Snipe schreef:Robin schreef:duifjes.com schreef:Dit gaat weer een lang draadje worden

Hoerft niet, de puristen hier(dus ook zonder rem en stuurbekrachtiging zoals een Macca F1 ofzo) hebben in 't algemeen al gereageerd

Als ik voor mezelf spreek, zie ik het niet als purisme. Ik vraag me gewoon af of het ding de verwachtingen die BMW schept ook waar kan maken.
Los daarvan had ik het mooi gevonden als BMW flink wat kilo's had bespaard. Carbon dak, CFRP onderdelen, zodat 'ie geen twee ton gewogen had.
100kg minder dan? Nou dan praten we over een lightweight. Elke kilo is er 1 teveel, maar een M5 is ook geen lightweight in de basis, doelgroep etc etc.
Een CLS 63(?) AMG doet 'n halve seconde sneller over Klein Hockenheim dan 'n 1M(is daar al 'n draadje over? topauto!) met 512(?) pk en ook 1900 nogwat kg. De M5 zal beslist ietsiepietsie sneller zijn. Is dat ook weer opgelost, en 'n 7:52 op de Ring (schat ik) , klaar.
Dus de verwachtingen zijn hooggespannen, maar kijk hoe een X5/6M die motor voormekaar heeft( wat zelfs Andre al zei). BMW maakt 9 out of 10 hun verwachtingen altijd waar of beter, ok de GTS viel 'n tikkie tegen qua prijs/prestatie.
En kijk naar z'n voorganger E60 M5. Daar waren de op en aanmerkingen ivm circuitgebruik/tankgrootte etc ook niet van de lucht. Dit ding is sneller, 'zuiniger', ietsie goedkoper in de aanschaf en mooier imo.
Wat willen we dan?