Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Roy RS

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Roy RS » 29 okt 2012, 12:03

Emiel schreef:Wat zal motorkleding fijn zijn in de Atom :df:

ik had een heuse Ariel jas en inderdaad een motorbroek over mijn gewone broek, maar die verrekte kniepads...verder toppertje, maar het blijft erg fris op de enkels, ballen, polsen, vingers keel en uiteindelijk mijn neus en ogen omdat mijn vizier bleef beslaan en ik die dus op een kier vastgetaped heb, nu naar de winkel voor een ander vizier!

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 29 okt 2012, 12:09

Vizier had je ff van binnen moeten insmeren met afwasmiddel. Beslaat ie niet meer :thumbup:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 29 okt 2012, 17:25

Zo te lezen hebben we een DF member die niet onder doet voor de "Iceman".

Zit er überhaupt iets van verwarming op een Atom? Of moet je dan je hand op de uitlaat houden?

Emiel

Bericht door Emiel » 29 okt 2012, 17:32

Roy RS schreef:

ik had een heuse Ariel jas en inderdaad een motorbroek over mijn gewone broek, maar die verrekte kniepads...verder toppertje, maar het blijft erg fris op de enkels, ballen, polsen, vingers keel en uiteindelijk mijn neus en ogen omdat mijn vizier bleef beslaan en ik die dus op een kier vastgetaped heb, nu naar de winkel voor een ander vizier!
Volgende keer even in Duitsland n stoppen bij http://www.louis.de ofzo ? is goedkoop om wat motorspullen te halen :P

Thermo kleding ligt vaak bij de Aldi voor weinig.
Goedkope kol is van booster, 10,95, verslaat in mijn ogen alle andere kollen. Bedekt stuk rug en borst inclusief nek en loopt tot in je helm.

Weet niet of je ervaringen hebt met motoren, maar er zijn helmen met pin-lock, dat helpt tegen beslaan.
Die knee pads zul je toch wel uit de motor broek kunnen halen ? Misschien kun je ze voor je ballen zetten :lol:

KW

Bericht door KW » 29 okt 2012, 18:04

Bevroren Nurburgring kan wel voor mooie foto's zorgen :)

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 29 okt 2012, 19:43

Emiel schreef:
Roy RS schreef:

Volgende keer even in Duitsland n stoppen bij http://www.louis.de ofzo ? is goedkoop om wat motorspullen te halen :P

Goedkope kol is van booster, 10,95, verslaat in mijn ogen alle andere kollen. Bedekt stuk rug en borst inclusief nek en loopt tot in je helm.

Weet niet of je ervaringen hebt met motoren, maar er zijn helmen met pin-lock, dat helpt tegen beslaan.
Die knee pads zul je toch wel uit de motor broek kunnen halen ? Misschien kun je ze voor je ballen zetten :lol:
Louis verstuurd ook naar Nederland en bijvoorbeeld een muts voor je nek, kost geen drol daar.
http://www.louis.de/_3090d8c21653735aa3 ... r=20011000

En er zijn idd ook broeken waar de beschermingsdelen uit kunt halen, maar de verschilt per broek denk ik zo.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 29 okt 2012, 20:47

MParallel schreef:Zo te lezen hebben we een DF member die niet onder doet voor de "Iceman".

Zit er überhaupt iets van verwarming op een Atom? Of moet je dan je hand op de uitlaat houden?

maak je een grapje? of wat zou die verwarming moeten doen als er 200km/u wind door de neus naar binnen komt?! :wave:

dus iceman it is
Emiel schreef:
Roy RS schreef:

Ik heb de pinlock vandaag besteld, maar kwam daar in DL pas achter dat ik dat nodig had! Ik heb er in NL en belgie geen last van gehad helaas. Die kol is zo gek nog niet denk ik, moet ik echt een goede hebben, ga morgen naar Motoport, is misschien een paar euro duurder, maar dan kan ik het testen en meteen meenemen. Zo'n broek komt nog wel, voor nu voldoet deze.

Zoals je ziet, ben ik van plan de Ariel te gebruiken en hem niet in de garage als vulling te hebben, wel houd ik per nu op al te veel in de pekel en sneeuw te rijden, niet eens zozeer omdat ie dan slijt ofzo, maar ik heb echt een hekel aan dat gepoets achteraf! Nu moet ik weer een moment zoeken om hem goed te poetsen, want hij moet natuurlijk wel netjes blijven ook al wordt ie gebruikt waar ie voor bedoelt is. (tot nu toe 1000km per jaar, ik heb al 1500 km in een maand gereden :banging: )

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 okt 2012, 20:49

Held!

GTRene

Bericht door GTRene » 29 okt 2012, 21:07

Iceman it is, je bent Allen voorbij gestreven :hungry:

JP

Bericht door JP » 01 nov 2012, 19:38

:wave:
Laatst gewijzigd door JP op 02 nov 2012, 03:23, 1 keer totaal gewijzigd.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 01 nov 2012, 21:56

Was dat veur ding?

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 01 nov 2012, 22:34

Zie hem de laatste tijd wel vaker op foto`s/filmpjes verschijnen...apart ding!

Afbeelding

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 01 nov 2012, 23:30

Dat is nou iets dat je niet bepaald elke dag tegen komt :D :wave: , zelfs niet op de NBR! Niet eens gek veel over te vinden, zo lijkt het er op dat ze zelfs qua design niet consistent zijn (wat met een productie van 3-4/jaar ook niet zo gek is). Supercool :strong: .

KW

Bericht door KW » 02 nov 2012, 07:44

Wat een ontzettend fugly hok is dat :D Maar wel heel gaaf! Lekker dik geluid. En vooral heel bijzonder en zeldzaam. Vind het ook heel gaaf dat zoiets ook echt gebruikt wordt ipv datie alleen in een vitrine staat.

Macboy

Bericht door Macboy » 02 nov 2012, 21:38

Vandaag op de Ring geweest. DF dag en Skylimit event. Baan afgehuurd maar helaas maar 30 auto's. Helaas is de herfst ook niet ideaal voor de Ring maar er leeft ook helemaal geen topic op DF hierover. Animo moet je kweken en zo wordt het lastig ...

Desondanks ben ik die kant op gegaan en rond 14 uur spontaan een auto van Molenaar gehuurd. E36 325i en meteen de baan op. Na 1 rondje heb ik het meteen voor gezien gehouden. De achterkant brak steeds uit als je in een bocht gas gaf. Dan moest je tegensturen en kon je het weer opvangen. Heel apart daar heb ik met de Golf geen last van...

Dankzij Elmar toch nog een geweldige dag gehad. 4 rondjes meegereden met hem met daarachter onze driftende Fabmaster in zijn prachtige Z3 coupe.

Wilde hier nog even mijn grote respect uitspreken voor Elmar zijn rijkunsten in het algemeen, maar in de regen in het bijzonder. Heel imposant en indrukwekkend hoe jij de controle hebt over de BMW's in de regen.

Op het circuit dan ...

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 02 nov 2012, 22:18

Dat was ongetwijfeld genieten :)

In andere topic over deze dag al gemeld dat ik me verbaasde over het feit dat ik nauwelijks auto's zag op de webcam. Maar echt slechts een auto of 30? Da's wel heeeel weinig :'( Wel apart dat er zo weinig animo voor was dit keer en kan me voorstellen dat je hier als organisatie ook financieel niet echt blij van wordt....

dvh

Bericht door dvh » 02 nov 2012, 22:20

René Kloeze schreef:Zie hem de laatste tijd wel vaker op foto`s/filmpjes verschijnen...apart ding!

Afbeelding
De Mercedes M1 ! :wave:

Rupie

Bericht door Rupie » 02 nov 2012, 22:30

Was gezellig Spekboy. Elmar, Fabian en Philip bedankt voor de rondjes met ieder zijn eigen charme. Had alleen het idee dat Elmar geen gas gaf. Ik hoorde niks :hmmm: :clown:

Elmar

Bericht door Elmar » 02 nov 2012, 22:33

Ik heb vanmiddag het genoegen gehad om Macboy op het circuit te ontmoeten.
Nadat hij een auto bij Molenaar gehuurd had en daarmee na 1 volle ronde de parkplatz had opgezocht, werd mij gevraagd om met de huurauto een rondje te doen.
De huurauto zou na verluidt van de huurder niet al te best zijn en mijn expertise betreffende goed sturende e36 kon doorslag gevend zijn bij ontbinding van het mondeling overeengekomen huurcontract.

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik zelden in zo een strak sturende en stabiel aanvoelende BMW heb gereden.
Alles gaf me vertrouwen in de wagen.
Wil je overstuur, krijg je overstuur.
Het probleem kon dus duidelijk niet bij de auto liggen, maar aan de huurder.

Logisch eigenlijk, want de leus luidt niet voor niets:

VAG, leuker kunnen we het niet maken, onderstuurder wel.

Ruben en Fabian, bedankt voor het eten!

Knot

Bericht door Knot » 02 nov 2012, 23:05

Mooi, toch nog wat verhaaltjes.. baal ervan dat ik niet een dagje heb kunnen driften, de unieke kans in deze omstandigheden met dit weer... maar t zat er helaas niet in.

Hielke

Bericht door Hielke » 02 nov 2012, 23:14

Macboy, PUSSY!!!

:lol:

Fabian

Bericht door Fabian » 02 nov 2012, 23:38

980 km vandaag, waarvan 430 op de Ring.

Heerlijk dagje, bijna alle rondjes samen met elmar gedraaid, dan ik voor dan elmar weer. Heb nu nog buikpijn van het lachen ;) ook was gefilmd vanuit mijn auto en vanuit elmars auto. Zitten wel wat "onverwachte" beelden bij :)

Ook lekker gedrift, het was maar goed dat het 1600 uue was, want die laatste 2 rondjes werden eigenlijk te gek :)

Rondje met gerwin in de m3gts meegeweest, impressive. Zowel rijder als auto ;)

Was echt een gezellige dag, maar wel vermoeiend vanaf 05:15 vanmorgen.....

Knot

Bericht door Knot » 02 nov 2012, 23:39

Ben benieuwd naar de (drift)beelden, kom maar op!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 02 nov 2012, 23:49

Ben ook zeer benieuwd naar de beelden

ErikS

Bericht door ErikS » 03 nov 2012, 07:57

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik zelden in zo een strak sturende en stabiel aanvoelende BMW heb gereden.
Alles gaf me vertrouwen in de wagen.
Wil je overstuur, krijg je overstuur.
Het probleem kon dus duidelijk niet bij de auto liggen, maar aan de huurder.

Logisch eigenlijk, want de leus luidt niet voor niets:

VAG, leuker kunnen we het niet maken, onderstuurder wel.

:lol:

Volgende keer zorg ik in ieder geval dat ik vrij ben om te komen kijken..........
Ben benieuwd naar de filmpjes! :wave:

Plaats reactie