Mijn M6 met Hamann spoilers

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
M-bitious

Bericht door M-bitious » 18 apr 2007, 16:28

Simone schreef:
M-bitious schreef:
Simone schreef: Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas ;) Gezellig al die vrouwen!!
Ik ga liever voor kwaliteit dan kwantiteit 8)
Aaahh... een kusje voor jou!
Graag zondagochtend afleveren :mrgreen:

Adwo

Bericht door Adwo » 18 apr 2007, 19:27

Cor Dame schreef: Bij mijn auto wordt het door de importeur ten zeerste afgeraden om ook maar iets aan de velgen en / of banden aan te passen. Alleen een speciale band voor het cirquit is wel mogelijk.

Zelfs bij eventuele geringe afwijkingen aan de diameter komt de computer t.b.v. de tractiecontrole en nog wat andere meetwaarden in de knoei. Bij een Corvette Z06 is de zogenaamde elektronische hulp toch al minimaal en als je daar dan mee loopt te kloten middels het veranderen van velgen ( of omtrek van de band ) is er zelfs niet eens meer fatsoenlijk mee te rijden. :evil:
.
Logisch dat de importeur dat roept, geeft in ieder geval geen moeilijke gevallen om op te lossen als iedereen alles standaard houdt.

Het verhaal van de tractiecontrole is flauwekul. De TC meet verschillen in de relatieve snelheid waarmee de banden ronddraaien en berekent zo dat er slip ontstaat.

Als de omtrek van de banden percentueel op alle 2 de assen in gelijke veranderd is er echt niets aan de hand..

Of is het ouderwets Amerikaans en niet al te intelligent? :D

Groet,

Adwo

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 apr 2007, 20:01

Adwo schreef:
Cor Dame schreef: Bij mijn auto wordt het door de importeur ten zeerste afgeraden om ook maar iets aan de velgen en / of banden

Het verhaal van de tractiecontrole is flauwekul. De TC meet verschillen in de relatieve snelheid waarmee de banden ronddraaien en berekent zo dat er slip ontstaat.

Als de omtrek van de banden percentueel op alle 2 de assen in gelijke veranderd is er echt niets aan de hand..

Of is het ouderwets Amerikaans en niet al te intelligent? :D

Groet,

Adwo

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 25 sep 2007, 07:40

Jij gaat vroeg naar je werk! :wink: Vanmorgen om 6,15uur op de A4 afslag leiden.. Zat even te twijfelen maar zoveel van die Mzessen heb je niet.. ik dacht dat ik RS in je kenteken zag maar dat kon ook RZ zijn. Dikke fiets hoor 8)

M-bitious

Bericht door M-bitious » 25 sep 2007, 10:53

Hans GP1630 schreef:Jij gaat vroeg naar je werk! :wink: Vanmorgen om 6,15uur op de A4 afslag leiden.. Zat even te twijfelen maar zoveel van die Mzessen heb je niet.. ik dacht dat ik RS in je kenteken zag maar dat kon ook RZ zijn. Dikke fiets hoor 8)
Er zit RZ in mijn kenteken, maar ik hoop niet dat het mijn auto was. Die zou veilig binnen moeten staan bij de dealer.

Christoph

Bericht door Christoph » 25 sep 2007, 11:15

M-bitious schreef:
Hans GP1630 schreef:Jij gaat vroeg naar je werk! :wink: Vanmorgen om 6,15uur op de A4 afslag leiden.. Zat even te twijfelen maar zoveel van die Mzessen heb je niet.. ik dacht dat ik RS in je kenteken zag maar dat kon ook RZ zijn. Dikke fiets hoor 8)
Er zit RZ in mijn kenteken, maar ik hoop niet dat het mijn auto was. Die zou veilig binnen moeten staan bij de dealer.
De dealer is er vroeg bij dan voor een wakker wordt rondje :D

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 25 sep 2007, 11:37

Het is natuurlijk ook niet goed als hij te lang stil staat. :) Ik neem aan dat je je KM stand hebt genoteerd voordat je hem daar weg zette?

GTRene

Bericht door GTRene » 25 sep 2007, 11:42

Wat dat betrefd vertrouw ik niemand de auto toe...
Ik weet van mensen die bij poetsbedrijven werken en of dealers of monteur zijn dat als ze zo'n kans krijgen rijden ze er een stukje in, en vaak motor nog niet warm en lekker gassen :shock:
meestal gaan dit soort ritjes goed, maar soms omdat ze de auto niet kennen gaat het ook goed mis!! ik heb het zelf al meerdere malen meegemaakt en bij 1x zelfs dat zo'n man mijn auto total los reed terwijl ik ahd gezegd niet ermee rijden en hij zij nee dat doen we nooit...maargoed dat is al tig jaar geleden maar toch, het gebeurt nog steeds :?

M-bitious

Bericht door M-bitious » 25 sep 2007, 12:02

De vraag aan Hans is natuurlijk of de auto het Hamann spoiler setje erop had? Moeilijker te zien zijn de carbon logo's en nieren. Welke kant ging de M6 op?

Hans R

Bericht door Hans R » 25 sep 2007, 12:39

Tja het was nog donker vanmorgen.. zag alleen hele dikke wielen en een zwarte M6 zag wel side skirts maar of dat hamann was :roll: Moest gelijk aan jou denken misschien was het dan toch een RS kenteken..
zoveel van die dingen hebbie niet in Nederland.. hij ging bij Leiden eraf!

M-bitious

Bericht door M-bitious » 25 sep 2007, 13:18

Mijn auto staat weer op originele 19" velgen, en niet meer op de 21". Het zal wel een andere zijn geweest dan.

Frank.

CRZ

Bericht door CRZ » 25 sep 2007, 13:27

Rijd in Leiden een 645 met een hoop spoilers rond. Denk dat je die hebt gezien.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 25 sep 2007, 13:28

Valt me op trouwens hoeveel neppe M6-en er tegenwoordig rondom Rotterdam / Den Haag rijden. Van de week ook weer een paar linke gasten in een zilverkleurige ....M6 (volgens het typeplaatje) cabrio. Ik vond die uitlaten er al een beetje goedkoop bijhangen...maargoed....kerel volgas weg.....wtf?????...ik hoor een V8 roffel.
Paar weken geleden ook eentje op de Algerabrug bij Krimpen aan den Ijsel. Dit keer een zwarte cabrio met M6 badge...en wederom V8 roffel. :lol:

Hans R

Bericht door Hans R » 25 sep 2007, 14:02

19inch is ook niet misselijk :shock: maarre.. was wel een M6 aan de uitlaten te zien! Maarja, jij was het dus niet :wink: (gelukkig maar voor jou dan)

Plaats reactie