Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Wel of geen auto kopen in het huidige economische klimaat ?

Ja, zonder voorbehoud, ik was het toch al van plan.
41
34%
Ja, maar ik neem alle tijd en koop niet de eerste de beste auto die ik leuk vind.
38
31%
Nee, tenminste niet binnen een jaar, eerst maar eens afwachten hoe het loopt.
16
13%
Nee, zeker de komende 3 á 4 jaar niet. Mijn huidige auto is nog goed genoeg.
17
14%
Nee, ik rij hem op tot aan het hek van de sloperij.
10
8%

Totaal aantal stemmen: 122

duifjes.com

Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Bericht door duifjes.com » 08 apr 2009, 10:44

@Snipe....ik mis idd. wel 32 Yarissen en 24 RAV4's maar goed die staan vast ergens wel.......

Zo iets heet voorraadcontrole nieuw en gebruikt....zelf wij met totaal 150auto's doen dat eens per maand, is ie er nog wel, klopt de prijskaart, km.stand etc etc etc.

Fabian

Bericht door Fabian » 08 apr 2009, 10:55

Precies,

hier ook elke maand wordt alles gedurende 2 uur geheel stop gezet en worden er 1300 auto's met het handje gecontroleerd en uitgezocht waar ze zijn etc.

Moet je gewoon onder controle hebben zoiets.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 apr 2009, 10:56

Aan de andere kant: als ik een nieuwe Caddy had zou ik 'm ook ergens verstoppen waar ik 'm nóóit meer terug zou vinden :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 08 apr 2009, 10:58

Ik geloof echt wel dat in het Oostblok nu een paar auto's zijn verdwenen.......zelfs in NL gebeurt dat bij bedrijven die over de koop zijn gegaan.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 apr 2009, 10:59

'Een paar'; tweederde?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 apr 2009, 15:35

500E schreef:
recies, zo gaat dat. Alleen als Kroymans bestuurlijk aansprakelijk is, dan heeft hij een probleem. Anders niet. Hoe verder: schuldeisers kloppen aan bij de curator zoals bijv. de bank, leveranciers, de belastingdienst, Kroymans zelf omdat hij er eigen geld in heeft zitten. De curator verkoopt de boedel (als dat lukt) en verdeelt wat over is onder de schuldeisers nadat de belastingdienst als eerste is uitbetaald. Kroymans zit thuis met 350 miljoen op zijn bankrekening en heeft verdriet over zijn imperium dat is verdampt. Is allemaal niets mis mee, maar zo gaat het. Vergeet ook niet dat de initiatieven van ondernemers zorgen voor werkgelegenheid. Iedereen kan een bedrijf beginnen zoals Kroymans deed, maar waarom doet niemand dat dan? De massa heeft dat talent niet (geeft ook helemaal niet, ik heb het ook niet, maar dat is een feit) en/of durft het niet. Dus dit verhaal is noch zielig, noch 'graaiierig' van Kroymans. Het is wel jammer dat iemand een droom heeft, en die spat uiteen. Dat is sneu, maar meer ook niet. Snap je wel?
sorry hoor, maar als je eerst renderende delen uit je onderneming hengelt, vervolgens onderbrengt in je eigen beleggingsmaatschappij en daarna de leeggeviste boedel laat klappen dan ben je toch echt verkeerd bezig (Art.42 FW. ook wel 'Pauliana' genoemd). En tientallen jaren maximaal uitdivideren van winsten naar je privé en met zes maanden economisch tegengas is het afgelopen getuigt ook niet echt van solide ondernemersschap. Lekker badderen in 350 mln., meneer K.

Ik zou er niet van slapen.
Zo zat ik ook al te redeneren en heb van een medewerker van importeur K. ook nog 'n beetje omtrent het reilen en zeilen van de firma K. gehoord laatst. Paulianeus handelen of niet Ilija/Peter? (Met de gegevens die we nu hebben?)

Tja...

500E
Auto: S 63 AMG

Bericht door 500E » 08 apr 2009, 15:49

Kroymans gaat nat. Curatoren gaan altijd heerlijk achterover leunen bij een Pauliana. Het hele faillissement rekening man. Da's fijn voor een curator.

Toch bekruipt me dan een gedachte.....

Zo stom zal iemand die in staat is 400 mln. te vergaren toch niet zijn geweest????

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2009, 15:56

Toch een triest verhaal.. een vrouwtje uit winschoten.. koopt van haar laatste spaarcenten en een beetje bijlenen een Dacia Sandero.. voor 9000 euro.. voor het eerst in haar leven een nieuwe auto.. bloemetje in huis gehaald, kinderen moesten mee de eerste rit te maken..

's ochtends om 11:00 uur maakt ze het geld over aan Autodrome.. om 13:00 zou ze de auto komen ophalen.. helemaal in de wolken, en om 12:00 krijgt ze een telefoontje dat het vanwege onvoorziene omstandigheden niet meer mogelijk is (failliet)

Schandalig,..

Vandaag spande ze een kort geding aan.. autodrome kwam niet opdagen... rechter zal haar wel gelijk geven,, maarja of ze de auto dan alsnog krijgt van de curator ? Ze zal wel achteraan moeten aansluiten..

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.a ... &pid=80765" onclick="window.open(this.href);return false;

1 ding.. betaal vandaag de dag gewoon helemaal niks vooruit of aan.. bij kentekenoverdracht de poen gewoon contant afrekenen..

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 apr 2009, 16:00

Of als je daar zit met een spoedoverboeking via i-net. Hoef je niet met veel poen over straat :wink:

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2009, 16:04

Kweenie is ook nog oppassen..

Als ik nu wat zou doen, dan gewoon met poen over straat..

Fabian

Bericht door Fabian » 08 apr 2009, 16:10

http://www.automotive-online.nl/home/60 ... rrari.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kroymans Ferrari
08-04-2009 15:00
De rechtbank van Amsterdam heeft gisteren surseance van betaling verleend aan Kroymans Hilversum bv. Dit bedrijf handelt onder de naam Kroymans Ferrari.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 apr 2009, 16:13

Rico schreef:Kweenie is ook nog oppassen..

Als ik nu wat zou doen, dan gewoon met poen over straat..
Wat is daar oppassen aan? Met poen over straat lijkt me "linker" :)

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 08 apr 2009, 16:19

Rico schreef:Toch een triest verhaal.. een vrouwtje uit winschoten.. koopt van haar laatste spaarcenten en een beetje bijlenen een Dacia Sandero.. voor 9000 euro.. voor het eerst in haar leven een nieuwe auto.. bloemetje in huis gehaald, kinderen moesten mee de eerste rit te maken..

's ochtends om 11:00 uur maakt ze het geld over aan Autodrome.. om 13:00 zou ze de auto komen ophalen.. helemaal in de wolken, en om 12:00 krijgt ze een telefoontje dat het vanwege onvoorziene omstandigheden niet meer mogelijk is (failliet)

Schandalig,..

Vandaag spande ze een kort geding aan.. autodrome kwam niet opdagen... rechter zal haar wel gelijk geven,, maarja of ze de auto dan alsnog krijgt van de curator ? Ze zal wel achteraan moeten aansluiten..

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.a ... &pid=80765" onclick="window.open(this.href);return false;

1 ding.. betaal vandaag de dag gewoon helemaal niks vooruit of aan.. bij kentekenoverdracht de poen gewoon contant afrekenen..
Zo'n betaling kan toch gewoon teruggedraaid worden..
Heb dit zelf ook aan de hand gehad, verkeerde betaling => bank bellen en terug laten draaien => klaar !!

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2009, 16:24

Ook als het bedrijf failliet is verklaard ?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 08 apr 2009, 17:33

Ja, dat weet ik dus eerlijk gezegd niet....

Als een bedrijf echt failliet is verklaard mag/kan er geen geld meer in of uit...
Een bedrijf wordt echter nooit van de ene op de andere dag failliet verklaard lijkt me, daar gaat nog wel een traject aan vooraf toch ??

Nogmaals ik heb op dat gebied geen kennis, wellicht dat anderen daar meer over weten.

Ik redeneerde meer vanuit de volgende gedachte...
Als ik geld overmaak aan iemand anders dan zit daar meestal wel een dag tussen voordat het op de rekening van de begunstigde is bijgeschreven.
Dan lijkt het me ook nog terug te draaien.....

Ik heb dit meegemaakt met een bedrijf dat besloten had dat ik automatische incasso had ( zonder mijn toestemming ).
Dit bedrag heb ik ( tot twee keer toe zelfs ) terug laten storten op mijn rekening ( storneren van de betaling )

Gijzer

Bericht door Gijzer » 08 apr 2009, 17:56

Eric H schreef:Ja, dat weet ik dus eerlijk gezegd niet....

Als een bedrijf echt failliet is verklaard mag/kan er geen geld meer in of uit...
Een bedrijf wordt echter nooit van de ene op de andere dag failliet verklaard lijkt me, daar gaat nog wel een traject aan vooraf toch ??

Nogmaals ik heb op dat gebied geen kennis, wellicht dat anderen daar meer over weten.

Ik redeneerde meer vanuit de volgende gedachte...
Als ik geld overmaak aan iemand anders dan zit daar meestal wel een dag tussen voordat het op de rekening van de begunstigde is bijgeschreven.
Dan lijkt het me ook nog terug te draaien.....

Ik heb dit meegemaakt met een bedrijf dat besloten had dat ik automatische incasso had ( zonder mijn toestemming ).
Dit bedrag heb ik ( tot twee keer toe zelfs ) terug laten storten op mijn rekening ( storneren van de betaling )
Dat is wel iets anders hoor. Als je geld overmaakt op een verkeerde rekening dan is het ook eigen schuld dikke bult.
Ik denk dat je gewoon je geld kwijt bent.

Ik moet wel zeggen dat ik het triest vind van Autodrome.

RVV

Bericht door RVV » 08 apr 2009, 17:57

Bij autodrome ging het wel mal hoor, niemand van het personeel zag het van te voren aan komen. Personeel heeft de klant ook niet kunnen waarschuwen, in 1 keer alle 250 man op straat..

Sander

Bericht door Sander » 08 apr 2009, 21:48

Autodrome schijnt ook een doorstart te hebben gemaakt he..
Zag het al wel een beetje aankomen dat 1 of meerdere filialen failliet zouden gaan , maar dit ruikt een beetje naar oplichting.. zo kun je je slecht draaiende merken makkelijk afstoten , je schulden kwijt raken en met een schone lei weer verder gaan.

Hoop voor het personeel dat het mee zal vallen.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 08 apr 2009, 22:28

Rico schreef:Bij autodrome ging het wel mal hoor, niemand van het personeel zag het van te voren aan komen. Personeel heeft de klant ook niet kunnen waarschuwen, in 1 keer alle 250 man op straat..
Vorig jaar ging het ook al bijna mis bij Autodrome. Volgens mij hadden ze toen al eens uitstel van betaling aangevraagt.........

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2009, 13:00

De vrouw hierboven kon vanochtend alsnog haar auto ophalen.. zeg het niet snel over een Dacia. maar toch hulde.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 apr 2009, 13:01

Ik zit nou al dagen te denken wat ik erger zou vinden: wél een nieuwe Dacia krijgen of níet een nieuwe Dacia krijgen.

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2009, 13:03

Nouja ging meer om die bijna 10000 euro.. en de manier waarop.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 apr 2009, 13:04

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar een nieuwe Dacia blijft kut.

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2009, 13:08

haha.. om eerlijk te zijn ik zou het echt niet weten ? Ik zie die dingen wel eens rijden, ogen waardeloos.. maar hoe het stuurt ? of hoe je zo'n ding ervaart.. echt geen idee.

Ik zou zelf never nooit 10000 euro op een nieuwe Dacia stukslaan.. voor 10000 euro,, kun je honderd leukere 2e hands auto's kopen,.. aan de andere kant elke auto die wij willen kopen moet iets van DF in zich hebben.. heb je nu zuiver en alleen een vervoersmiddel nodig, wars van status oid ? Dan is het zo gek nog niet.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 apr 2009, 13:10

Als je zo wars van status bent dat je een Dacia koopt, wil je zo min mogelijk aan autorijden uitgeven. Dan kun je dus beter een gebruikte kopen dan een nieuwe. Minder afschrijving en niet all-risk verzekeren.

Plaats reactie