Vandaag het definitieve orderform gekregen waarop de opties kunnen worden aangegeven:
enorme keus:
* airco
* radio
Airco is een no-brainer voor mij. Zolang de beperking bij de bestuurder zit, kan je maar beter zorgen voor een prettig binnenklimaat. Komt concentratie enzo ten goede. Je zag bij de CSLs dat die ook wel heel erg heet werden vanbinnen. Je ziet zelfs dat non-airco csl's 3-4 k minder waard zijn.
radio is een twijfelgevalletje. niet erg hardcore, aan de andere kant: het is ook geen race auto. Het is juist een straatauto die redelijk de hoek om kan. ik denk dat ik het juist wel leuk vind.
verder stond in de documentatie dat de duitse typegoedkeuring in april verwacht wordt en de europese niet eerder dan september...
verder is de aflevering in muenchen bij bmw-m en wordt er door een GTS projectmanager een uitleg gegeven van de GTS specifieke zaken.
en omdat het grondige duitsers zijn waarschuwen ze gelijk dat winterbanden in duitsland verplicht zijn, en.....dat die niet leverbaar zijn op de GTS

hmm hoop toch niet dat ze 'm pas gaan afleveren in winterbandentijd...
cheers,
Gerwin
Dear Mr. ****ring,
We congratulate you on your purchase of the new BMW M3 GTS.
With this vehicle you have purchased a sports car that is in its overall design, not only to be used on public roads, but also designed for club sports usage (no federally organized racing events) on racetracks.
With the proper usage of your M3 GTS on the public roads, the use and wear behavior will not vary much from a Series Production BMW M3.
Due to its conceptual design, an increased noise (due to its special functional interpretation and a reduced interior insulation) could occur. Possible examples could be brake noise or noise generated from load changes of the drive train.
Additionally the private operation of this vehicle on the race track (e.g. club sports) could lead to a significant reduction in the lifetime of high wear parts and components.
More specifically this could include:
- Tyres
- Brake pads and discs
- Shock absorbers and springs
- Chassis joints
- Powertrain including rear-axle transmission
Thank you for your purchase of the BMW M3 GTS! With your signature, we kindly ask you to confirm that you have fully read and comprehended this information.
______________________ ______________________ ______________________ City, date Signature customer Name in print
V8 4,4 l (Basic Engine M3 with increased displacement) app. 331 kW (450 horsepower)
app. 1.500 kg (excl. radio and air-condition)
Exterior: Fire orange uni
Adjustable aerodynamic components
Adjustable suspension with singleball-bearing (front camber
(front), independent adjustable train and rebound)
2-seater, roll bars, bolted
with sport wheels
19"alloy wheels FA: 9,0 J x 19, rear: 10,0 J x 19 matte black
6-piston (FA)-caliper brake system
Modified sports exhaust system
M DCT with Drivelogic with specific mapping
racing bucket seats
6-point harness attached
Fire extinguisher
Steering wheel rim in Alcantara