Even gegeluurd...kwam me al bekend voor...gebruikt voor Autoweek videobm-dub schreef:Klopt, die SMG's staan (veel) langer te koop. Marco Hof heeft ook al heel lang een SMG staan.
Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- MParallel
- Berichten: 8863
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Een bekende hier. Was volgens zeggen in dec verkocht.
Staat nu weer te koop voor enkele duizende euro's meer.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=3
Staat nu weer te koop voor enkele duizende euro's meer.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=3
- Milka
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Hey bijzonder dat ie al weer opduikt.
Zou eind oktober verkocht zijn aan een verzamelaar.
Laatste te naam stelling is echter van 23 november.
Staat op MP ook weer geadverteerd, onder de naam van dezelfde handelaar en er nog een paar K extra bij op tov van oktober.
Hij blijft een mooie en goede auto, maar erg veel geld.
Ik mis de bijzonder combinatie van lak en leder, maar het rijden niet. E46 ligt mij duidelijk beter.
Zou eind oktober verkocht zijn aan een verzamelaar.
Laatste te naam stelling is echter van 23 november.
Staat op MP ook weer geadverteerd, onder de naam van dezelfde handelaar en er nog een paar K extra bij op tov van oktober.
Hij blijft een mooie en goede auto, maar erg veel geld.
Ik mis de bijzonder combinatie van lak en leder, maar het rijden niet. E46 ligt mij duidelijk beter.
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
was deze van jou dan Milka?
- Milka
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ja, de auto een 2 jaar in mijn bezit gehad.
Stond ook in YT magazine van afgelopen nov/dec.

Is zo'n auto waar je spijt van gaat krijgen dat je em weg hebt gedaan.
Maar de auto verliest zijn toegevoegde waarde als er een E46 M3 cabrio naast staat.
Gehad, genoten maar je kunt niet alles vasthouden.
Stond ook in YT magazine van afgelopen nov/dec.
Is zo'n auto waar je spijt van gaat krijgen dat je em weg hebt gedaan.
Maar de auto verliest zijn toegevoegde waarde als er een E46 M3 cabrio naast staat.
Gehad, genoten maar je kunt niet alles vasthouden.
- MParallel
- Berichten: 8863
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
3 weken terug nog in een E46 M3 carbio gereden, overgestapt vanuit me E36 M3 cabrio.
Ik weet ik ben die-hard E36 fan (of misschien wel juist daarom), maar ik vond het niet zo bijzonder. Dat betekent (vanzelfsprekend) dat het niet slecht reed, zeker niet, maar ik had niet zoiets van, "nou dit is echt een wereld van verschil". Helemaal niet zelfs.
Ik weet ik ben die-hard E36 fan (of misschien wel juist daarom), maar ik vond het niet zo bijzonder. Dat betekent (vanzelfsprekend) dat het niet slecht reed, zeker niet, maar ik had niet zoiets van, "nou dit is echt een wereld van verschil". Helemaal niet zelfs.
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik denk dat je idd een die-hard E36 fan bent want van van alle M3's stuurt/rijdt de E36 het minst bijzonder. Logisch want de E36 M3 staat dichter ophet basis model 3-serie dan de andere M3's. Die hebben compleet ander ondersteltechniek, spoorbreedte etc. De S52 3.2 is wel een heerlijk blok en klinkt van buiten beter dan de 3.2 S54. Maar ieder z'n heug en meug
E36 is samen met de E46 wel een tijdloos model.

-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
S52??Tristan schreef: 08 feb 2017, 12:57 Ik denk dat je idd een die-hard E36 fan bent want van van alle M3's stuurt/rijdt de E36 het minst bijzonder. Logisch want de E36 M3 staat dichter ophet basis model 3-serie dan de andere M3's. Die hebben compleet ander ondersteltechniek, spoorbreedte etc. De S52 3.2 is wel een heerlijk blok en klinkt van buiten beter dan de 3.2 S54. Maar ieder z'n heug en meugE36 is samen met de E46 wel een tijdloos model.
een e36 M3 is zowiezo voor 70% anders t.o.v een standaard e36 3 serie dus dat valt best mee.
Wat ik hoor is dat een e36 m3 wel wat spartaanser is dan een e46, of dat klopt weet ik niet heb nooit met een e46 m3 gereden, maar de e46 zou mij ook zeker wel kunnen bekoren op het uiterlijk, heerlijk ding gewoon.
- e30touring1990
- Berichten: 2883
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Tristan bedoelt wss s50b32 (s52 is US)
- Joy
- Berichten: 10883
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Een E46 heeft merkbaar een veel bredere stance. Dat merk je gelijk bij de 1e bocht. Veel scherper in feedback ook. Differentieel een stuk giftiger en in de sportstand is de gasrespons nog feller dan de E36.
Of het één beter is dan het ander is een kwestie van smaak. Ik vind het allebei wel lekker rijden.
Of het één beter is dan het ander is een kwestie van smaak. Ik vind het allebei wel lekker rijden.
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Idd foutje.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Valt juist tegen. Op meer spoorbreedte na is een E46 M3 qua ondersteltechniek niet veel anders als een E36 M3. McPherson voor en nagenoeg dezelfde subframes achter. Diff is wel scherper. De E90 M3 / 1M waren wat dat betreft juist een stap voorwaarde met een hele andere achteras.Tristan schreef: 08 feb 2017, 12:57 Ik denk dat je idd een die-hard E36 fan bent want van van alle M3's stuurt/rijdt de E36 het minst bijzonder. Logisch want de E36 M3 staat dichter ophet basis model 3-serie dan de andere M3's. Die hebben compleet ander ondersteltechniek, spoorbreedte etc. De S52 3.2 is wel een heerlijk blok en klinkt van buiten beter dan de 3.2 S54. Maar ieder z'n heug en meugE36 is samen met de E46 wel een tijdloos model.
Denk ook dat het verschilt wat je referentiekader is. Ik heb ze ook back to back gereden, E46 M3 en E36 M3 maar beiden met aangepaste onderstellen en dan zit er ineens niet zo heel gek veel verschil tussen. Zelfde concept alleen met andere nuances. Gewichten zijn ook nagenoeg gelijk.
S50B32 motor is naar mijn idee net iets sterker onderin als de S54, koppel komt wat eerder. En heeft inderdaad een ander, voller geluid. S54 rijd wel meer sensationeel vind ik.
Qua looks hebben ze het bij de E36 alleen laten liggen in de zin dat de spatborden wel breder hadden gekund etc zoals bij een E46 M3. Plus het is bij een E46 M3 binnenin allemaal net iets gelikter qua interieur.
- MParallel
- Berichten: 8863
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Bert vat het mooi samen.
Ik lees overigens dat de meeste racers als eerste dat variable M diff eronderuit halen en een gewoon platensper monteren.
En zoals gezegd, de opbouw van de wielophanging is nauwelijks anders.
Max koppel komt bij de S50B32 een behoorlijk stuk eerder vrij. 3250rpm vs zo uit me hoofd 4900rpm
Koppel van de E36 M3 is ook nog eens minumaal 340nm tussen 2600-6200rpm.
Ik lees overigens dat de meeste racers als eerste dat variable M diff eronderuit halen en een gewoon platensper monteren.
En zoals gezegd, de opbouw van de wielophanging is nauwelijks anders.
Max koppel komt bij de S50B32 een behoorlijk stuk eerder vrij. 3250rpm vs zo uit me hoofd 4900rpm
Koppel van de E36 M3 is ook nog eens minumaal 340nm tussen 2600-6200rpm.
- Milka
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Grappig, ik vond het juist wel een groot verschil.
Ook back to back gereden, had ze zelfs een korte tijd allebei in mijn bezit
Al voordat ik de E46 had, vond ik de stoelen en het stuur van de E36 niet top.
De stoelen geven weinig zijdelingse steun, stoelen uit de oudere E34 M5 zitten zo veel prettiger.
Mss zelfs nog fijner dan die van de E46. De stoelen in de E46 geven mij in ieder geval meer steun
en heb ik minder het gevoel dat ik me aan het stuur moet vasthouden in een vlot genomen bocht.
Stuur van de E46, niet zo'n groot vlak en net even wat dikker.
Vanaf de eerste meters in de E46 gaf die auto mij het vertrouwen om de auto lekker in een bocht te zetten.
Dat gevoel heb ik nooit gekregen bij de E36.
Qua geluid komt de E36 op toeren pas lekker op gang, maar stationair erg braaf. Ik kan de brom van de E46 bij lage toeren juist wel waarderen.
Qua uiterlijk hebben beide stylen wel iets, de E36 het ranke en de E46 meer in your face.
In het geheel voelt het interieur van de E36 wat compacter en had ik het idee dat die wat lichter aanvoelde [even opgezocht 70kg zit er tussen de twee in cabrio vorm]
@Mparallel, je geheugen laat je niet in de steek.
Inderdaad een groot verschil.
De E46 heeft een wat gezapiger gaspedaal, pas in sport stand wordt ie lekker fel.
Die druk ik dan ook eigenlijk altijd in, behalve in de file en de stad dan is het zonder makkelijker om soepel te rijden.
Ach zo maar wat uiteenzettingen, maar laten we eerlijk zijn. Beide heerlijke M3's
Ook back to back gereden, had ze zelfs een korte tijd allebei in mijn bezit

Al voordat ik de E46 had, vond ik de stoelen en het stuur van de E36 niet top.
De stoelen geven weinig zijdelingse steun, stoelen uit de oudere E34 M5 zitten zo veel prettiger.
Mss zelfs nog fijner dan die van de E46. De stoelen in de E46 geven mij in ieder geval meer steun
en heb ik minder het gevoel dat ik me aan het stuur moet vasthouden in een vlot genomen bocht.
Stuur van de E46, niet zo'n groot vlak en net even wat dikker.
Vanaf de eerste meters in de E46 gaf die auto mij het vertrouwen om de auto lekker in een bocht te zetten.
Dat gevoel heb ik nooit gekregen bij de E36.
Qua geluid komt de E36 op toeren pas lekker op gang, maar stationair erg braaf. Ik kan de brom van de E46 bij lage toeren juist wel waarderen.
Qua uiterlijk hebben beide stylen wel iets, de E36 het ranke en de E46 meer in your face.
In het geheel voelt het interieur van de E36 wat compacter en had ik het idee dat die wat lichter aanvoelde [even opgezocht 70kg zit er tussen de twee in cabrio vorm]
@Mparallel, je geheugen laat je niet in de steek.
Inderdaad een groot verschil.
De E46 heeft een wat gezapiger gaspedaal, pas in sport stand wordt ie lekker fel.
Die druk ik dan ook eigenlijk altijd in, behalve in de file en de stad dan is het zonder makkelijker om soepel te rijden.
Ach zo maar wat uiteenzettingen, maar laten we eerlijk zijn. Beide heerlijke M3's

- Milka
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ik heb trouwens geen idee wat het verschil in stijfheid is tussen de E36 en E46 in cabrio vorm.
Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom ik me beter op mijn gemak voel in de E46.
Heeft iemand die getallen?
Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom ik me beter op mijn gemak voel in de E46.
Heeft iemand die getallen?
- MParallel
- Berichten: 8863
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Die sport button is natuurlijk een makkelijke truuk met een e-gasklep.
Daarvoor moet je op de M3 het hefboompje inkorten. Beetje wassen neus als je mij vraagt.
Daarvoor moet je op de M3 het hefboompje inkorten. Beetje wassen neus als je mij vraagt.
-
- Berichten: 18972
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Daar snap ik dan weer helemaal niks van...Vanaf de eerste meters in de E46 gaf die auto mij het vertrouwen om de auto lekker in een bocht te zetten.
Dat gevoel heb ik nooit gekregen bij de E36.
De E36 is / wordt niet voor niks zo veel gebruikt op het circuit.
En de E46 is verhouding heel weinig, en dat ligt tegenwoordig niet meer aan de aanschafprijs.
Misschien dat het inderdaad door de cabrio koets komt.
- Niels
- Berichten: 22521
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Bij sommige zit de liefde heel erg diep iig 

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- MParallel
- Berichten: 8863
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
E36 is gewoon zwaar ondergewaardeerd.
Alleen de echte kennert ziet het
Alleen de echte kennert ziet het

- Niels
- Berichten: 22521
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Met prijzen van ruim 20k+ zou ik niet vermoeden dat er sprake van onderwaardering, wellicht overschatting 

- MParallel
- Berichten: 8863
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
20k+ dan zit je nog aan de lage kant. Kijk voor de gein eens op mobile.de of dat ding van PC. 30/40k is er niks bij.
Op BAT (Bring A Trailer) staat een originele LTW (US M3 ding) met 100 miles op de teller. Een coupe met wat leuke GT aankleding, maar gewoon de US motor. Veilig staat nu op $133.000 met nog een dag te gaan. Gekte.
http://bringatrailer.com/listing/1995-bmw-m3-23/
Op BAT (Bring A Trailer) staat een originele LTW (US M3 ding) met 100 miles op de teller. Een coupe met wat leuke GT aankleding, maar gewoon de US motor. Veilig staat nu op $133.000 met nog een dag te gaan. Gekte.
http://bringatrailer.com/listing/1995-bmw-m3-23/
- Milka
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
@Mparallel,
tuurlijk is het een trucje, maar wel een handige waardoor de auto in de file / stad niet zo nerveus is
en lekker fel wanneer je het wilt. Je kunt die felheid inderdaad ook in het gaspedaal van de e36 krijgen, maar is niet iets wat je tijdens het rijden weer kunt neutraliseren. Dus geen wassen neus.
Diepere brom kun je op de E36 ook simpel realiseren met een andere einddemper, maar ja heeft bmw niet voor gekozen.
Ik kan ook in de E46 eenvoudig een shift light installeren, is een trucje.
Maar ja het opflikkeren van het M logo bij de E36 is toch veel toffer.
Ik denk dat daar twee dingen debet aan waren.
Fijne stoelen doe je lekker omsluiten en ondersteunen.
en zonder een discussie met de die hard hierover te willen openen, ik denk de smg bak
Dat zijn echt twee grote verschillen die de auto's hebben.
Ik weet de smg bak heeft geen invloed op het bochten gedrag, maar mss toch een beetje psychologisch
en net niet helemaal kunnen controleren het moment van terugschakelen.
Om dat zeker te weten zou ik een keer een E36 cabrio met handbak moeten rijden.
Maar goed, persoonlijke interpretatie en nooit problemen gehad met SMG en rijd verder zeker niet verkeerd.
Over de prijsontwikkeling van de M3, de uniek uitgevoerde met lage km die gaan nog wel en ook voor flinke prijzen omdat er mensen in willen beleggen. M3 met >100k op de teller, normaal gebruikt, >20k
Die gaan niet hard, vragen is 1, vangen is 2.
Voor 20k moet je heel graag een E36 willen om niet een E46 te kopen.
Zo tof als ik de E36 ook vind.
tuurlijk is het een trucje, maar wel een handige waardoor de auto in de file / stad niet zo nerveus is
en lekker fel wanneer je het wilt. Je kunt die felheid inderdaad ook in het gaspedaal van de e36 krijgen, maar is niet iets wat je tijdens het rijden weer kunt neutraliseren. Dus geen wassen neus.
Diepere brom kun je op de E36 ook simpel realiseren met een andere einddemper, maar ja heeft bmw niet voor gekozen.
Ik kan ook in de E46 eenvoudig een shift light installeren, is een trucje.
Maar ja het opflikkeren van het M logo bij de E36 is toch veel toffer.
Tja toch was dit voor mij zo. Ook de e36 328 touring die ik nog heb, voelde ik me vertrouwder in.ErikS schreef: 09 feb 2017, 08:23Daar snap ik dan weer helemaal niks van...Vanaf de eerste meters in de E46 gaf die auto mij het vertrouwen om de auto lekker in een bocht te zetten.
Dat gevoel heb ik nooit gekregen bij de E36.
De E36 is / wordt niet voor niks zo veel gebruikt op het circuit.
En de E46 is verhouding heel weinig, en dat ligt tegenwoordig niet meer aan de aanschafprijs.
Misschien dat het inderdaad door de cabrio koets komt.
Ik denk dat daar twee dingen debet aan waren.
Fijne stoelen doe je lekker omsluiten en ondersteunen.
en zonder een discussie met de die hard hierover te willen openen, ik denk de smg bak

Dat zijn echt twee grote verschillen die de auto's hebben.
Ik weet de smg bak heeft geen invloed op het bochten gedrag, maar mss toch een beetje psychologisch
en net niet helemaal kunnen controleren het moment van terugschakelen.
Om dat zeker te weten zou ik een keer een E36 cabrio met handbak moeten rijden.
Maar goed, persoonlijke interpretatie en nooit problemen gehad met SMG en rijd verder zeker niet verkeerd.
Over de prijsontwikkeling van de M3, de uniek uitgevoerde met lage km die gaan nog wel en ook voor flinke prijzen omdat er mensen in willen beleggen. M3 met >100k op de teller, normaal gebruikt, >20k
Die gaan niet hard, vragen is 1, vangen is 2.
Voor 20k moet je heel graag een E36 willen om niet een E46 te kopen.
Zo tof als ik de E36 ook vind.
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Dat van die SMG snap ik dan weer niet.
IMHO geeft het juist een stukje extra controle. Moment van terugschakelen bepalen is gewoon wanneer je de schakelpook naar voren tikt.
Eigenlijk vind ik het zelfs makkelijker omdat je niet met heel and toe hoeft te gaan zitten klooien en je kan oa met links remmen. Ik rem in mijn SMG auto haast enkel maar met mijn linker voet.
IMHO geeft het juist een stukje extra controle. Moment van terugschakelen bepalen is gewoon wanneer je de schakelpook naar voren tikt.
Eigenlijk vind ik het zelfs makkelijker omdat je niet met heel and toe hoeft te gaan zitten klooien en je kan oa met links remmen. Ik rem in mijn SMG auto haast enkel maar met mijn linker voet.
- Niels
- Berichten: 22521
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
En zo ist!Milka schreef: 09 feb 2017, 17:26 Voor 20k moet je heel graag een E36 willen om niet een E46 te kopen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten