opviel is dat je eigenlijk meer met de wagens moet gooien dan netjes rijden om een snelle tijd neer te zetten. Laten we zo zeggen, Button's rijstijl is niet compatible met deze sim.
iRacing mist wat mij betreft ook nog steeds te veel om een compleet product te zijn. Het is niet meer dan normaal om voor een éénmalig bedrag op zijn minst gebruik te kunnen maken van je eigen wagens in offline mode of zelfs een eigen server op te zetten. Dat je dan niet aan de World Ranking mee doet zal mij eerlijk gezegd worst zijn. Maar ja kan aan mij liggen ik verklaar WoW-spelers ook voor gek.
Maar nu terug naar LFS: Waar blijft die Scirocco nou? Wil ik toch wel 2 rondjes in rijden voordat ik weer op echte aandrijving overstap.