Pagina 22 van 34

Geplaatst: 08 aug 2006, 13:08
door Remy
Rico was natuurlijk niet echt in het voordeel met z'n 19" he. Verder onwijs gave filmpjes!

Geplaatst: 08 aug 2006, 14:19
door romo
Hoewel ik er niet bij was, moet ik zeggen dat al die filmpjes en enhousiaste verhalen zeer aanstekelijk werken. Erg leuk om te zien en te lezen, keep up the good works :P :P

Geplaatst: 08 aug 2006, 15:52
door M@rcel
Remy schreef:Rico was natuurlijk niet echt in het voordeel met z'n 19" he. Verder onwijs gave filmpjes!

Kan wel kloppen, maar BMW heeft ze er toch zelf onder gezet?
Dat een e46 M3 heer en meester is op een bochtig traject tov een e36 M3 hoeven we hier niemand uit te leggen. Maar toch zou ik als fabrikant er wel alles aan doen om zo'n simpele rechtuitbrandactie door technische spec's altijd in het voordeel van het nieuwe model laten gelden...dan maar wat extra pk's/nM's zoeken.

Geplaatst: 08 aug 2006, 15:54
door M@rcel
wat zijn de officiele cijfers van deze twee auto's eigenlijk?

Volgende keer zou een e39 M5 ook een mooie aanvullig zijn. Kijken wat die nog klaar kan maken, van de e60 M5 weten we het intussen wel:)

Geplaatst: 08 aug 2006, 15:58
door romo
Mee eens, als de "vooruitgang" alleen maar in een nieuwe carosserie zit en niet in de techniek,...........tja daar schieten we niets mee op.

Geplaatst: 08 aug 2006, 15:59
door Andre
Ik lees dat jullie wel genoten hebben.

Ik denk dat die paul de heledag bij de pomp was en niet alleen om te tanken.

:)

Geplaatst: 08 aug 2006, 16:16
door Erik K.
0-100 (Fabriek):

Voor de E36 3.2 6.0s
Voor de E36 3.2 5.5s
Voor de E46(CS) 5.2s
Voor de E46CSL 4.9s

Geteste cijfers 0-200:

E36 3.0: 21.3s
E36 3.2: 19.5s
E36 3.2(SMG):21.8s
E46 16.9s
E46(SMG)18.0s
E46(CSL) 16.8s

Dit zijn de snelste tijden die ik tot nu toe heb gelezen. Misschien zijn er forummers die andere tijden kennen.

Geplaatst: 08 aug 2006, 16:24
door M@rcel
Volgens mij heeft die Erik gewoon een compressor op die 3.2 zitten 8)

Geplaatst: 08 aug 2006, 16:27
door Erik K.
DAT had je nou net niet moeten zeggen ;)

Nee hoor lekker atmosferisch 8)

Geplaatst: 08 aug 2006, 16:32
door frank de jonge
Misschien snellere nokkenstokken :D

Of bewerkte kop oid :)

Geplaatst: 08 aug 2006, 16:37
door M@rcel
volgende cijfertjes kwam ik nog tegen:

80>120 in V : 3.2=6,8 de CS=7,7
80>120 in VI : 3.2=9,4 de CS=10,4

1000 meter: 24,7 tegen 24,8
1/4 mile: beiden 13,8

Tsukuba: 1.08.48 tegen 1.09.40 voor een e46 met handbak :shock:

Geplaatst: 08 aug 2006, 16:40
door Erik K.
Zo dat zijn nog eens waardes!

80-120 in 6.8s in V kan goed kloppen had laatst met 34graden buitentemp. met Airco aan al zo'n 7s gemeten :)

Geplaatst: 08 aug 2006, 16:42
door Paul
Maatje van me met een standaard E36 m3 3.0 rijdt al een 13.6 op de 1/4 mile met een kut 60ft time van 2.1, op 17inch en alles erin en erop..

Geplaatst: 08 aug 2006, 16:45
door frank de jonge
Paul, je moet de jouwe keer testen bij 16 graden buitentemp.

Die alpha-N software wordt meestal op 17 graden afgeregeld voor ideale piekvermogen.

Je zou dan een M3 3,2 moeten kunnen pakken..... :)

Geplaatst: 08 aug 2006, 16:46
door Paul
Marcel van Meerbeek schreef:Volgens mij heeft die Erik gewoon een compressor op die 3.2 zitten 8)
Paul volgend jaar wel 8)

E39 M5 regel ik de volgende keer.. maatje van me heeft zon apparaat , uit 2001 Hartge getuned, Estoril blauw.. die gaat zeker weten mee dan!@

Geplaatst: 08 aug 2006, 16:52
door M@rcel
Paul schreef:Maatje van me met een standaard E36 m3 3.0 rijdt al een 13.6 op de 1/4 mile met een kut 60ft time van 2.1, op 17inch en alles erin en erop..

Ja maar die zit erop 8)

Geplaatst: 08 aug 2006, 17:08
door Knot
Maar zet de E46 van Rico eens op standaard wielen... dan nog een keer testen.

Geplaatst: 08 aug 2006, 17:15
door Dennis Cavallino
Dat scheelt echt veel lijkt me. Maar ja, dan kom je al snel in de situatie:
- volgende keer andere velgen monteren
- die gast andere nokkenassen
- weer iemand anders komt aanzetten met een kompressor kit
- etc.

:)

Gaat erom wie sneller is 'as if'.

Geplaatst: 08 aug 2006, 17:41
door RVV
Mee eens, we moesten het doen met wat we hadden.

Ik heb overigens een verslag geschreven in het algemene forum, wil je daar op reageren dan in dit topic.

Geplaatst: 08 aug 2006, 17:44
door Paul
Feit is dat een E46 M3 op 18inch 1.8 sec sneller is naar de 200 dan op 19inch..

En de mijne is duidelijk merkbaar sneller op 17inch dan op 19inch...

Idd we moeten het doen met hoe ie ervoor stond.. en ik heb me meer dan vermaakt! :D

Geplaatst: 08 aug 2006, 17:58
door Paul
Mooi stukje Rico!!!

enne 330pk in dat hok van mij? nee niet.. 326 :D maar liggen een paar ponies zeker weten van op stal, door het compressieverlies op cylinder 5 :cry:


Heb echt al verschillende malen voor het bougiegeouwehoerverhaal bijna 300 op de klok gehad.. en gemeten top van 284 op GPS, welleswaar op 17inch... en toen was het behoorlijk wat koeler dan nu..

Maar zondag terugweg ook.. welles waar niet meer gezien op de teller dan bijna 270.

Blijf erbij voor mij was de nr 1 van de dag , Elmar in de Viper... heeft echt waar behoorlijk indruk op me gemaakt dat apparaat.... en natuurlijk Erik in de 3.2, denk dat die de Porsche wel had gepakt..
Z4 van Femme ook een machtig mooi ding... perfecte kleur... alles gewoon perfect aan die auto.. .en let op.. hij reedt ook op 19inch!

hoe dan ook... was een Superdagje... en hopelijk snel eens weer...

Geplaatst: 08 aug 2006, 18:36
door M@rcel
Al met al was deze Driving fun.com meeting een hele geslaagde meeting ik wil alle deelnemers hartelijk danken voor hun discipline en rijders kwaliteiten. Zo op het oog lijkt het “recht uitbranden” wat kansloos en iedere gek zou het kunnen, maar daar ben ik het toch niet mee eens. Vooral op hele hoge snelheden is anticiperen en reactiesnelheid van levensbelang. Er reden immers andere verkeersdeelnemers rond en daar moesten we allemaal rekening mee houden. Al met al is alles goed gegaan en met een gerust hart durf ik een vervolg te geven aan de moeder aller Driving Fun meetings, want zo durf ik deze toch wel unieke meeting te noemen.
Goed punt Rico,

Hoor te vaak mannen roepen dat rechtuitbranden niet moeilijk is. Zeker als er wat circuitervaring aanwezig is, wil men nogal eens neerbuigend tegen deze vorm rijden aankijken.
Gas geven kunnen we allemaal wel, maar goed rechtuitbranden is maar voor weinigen weggelegd.

Geplaatst: 08 aug 2006, 18:45
door Erik K.
Mooi helder verslag Rico! Zeker zo met de haarscherpe foto's van Dexter.
Niels(mijn bijrijder) en ik vonden het een zeer geslaagd evenement.

Jammer dat Dexter en ik mekaar hebben gemist om van mijn M3 een mooie actie foto te maken. Maar ja zo blijft er wat te wensen over he :wink:

De filmpjes zijn in ieder geval mooi geworden van iedereen.
Morgenavond ga ik naar Knot om het overige film materiaal van Niels en mij klaar te stomen voor op het forum.

Geplaatst: 08 aug 2006, 18:52
door Paul
Mooi, dus meer videootjes ... :D

Geplaatst: 08 aug 2006, 18:57
door frank de jonge
eindelijk materiaal van mn 2.8 flyby :D

Zal dat een teringherrie gegeven hebben :D