Zoals ik al zei. Jij bent te verwend. Tesamen met een roze BMW bril.. Tja.. Valt weinig tegenin te brengen.
Nee, als jij zegt dat //M bij Renault Sport moet gaan kijken hoe die het doen, dan snap jij het écht even niet.
Dat met die versnellingsbak wist je toch ook niet. Niks roze bril. M overrated blablabla.... Laat me niet lachen:)
Qua onderstel techniek kunnen ze op zeker wat leren van Renault Sport ja
Maargoed, voorlopig kruipt die van mij ook in normal en sport modus.. Heb ik dan een droognatte koppeling? Zegt nog niks dus.
En een GTR die ook niet kruipt na wat coderen.. Vragen vragen
Zoals ik al zei. Jij bent te verwend. Tesamen met een roze BMW bril.. Tja.. Valt weinig tegenin te brengen.
Nee, als jij zegt dat //M bij Renault Sport moet gaan kijken hoe die het doen, dan snap jij het écht even niet.
Dat met die versnellingsbak wist je toch ook niet. Niks roze bril. M overrated blablabla.... Laat me niet lachen:)
Qua onderstel techniek kunnen ze op zeker wat leren van Renault Sport ja
M135i/M140i bedoel je? Dan mee eens.
Een M2/3/4 onderstel met die Motorsport achtertrein en echt LSD, dat hebben ze niet eens bij Porsche, geen enkele straat Porsche....
BamiesGTA schreef: 15 aug 2020, 14:43
In die prijsklasse, oke. Maar alles daaronder bakken ze er dus niks van? Relatief gezien doet Renault Sport het dan beter dan ///M.
Lijkt me een leuk vergelijk. Een BMW M van +- 100k versus een Renault Sport van +- 100k.
Maar wat is relatief als bij jouw Clio de bak de geest geeft bij 280-300pk. Dat zijn toch geen pk's?:)
EDIT, en wat is realtief beter doen als ik (en Romo) een rwd met frontmotor en LSd zoek(t).
Hoe bedoel je relatief gezien met wat? Waar focus 'je' op. Wat wil men in een auto. Ik wil niet meteen een FWD hothatch. Ik wil 'n rwd speelbare kar. Nou dan is de spoeling erg dun.
Ik vind de huidige normale BMW's niet top rijden ofzo, niks bijzonders eigenlijk, Ja een nieuwe 330i met lsd en dat onderstel rijdt toppie vind ik.
Een Alpine vs 'n M2C, dan wint qua lightness de Alpine, maar de slagkracht, rondetijden, sound, losse achterkant, daily inzetbaarheid en hooliganism en zeker de looks doe mij dan de M2C.
Philippo alles is te zwaar, de 992 Turbo S is ook>1650kg,
A45S AMG is ook 1640kg ofzo.
@BamiesGTA, we zitten in een M2 CS draadje van Romo en jij komt constant met hoe goed Renault Sport bezig is en relatief beter', M is overrated , ze doen van alles fout.
En dan beticht jij mij van een roze BMW bril op hebben.
Zullen we het in dit draadje nu even niet meer hebben over Renault Sport en ons focussen op de M2 CS van Romo dan. Aub?
Robin schreef: 15 aug 2020, 15:09
@BamiesGTA, we zitten in een M2 CS draadje van Romo en jij komt constant met hoe goed Renault Sport bezig is en relatief beter', M is overrated , ze doen van alles fout.
En dan beticht jij mij van een roze BMW bril op hebben.
Zullen we het in dit draadje nu even niet meer hebben over Renault Sport en ons focussen op de M2 CS van Romo dan. Aub?
Goed idee en inderdaad. Jij rijdt BMW, volgens mij altijd al gedaan. Wanneer heb je voor het laatst in een goede hothatch gereden? Ik heb ook BMW gereden, ook M, maar ook hothatches van MG tot onderdaad, ook Renault RS. Denk dat ik daarom minder bevooroordeeld ben dan dat jij dat bent. Vandaar die roze BMW bril.
En een Clio RS met 300pk op 1250kg. Denk dat je het aflegt op een bochtig ritje
Kadett schreef: 15 aug 2020, 12:46
Klopt want bak van Clio gaat eraan als je boven de 230pk komt. Evenals de bak van de Alpine die max 320nm aankan en daarmee niet verder dan 290pk kan komen.
Dat hoor je wel eens voorbij komen. Echter in het Renault RS wereldje (lees: forums) genoeg voorbeelden van Clio RS'jes met 250+ PK.
En ja het blijft heel. Ik geloof dat die marges echt wel groter zijn dan 30pk..
Om toch ff in dit draadje verder te gaan Mijn Mercedes A220, helemaal geen sportauto, heeft volgens mij wel de DCT bak van Renault (niet de motor ). En deze kruipt wel, en Als A250 heeft deze ook 350nm koppel. Geen Renault DCT of totaal andere (DCT) bak?
Denk ook natte plaat koppeling in olie bad.
Die droge koppelingen worden alleen in goedkopere auto’s gebruik want naast dat ze minder vermogen kunnen hebben werken ze ook minder “smooth”
Zoals ik al zei. Jij bent te verwend. Tesamen met een roze BMW bril.. Tja.. Valt weinig tegenin te brengen.
Nee, als jij zegt dat //M bij Renault Sport moet gaan kijken hoe die het doen, dan snap jij het écht even niet.
Dat met die versnellingsbak wist je toch ook niet. Niks roze bril. M overrated blablabla.... Laat me niet lachen:)
Qua onderstel techniek kunnen ze op zeker wat leren van Renault Sport ja
Maargoed, voorlopig kruipt die van mij ook in normal en sport modus.. Heb ik dan een droognatte koppeling? Zegt nog niks dus.
En een GTR die ook niet kruipt na wat coderen.. Vragen vragen
Software, dan laten ze de koppeling gewoon tegen het aangrijpingspunt hangen.
Tot je goed de rem in trapt dan komt ie helemaal vrij om slijtage te voorkomen,
Zie ook mijn reactie aan Tom over de 4C, zelfde verhaal.
Mooi dat een 1250 kg hothatch een M om de oren rijdt, das prima, ik ambieer geen hot hatch namelijk, anders had er wel een stuk of wat versleten. Robin ook niet, wij zoeken andere waarden in een auto.
Allen de gedachte aan torque steer doet mij gruwelen, echt, hoewel het tegenwoordig aardig weggemoffeld is, ik wil geen stuur waar ik aandrijfkrachten voel.
Een mooie 6IL, 3 L, niet zo'n uitgeknepen wasmachine motor dus, nu kan het nog, nu doe ik het nog.
1250 kg wil ik ook wel, liever nog 1000, maar wel RWD dan. Maar die worden niet meer gemaakt.
romo schreef: 15 aug 2020, 15:40
Mooi dat een 1250 kg hothatch een M om de oren rijdt, das prima, ik ambieer geen hot hatch namelijk, anders had er wel een stuk of wat versleten. Robin ook niet, wij zoeken andere waarden in een auto.
Allen de gedachte aan torque steer doet mij gruwelen, echt, hoewel het tegenwoordig aardig weggemoffeld is, ik wil geen stuur waar ik aandrijfkrachten voel.
Een mooie 6IL, 3 L, niet zo'n uitgeknepen wasmachine motor dus, nu kan het nog, nu doe ik het nog.
1250 kg wil ik ook wel, liever nog 1000, maar wel RWD dan. Maar die worden niet meer gemaakt.
Robin schreef: 15 aug 2020, 14:56
Maar wat is relatief als bij jouw Clio de bak de geest geeft bij 280-300pk. Dat zijn toch geen pk's?:)
Wat heeft een Clio standaard aan PK, 220? Alle techniek heeft toch een bepaalde veiligsmarge om te zorgen dat het niet gelijk kapot gaat. Als de bak een toename van 33% in PK's aan kan tot het kapot gaat (dus 280-300pk) is dat toch niet anders dan een M2 van 450pk die je gaat tunen naar 600pk? Dat is ook 33%. Geen idee wat die bak van de M2 aan kan maar mijn gevoel zegt dat je dan ook in een gebied zit waarin het spul elk moment er onderuit klapt. Is in beide gevallen logisch, zowel bij een 220pk Clio als 450pk M2.
Robin schreef: 15 aug 2020, 15:09
@BamiesGTA, we zitten in een M2 CS draadje van Romo en jij komt constant met hoe goed Renault Sport bezig is en relatief beter', M is overrated , ze doen van alles fout.
En dan beticht jij mij van een roze BMW bril op hebben.
Zullen we het in dit draadje nu even niet meer hebben over Renault Sport en ons focussen op de M2 CS van Romo dan. Aub?
Goed idee en inderdaad. Jij rijdt BMW, volgens mij altijd al gedaan. Wanneer heb je voor het laatst in een goede hothatch gereden? Ik heb ook BMW gereden, ook M, maar ook hothatches van MG tot onderdaad, ook Renault RS. Denk dat ik daarom minder bevooroordeeld ben dan dat jij dat bent. Vandaar die roze BMW bril.
En een Clio RS met 300pk op 1250kg. Denk dat je het aflegt op een bochtig ritje
Aannames:)
Ik heb in zoveel merken en types gereden: Alfa RZ, Sierra Cosworth , Escort Cosworth Gr A Eddy vd Hoorn, 205 GTI 1.9 nieuw, 309 GTI, Clios 16v en Williams, paar Boxsters, stuk of 8 911s van 'n 72er tot een 2005 997, 964 RS, Aston DB Superleggera 1961, Jag XK120, XK140/150, MkII diverse types, Kevers, Ferrari 308, Mondial, 328, Eenden, MX5, M2/3/4/5 E30 M3, E36/36/90M3, 1M, E34 M5, Clio Ph2 V6, Daimler Double Six, Audi RS6, S3,Subaru Impreza GTT, MGA, B, Lotus Seven, en andere ouwe Engelse meuk. Aantal snellere Benzen.Heb vroeger bij Ford/Toyota/BMW/Jaguar dealers gewerkt:)
Laatst gewijzigd door Robin op 15 aug 2020, 16:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Robin schreef: 15 aug 2020, 14:56
Maar wat is relatief als bij jouw Clio de bak de geest geeft bij 280-300pk. Dat zijn toch geen pk's?:)
Wat heeft een Clio standaard aan PK, 220? Alle techniek heeft toch een bepaalde veiligsmarge om te zorgen dat het niet gelijk kapot gaat. Als de bak een toename van 33% in PK's aan kan tot het kapot gaat (dus 280-300pk) is dat toch niet anders dan een M2 van 450pk die je gaat tunen naar 600pk? Dat is ook 33%. Geen idee wat die bak van de M2 aan kan maar mijn gevoel zegt dat je dan ook in een gebied zit waarin het spul elk moment er onderuit klapt. Is in beide gevallen logisch, zowel bij een 220pk Clio als 450pk M2.
Ja maar een bak die 6-800Nm aankan is wat anders dan een bak die bij 300Nm ploft, of 280pk. Net als met motorblokken.
Bijn Renault is het allemaal wat minder qua kwaliteit, kostenbesparing. En dat is 't.
De DCT bak van de M2/C/CS is dezelfde als in Ferrari's.....hoe duidelijk moet ik 't maken?
Robin schreef: 15 aug 2020, 15:09
@BamiesGTA, we zitten in een M2 CS draadje van Romo en jij komt constant met hoe goed Renault Sport bezig is en relatief beter', M is overrated , ze doen van alles fout.
En dan beticht jij mij van een roze BMW bril op hebben.
Zullen we het in dit draadje nu even niet meer hebben over Renault Sport en ons focussen op de M2 CS van Romo dan. Aub?
Goed idee en inderdaad. Jij rijdt BMW, volgens mij altijd al gedaan. Wanneer heb je voor het laatst in een goede hothatch gereden? Ik heb ook BMW gereden, ook M, maar ook hothatches van MG tot onderdaad, ook Renault RS. Denk dat ik daarom minder bevooroordeeld ben dan dat jij dat bent. Vandaar die roze BMW bril.
En een Clio RS met 300pk op 1250kg. Denk dat je het aflegt op een bochtig ritje
Aannames:)
Ik heb in zoveel merken en types gereden: Alfa RZ, Sierra Cosworth , Escort Cosworth Gr A Eddy vd Hoorn, 205 GTI 1.9 nieuw, 309 GTI, Clios 16v en Williams, paar Boxsters, stuk of 8 911s van 'n 72er tot een 2005 997, 964 RS, Aston DB Superleggera 1961, Jag XK120, XK140/150, MkII diverse types, Kevers, Ferrari 308, Mondial, 328, Eenden, MX5, M2/3/4/5 E30 M3, E36/36/90M3, 1M, E34 M5, Clio Ph2 V6, Daimler Double Six, Audi RS6, S3,Subaru Impreza GTT, MGA, B, Lotus Seven, en andere ouwe Engelse meuk. Aantal snellere Benzen.Heb vroeger bij Ford/Toyota/BMW/Jaguar dealers gewerkt:)
Wauw gave historie Robin, zover terug kende ik hem ook nog niet van je
Alfa Spider 2.0 1984(?) met Andre te donutten en te driften proberen met dat ding op droog, houten stuur. Mooi karretje>25j terug.
Die boer in dat weiland en wij daar op dat stuk asfalt donutten.
E46 M3 van BMW NL Rijswijk Andre op 'n opgezocht 'terreintje' wat gaan driften rond prullenbakken, ging wel ok, was tegenover asielzoekerscentrum, die lui kijken. ROFLOL.
Wat mooi was dat.
BMW 320 carburatie 1977 (zo brak als wat, 2 verschillende auto's aan elkaar gelast bleek later))
Simca Horizon (beste vering ever, met 4 man met 80 over de ski schansen, gaf geen krimp, nou ja, de bodemplaat was mooi geschuurd)
Honda Civic 1.2
Honda CRX 1.6i 16V
Honda CRX 1.6i VTEC 16V
Honda Civic 1.6i VTEC 16V
BMW E46 328i Sedan
BMW E46 M3
BMW E92 M3
BMW E82 1M
Porsche 981 Cayman GTS
BMW F87 M2
BMW F87 M2CS
Porsche 718 GT4 (incomming)