Kwestie van settings uitproberen, vergelijken en heel goed documenteren wat je doet (aantal clicks va de diverse settings, temperatuur, banden, vochtigheid, in welke stand staan de stabi's, sectie tijden etc). Dat kost zeker even wat tijd om dat helemaal goed te krijgen in het begin, maar je krijgt er vanzelf handigheid in (en als het mee zit nog plezier okPaskal schreef:Voor 95% van de mensen voldoet zo'n setje prima en alle waar is naar zijn geld. Onder mijn e34 zit ook zo'n peperduur Intrax-1k2-onderstel en dat is inderdaad werelds. Als je dat gewend bent wil je eigenlijk niet anders meer. De verstelmogelijkheden van dergelijke onderstellen zijn echter zo omvangrijk dat je Loeb of Hamilton moet heten om te weten/voelen welke kant je op moet
Bijkomstig 'lastige' blijft ook de keuze van: voor welk deel van het circuit je de afstelling optimaal wilt maken? Je kunt een onderstel niet helemaal perfect krijgen voor de hele Nürburgring ivm te grote verschillen qua bochten, snelheid etc. Maw: er is ook een keuze tav waar win je er het meeste tijd mee: wat langer ergens maximale snelheid versus juist de winst willen halen uit de wat langzamere stukken. Ook dat is een belangrijk onderdeel in de afwegingen.
Blijft leuk om te doen (vind ik), zeker icm een driftbox (en evt uitgebreidere data logging) waarmee je dit goed kunt uitzoeken: soms ga je voor je gevoel sneller door een sectie heen, maar blijkt de data dat te weerspreken. Allemaal leuk om te doen, dat uitzoekwerk. Je leert er bovendien een hoop van
@KnightWolf: computerspelletjes in de vergelijking meenemen mbt onderstelafstellingen is niet echt zinvol




