Nieuwe BMW M5 (F10)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Snipe

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Snipe » 16 jun 2011, 09:50

Robin schreef:
duifjes.com schreef:Dit gaat weer een lang draadje worden :shock:
Hoerft niet, de puristen hier(dus ook zonder rem en stuurbekrachtiging zoals een Macca F1 ofzo) hebben in 't algemeen al gereageerd :)
Als ik voor mezelf spreek, zie ik het niet als purisme. Ik vraag me gewoon af of het ding de verwachtingen die BMW schept ook waar kan maken.

Los daarvan had ik het mooi gevonden als BMW flink wat kilo's had bespaard. Carbon dak, CFRP onderdelen, zodat 'ie geen twee ton gewogen had.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 jun 2011, 09:55

Snipe schreef:
Robin schreef:
duifjes.com schreef:Dit gaat weer een lang draadje worden :shock:
Hoerft niet, de puristen hier(dus ook zonder rem en stuurbekrachtiging zoals een Macca F1 ofzo) hebben in 't algemeen al gereageerd :)
Als ik voor mezelf spreek, zie ik het niet als purisme. Ik vraag me gewoon af of het ding de verwachtingen die BMW schept ook waar kan maken.

Los daarvan had ik het mooi gevonden als BMW flink wat kilo's had bespaard. Carbon dak, CFRP onderdelen, zodat 'ie geen twee ton gewogen had.
100kg minder dan? Nou dan praten we over een lightweight. Elke kilo is er 1 teveel, maar een M5 is ook geen lightweight in de basis, doelgroep etc etc.
Een CLS 63(?) AMG doet 'n halve seconde sneller over Klein Hockenheim dan 'n 1M(is daar al 'n draadje over? topauto!) met 512(?) pk en ook 1900 nogwat kg. De M5 zal beslist ietsiepietsie sneller zijn. Is dat ook weer opgelost, en 'n 7:52 op de Ring (schat ik) , klaar.

Dus de verwachtingen zijn hooggespannen, maar kijk hoe een X5/6M die motor voormekaar heeft( wat zelfs Andre al zei). BMW maakt 9 out of 10 hun verwachtingen altijd waar of beter, ok de GTS viel 'n tikkie tegen qua prijs/prestatie.

En kijk naar z'n voorganger E60 M5. Daar waren de op en aanmerkingen ivm circuitgebruik/tankgrootte etc ook niet van de lucht. Dit ding is sneller, 'zuiniger', ietsie goedkoper in de aanschaf en mooier imo.

Wat willen we dan?

Knot

Bericht door Knot » 16 jun 2011, 10:12

Ging dat hok ook alweer kosten, kaal en full options?

Wie zijn er al aan het sparen??? :D

Robin

Bericht door Robin » 16 jun 2011, 10:15

Concept vs productiemodel in foto's, weinig verschil:
http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=544990" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 16 jun 2011, 10:16

Robin schreef:100kg minder dan? Nou dan praten we over een lightweight. Elke kilo is er 1 teveel, maar een M5 is ook geen lightweight in de basis, doelgroep etc etc.

Wat willen we dan?
Even BMW Innovation Days 2011 intypen bij Google (dan kom je bijvoorbeeld uit op http://www.bmwblog.com/2011/04/04/bmw-s ... ion-parts/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; om eens wat te noemen), dan zie je dat BMW ook met gewichtsreductie bezig is. Ik zeg niet dat de M5 nu mislukt is, maar ik had het mooi gevonden als ze er wat kilo's af hadden gehaald. En ja, dan was 'ie nog niet onder de 1.000 kilo gekomen, dat snap ik ook wel. Maar twee ton is echt wel heel veel, vind je niet?

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 16 jun 2011, 10:25

Snipe schreef:. Maar twee ton is echt wel heel veel, vind je niet?
Ik denk dat ie een stuk minder gaat kosten. :D

Twee ton is idd veel, maar 560pk en 680Nm ook. :cool:

'We' ( de koper, prospect ) moet 't er maar mee doen en anders maar niet, gaat ie lekker sjoppen bij AMG/RS/JAg/Porker met de Panamera. Van de regen in de drup qua kilos.

Snipe

Bericht door Snipe » 16 jun 2011, 10:33

Robin schreef:'We' ( de koper, prospect ) moet 't er maar mee doen en anders maar niet, gaat ie lekker sjoppen bij AMG/RS/JAg/Porker met de Panamera. Van de regen in de drup qua kilos.
Ja, dat begrijp ik. Maar omdat BMW zelfs persberichten uitgeeft over hoe goed er gewicht bespaard kan worden, verwacht je dat ze dat dan ook doen. Nu komt het toch een beetje over als: 'Kijk eens wat we allemaal kunnen en waar we vervolgens geen reet mee doen!'
Net als met dat circuitgebruik eigenlijk. Zelfs Rico, die notabene circuitdagen organiseert, is met zijn M5 nooit serieus het circuit op geweest. Hoeft ook niet, ik zie het veel meer als een Autobahnkanon. Maar omdat BMW de suggestie wekt dat Vettel bijna beter af zou zijn met een M5, verwacht je toch dat 'ie zich daar als een vis in het water voelt.

Kortom: de marketingafdeling is kennelijk de weg kwijt of zo ;-)

Tom

Bericht door Tom » 16 jun 2011, 11:11

Lekker wijf

Snipe

Bericht door Snipe » 16 jun 2011, 11:33

Tom schreef:Lekker wijf
Beetje oud voor jou.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 jun 2011, 11:49

:D

Hielke

Bericht door Hielke » 16 jun 2011, 11:54

Snipe schreef:
Inderdaad, met een dikke :wink:

Want M van Marketing is bij BMW subliem. Als 9 van de 10 jan modalen gelooft dat een M5 circuitwaardig is dan vind ik dat als marketingprestatie normaal en geloofwaardig. Maar dat 8 van de 10 bezoekers van DF dat ook gelooft, dan mag de veer in de kont van M uit goud en diamant zijn opgebouwd. Akkoord, DF is tot een BMW forum verworden, maar hoe onnozel moet je zijn om te geloven dat een slagschip een geschikte circuittool is. En toch is het zo want ook de nieuwe M5 is weer uitermate fapwaardig.

Robin

Bericht door Robin » 16 jun 2011, 12:17

Hielke schreef:
Snipe schreef:
Inderdaad, met een dikke :wink:

Want M van Marketing is bij BMW subliem. Als 9 van de 10 jan modalen gelooft dat een M5 circuitwaardig is dan vind ik dat als marketingprestatie normaal en geloofwaardig. Maar dat 8 van de 10 bezoekers van DF dat ook gelooft, dan mag de veer in de kont van M uit goud en diamant zijn opgebouwd. Akkoord, DF is tot een BMW forum verworden, maar hoe onnozel moet je zijn om te geloven dat een slagschip een geschikte circuittool is. En toch is het zo want ook de nieuwe M5 is weer uitermate fapwaardig.
Tja, de E60 en E39 M5 en zelfs een E34 M5 waren nooit echt circuitfähig. Welke BMW is überhaupt circuitfähig he? Dus ik schrik niet van dat marketinggezwam van hun. De concurrentie wil je ook doen laten geloven dat ze 't beste van 't beste bouwen. Waarom de BMW Marketing dan wordt gezien als mislukt, list & bedrog zal wel te maken hebben met 'Hoge bomen vangen veel wind'.

Maakt mij geen bal uit, vind 't een mooi dik ding met 'n prachtmotor. Zo'n ding als daily en 'n 458 en ik vind 't wel gesneden hoor. :cool:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 jun 2011, 12:32

Snipe schreef:
Robin schreef:'We' ( de koper, prospect ) moet 't er maar mee doen en anders maar niet, gaat ie lekker sjoppen bij AMG/RS/JAg/Porker met de Panamera. Van de regen in de drup qua kilos.
Ja, dat begrijp ik. Maar omdat BMW zelfs persberichten uitgeeft over hoe goed er gewicht bespaard kan worden, verwacht je dat ze dat dan ook doen. Nu komt het toch een beetje over als: 'Kijk eens wat we allemaal kunnen en waar we vervolgens geen reet mee doen!'
Net als met dat circuitgebruik eigenlijk. Zelfs Rico, die notabene circuitdagen organiseert, is met zijn M5 nooit serieus het circuit op geweest. Hoeft ook niet, ik zie het veel meer als een Autobahnkanon. Maar omdat BMW de suggestie wekt dat Vettel bijna beter af zou zijn met een M5, verwacht je toch dat 'ie zich daar als een vis in het water voelt.

Vanzelfsprekend stopt M/// deze kartonnen dozen niet in een M5. Geen enkele potentiele M5/// koper wil op een lightweight plank zitten, maar wenst een zetel met verwarming, 10 geheugenstanden en rugmassage. Wel een brede stoel, zodat die dikke reet - boven de hangbuik - er in past.
Dezelfde M5/// koper wil wél een folder kunnen overhandigen dat BMW M/// deze stoelen kan maken. Dat is M////. Lachen man.

Robin

Bericht door Robin » 16 jun 2011, 12:38

FerdiACS1 schreef:
Snipe schreef:

Vanzelfsprekend stopt M/// deze kartonnen dozen niet in een M5. Geen enkele potentiele M5/// koper wil op een lightweight plank zitten, maar wenst een zetel met verwarming, 10 geheugenstanden en rugmassage. Wel een brede stoel, zodat die dikke reet - boven de hangbuik - er in past.
Dezelfde M5/// koper wil wél een folder kunnen overhandigen dat BMW M/// deze stoelen kan maken. Dat is M////. Lachen man.
Dat laatste M/// heeft 1 streepje teveel erachter. Nogal storend. :police:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 jun 2011, 12:43

Komt er ook een touring?

Robin

Bericht door Robin » 16 jun 2011, 12:48

indobesar schreef:Komt er ook een touring?
Goeie vraag...

Ik las zelfs op dat F10 forum dat er misschien sprake zou kunnen zijn van een M///5 '45'diesel....

Anyway hier 'n comparo inmekaar geflanst door south die ook inside bij BMW nogal eens wat weet te vertellen net zoals die Scott of een E90Fleet...

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=545203" onclick="window.open(this.href);return false;

Jammer dat de Panamera er niet tussen staat.

WJ

Bericht door WJ » 16 jun 2011, 12:48

Robin schreef:
Dat laatste M/// heeft 1 streepje teveel erachter. Nogal storend. :police:
Ook het logo is een maatje meer tegenwoordig.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 16 jun 2011, 13:24

Ik dacht altijd dat het ///M was. En niet M///.

Stelletje liefhebbers. Tsss.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 jun 2011, 13:25

Robin Hartog schreef:Ik dacht altijd dat het ///M was. En niet M///.

:thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 16 jun 2011, 13:27

I stand corrected Sir. Gdv die Ferdi altijd ook met z'n geouwehoer maakt me danig in de war. :shout: :bag: :drinking:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 16 jun 2011, 13:29

Robin schreef:

I stand corrected Sir. Gdv die Ferdi altijd ook met z'n geouwehoer maakt me danig in de war. :shout: :bag: :drinking:
Omdat je zo'n mooie voornaam hebt, ben je bij deze vergeven. ;)

Snipe

Bericht door Snipe » 16 jun 2011, 13:31

Ik vind dat gepiel met die streepjes altijd zo'n onzin. Als BMW gewoon M schrijft, waarom zouden anderen dan ///M schrijven? Omdat het logo van M er zo uitziet? So what, als je BMW opschrijft teken je er toch ook geen propeller naast?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 16 jun 2011, 13:32

Snipe schreef:
Ik vind dat gepiel met die streepjes altijd zo'n onzin. Als BMW gewoon M schrijft, waarom zouden anderen dan ///M schrijven? Omdat het logo van M er zo uitziet? So what, als je BMW opschrijft teken je er toch ook geen propeller naast?
+1 hoor, maar als je het doet, doe het dan goed denk ik dan. ;)

Knot

Bericht door Knot » 16 jun 2011, 13:34

Bron: bmwe90forum

Een stukje BMW geschiedenis en de M-driekleur verklaard. Het -logo, de drie strepen die de M gemerkte auto's nog meer herkenbaar maakt. Dus waar komen die drie kleur vandaan?

De eerste (rode) streep stond voor Texaco, het bekende Amerikaanse brandstof- en oliemerk; welke samenwerkte met de Motorsport afdeling van BMW in de begindagen van deze afdeling.
De derde (blauwe) streep staat natuurlijk voor BMW en de Beierse deelstaat.
De tweede (paarse) streep is het gevolg van het mengen van rood en blauw en symboliseert daarmee ook de samenwerking van de twee.

Toen het samenwerkingsverband eindigde tussen BMW en Texaco moest BMW Texaco uitkopen voor wat betreft de rechten op de rode streep.

-----

Voor degene die nog al eens wat grafisch werk verrichten volgt hieronder nog een opsomming van de exacte kleuren/kleurnamen gebruikt in de - driekleur

Pantone:
Blauw — Pantone Process Blue
Paars — Pantone 268
Rood — Pantone Warm Red

Verf/Lak:
blue violett GLASURIT-BMW 4000
light blue GLASURIT-BMW 5002
red GLASURIT-BMW 353

RGB:
Blauw — 0 138 201 (Hex: 0 08AC9)
Paars — 43 17 90 (Hex: 2B115A)
Rood — 241 26 34 (Hex: F11A22)

Pantone = kleur process (order) gebruikt door printshops en reclamebureaus.

Verf/Lak = in dit geval verwijzend naar een GLASURIT lakkleurcode. Of een speciale mix van autolakken.

RGB = Red, Green, Blue. Hetzelfde proces dat een monitor of TV gebruikt om kleuren weer te geven.

Robin

Bericht door Robin » 16 jun 2011, 13:38

Thanx Rody voor de info, we hebben 't er wel eens vaker over gehad herinner ik me, die kleuren.
Knot schreef: De eerste (rode) streep stond voor Texaco, het bekende Amerikaanse brandstof- en oliemerk; welke samenwerkte met de Motorsport afdeling van BMW in de begindagen van deze afdeling.
De derde (blauwe) streep staat natuurlijk voor BMW en de Beierse deelstaat.
De tweede (paarse) streep is het gevolg van het mengen van rood en blauw en symboliseert daarmee ook de samenwerking van de twee.
De vierde(bruine) streep is het gevolg van Ferdi die een keer met Andre meereed over 't klaverblad hier en dit in z'n onderbroek aantrof.
:D

Plaats reactie