BMW E30 M3 Lachssilber
- Tristan
Re: BMW E30 M3 Lachssilber
Auto gaat naar schadehersteller die o.a. zelf een E30 M3 heeft en een oranje 2002 ti. Dus een echte liefhebber. Hij gaat de schade bekijken en dan weer helemaal in orde maken verzekerde hij me.
- GTRene
Ik denk dat ze het plaat staal wel weer mooi vlak kunnen kloppen, dat lijkt me niet zo moeilijk, neem aan omdat het ijzer is ook gewoon na bewerking het slot weer goed gaat passen.
je kan neem ik aan gewoon je kloppende deur behouden en bij het slot na het strak maken e.d. met geluk wat uitspuiten ?
je kan neem ik aan gewoon je kloppende deur behouden en bij het slot na het strak maken e.d. met geluk wat uitspuiten ?
-
Zo, da's dik zuur! Ik hoop dat de dader nadien van zijn sokken is gereden.
Ik hoop dat het resultaat niet teveel kleurverschil met zich mee brengt. Lijkt me best een moeilijke kleur om te spuiten.
Ik hoop dat het resultaat niet teveel kleurverschil met zich mee brengt. Lijkt me best een moeilijke kleur om te spuiten.
- Tristan
Zojuist besproken dan er een compleet nieuwe deur in gaat. Hij vond de auto te mooi om aan de deur te gaan knutselen.
- Chris van S.
Dat zei mijn collega (van afdeling schade) ook direct Tristan. Dat je bij een liefhebber de schade laat herstellen zegt genoeg.... succes in elk geval.
-
Verschilt de deur met een gewone E30? Misschien uit Alu of iets dergelijks? Kan je ze überhaupt nog nieuw krijgen?Tristan schreef:Zojuist besproken dan er een compleet nieuwe deur in gaat. Hij vond de auto te mooi om aan de deur te gaan knutselen.
- Tristan
Deur is nog nieuw te verkrijgen volgens schadehersteller. Volgens mij een standaard E30 deur.
- Frank280zx
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
dat helpt wie weet
-
Voel met je mee. Zo heb ik ooit mijn Z4M aangetroffen.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ongelooflijk wat kl**e.
Track & Trace is misschien wel wat voor zo'n auto. Hij is misschien relatief oud, maar wel waardevol.
Een kennis van mij heeft van de taxateur met z'n Z3M (in A1 conditie) ook maar 1 tip gekregen: Track & trace erin. Je weet maar nooit...

Track & Trace is misschien wel wat voor zo'n auto. Hij is misschien relatief oud, maar wel waardevol.
Een kennis van mij heeft van de taxateur met z'n Z3M (in A1 conditie) ook maar 1 tip gekregen: Track & trace erin. Je weet maar nooit...
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Altijd zuur, dit soort schade's !!
Wel mooi reparatieplan van de schadehersteller.
Wel mooi reparatieplan van de schadehersteller.
- GTRene
persoonlijk zou ik liever de originele deur behouden, lijkt mij goed te repareren via een handige uitdeukert, niet om het geld, immers klopwerk e.d. is waarschijnlijk net zo prijzig of zelfs meer, maar die originele
past precies en alles is even oud/jong ook alle kleuren binnen in de deur en alle naden/kieren...
hoe dan ook, succes met het herstel, komt vast weer goed.
past precies en alles is even oud/jong ook alle kleuren binnen in de deur en alle naden/kieren...
hoe dan ook, succes met het herstel, komt vast weer goed.

- Tristan
Volgens mij moet je zo'n gat weer gaan lassen, schuren en plamuren om weer mooi te krijgen. Denk dat een nieuwe deur beter is. Met goed afstellen kan je de naden net weer zo strak krijgen als nu.
- GTRene
er mist toch geen metaal neem ik aan, die gaten zijn dacht ik heel raar gevormd...
als er geen metaal mist kan je in theorie wat terug buigen en recht kloppen e.d. en iets strak maken?
ah, kijk hier zo'n deurslot gat>>

http://www.billswebspace.com/BMWE30Door ... ebuild.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=101048" onclick="window.open(this.href);return false;
als er geen metaal mist kan je in theorie wat terug buigen en recht kloppen e.d. en iets strak maken?
ah, kijk hier zo'n deurslot gat>>
http://www.billswebspace.com/BMWE30Door ... ebuild.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=101048" onclick="window.open(this.href);return false;
- InjectTheVenom
Zou me er zeker niet door laten kisten en net wat Mark 320iS zegt gewoon weekendjes weg met de M3 blijven plannen, ookal kan ik me goed voorstellen dat je toen het nog vers was alles en iedereen bij elkaar kon vloeken.
Is Lachssilber een moeilijke kleur om naderhand zonder al te veel kleurverschil bij te spuiten?
Is Lachssilber een moeilijke kleur om naderhand zonder al te veel kleurverschil bij te spuiten?
- Fabian
Mijn voorkeur zou ook een nieuwe deur zijn.
- MarcH
- Auto: Z3 Coupé, E46 M3 en nog 3
Zoals elders ook al geschreven, erg jammer dat dit is gebeurd.
De deur is volgens mij specifiek M3, er zit een knik in de onderste helft waar de normale E30 een sierstrip heeft.
De deur is volgens mij specifiek M3, er zit een knik in de onderste helft waar de normale E30 een sierstrip heeft.
- Tristan
Klopt ja, zat net nog eens de deuren te vergelijken.
-
Wat een @$#&&&!!! tuig 
Nouja, beter zo dan ondersteboven ergens in een greppel.. Wat betreft track & trace, ze schijnen hem in een zeecontainer te rijden en dan is het gedaan met het bereik. Misschien is het eenvoudiger een speciale start onderbreking te verzinnen. Iets met één of meerdere knopjes die ergens weggewerkt zijn. Volgens mij moet dat bij een oudere auto wel te doen zijn?

Nouja, beter zo dan ondersteboven ergens in een greppel.. Wat betreft track & trace, ze schijnen hem in een zeecontainer te rijden en dan is het gedaan met het bereik. Misschien is het eenvoudiger een speciale start onderbreking te verzinnen. Iets met één of meerdere knopjes die ergens weggewerkt zijn. Volgens mij moet dat bij een oudere auto wel te doen zijn?
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Als ze hem mee willen hebben maakt ook die startonderbreking niet meer uit denk ik, dan takelen ze wel weg of ze laten hem staan en dan zit die vol met deuken en krassen als je pech hebt.
- Martijn_bmw
zelfs de zeecontainer is niet meer nodig... voor een paar tientjes koop je een GPS/GSM jammer op ebay, die hou je bij je tijdens inbraak en laat je in de auto en je dure klasse IV / V alarm kan geen signaal meer geven aan de meldkamer...TLRS schreef:Wat een @$#&&&!!! tuig
moeten ze natuurlijk wel weten dat het systeem er in zit en bij diefstal van X5-en, Q7's etc verwachten ze zo'n systeem en in een E30 M3 niet dus dat is dan je voordeel...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat die deur betreft. Je zou ook kunnen proberen om deze deur goed te krijgen zonder al te veel pruts- en spuitwerk. Stel je voor dat dat lukt. Die nieuwe deur kan alsnog, dat heb je toch al geregeld met de verzekering en/of reparateur. Hooguit zouden die kosten dan voor jou kunnen zijn. Maar met behoud van de originele deur zonder spuitwerk aan de rest van het koetswerk zou dat misschien best een optie zijn?
- Tristan
Probleem is dat er sowieso gespoten moet worden. In dat geval liever een nieuwe deur waar geen plamuur etc. op zit.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Goh waardeloos man. Sterkte en succes.
-
In ieder geval zou ik het goed documenteren. Als de auto ooit verkocht wordt, kan je die herstelling ten minste goed verantwoorden.