Stefan's BMW 130i LCi / Baby AMG P22
- sitechris
- Berichten: 4885
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
@stefanW ik bedoelde met die 10% vooral chassis e.d.. Motor is echt wereld van verschil bij Clubsport.
- StefanW
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Helaas niet, de JCW varianten (countryman, clubman) zijn allemaal 4wd. Dat haalt het speelse uit die auto.
oke, maar stuurt ie ook scherper? vond de GTI indirect sturen, voor woon-werk niet erg, maar als je beetje ervoor gaat zitten, ga ik mij eraan ergeren.sitechris schreef: 28 aug 2024, 07:32 @stefanW ik bedoelde met die 10% vooral chassis e.d.. Motor is echt wereld van verschil bij Clubsport.
Inderdaad! Het enige is dat niet 1 op 8 wil rijden. 1 op 10/11 is prima. Verzekering/wegenbelasting is minder van toepassing.Arthur schreef: 27 aug 2024, 20:48 Maar luitjes, elke auto kost toch geld aan onderhoud? En als je hem erg sportief gaat gebruiken wellicht wat meer. Kan me niet voorstellen dat een 40i heel veel meer gaat kosten dan pakweg een Megane of Focus RS/ST. D’r zal meer olie ingaan en bij bougiewissel 2 extra. Maar verder lijkt me het onderhoud wel meevallen. In vergelijking t.o.v. elkaar dan hè.
- StefanW
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
- Sabberjoch
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
- Auto: 981C S
- Locatie: Ter Apel
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Denk dat je dan de M140i ook echt even moet gaan rijden. Vind de m240i ook best wollig. goed onderstel maakt het een stuk beter, maar eigenlijk zou je m3 draagarmen willen. En voor je het weet stap je weer in een dure valkuil.StefanW schreef: 28 aug 2024, 08:45 oke, maar stuurt ie ook scherper? vond de GTI indirect sturen, voor woon-werk niet erg, maar als je beetje ervoor gaat zitten, ga ik mij eraan ergeren.

- sitechris
- Berichten: 4885
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Nee niet echt, het blijft - met alle respect - een VAG. Dus je hebt niet het directe en scherpe stuurgevoel van bv een Fiesta ST.oke, maar stuurt ie ook scherper? vond de GTI indirect sturen, voor woon-werk niet erg, maar als je beetje ervoor gaat zitten, ga ik mij eraan ergeren.
- Dimitri
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 23 apr 2021, 15:00
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Ik ben niet zo van de 'all black' trend van een paar jaar terug, maar dit staat hem wel eigenlijk. Lekker duister.StefanW schreef: 28 aug 2024, 08:52 De nieuwe eigenaar heeft de 130i zwarte velgen gegeven. De remmen komen zo wel beter uit.
![]()
- Arthur
- Berichten: 43093
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Verbruik van een X3 M40i kan ik weinig over zeggen, de M340i is makkelijk boven de 1:10-11 te rijden. Behalve als je ervoor gaat zitten …
Maar ik lees dat je geen 4WD wilt (Mini) maar dat hebben bovenstaande twee ook.
En 113,- mrb voor de M340i van 1780kg
En 92,- all risk met klasse-3 eis, max no claim. Bij NL snelheden doet ‘ie rond de 1:15.
Maar ik lees dat je geen 4WD wilt (Mini) maar dat hebben bovenstaande twee ook.
En 113,- mrb voor de M340i van 1780kg

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Laatste tank in m'n M140i 1 op 12,8, en dat is dan zelfs nog met xDrive. Wat meer N-wegen dan anders, maar ook paar Mexicaanse Dragy-metingen erbij.StefanW schreef: 28 aug 2024, 08:45 Inderdaad! Het enige is dat niet 1 op 8 wil rijden. 1 op 10/11 is prima. Verzekering/wegenbelasting is minder van toepassing.

Ik zag iemand de M140i ergens omschrijven als een baby-GT ipv een hot hatch, en daar kan ik me wel wat in vinden. Voor mij precies wat ik zoek in een prettige daily met af en toe wat driving fun, maar niet een auto waarbij ik constant naar stuurmanswegen verlang, zoals ik dat in m'n Mégane 3 RS wél had.
- Arthur
- Berichten: 43093
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Stadsritten met de 40i zijn wel “killing” voor het verbruik trouwens. Daar heb ik dan zelf een Up voor staan nog, maar is mss iets om rekening mee te houden?
- JessieJ
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
- Auto: BMW M140i
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Ik weet dat je geen zwarte met leer wil Stefan, maar als je een keer een rondje wil rijden in m'n 140 dan stuur je maar een berichtje 

- Knot
- Berichten: 40195
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Dat is met een 20i niet anders hoor.... kids naar school in de X1 is het 1 op 10 en snelweg gewoon 1 op 15/16 gemiddeld.Arthur schreef: 28 aug 2024, 10:20 Stadsritten met de 40i zijn wel “killing” voor het verbruik trouwens. Daar heb ik dan zelf een Up voor staan nog, maar is mss iets om rekening mee te houden?
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Zodra mijn M140 weer gefixt is mag je daar ook gerust een rondje mee rijden hoor. Dan weet je hoe ‘t ook kan sturen. 
Zit nu gemiddeld op 1:10 ongeveer btw. Incl circuit, driften en km’s autobahn stampen.

Zit nu gemiddeld op 1:10 ongeveer btw. Incl circuit, driften en km’s autobahn stampen.
- Knot
- Berichten: 40195
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Hoopgevend dat al dat spul steeds stuk is 
- Arthur
- Berichten: 43093
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Als je buiten de lijntjes gaat kleuren gaat het vanzelf stuk.
- Knot
- Berichten: 40195
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
700+ NM is gewoon normaal toch?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Scoor nu maar gewoon een bmw Stefan, we weten allemaal hier dat je toch iets nodig hebt om mee te kunnen driften.
Als het in het budget zit zou ik altijd voor een m140i gaan. En ja dan heb je een schroefset en sper nodig, de rest is bonus en je kan ook prima zonder.
340i is wellicht nog wat lekkerder als daily maar iets minder speels (ook minder rijwindgeluid!). De 440 gc is vaak ook wel betaalbaar qua aanschafprijs valt mij op.
Als het in het budget zit zou ik altijd voor een m140i gaan. En ja dan heb je een schroefset en sper nodig, de rest is bonus en je kan ook prima zonder.
340i is wellicht nog wat lekkerder als daily maar iets minder speels (ook minder rijwindgeluid!). De 440 gc is vaak ook wel betaalbaar qua aanschafprijs valt mij op.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Als hetgene wat rico's m140i nu heeft alles is zou ik er voor tekenen.
- StefanW
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Wat is er kapot bij je?Riceaux schreef: 28 aug 2024, 12:12 Zodra mijn M140 weer gefixt is mag je daar ook gerust een rondje mee rijden hoor. Dan weet je hoe ‘t ook kan sturen.
Zit nu gemiddeld op 1:10 ongeveer btw. Incl circuit, driften en km’s autobahn stampen.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Zijn alleen maar de veerpootlagers hoor. No worries. Gewoon een slijtageonderdeel. De rest is nog steeds heel na 65k getunede km’s en in uitstekende staat.

- Arthur
- Berichten: 43093
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Beter!
Ik maak me zeker geen zorgen over andermans auto
Ik maak me zeker geen zorgen over andermans auto

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Maar je doet wel een aanname die niet klopt hè

- JessieJ
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 22 okt 2022, 21:07
- Auto: BMW M140i
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
https://thecollectables.nl/bmw-m140i-edition
Alleen geen alcantara bekleding maar lijkt verder wel een hele nette.
Alleen geen alcantara bekleding maar lijkt verder wel een hele nette.
- Arthur
- Berichten: 43093
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Ik denk dat die aanname wel hout snijdt. Want als er getuned wordt komt er altijd een zwak punt aan bod. Dat wordt aangepakt en is er een volgend zwak punt. Dat lezen we hier toch wel bij diverse projecten?
Maar jij zult vast een uitzondering hebben

-
- Berichten: 11407
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Die Arthur tuned al jaren auto’s en kan het hele werkplaats handboek uit het hoofd.
- Arthur
- Berichten: 43093
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Proefrit ST en GTi p19
Ah, de tamtam gaat weer snel. Of kwam 1 van je trefwoorden naar boven? Nou, ga jullie gang


