BMW M3 GTS

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gerwin Ring

Re: BMW M3 GTS

Bericht door Gerwin Ring » 03 feb 2010, 23:35

Ja Mark, hark eens wat foto's voor Gerwin bijelkaar!

Ben stiekem ook wel benieuwd naar de Suburban
haha afspraak met Mark voor volgende week gemaakt...gaan we even lekker nerden met de auto's in onze nieuwe loods (gelijk voor het garage topic ;-))
Zal ik hem maar posten dan?

G in his Urban 'burban...
Afbeelding
haha, ja zeer verleidelijk. Is wel grappig: ik zocht een auto voor ons gezin (4 kindjes) en dan blijkt dat alles (Range, Voyager, Espace, XC90, etc.) dat doorgaat voor grote auto's eigenlijk van binnen helemaal niet zo groot is en al helemaal niet als je de derde zitrij gebruikt. Dan kan er vaak nog maar net een opgerolde handdoek als bagage mee. Terwijl met 4 kinderen heb je eindeloos veel karren/tassen/speelgoed/voedsel/schone kleren/etc. bij je. Dus ik ging kijken voor een "full size SUV". Dan kom je in de wereld van de grijze usa import terecht. Maar dit zijn ook dezelfde mensen die zich met Hummers, Escalades, GMC's, etc. bezighouden. Hele bijzondere ervaringen gehad :mrgreen: . Uiteindelijk heb ik bij import USA in amsterdam osdorp (beste in zijn soort) een nieuwe "volle" (usa import jargon voor alle maar dan ook alle opties) suburban besteld. Net nieuwe model. Had toen net (serieus!) geen bladveren en starre achteras meer en een (ex) interieurman van audi heeft het interieur ontworpen (dus niet van dat hele goedkope plastic meer enzo, maar verder nog best ouderwets hoor, loopt echt wel 15 jaar achter bij modern duits). Maar het blijft lachen met zo'n auto. Als wij de Suburban voor onderhoud wegbrengen kan het bijvoorbeeld zo zijn dat de leenauto een hummer met 22" en vleugeldeuren is. Hihi echt iets voor mijn vrouw als ze de kindjes in het keurige Bilthoven naar school brengt...

dit is het type http://video.yahoo.com/watch/1963355 kleur is het bruin/grijs mettallic uit het filmpje / zwart leer / 6L V8 / 375pk / 2500kg

idd wel erg o/t zie ik nu...

nou ja, Mark komt volgende week foto's maken van de garage waar de GTS komt te staan zullen we maar zeggen :angel:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 03 feb 2010, 23:57

Valt me nog mee dat ie maar 2500 kg weegt, doen de meeste rangerovers/cayenne's ook en die zijn gevoelsmatig kleiner.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 feb 2010, 11:24

We hebben hier altijd wel een paar spierwitte Suburban's voor de deur staan. Ook nog een Nissan Titan die nog groter is. Je moet er van houden zeg maar 8)

steve smith

Bericht door steve smith » 04 feb 2010, 14:53

(Suburban copy paste van VWE, wilde kenteken niet posten)

Gewicht en laadvermogen
Massa leeg voertuig : 2665 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 3357 kg
Massa rijklaar 2765 kg

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 feb 2010, 15:10

Kan nog net met B... :lol:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 04 feb 2010, 15:28

Gerwin Ring schreef: ...ik zocht een auto voor ons gezin (4 kindjes) en dan blijkt dat alles (Range, Voyager, Espace, XC90, etc.) dat doorgaat voor grote auto's eigenlijk van binnen helemaal niet zo groot is en al helemaal niet als je de derde zitrij gebruikt.
Heel herkenbaar verhaal! Ik probeer mijn vader al jaren uit zijn Chevrolet Trans Sport te krijgen (nieuw gekocht in 1999) en in wat europees, maar hij wil pas een andere auto als ik er eentje kan aanwijzen die net zo groot is van binnen.Als ik met een Range rover of een Espace aankom dan is het "daar kun je niet eens fatsoenlijk een paar fietsen in gooien".

Dan kom je dus uit op een nieuwere Chevrolet Trans Sport die in NL niet meer officieel verkocht wordt en 10 jaar later nog gewoon het zelfde model is (kan hem inmiddels helemaal niet meer vinden op chevrolet site, zal dus wel gestopt zijn), of wat er aardig in de buurt zit de grand voyager. Tik je even (fatsoenlijk aangekleed) 80 mille af voor een aardslelijk hok wat in geen enkel opzicht beter is dan eentje van 10 jaar oud. Laat maar zitten dan.....

Moraal van het verhaal: ik snap niet dat er geen enkele europese fabrikant is die deze markt wil bedienen. Ze apen elkaar allemaal na met mini suv/mpv's en moeten de grootste moeite doen de klant te winnen, maar als er eentje een personenauto maakt die gewoon echt ruimte bied, dan pak je meteen moeiteloos een heel marktsegment in je eentje: mensen die nu veroordeeld zijn tot bestelbusjes en te lelijke/ouderwetse amerikanen. Tijd voor een grand-grand-espace oid! Het is misschien maar een nichemarkt, maar toch handig als er geen concurrentie is!

Joy

Bericht door Joy » 04 feb 2010, 16:36

True. Als alternatief voor die joekel MPV's denk ik dat je in NL moet zoeken naar een Volkswagen Transporter/ Multivan of iets in die geest. Maar ze leggen de bestuurder minder in de watten dan een MPV.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 04 feb 2010, 16:42

Martijn Koevoets schreef:Kan nog net met B... :lol:

S-klasse, 7 serie B7 vanaf 3800 kg kan ook nog op B hoor 8)

Andre

Bericht door Andre » 09 feb 2010, 14:04

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 feb 2010, 14:05

:shock:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 09 feb 2010, 15:42

Nice!!!!! :df: :shock: :banaan: :df:

Roy

Bericht door Roy » 09 feb 2010, 15:45

Lekker lekker. Grrrrrauw!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 feb 2010, 16:29

Heerlijke sound :love:
Net 10% rauwer/wilder dan standaard:Top

Nu nog wennen aan die achterkant, om het maar niet te hebben over die spoiler....maar goed 'is functioneel'....

GTRene

Bericht door GTRene » 09 feb 2010, 17:24

oew dat klinkt wel wild :mrgreen:

is dat niet ietsiepietsie te veel voor de geluidslimiet? maw moet je er straks een demper op douwe, heb je der weinig aan dat mooie geluid op een circuit :hmmm: .

M@rcel

Bericht door M@rcel » 09 feb 2010, 17:27

Zit die achterspoiler er standaard op, of kan het ook zonder worden besteld?

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 09 feb 2010, 19:16

Hmmmm :love:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 feb 2010, 19:45

GTRene schreef:oew dat klinkt wel wild :mrgreen:

is dat niet ietsiepietsie te veel voor de geluidslimiet? maw moet je er straks een demper op douwe, heb je der weinig aan dat mooie geluid op een circuit :hmmm: .
Nee ze hebben dempers ontwikkeld die je met 6 schroefjes zo achterop je demper einde schroeft. Schijnt heel goed te werken!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 feb 2010, 20:03

Ben ik dan de enige die niets met dat rauwe heeft?

Doe mij maar de sound van een 528i 1984-85 of zo................dat heerlijke sonore donkerbruine geluid, niet rauw maar wel direct de potentie duidelijk laten horen................dat is pas mooi........................dat rauwe gejank, man, na een paar keer gaat het je tegenstaan..............

GTRene

Bericht door GTRene » 09 feb 2010, 20:05

Steven Nauta schreef:
GTRene schreef:oew dat klinkt wel wild :mrgreen:

Nee ze hebben dempers ontwikkeld die je met 6 schroefjes zo achterop je demper einde schroeft. Schijnt heel goed te werken!
damn, heb ik vergeten patent aan te vragen :mrgreen:

Rupie

Bericht door Rupie » 09 feb 2010, 20:15

CSL of dit qua geluid? Easy choice. :love:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 feb 2010, 20:35

Ruben schreef:CSL of dit qua geluid? Easy choice. :love:
Idd, een AMG :mrgreen:

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 09 feb 2010, 21:39

romo schreef:Ben ik dan de enige die niets met dat rauwe heeft?

Doe mij maar de sound van een 528i 1984-85 of zo................dat heerlijke sonore donkerbruine geluid, niet rauw maar wel direct de potentie duidelijk laten horen................dat is pas mooi........................dat rauwe gejank, man, na een paar keer gaat het je tegenstaan..............
M3 ruilen tegen een mooie E30 320i? :D

Youp

Bericht door Youp » 09 feb 2010, 21:39

-dubbel-
Laatst gewijzigd door Youp op 10 feb 2010, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 feb 2010, 22:45

Maus335i schreef:
Ruben schreef:CSL of dit qua geluid? Easy choice. :love:
Idd, een AMG :mrgreen:
:drinking: :thumbup:

Gerwin Ring

Bericht door Gerwin Ring » 15 apr 2010, 07:45

Vandaag het definitieve orderform gekregen waarop de opties kunnen worden aangegeven:

enorme keus:
* airco
* radio

Airco is een no-brainer voor mij. Zolang de beperking bij de bestuurder zit, kan je maar beter zorgen voor een prettig binnenklimaat. Komt concentratie enzo ten goede. Je zag bij de CSLs dat die ook wel heel erg heet werden vanbinnen. Je ziet zelfs dat non-airco csl's 3-4 k minder waard zijn.

radio is een twijfelgevalletje. niet erg hardcore, aan de andere kant: het is ook geen race auto. Het is juist een straatauto die redelijk de hoek om kan. ik denk dat ik het juist wel leuk vind.

verder stond in de documentatie dat de duitse typegoedkeuring in april verwacht wordt en de europese niet eerder dan september...

verder is de aflevering in muenchen bij bmw-m en wordt er door een GTS projectmanager een uitleg gegeven van de GTS specifieke zaken.

en omdat het grondige duitsers zijn waarschuwen ze gelijk dat winterbanden in duitsland verplicht zijn, en.....dat die niet leverbaar zijn op de GTS ;-) hmm hoop toch niet dat ze 'm pas gaan afleveren in winterbandentijd...

cheers,

Gerwin

Dear Mr. ****ring,

We congratulate you on your purchase of the new BMW M3 GTS.
With this vehicle you have purchased a sports car that is in its overall design, not only to be used on public roads, but also designed for club sports usage (no federally organized racing events) on racetracks.
With the proper usage of your M3 GTS on the public roads, the use and wear behavior will not vary much from a Series Production BMW M3.
Due to its conceptual design, an increased noise (due to its special functional interpretation and a reduced interior insulation) could occur. Possible examples could be brake noise or noise generated from load changes of the drive train.
Additionally the private operation of this vehicle on the race track (e.g. club sports) could lead to a significant reduction in the lifetime of high wear parts and components.
More specifically this could include:

- Tyres
- Brake pads and discs
- Shock absorbers and springs
- Chassis joints
- Powertrain including rear-axle transmission

Thank you for your purchase of the BMW M3 GTS! With your signature, we kindly ask you to confirm that you have fully read and comprehended this information.
______________________ ______________________ ______________________ City, date Signature customer Name in print

V8 4,4 l (Basic Engine M3 with increased displacement) app. 331 kW (450 horsepower)
app. 1.500 kg (excl. radio and air-condition)
Exterior: Fire orange uni
Adjustable aerodynamic components
Adjustable suspension with singleball-bearing (front camber
(front), independent adjustable train and rebound)
2-seater, roll bars, bolted
with sport wheels
19"alloy wheels FA: 9,0 J x 19, rear: 10,0 J x 19 matte black
6-piston (FA)-caliper brake system
Modified sports exhaust system
M DCT with Drivelogic with specific mapping
racing bucket seats
6-point harness attached
Fire extinguisher
Steering wheel rim in Alcantara

Plaats reactie