BMW 1 Serie M Coupé
- wjn
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zijn we eindelijk van het "gezeur" af dat turbo motoren niets zijn. Voor daily is het gewoon perfect, dankzij vroege vermogensopbouw. Vergeet de gasresponse van vroeger, dat is bij NA tegenwoordig (leve emissie-eisen) ook niet top meer (al wordt er met sportknoppen en dergelijke omheen gebouwd), een goede turbo merk je niet meer.
Enig nadeel: Meer onderdelen, er kan dus meer kapot gaan.
-
Rupie
Gefeliciteerd Andre! Had je 'm zelf ook in het zwart besteld?
Ben benieuwd naar de verhalen en de updates aan de auto die er gaan komen.
Ben benieuwd naar de verhalen en de updates aan de auto die er gaan komen.
- Robin Hartog
Gaaf Andre! Gefeliciteerd! 
Erg mooi in het zwart.
Erg mooi in het zwart.
-
k33z
Top Andre, is het nu een zwarte geworden?
- GTRene
black magic 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Hielke, schrijf nou eens iets positiefs man over dat apparaat. Altijd dat gezever, ouwe. 
- Erik K.
Vermogen klopt toch wel vrij aardig gezien het resultaat op deze bank:
339,9 HP and 533,9 Nm Torque
339,9 HP and 533,9 Nm Torque
Laatst gewijzigd door Erik K. op 21 jun 2011, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Robin, Hielke schrijft toch dat een 1M lijkt op ouwe Alfa troep.. nou dan
dat de 1 serie in z'n gedragingen veel op de Alfa Nords lijkt. Dat bedoel ik als compliment.
- Snipe
Onbetrouwbaar, altijd kapot en roestgevoelig. Dat bedoel ik als compliment.
Eh, juist ja.
Eh, juist ja.
-
OnlineHielke
edit
Laatst gewijzigd door Hielke op 26 jun 2011, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- WJ
Gefeliciteerd Andre, droomgarage zo! 
-
Andre
Het maakt mij allemaal niet zoveel uit wat een ander denkt. Tuurlijk kan ik ook nadelen opnoemen en zeker na een bezoekje aan het circuit.
De auto is puur genieten. Het is nu qua rijdersfun de auto bij bmw. Hij heeft stokje overgenomen van de 130i. Zo zie ik het.
In bijv een direct vergelijk met een M3 is dat alles gewoon meer rijders fun is. Maar ben je meer een snelweg ridder is de M3 misschien wel de betere keus. Maar voor het korte werk en bochten is de 1M veel meer een entertainer dan een M3. En de rit naar bijv een Nring toe is ook echt geen opgave.
De auto is puur genieten. Het is nu qua rijdersfun de auto bij bmw. Hij heeft stokje overgenomen van de 130i. Zo zie ik het.
In bijv een direct vergelijk met een M3 is dat alles gewoon meer rijders fun is. Maar ben je meer een snelweg ridder is de M3 misschien wel de betere keus. Maar voor het korte werk en bochten is de 1M veel meer een entertainer dan een M3. En de rit naar bijv een Nring toe is ook echt geen opgave.
-
OnlineFabian
Gaaf Andre, geniet ervan! Begerenswaardige auto.
-
OnlineKasteel
Als hij had geluisterd wel:Ruben schreef:Gefeliciteerd Andre! Had je 'm zelf ook in het zwart besteld?
Kasteel schreef:Niet verwacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar doe mij maar een zwarte
Kasteel schreef:Vind m eigenlijk wel oke zo in het zwart, wielen vind ik ook niet zo'n issue, lekker voor circuit setje BBS CH 18inch erbij en je bent klaar.
@ Andre, augustus?
-
m@rco
Was zeker een mooie rit gister.
Na om half 11 bij de Beier een 525D opgehaald te hebben en een klein bakje koffie gedronken te hebben vertrokken we naar Numansdorp om daar de Einser M-coupe op te halen. Nou loop ik al een jaar of 9 rond bij de Kartbaan (eerst als werknemer) en heb ik al 'enkele" auto's de revue zien passeren maar deze is toch een van de meest besproken wagens geweest.
Even naar Numansdorp, al snel was dit omgedoopt naar Niemandsland vanuit het fries haagje 200Km plus door het land. Paspoort mee want we gaan de province weer eens uit. De 1-M coupe vaak besproken en dan vooral hoe de specs zouden moeten zijn. 350pk atmo 6-in lijn met Airbox, handbak en 1250 kg. Het liefst wordt er een wtcc bereden op straat maar een WRC mag ook. Helaas behoort dit niet tot de mogelijkheden, hier komen de droom specs duidelijk wel vandaan.
Bij de Jer. de Fonkert aangekomen hebben we de 525D snel geparkeerd en zijn we naar binnen gewandeld voor een goede kop koffie. Samen met Thijs even een ronde door het bedrijf gemaakt. Zoals Andre al heeft vermeld stonden er enkele heerlijke auto's. Duidelijk een liefhebbers adres. Nogmaals bedankt voor de rondleiding was leuk om even het bedrijf te bekijken.
Toen snel in de 1M gestapt richting Porsche Centrum Gelderland. Tsja, de Käfer heeft los lopende wielen dit hoort allemaal bij het race imago van het merk. De Carbon stoelen, halve rolkooi en brandblusser (ja, een brandblusser) behoren naast de loslopende wielen ook tot het "Race pakket". Was leuk om even te kijken in Heteren. Stonden enkele heerlijke Porsches, ook hier was de koffie zeer goed te noemen.
Toen weer in de 1M. Uiteraard hebben wij ons het gehele traject keurig aan de snelheid gehouden. André is altijd iemand van het inrijden en dit hebben we dan in alle rust ook gedaan. Ok af en toe even in 5 op het gas richting 4500 rpm. Duidelijk was toen al dat de auto mega power heeft. De 1M, uren en uren hebben we hier over gesproken. In de rit terug wederom, wat een auto. Het interieur met het alcantara, zwarte hemel etc. het Harmann Kardon geluid met de 80's hits, dikke prima. Af en toe ging de radio ff uit om het geluid wat meer door de auto te laten galmen. Ook dit kon onze goedkeuring genieten. Het laatste stuk heb ik zelf even mogen sturen.
Net als Hielke heb ik ook geen enkele referentie. Net als Hielke baseer ik het lijstje op auto's waar ik ooit met mijn luie lichaam in heb gezeten.
Hieronder mijn lijstje,
Fiat Bravo 1.4 gas > 9,5
Fiat Punto Evo 1.3 multi diesel > 9
Mazda 121 1.3 16v >8,5
Renault megane 1.6 16v 2002 > 8,5
Renault Clio 1.2 16v 2003 - 8
Mazda 323 1.6 1988 - 7,5
en ja daar komen ze:
BMW 120i 7
BMW 123D 6,5
BMW E46 M3 CSL 5,5
BMW 130i 4,5
BMW 135i coupe 4
En ja daar is ie, de BMW 1-M coupe een 3,5.
Zonder gekheid, waardeloos ding.
Hij is minder zuinig dan de bravo, ik moet hier wegenbelasting betalen. kunnen maar 2 man op de achterbank.
Bagageruimte niet fantastisch. De banden veel te breed en te duur. Ik tank liever diesel want dat ruikt zo lekker.
Nee zonder gekheid, wat een heerlijke auto die Einser M-coupe. Power, Exterieur super dik. Uitlaat geluid een dikke 8. etc. etc.
Andre was een gezellig dagje weg, nogmaals bedankt voor het sturen was weer een hele ervaring.
m@rco
Na om half 11 bij de Beier een 525D opgehaald te hebben en een klein bakje koffie gedronken te hebben vertrokken we naar Numansdorp om daar de Einser M-coupe op te halen. Nou loop ik al een jaar of 9 rond bij de Kartbaan (eerst als werknemer) en heb ik al 'enkele" auto's de revue zien passeren maar deze is toch een van de meest besproken wagens geweest.
Even naar Numansdorp, al snel was dit omgedoopt naar Niemandsland vanuit het fries haagje 200Km plus door het land. Paspoort mee want we gaan de province weer eens uit. De 1-M coupe vaak besproken en dan vooral hoe de specs zouden moeten zijn. 350pk atmo 6-in lijn met Airbox, handbak en 1250 kg. Het liefst wordt er een wtcc bereden op straat maar een WRC mag ook. Helaas behoort dit niet tot de mogelijkheden, hier komen de droom specs duidelijk wel vandaan.
Bij de Jer. de Fonkert aangekomen hebben we de 525D snel geparkeerd en zijn we naar binnen gewandeld voor een goede kop koffie. Samen met Thijs even een ronde door het bedrijf gemaakt. Zoals Andre al heeft vermeld stonden er enkele heerlijke auto's. Duidelijk een liefhebbers adres. Nogmaals bedankt voor de rondleiding was leuk om even het bedrijf te bekijken.
Toen snel in de 1M gestapt richting Porsche Centrum Gelderland. Tsja, de Käfer heeft los lopende wielen dit hoort allemaal bij het race imago van het merk. De Carbon stoelen, halve rolkooi en brandblusser (ja, een brandblusser) behoren naast de loslopende wielen ook tot het "Race pakket". Was leuk om even te kijken in Heteren. Stonden enkele heerlijke Porsches, ook hier was de koffie zeer goed te noemen.
Toen weer in de 1M. Uiteraard hebben wij ons het gehele traject keurig aan de snelheid gehouden. André is altijd iemand van het inrijden en dit hebben we dan in alle rust ook gedaan. Ok af en toe even in 5 op het gas richting 4500 rpm. Duidelijk was toen al dat de auto mega power heeft. De 1M, uren en uren hebben we hier over gesproken. In de rit terug wederom, wat een auto. Het interieur met het alcantara, zwarte hemel etc. het Harmann Kardon geluid met de 80's hits, dikke prima. Af en toe ging de radio ff uit om het geluid wat meer door de auto te laten galmen. Ook dit kon onze goedkeuring genieten. Het laatste stuk heb ik zelf even mogen sturen.
Net als Hielke heb ik ook geen enkele referentie. Net als Hielke baseer ik het lijstje op auto's waar ik ooit met mijn luie lichaam in heb gezeten.
Hieronder mijn lijstje,
Fiat Bravo 1.4 gas > 9,5
Fiat Punto Evo 1.3 multi diesel > 9
Mazda 121 1.3 16v >8,5
Renault megane 1.6 16v 2002 > 8,5
Renault Clio 1.2 16v 2003 - 8
Mazda 323 1.6 1988 - 7,5
en ja daar komen ze:
BMW 120i 7
BMW 123D 6,5
BMW E46 M3 CSL 5,5
BMW 130i 4,5
BMW 135i coupe 4
En ja daar is ie, de BMW 1-M coupe een 3,5.
Zonder gekheid, waardeloos ding.
Hij is minder zuinig dan de bravo, ik moet hier wegenbelasting betalen. kunnen maar 2 man op de achterbank.
Bagageruimte niet fantastisch. De banden veel te breed en te duur. Ik tank liever diesel want dat ruikt zo lekker.
Nee zonder gekheid, wat een heerlijke auto die Einser M-coupe. Power, Exterieur super dik. Uitlaat geluid een dikke 8. etc. etc.
Andre was een gezellig dagje weg, nogmaals bedankt voor het sturen was weer een hele ervaring.
m@rco
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Gefeliciteerd!
Prachtig ding, maar sinds wanneer heeft andré een GT3?
Ik dacht dat hij een CSL had.. Of loop ik nu uch jaar achter?
- Knot
Dat wisselt soms he... de 1M blijft ook maar tot begin augustus.
-
Andre
Ik heb inderdaad een CSL gehad. Heb nog steeds spijt dat ie weg is. Maar er kwam vorig jaar een GT3 avontuur op me pad en die wens wou ik nog een keer inlossen. Ik gebruik hem voornamelijk op trackdays omdat ik er geen kenteken op heb.BamiesGTA schreef:Gefeliciteerd!
Velen riepen altijd een bmw is een makkelijke auto een porsche niet. Voor mij was dit een reden om dat zelf te ondervinden. Mijn mening is daar heel anders over dan velen. Ik probeer dit jaar nog wat te genieten maar dan denk ik wel dat ik GT3 weer verkoop, dan heb ik alle uitdagingen ondervonden. Voor mij zijn auto s gebruiks voorwerpen ik koop ze om te rijden niet om te bezitten. Voor mij zijn auto s als porsche ferrari s etc te betrekkelijk in gebruik en je moet echt liefhebber zijn voor het bezit van zo n auto. Maar dat karakter draag ik helaas niet.
Kwalitatief is porsche onovertroffen. Het zijn net kluisdeuren als je met zo n ding rijdt. Zo stevig zit dat inelkaar. Uniek in zijn soort. Het probleem met zo n auto is gewoon dat je je rit moet plannen.
Een auto als een 1M past me veel meer. Je stapt in wanneer je wil. Je kan hem overal parkeren geen last van vluchtheuvels. Gewoon heerlijk. 1M is verre van saai. Op nat bijv moet je mega bij de pinken zijn. Hier ligt echt weer een super uitdaging voor mij. De turbo icm met de banden setup echt haren rechtop op de kop.
- RVV
Euhmm.. omdat Andre zijn mening geeft over de 1M mag er geen andersdenkende mening over turbo motoren er op na worden gehouden. Lijkt de Taliban wel
wjn schreef:Zijn we eindelijk van het "gezeur" af dat turbo motoren niets zijn. Voor daily is het gewoon perfect, dankzij vroege vermogensopbouw. Vergeet de gasresponse van vroeger, dat is bij NA tegenwoordig (leve emissie-eisen) ook niet top meer (al wordt er met sportknoppen en dergelijke omheen gebouwd), een goede turbo merk je niet meer.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dat wist ik niet.Ik gebruik hem voornamelijk op trackdays omdat ik er geen kenteken op heb.
Dan is de 1M wel een logische opvolger van de CSL voor straat gebruik
- Michel P
RVV schreef:Euhmm.. omdat Andre zijn mening geeft over de 1M mag er geen andersdenkende mening over turbo motoren er op na worden gehouden. Lijkt de Taliban wel![]()
wjn schreef:Zijn we eindelijk van het "gezeur" af dat turbo motoren niets zijn. Voor daily is het gewoon perfect, dankzij vroege vermogensopbouw. Vergeet de gasresponse van vroeger, dat is bij NA tegenwoordig (leve emissie-eisen) ook niet top meer (al wordt er met sportknoppen en dergelijke omheen gebouwd), een goede turbo merk je niet meer.
Tuurlijk wel maar niet elke benzine turbo is ruk, als de gasrespons goed is en er amper een turbogat dan kan het toch een heerlijke motor zijn.
Je gele S3 vergeten die je toen helemaal geweldig vond?
Ik denk met veel plezier terug aan mijn Impeza's GTT en mijn Lancia Delta HF Turbo.
Michel
- RVV
Michel zoek eens een post van mij op dat ik schrijf dat een benzine turbo compleet ruk is.
Of dat ik ergens schrijf, even specifiek dat de .35i ruk is. Op het forum worden meningen door anderen soms heel erg uitgekristaliseert. Waardoor je extreme tegenstellingen krijgt. Ik heb heel vaak geroepen/geschreven dat de .35i een prima daily motor is. In een 3 serie en 5 serie de beste motor is die verkrijgbaar is.
Ieder zijn ding en persoonlijke voorkeur.
Die van mij is wel duidelijk
Of dat ik ergens schrijf, even specifiek dat de .35i ruk is. Op het forum worden meningen door anderen soms heel erg uitgekristaliseert. Waardoor je extreme tegenstellingen krijgt. Ik heb heel vaak geroepen/geschreven dat de .35i een prima daily motor is. In een 3 serie en 5 serie de beste motor is die verkrijgbaar is.
Ieder zijn ding en persoonlijke voorkeur.
Die van mij is wel duidelijk
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
-
Andre
Ik ga hier absoluut de Turbo motor niet verheerlijken. Verre van dat. Jullie weten wat mijn voorkeur is.
Ik zeg 1 ding ga eens voor zo n 1M staan.
Dan praat ie tegen je en zegt ie dit.
Get the fu.. in the car and drive the shit out of me. Dat ding vraagt om de zweep er over te halen. Met de turbo nm erbij is het GVD net een stier die je moet temmen.
Ik kan horst zijn commetaar wel begrijpen en begrijp de Nring tijd nu ook. Dit is absoluut geen makkelijke auto in het grens bereik. Zeker niet in de hoge snelheids bochten op de ring.
Denk met andere banden setup en met een goed proff. onderstel dat je wat kan meemaken op de ring. Onder de 8 min zal geen probleem zijn.
Ik zeg 1 ding ga eens voor zo n 1M staan.
Dan praat ie tegen je en zegt ie dit.
Get the fu.. in the car and drive the shit out of me. Dat ding vraagt om de zweep er over te halen. Met de turbo nm erbij is het GVD net een stier die je moet temmen.
Ik kan horst zijn commetaar wel begrijpen en begrijp de Nring tijd nu ook. Dit is absoluut geen makkelijke auto in het grens bereik. Zeker niet in de hoge snelheids bochten op de ring.
Denk met andere banden setup en met een goed proff. onderstel dat je wat kan meemaken op de ring. Onder de 8 min zal geen probleem zijn.
- RVV
Maar wat is dan de gedachtegang van BMW om voor deze banden setup en onderstel te kiezen?Denk met andere banden setup en met een goed proff. onderstel dat je wat kan meemaken op de ring. Onder de 8 min zal geen probleem zijn.