Brandstof, de prijzen.
-
Re: Brandstof
BTW van de brandstof? Dat is betalen en na de aangifte weer terugkrijgen! 

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Stond vanmiddag nog met een Defender rijdster (jaja) te praten en die begon ook nog over het verbruik.allen schreef:Gelukkig niet heel het jaar door hoor. Zo nu en dan staat de wagen zelfs 4-5 dagen stil. Vandaag overigens getankt voor 1.214 per liter. Stel je voor dat die accijnzen een jaartje niet geheven werden...tomgtr schreef:8 x per week!!!??? Holy shit. dat tanken we met 2 auto's in 2 maanden. Pffffallen schreef:Bij mij merk je het wel snel hoor Arthur. Tank soms 8 keer in de week. Op zo'n moment houdt het weer me niet eens meer bij...
Is er ook eentje die veel achter het stuur zit en voor de dagelijkse kilometers vaak een andere auto mee heeft want met 1 op 10 werd dat iets te kostbaar
- Joy
Haalde die maar 1 op 10, dan was Allen een gelukkig man. 

-
Rond de 500 kilometer, dan komt er weer 70 liter vers sap in.
Gok dat zij een 90 of 110 heeft en nooit harder dan 80 rijdt?

- Petrolhead Tom
Hoeveel kilometer staat er inmiddels op Allen? 

- frank de jonge
En de prijzen zakken weer verder. Liter e10 nu nog maar 1.259 en de 95 1.30 en
Superplus is nu 1.34
Superplus is nu 1.34
- GTRene
1.34 superplus? in NL?
ik moest toevallig vandaag even tanken, dacht ik ga naar de Firezone in Almelo, daar is het 1.559 zeg maar 1.56,-
vorige keer (iets meer dan een maand terug) tankte ik 102 compet voor 1.84,- dat is dus een behoorlijk verschil, nu dat kwartje (25 cent) van Kok nog ipv de verhoging in 2015....zou leuk zijn
Voor dat ik ging tanken (met nog 102 in de tank) kort testje gedaan om te zien of het wel vlot was en de kar ook nog en dat viel mee, als de tank van nu Ron98 bijna leeg is en de motor heeft 'omgeschakeld' zeg maar, eens dat zelfde korte testje doen (als het weer nog goed is en de weg droog), benieuwd
ik moest toevallig vandaag even tanken, dacht ik ga naar de Firezone in Almelo, daar is het 1.559 zeg maar 1.56,-
vorige keer (iets meer dan een maand terug) tankte ik 102 compet voor 1.84,- dat is dus een behoorlijk verschil, nu dat kwartje (25 cent) van Kok nog ipv de verhoging in 2015....zou leuk zijn

Voor dat ik ging tanken (met nog 102 in de tank) kort testje gedaan om te zien of het wel vlot was en de kar ook nog en dat viel mee, als de tank van nu Ron98 bijna leeg is en de motor heeft 'omgeschakeld' zeg maar, eens dat zelfde korte testje doen (als het weer nog goed is en de weg droog), benieuwd

- frank de jonge
Nee in Duitsland. Diesel is daar 1
15
15
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik heb net 1.25 bij Shell betaald, in NL. 47ltr dus 4,7 EURO verschil. Dan nog heen en weer rijden. Nee, dat heeft geen zin, voor mij.
- frank de jonge
Voor jou niet maar voor mij wel 

- Arthur
Weet ik, maar er wordt altijd "hosanna" over gedaan. En dat valt, in sommige gevallen, dus wel mee 

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Frank, wat gooi je in je brommer eigenlijk en merk je daarin nog veel verschil?
Ik tank meestal bij de Esso hier in de buurt, puur vanwege het gemak. Lang leve de tankpas, ik probeer echter wel de snelwegpompen zoveel mogelijk te vermijden.
Ik tank meestal bij de Esso hier in de buurt, puur vanwege het gemak. Lang leve de tankpas, ik probeer echter wel de snelwegpompen zoveel mogelijk te vermijden.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Een 110 inderdaad.allen schreef:Rond de 500 kilometer, dan komt er weer 70 liter vers sap in.![]()
Is er wel eentje die ook flinke afstanden rijd, heb nog nooit bij d'r in de auto gezeten maar ik schat haar in dat ze netjes de maximum snelheid rijd en dat het daarmee klaar is.
Hangt ook nog wel eens een gigantische paardentrailer achter, maar neem niet aan dat die ritjes bij dit gemiddelde mee zijn genomen

Overigens vanmorgen 1.20,9 gezien hier

- frank de jonge
Richard, je jaagt toch niet met die 600 op snelweg.... das saai haha. In de soes gooi ik 95 of 98. Net wat ze bij de pomp hebben die ik tegen kom.
-
Vandaag op de terugweg 1.206 zien staan. Niet getankt. Morgen hopelijk niet weg en wie weet tank ik maandag onder de 1.20 per liter!
@Tom, de kilometers vallen op zich wel mee hoor. Ik heb geen vast woon- werkverkeer. Heb hele drukke weken kwa rijden en hele rustige.
Zit nu op 60k, verwacht volgend jaar rond deze tijd op een ton te zitten.
Volgend jaar toch maar de auto laten afstellen in de hoop dat deze zuiniger wordt.

@Tom, de kilometers vallen op zich wel mee hoor. Ik heb geen vast woon- werkverkeer. Heb hele drukke weken kwa rijden en hele rustige.
Zit nu op 60k, verwacht volgend jaar rond deze tijd op een ton te zitten.
Volgend jaar toch maar de auto laten afstellen in de hoop dat deze zuiniger wordt.
- Arthur
Waar is dat, die prijzen? Ik woon toch behoorlijk dicht bij de grens maar vandaag voor 1,253 per liter volgegooid. Niet bij een witte of onbemande pomp trouwens maar bij een "merk" pomp.
-
Dordrecht is denk wat ver rijden voor je Arthur?
Total en Shell. Staan op 2 minuten rijden van elkaar in de bebouwde kom.

Total en Shell. Staan op 2 minuten rijden van elkaar in de bebouwde kom.
- Arthur
Ja, das te ver
Ging me meer om waar in NL die brandstof die prijs heeft. Ik betaalde dus gisteren bij Shell 1,253. Dat scheelt 5ct met de prijs die jij noemt. In Dordrecht! Ik woon aan de grens notabene, en die pomphouders hier maar klagen dat mensen naar D rijden...? De Shell het dichts bij de grens had zelfs 1,279 erop staan
Ik zou verwachten, als ze de klandizie een beetje in NL willen houden, dat ze goedkoper zouden zijn. Als het bij jullie al 5ct goedkoper is 

- Joopieboy
Wisselt in Duitsland ook wel heel erg, heb net voor 1.409 euro 98 getankt terwijl mam nog zei dat het van de week 1.37 of 389 was...
-
Wellicht zit er ook verschil in de stad en/of wijk waar je tankt?
De Shell die ik in Scheveningen passeer heeft steevast een hoge prijs. Ondanks het mooie spandoek zat deze gisterenavond op 1.292, terwijl er in de buurt blijkbaar Shell stations zijn die fors lagere prijzen hanteren.
De Shell en Total waar ik langs kom staan beiden in een volksbuurt, vlakbij de snelweg, en worden waarschijnlijk al miljonair van de verkoop van sigaretten. Altijd druk, vooral bij de Total dat een relatief grote winkel erbij heeft.
Als je tankstation in een dorp langs de grens staat en alleen van de brandstof moet leven, verklaart dat al snel de hogere prijs.
De Shell die ik in Scheveningen passeer heeft steevast een hoge prijs. Ondanks het mooie spandoek zat deze gisterenavond op 1.292, terwijl er in de buurt blijkbaar Shell stations zijn die fors lagere prijzen hanteren.
De Shell en Total waar ik langs kom staan beiden in een volksbuurt, vlakbij de snelweg, en worden waarschijnlijk al miljonair van de verkoop van sigaretten. Altijd druk, vooral bij de Total dat een relatief grote winkel erbij heeft.
Als je tankstation in een dorp langs de grens staat en alleen van de brandstof moet leven, verklaart dat al snel de hogere prijs.
- Arthur
Brandstof en vooral tabak, idd
Zal er eens op letten, bij de verschillende merken. Eigenlijk nooit gedaan, hij moet toch vol. Maar ja, 1x in dit draadje beland...

Zal er eens op letten, bij de verschillende merken. Eigenlijk nooit gedaan, hij moet toch vol. Maar ja, 1x in dit draadje beland...

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Joopieboy schreef:Wisselt in Duitsland ook wel heel erg, heb net voor 1.409 euro 98 getankt terwijl mam nog zei dat het van de week 1.37 of 389 was...
Dat wisselen van prijs ligt aan het tijdstip ! s` Morgens is de prijs hoger, veel mensen tanken voor het werk, daar pakken ze dan weer wat winst, net na de middag gaat er zo weer €0.10 van af...........
Nogmaals, check http://www.clever-tanken.de" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joopieboy
romo schreef:Joopieboy schreef:Wisselt in Duitsland ook wel heel erg, heb net voor 1.409 euro 98 getankt terwijl mam nog zei dat het van de week 1.37 of 389 was...
Dat wisselen van prijs ligt aan het tijdstip ! s` Morgens is de prijs hoger, veel mensen tanken voor het werk, daar pakken ze dan weer wat winst, net na de middag gaat er zo weer €0.10 van af...........
Nogmaals, check http://www.clever-tanken.de" onclick="window.open(this.href);return false;

- MartijnGizmo
- SteV6
Zaterdag in Ravels bij De Kinderen Euro 95 getankt voor €1.248 (ik begin er bijna door terug te verlangen naar een V8...)