F1 2015
- Luco
- Berichten: 29303
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 2015
Dan had die die plek veel eerder terug moeten geven, ook niks gezien van de wedstrijdleiding.
We zullen het nog wel horen.
We zullen het nog wel horen.
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: F1 2015
Wat zou Toro Rosso ermee hebben opgeschoten als Max Sainz voorbij zou laten? Rare opdracht vind ik het, helemaal omdat Max hoger staat in het klassement.
Edit: Misschien was Sainz in die laatste paar rondjes iets sneller maar toen die team order kwam was het volgens mij al te laat voor Sainz om Perez nog in te halen....
Edit: Misschien was Sainz in die laatste paar rondjes iets sneller maar toen die team order kwam was het volgens mij al te laat voor Sainz om Perez nog in te halen....
- Luco
- Berichten: 29303
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 2015
Sainz staat vlak achter alonso en misschien dachten ze dat sainz perez nog kon pakken?
-
- Berichten: 1016
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: F1 2015
Bij Sport1 wisten ze te melden dan Franz Tost al gezegt heeft dat dit de enigste juiste keus was van Verstappen. Dus het zal binnen TR wel mee gaan vallen, alleen zal Max niet op veel sympathie kunnen rekenen van Sainz de rest van het seizoen
.

- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: F1 2015
Toro Rosso's Carlos Sainz has just been speaking to BBC Sport's Lee McKenzie about Max Vertspappen's refusal to let him past in the closing stages, as he had been ordered to by the team.
Earlier in the race Sainz wanted to overtake Verstappen so he could attack Force India's Sergio Perez.
Sainz said: "I felt I could get past the Force India but it's his choice.I was feeling very confident that I could do it but he decided not to. I am still wanting the team to do the best they can.
"This year I have let him by three or four times. He was told to let me by four times and didn't. It's a bit of a
Ik denk dus dat het team dacht dat Carlos nog betere banden had?
Earlier in the race Sainz wanted to overtake Verstappen so he could attack Force India's Sergio Perez.
Sainz said: "I felt I could get past the Force India but it's his choice.I was feeling very confident that I could do it but he decided not to. I am still wanting the team to do the best they can.
"This year I have let him by three or four times. He was told to let me by four times and didn't. It's a bit of a
Ik denk dus dat het team dacht dat Carlos nog betere banden had?
-
- Berichten: 1016
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: F1 2015
Sainz is de ronde na Verstappen gestopt maar kreeg nieuwe banden, Verstappen kreeg een setje die tijdens de kwalificatie was gebruikt. Die van Sainz waren dus iets van 4 ronden nieuwer.
- Luco
- Berichten: 29303
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 2015
This year I have let him by three or four times. He was told to let me by four times and didn't. It's a bit of a




- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Arthur
- Berichten: 42836
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 2015
Idd, duidelijk.
De Duitsers hadden het er nog over dat Sainz Verstappen eerder in de race voorbij had gelaten... En dat het daarom eerlijk was om nu weer terug te geven... Tuurlijk
De Duitsers hadden het er nog over dat Sainz Verstappen eerder in de race voorbij had gelaten... En dat het daarom eerlijk was om nu weer terug te geven... Tuurlijk

- JP
- Berichten: 34037
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: F1 2015
Reactie Max: "Carlos zou mij ook niet voorbij hebben gelaten"
Reactie Jos: "Als hij dat had gedaan had ik hem in zijn ballen getrapt!"

- Hielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 2015
Geweldige race van Max.
Die orders uit de pits sloegen natuurlijk nergens op. Max is inmiddels het verschil met Sainz duidelijker aan het maken.
Die orders uit de pits sloegen natuurlijk nergens op. Max is inmiddels het verschil met Sainz duidelijker aan het maken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: F1 2015
JP schreef:
Reactie Max: "Carlos zou mij ook niet voorbij hebben gelaten"
Reactie Jos: "Als hij dat had gedaan had ik hem in zijn ballen getrapt!"

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: F1 2015
Die teamorder geeft op tv wel vertekend beeld. Die kwam in werkelijkheid waarschijnlijk eerder dan op tv en toen ie op tv kwam was hij misschien al teruggetrokken omdat sainz niet dichtbij kwam...
Prachtig spontaan antwoord van max trouwens, altijd de rust zelve en nu vanuit zijn tenen "NO!!!"
De herhaalde oproep reageerde hij daarna helemaal maar niet op...
Prachtig spontaan antwoord van max trouwens, altijd de rust zelve en nu vanuit zijn tenen "NO!!!"
De herhaalde oproep reageerde hij daarna helemaal maar niet op...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: F1 2015
kan het me goed voorstellen, eerst motor uit op de pit en dan van 20 terug knokken naar voren, don't get in my way



- JP
- Berichten: 34037
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: F1 2015
Geen Red bull en Toro Rosso in 2016?
1Limburg.nlRed Bull trekt zowel zichzelf als ook Toro Rosso terug uit de Formule 1 als het in 2015 niet de beschikking krijgt over Ferrari-motoren die gelijkwaardig zijn aan die van de Italiaanse renstal zelf.
Dat schrijft Speed Week (link is external), dat in handen is van Red Bull.
Red Bull heeft besloten om te stoppen met de tegenvallende Renault-motor en is op dit moment afhankelijk van Ferrari of het ook in 2016 weer over een krachtbron beschikt. Mercedes heeft al laten weten Red Bull zeker niet van motoren te willen voorzien. De Duitsers willen de concurrentie niet nóg beter maken.
Red Bull-baas Dietrich Mateschitz en zijn motorsport-adviseur Helmut Marko willen nu graag in zee gaan met Ferrari, maar alleen als ze motoren krijgen die gelijkwaardig zijn aan die achterin de auto van Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen.
Als Ferrari daar niet aan mee wil werken, trekt de energydrink-fabrikant niet alleen Red Bull Racing, maar ook het Toro Rosso van Max Verstappen terug. "Red Bull wil geen klantenmotoren die 30 tot 40 pk minder hebben en kunnen worden gemanipuleerd door de fabrikant als het klantenteam het fabrieksteam bedreigt", schrijft Speed Week.
Ferrari liet eerder weten geïnteresseerd te zijn in het leveren van motoren aan Red Bull. Of die motoren identiek zijn aan die van het fabrieksteam zelf, zijn geen uitspraken over gedaan.
- Hielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 2015
Het zijn geen gekke henkies die bij Mercedes en Ferrari rondlopen.
Red bull en toro rosso hadden zich beter wat meer gedeisd kunnen houden.
Red bull en toro rosso hadden zich beter wat meer gedeisd kunnen houden.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 2015
Want? Renault is toch minder dan kansloos. Dan maar eruit met een knal...Hielke schreef:Het zijn geen gekke henkies die bij Mercedes en Ferrari rondlopen.
Red bull en toro rosso hadden zich beter wat meer gedeisd kunnen houden.
-
- Berichten: 9402
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: F1 2015
Het is allemaal wel te begrijpen. De relatie met Renault is/was natuurlijk op een dieptepunt. De vooruitzichten daar zijn ook niet goed. Renault stopt er veel minder geld in dan Mercedes en Ferrari, werkt met veel minder medewerkers en heeft een verouderde motorenfabriek. De kans dat daar de komende jaren een competitieve motor vandaan gaat komen is niet heel groot. Het cynische in dit verhaal is dat juist Renault degene was die de beweging naar het huidige V6 motorenreglement heeft ingezet. Zij waren de grootste voorstander van de huidige hybridemotoren.
Anyway. Red Bull is een marketingmerk. Meedoen om het meedoen heeft voor hen geen zin, dan werkt hun marketingboodschap domweg niet goed. Racen bij hen is niet de hoofdtaak zoals wel het geval is bij teams als Williams en McLaren. Ook bij mindere seizoenen blijven zij doorgaan, omdat het puur en alleen om het racen gaat. Bij Red Bull is dat anders. Mateschitz is de F1 ingestapt omdat het een uitstekend marketingplatform is voor zijn dure blikjes. Maar dan moet je wel vooraan rijden, anders werkt je marketing niet optimaal. Dus het vooruitzicht om ook de komende jaren niet competitief te zijn (wat met Renault waarschijnlijk is) zint het uiteraard totaal niet. Dan werkt hun strategie niet en is F1 ineens een erg dure kostenpost die (te) weinig oplevert.
Dus het afscheid nemen van Renault is goed te begrijpen. Niemand wil Honda motoren op dit moment dus dan blijven alleen Mercedes en Ferrari over. De hoop lag op Mercedes. Het zag er ook lange tijd naar uit dat Mercedes Red Bull wel van motoren wou voorzien. Echter is daar een streep doorgehaald en ook dat is vanuit Mercedes bekeken wel te begrijpen. Zij zijn het snelste team en Red Bull staat bekend om het bouwen van erg goede auto's. Het chassis van Red Bull (Adrian Newey) is altijd erg sterk. Als ze motoren leveren, dan heb je kans dat Red Bull volgend jaar het fabrieksteam voorbij rijdt. Dat is natuurlijk niet hun bedoeling. Maar andersom is ook niet interessant: Red Bull roept nogal snel in de media als de prestatie van hun motorleverancier in hun ogen niet optimaal is. Dat zie je dit jaar ook met hun berichtgeving over Renault. Daar is Mercedes ook erg bang voor: dat Red Bull zich negatief gaat uitlaten over dat ze (vermeend) mindere motoren zouden krijgen dan het fabrieksteam. Dat is dan dus negatieve publiciteit voor Mercedes en daar zitten ze natuurlijk ook niet op te wachten daar. Oftewel: voor Mercedes is het geen win-win maar een lose-lose scenario om Red Bull te voorzien van hun motoren. Ze kunnen het eigenlijk nooit goed doen. Of ze raken zichzelf ermee, of ze krijgen wellicht negatieve publiciteit.
Blijft over: Ferrari. Ferrari staat er wat anders dan Mercedes in. Vanwege hun geweldige status en imago raakt eventuele publiciteit hen wat minder. Daar komt bij dat Ferrari momenteel niet het snelste team is, dat is Mercedes. Red Bull met Mercedesmotoren is een grotere bedreiging voor Ferrari (dan zouden ze mogelijk van nummer 2 team het nummer 3 team worden in de rangschikking) dan Red Bull met hun eigen Ferrari motoren. Ze weten dan in ieder geval dat Red Bull hen niet op vermogen voorbij rijdt. Dit in het kader van 'keep your enemies close'. Ferrari moet alleen 'nog even' zorgen dat ze volgend jaar een beter chassis bouwen dan Red Bull. Geen kleine opgave maar toch aantrekkelijker dan Red Bull met Mercedesmotoren.
Red Bull heeft nu dus nog maar 1 optie en dat is Ferrari. Hun onderhandelingspositie is hierdoor natuurlijk niet sterk, daardoor kan Ferrari ook zo zijn eisen stellen (zoals: we leveren je niet de laatste spec-motoren). Maar dat wil Red Bull uiteraard niet. Zij willen koste wat het kost weer competitief zijn. Ze hebben dus nog maar 1 machtsmiddel over: dreigen met opstappen. Dat zou de sport natuurlijk enorm raken (ineens 4 auto's kwijt). Eigenlijk kunnen ze formeel helemaal niet opstappen (ze hebben zichzelf verplicht om tot 2020 in de sport te blijven) maar toch roepen ze het, ook om een Ecclestone ietwat zenuwachtig te maken. Daar komt bij dat Red Bull niet door een complete raad van bestuur (zoals Mercedes) bestuurd wordt maar door een steenrijke eigenaar (Mateschitz). Dat is een kracht (snelle besluitvorming) maar ook een risico: als hij zijn interesse in zijn 'speeltje' verliest, dan zou hij kunnen stoppen.
Maar de soep zal niet zo heet gegeten worden als ze wordt opgediend. Je kunt binnenkort 'gewoon' een goede Ferrari deal verwachten en Red Bull en Toro Rosso zijn er gewoon bij in de komende jaren, al dan niet (deels) eigendom van VW (zodat zij in 2018 met een eigen motor kunnen instappen). Als is dit laatste scenario nu ietwat onzeker geworden. VW heeft momenteel andere uitdagingen dan F1...

Anyway. Red Bull is een marketingmerk. Meedoen om het meedoen heeft voor hen geen zin, dan werkt hun marketingboodschap domweg niet goed. Racen bij hen is niet de hoofdtaak zoals wel het geval is bij teams als Williams en McLaren. Ook bij mindere seizoenen blijven zij doorgaan, omdat het puur en alleen om het racen gaat. Bij Red Bull is dat anders. Mateschitz is de F1 ingestapt omdat het een uitstekend marketingplatform is voor zijn dure blikjes. Maar dan moet je wel vooraan rijden, anders werkt je marketing niet optimaal. Dus het vooruitzicht om ook de komende jaren niet competitief te zijn (wat met Renault waarschijnlijk is) zint het uiteraard totaal niet. Dan werkt hun strategie niet en is F1 ineens een erg dure kostenpost die (te) weinig oplevert.
Dus het afscheid nemen van Renault is goed te begrijpen. Niemand wil Honda motoren op dit moment dus dan blijven alleen Mercedes en Ferrari over. De hoop lag op Mercedes. Het zag er ook lange tijd naar uit dat Mercedes Red Bull wel van motoren wou voorzien. Echter is daar een streep doorgehaald en ook dat is vanuit Mercedes bekeken wel te begrijpen. Zij zijn het snelste team en Red Bull staat bekend om het bouwen van erg goede auto's. Het chassis van Red Bull (Adrian Newey) is altijd erg sterk. Als ze motoren leveren, dan heb je kans dat Red Bull volgend jaar het fabrieksteam voorbij rijdt. Dat is natuurlijk niet hun bedoeling. Maar andersom is ook niet interessant: Red Bull roept nogal snel in de media als de prestatie van hun motorleverancier in hun ogen niet optimaal is. Dat zie je dit jaar ook met hun berichtgeving over Renault. Daar is Mercedes ook erg bang voor: dat Red Bull zich negatief gaat uitlaten over dat ze (vermeend) mindere motoren zouden krijgen dan het fabrieksteam. Dat is dan dus negatieve publiciteit voor Mercedes en daar zitten ze natuurlijk ook niet op te wachten daar. Oftewel: voor Mercedes is het geen win-win maar een lose-lose scenario om Red Bull te voorzien van hun motoren. Ze kunnen het eigenlijk nooit goed doen. Of ze raken zichzelf ermee, of ze krijgen wellicht negatieve publiciteit.
Blijft over: Ferrari. Ferrari staat er wat anders dan Mercedes in. Vanwege hun geweldige status en imago raakt eventuele publiciteit hen wat minder. Daar komt bij dat Ferrari momenteel niet het snelste team is, dat is Mercedes. Red Bull met Mercedesmotoren is een grotere bedreiging voor Ferrari (dan zouden ze mogelijk van nummer 2 team het nummer 3 team worden in de rangschikking) dan Red Bull met hun eigen Ferrari motoren. Ze weten dan in ieder geval dat Red Bull hen niet op vermogen voorbij rijdt. Dit in het kader van 'keep your enemies close'. Ferrari moet alleen 'nog even' zorgen dat ze volgend jaar een beter chassis bouwen dan Red Bull. Geen kleine opgave maar toch aantrekkelijker dan Red Bull met Mercedesmotoren.
Red Bull heeft nu dus nog maar 1 optie en dat is Ferrari. Hun onderhandelingspositie is hierdoor natuurlijk niet sterk, daardoor kan Ferrari ook zo zijn eisen stellen (zoals: we leveren je niet de laatste spec-motoren). Maar dat wil Red Bull uiteraard niet. Zij willen koste wat het kost weer competitief zijn. Ze hebben dus nog maar 1 machtsmiddel over: dreigen met opstappen. Dat zou de sport natuurlijk enorm raken (ineens 4 auto's kwijt). Eigenlijk kunnen ze formeel helemaal niet opstappen (ze hebben zichzelf verplicht om tot 2020 in de sport te blijven) maar toch roepen ze het, ook om een Ecclestone ietwat zenuwachtig te maken. Daar komt bij dat Red Bull niet door een complete raad van bestuur (zoals Mercedes) bestuurd wordt maar door een steenrijke eigenaar (Mateschitz). Dat is een kracht (snelle besluitvorming) maar ook een risico: als hij zijn interesse in zijn 'speeltje' verliest, dan zou hij kunnen stoppen.
Maar de soep zal niet zo heet gegeten worden als ze wordt opgediend. Je kunt binnenkort 'gewoon' een goede Ferrari deal verwachten en Red Bull en Toro Rosso zijn er gewoon bij in de komende jaren, al dan niet (deels) eigendom van VW (zodat zij in 2018 met een eigen motor kunnen instappen). Als is dit laatste scenario nu ietwat onzeker geworden. VW heeft momenteel andere uitdagingen dan F1...


- Hielke
- Berichten: 11632
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 2015
Maar Wouter,
hoe moet ik de opstelling van Renault nu begrijpen? Waarom zijn ze niet bereid er hetzelfde in te steken als Mercedes en Ferrari? Als ze er op deze manier als verliezers uit gaan dan doet dit het bedrijf weinig goeds. Dan wordt het echt een verlies/verlies situatie.
hoe moet ik de opstelling van Renault nu begrijpen? Waarom zijn ze niet bereid er hetzelfde in te steken als Mercedes en Ferrari? Als ze er op deze manier als verliezers uit gaan dan doet dit het bedrijf weinig goeds. Dan wordt het echt een verlies/verlies situatie.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 2015
Zo denk ik er precies over. En wat betreft de Ferrari-optie. Ook al waren de Mercedes en Ferrari motoren identiek;Als ze door hun eigen blok verslagen worden is het in elk geval een Ferrari motor op de tweede of zelfs eerste plek. Dat doet een stuk minder pijn. Als ik hun was zou ik eventueel toestemmen een current-spec engine te leveren, als het maar heel duidelijk is in alle branding of zelfs de naam dat het een Ferrari motor is.Wouter81 schreef:Het is allemaal wel te begrijpen. De relatie met Renault is/was natuurlijk op een dieptepunt. De vooruitzichten daar zijn ook niet goed. Renault stopt er veel minder geld in dan Mercedes en Ferrari, werkt met veel minder medewerkers en heeft een verouderde motorenfabriek. De kans dat daar de komende jaren een competitieve motor vandaan gaat komen is niet heel groot. Het cynische in dit verhaal is dat juist Renault degene was die de beweging naar het huidige V6 motorenreglement heeft ingezet. Zij waren de grootste voorstander van de huidige hybridemotoren.
Anyway. Red Bull is een marketingmerk. Meedoen om het meedoen heeft voor hen geen zin, dan werkt hun marketingboodschap domweg niet goed. Racen bij hen is niet de hoofdtaak zoals wel het geval is bij teams als Williams en McLaren. Ook bij mindere seizoenen blijven zij doorgaan, omdat het puur en alleen om het racen gaat. Bij Red Bull is dat anders. Mateschitz is de F1 ingestapt omdat het een uitstekend marketingplatform is voor zijn dure blikjes. Maar dan moet je wel vooraan rijden, anders werkt je marketing niet optimaal. Dus het vooruitzicht om ook de komende jaren niet competitief te zijn (wat met Renault waarschijnlijk is) zint het uiteraard totaal niet. Dan werkt hun strategie niet en is F1 ineens een erg dure kostenpost die (te) weinig oplevert.
Dus het afscheid nemen van Renault is goed te begrijpen. Niemand wil Honda motoren op dit moment dus dan blijven alleen Mercedes en Ferrari over. De hoop lag op Mercedes. Het zag er ook lange tijd naar uit dat Mercedes Red Bull wel van motoren wou voorzien. Echter is daar een streep doorgehaald en ook dat is vanuit Mercedes bekeken wel te begrijpen. Zij zijn het snelste team en Red Bull staat bekend om het bouwen van erg goede auto's. Het chassis van Red Bull (Adrian Newey) is altijd erg sterk. Als ze motoren leveren, dan heb je kans dat Red Bull volgend jaar het fabrieksteam voorbij rijdt. Dat is natuurlijk niet hun bedoeling. Maar andersom is ook niet interessant: Red Bull roept nogal snel in de media als de prestatie van hun motorleverancier in hun ogen niet optimaal is. Dat zie je dit jaar ook met hun berichtgeving over Renault. Daar is Mercedes ook erg bang voor: dat Red Bull zich negatief gaat uitlaten over dat ze (vermeend) mindere motoren zouden krijgen dan het fabrieksteam. Dat is dan dus negatieve publiciteit voor Mercedes en daar zitten ze natuurlijk ook niet op te wachten daar. Oftewel: voor Mercedes is het geen win-win maar een lose-lose scenario om Red Bull te voorzien van hun motoren. Ze kunnen het eigenlijk nooit goed doen. Of ze raken zichzelf ermee, of ze krijgen wellicht negatieve publiciteit.
Blijft over: Ferrari. Ferrari staat er wat anders dan Mercedes in. Vanwege hun geweldige status en imago raakt eventuele publiciteit hen wat minder. Daar komt bij dat Ferrari momenteel niet het snelste team is, dat is Mercedes. Red Bull met Mercedesmotoren is een grotere bedreiging voor Ferrari (dan zouden ze mogelijk van nummer 2 team het nummer 3 team worden in de rangschikking) dan Red Bull met hun eigen Ferrari motoren. Ze weten dan in ieder geval dat Red Bull hen niet op vermogen voorbij rijdt. Dit in het kader van 'keep your enemies close'. Ferrari moet alleen 'nog even' zorgen dat ze volgend jaar een beter chassis bouwen dan Red Bull. Geen kleine opgave maar toch aantrekkelijker dan Red Bull met Mercedesmotoren.
Red Bull heeft nu dus nog maar 1 optie en dat is Ferrari. Hun onderhandelingspositie is hierdoor natuurlijk niet sterk, daardoor kan Ferrari ook zo zijn eisen stellen (zoals: we leveren je niet de laatste spec-motoren). Maar dat wil Red Bull uiteraard niet. Zij willen koste wat het kost weer competitief zijn. Ze hebben dus nog maar 1 machtsmiddel over: dreigen met opstappen. Dat zou de sport natuurlijk enorm raken (ineens 4 auto's kwijt). Eigenlijk kunnen ze formeel helemaal niet opstappen (ze hebben zichzelf verplicht om tot 2020 in de sport te blijven) maar toch roepen ze het, ook om een Ecclestone ietwat zenuwachtig te maken. Daar komt bij dat Red Bull niet door een complete raad van bestuur (zoals Mercedes) bestuurd wordt maar door een steenrijke eigenaar (Mateschitz). Dat is een kracht (snelle besluitvorming) maar ook een risico: als hij zijn interesse in zijn 'speeltje' verliest, dan zou hij kunnen stoppen.
Maar de soep zal niet zo heet gegeten worden als ze wordt opgediend. Je kunt binnenkort 'gewoon' een goede Ferrari deal verwachten en Red Bull en Toro Rosso zijn er gewoon bij in de komende jaren, al dan niet (deels) eigendom van VW (zodat zij in 2018 met een eigen motor kunnen instappen). Als is dit laatste scenario nu ietwat onzeker geworden. VW heeft momenteel andere uitdagingen dan F1...![]()
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 2015
Die lui gebruiken hun tokens(= rechten om de motor te verbeteren) niet eens. Die zijn misschien ergens begin dit jaar gepikeerd geraakt en in franse stijl in staking gegaan of zo. Compleet kansloos.Hielke schreef:Maar Wouter,
hoe moet ik de opstelling van Renault nu begrijpen? Waarom zijn ze niet bereid er hetzelfde in te steken als Mercedes en Ferrari? Als ze er op deze manier als verliezers uit gaan dan doet dit het bedrijf weinig goeds. Dan wordt het echt een verlies/verlies situatie.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 2015
Wat Wouter net zegt was ik overigens alweer vergeten.. Renault schreeuwde het hardst om kleinere turbo motoren. Niet alleen dat, zij dreigden op te stappen als het niet snel genoeg ging. Zijn gingen voor 4-cilinder 1,6 motoren, maar het werd ten eerste een jaar later(niet 2013, maar 2014) en godzijdank 6-cilinders.
http://www.motorsportmagazine.com/f1/f1 ... -rages-on/" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan geen blok kunnen bouwen, hahaha
http://www.motorsportmagazine.com/f1/f1 ... -rages-on/" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan geen blok kunnen bouwen, hahaha
- Luco
- Berichten: 29303
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 2015
Wat zal ik lachen zeg als renault lotus koopt, deze winter al hun tokens gebruikt en in 2016 gewoon weer om de 1e plaats strijden, wie is er dan dom?Mari Oh Oh! schreef:Wat Wouter net zegt was ik overigens alweer vergeten.. Renault schreeuwde het hardst om kleinere turbo motoren. Niet alleen dat, zij dreigden op te stappen als het niet snel genoeg ging. Zijn gingen voor 4-cilinder 1,6 motoren, maar het werd ten eerste een jaar later(niet 2013, maar 2014) en godzijdank 6-cilinders.
http://www.motorsportmagazine.com/f1/f1 ... -rages-on/" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan geen blok kunnen bouwen, hahaha
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 2015
Die had ik ook al aan zien komen en zo laag schat ik ze wel in ondertussenLuco schreef:Wat zal ik lachen zeg als renault lotus koopt, deze winter al hun tokens gebruikt en in 2016 gewoon weer om de 1e plaats strijden, wie is er dan dom?Mari Oh Oh! schreef:Wat Wouter net zegt was ik overigens alweer vergeten.. Renault schreeuwde het hardst om kleinere turbo motoren. Niet alleen dat, zij dreigden op te stappen als het niet snel genoeg ging. Zijn gingen voor 4-cilinder 1,6 motoren, maar het werd ten eerste een jaar later(niet 2013, maar 2014) en godzijdank 6-cilinders.
http://www.motorsportmagazine.com/f1/f1 ... -rages-on/" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan geen blok kunnen bouwen, hahaha
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten