Perfect gezegd, is ook exact mijn visie.Eric H schreef: Verder denk ik dat de mensheid toch wel tot een eind komt, en dat geen van de maatregelen die we nu treffen dit proces kan tegenhouden of terug kan draaien.
De aarde bestaat al zo godsonmogelijk lang, wie zijn wij ( als mensheid ) dat we denken dat we hier altijd zullen zijn. Hoe arrogant kun je zijn zeg.
De periode dat er mensen over deze aardkloot rondlopen neemt zo'n klein stukje op de tijdslijn van het bestaan van de aarde in beslag dat het misschien niet eens het vermelden waard is.
Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.
- RVV
Even plat gezegd,wat kan het ons schelen als over 250 jaar het menselijke ras is uitgestorven ? Op geologische tijdschaal 0,002 seconde ofzo..
- Geelhoed
Dat is inderdaad de platitude die men bezigt. Ik denk dat ik daar boven sta.Rico schreef:Even plat gezegd,wat kan het ons schelen als over 250 jaar het menselijke ras is uitgestorven ?
-
Dat verbaast ons niet. Jij hebt al eerder blijk gegeven je moreel verheven te voelen boven ons dom volk.Geelhoed schreef:Dat is inderdaad de platitude die men bezigt. Ik denk dat ik daar boven sta.Rico schreef:Even plat gezegd,wat kan het ons schelen als over 250 jaar het menselijke ras is uitgestorven ?

- Geelhoed
Stukje ontwikkelingshulp.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Geelhoed schreef:Stukje ontwikkelingshulp.

Daar kan ik dan wel weer om lachen.....

Maarruh, ik heb nog geen antwoord op mijn vraag......
- Geelhoed
Mijn parate kennis van zeespiegel niveaus is niet optimaal. Was er 50miljoen jaar geleden een ijstijd?
Atmosferisch CO2 was ongeveer het dubbele van wat het nu is.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik ook wel;
Waar het om gaat; je kan er iets van opsteken ( van elkaar dus).......................dat zou met wederzijds respect moeten IMHO
Vooralsnog er is er veel onduidelijk in deze discussie en echte wetenschappelijke evidence ontbreekt volledig. Dat er beleid wordt ontwikkeld om iets aan verkeersproblematiek te doen, om het milieu te ontlasten, das allemaal dikke prima, maar hang het dan als overheid niet op aan een theorie die als bewezen gepostuleerd wordt.
Waar het om gaat; je kan er iets van opsteken ( van elkaar dus).......................dat zou met wederzijds respect moeten IMHO
Vooralsnog er is er veel onduidelijk in deze discussie en echte wetenschappelijke evidence ontbreekt volledig. Dat er beleid wordt ontwikkeld om iets aan verkeersproblematiek te doen, om het milieu te ontlasten, das allemaal dikke prima, maar hang het dan als overheid niet op aan een theorie die als bewezen gepostuleerd wordt.
-
Niet alleen de overheid maakt zich daaraan schuldig, ook die wijze IPCC meneer hierboven.romo schreef:Ik ook wel;

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Overheid en IPCC zie ik al een 2 eenheid; immers de overheid maakt beleid op basis van de rapportages van het IPCC.
Gelukkig zijn er steeds meer wetenschappers die hun handen van het IPCC aftrekken en het niet eens zijn met de conclusies van de voornoemde rapportages..........................
Dit zou elke overheid, waar ook ter wereld, aan het denken moeten zetten........................maar dat is wellicht te veel gevraagd................................
Gelukkig zijn er steeds meer wetenschappers die hun handen van het IPCC aftrekken en het niet eens zijn met de conclusies van de voornoemde rapportages..........................
Dit zou elke overheid, waar ook ter wereld, aan het denken moeten zetten........................maar dat is wellicht te veel gevraagd................................
- Marius
Het max CO2 ooit op aarde is 9x keer geweest van wat het nu is. Dit heeft men achterhaald door metingen te doen in gesloten luchtkamertjes in schelpen.Geelhoed schreef:Mijn parate kennis van zeespiegel niveaus is niet optimaal. Was er 50miljoen jaar geleden een ijstijd?
- Marius
Dat is zeer zeker teveel gevraagd, zeker voor de ambtelijke onbenul die nu eenmaal een bepaald beleid opgedragen heeft gekregen en dat uit zal blijven voeren en papagaaiien totdat er weer commando komt om de koers te wijzigen.romo schreef:Overheid en IPCC zie ik al een 2 eenheid; immers de overheid maakt beleid op basis van de rapportages van het IPCC.
Hier nog wel een interessant artikel:
http://www.vrijspreker.nl/wp/2008/12/me ... ingclaims/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
Geelhoed schreef:Dat is inderdaad de platitude die men bezigt. Ik denk dat ik daar boven sta.Rico schreef:Even plat gezegd,wat kan het ons schelen als over 250 jaar het menselijke ras is uitgestorven ?
Denken of zeker weten ?
En al is het zeker.. alles is eindig..
Opa van mijn vrouws kant is dement en kan de WC niet meer vinden, laat staan dat die zijn vrouw nog herkent..
Mijn oma zal binnen een week sterven.
Ook jij gaat dat meemaken,... binnen nanoseconden op geologische tijdschaal..
Wereldverbeteraars zijn eigenlijk egoïsten.. bang om hun eigen zekerheid op te geven..
Is de aarde niet veel beter af zonder de mens ?
We lopen de boel toch alleen maar te verstieren..
Vergeef me mijn banaliteit

- GTRene
- Peric
Het grappige van de IPCC is dat er zogenaamd allerlei wetenschappers aan meedoen.
Het is echter zo dat er veel wetenschappers OOIT met het IPCC gewerkt hebben, en als de IPCC nu iets publiceerd zetten ze daar de namen bij van die wetenschappers, terwijl ze helemaal niet aan dat onderzoek meegewerkt hebben..
Maarre... ging dit draadje niet over de KM-heffing?
Het is echter zo dat er veel wetenschappers OOIT met het IPCC gewerkt hebben, en als de IPCC nu iets publiceerd zetten ze daar de namen bij van die wetenschappers, terwijl ze helemaal niet aan dat onderzoek meegewerkt hebben..
Maarre... ging dit draadje niet over de KM-heffing?

-
Ja eigenlijk wel, maar in dit geval mag er ook best over de achterliggende motivering voor die heffing gesproken worden. 

- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Oh, de zeespiegel was 50 miljoen jaar geleden trouwens 100 meter HOGER dan nu.....
Dus we hebben nog wel ff te gaan.....
Dus we hebben nog wel ff te gaan.....

- Marius
http://www.vrijspreker.nl/wp/2008/12/ho ... -kan-zijn/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Geelhoed
Tja, klimaat data is nu eenmaal over 30 jaar.
Van de statistiek van Hub klopt ook niet heel veel...
Van de statistiek van Hub klopt ook niet heel veel...
- Sander
’Invoering kilometerheffing gaat mislukken’
Bron;
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10599" onclick="window.open(this.href);return false;

Bron;
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10599" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joop
Waarom verbaast me dit stukje nou niet????
Het milieuvraagstuk is zo makkelijk op te lossen (vervuiler betaald, dus verrekenen met de brandstof); daarnaast hoeven er ook geen grote investeringen gedaan te worden in een dergelijk km-heffingssysteem; dat is gewoon weggegooid geld; investeer dat desnoods in een beter openbaarvervoer netwerk.
Fileprobleem oplossen wordt/is wat lastiger, maar dit lost vanzelf ook wel op; NL vergrijsd immers.
Tot die tijd maar flexibelere werktijden gaan aannemen (voor zover dat mogelijk is).
Het milieuvraagstuk is zo makkelijk op te lossen (vervuiler betaald, dus verrekenen met de brandstof); daarnaast hoeven er ook geen grote investeringen gedaan te worden in een dergelijk km-heffingssysteem; dat is gewoon weggegooid geld; investeer dat desnoods in een beter openbaarvervoer netwerk.
Fileprobleem oplossen wordt/is wat lastiger, maar dit lost vanzelf ook wel op; NL vergrijsd immers.

-
Ze moeten stoppen. De BPM is niet weg.
De afspraak was bpm en wegenbelasting en labels weg dan km heffing daar voor in plaats.
Maar bpm is vervangen door co2 tax en auto s worden alleen maar duurder hier in dit roversland behalve sleutelhangers die met de airco aan niet meer over de afsluitdijk komen met wind tegen.
De afspraak was bpm en wegenbelasting en labels weg dan km heffing daar voor in plaats.
Maar bpm is vervangen door co2 tax en auto s worden alleen maar duurder hier in dit roversland behalve sleutelhangers die met de airco aan niet meer over de afsluitdijk komen met wind tegen.
- romo
111 Teletekst za 27 dec
Oud-ministers waarschuwen Eurlings
` Het plan voor kilometerheffing van
minister Eurlings is volgens zijn vijf
voorgangers op Verkeer tot mislukken
gedoemd.De oud-ministers Kroes,Maij-
Weggen,Netelenbos,Jorritsma en Peijs
noemen het plan van Eurlings in het
Nederlands Dagblad te complex.
Ze voorspellen dat het zal stuklopen op
een gebrek aan politieke steun en
tegenwerking door de autolobby.De oud-
ministers kampten met vergelijkbare
problemen toen zij plannen maakten voor
een vorm van rekeningrijden.
Eurlings wil eerst de vrachtwagens in
2011 onderwerpen aan kilometerheffing,
daarna volgen de automobilisten.
Oud-ministers waarschuwen Eurlings
` Het plan voor kilometerheffing van
minister Eurlings is volgens zijn vijf
noemen het plan van Eurlings in het
Nederlands Dagblad te complex.
Ze voorspellen dat het zal stuklopen op
een gebrek aan politieke steun en
tegenwerking door de autolobby.De oud-
ministers kampten met vergelijkbare
problemen toen zij plannen maakten voor
een vorm van rekeningrijden.
Eurlings wil eerst de vrachtwagens in
2011 onderwerpen aan kilometerheffing,
daarna volgen de automobilisten.
- Geelhoed
Moet dat niet zijn: vijf van zijn voorgangers?
- Hans
Geelhoed schreef:Moet dat niet zijn: vijf van zijn voorgangers?
Er worden er toch 5 genoemd.volgens zijn vijf