De lol in autorijden hervonden.
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De lol in autorijden hervonden.
Kar weer als vanouds Robin?
Stuurtje/uitlaat kan als upgrade idd, maar dan liever de veren/demperset en de rest laten voor wat het is.
Zo heeft iedereen eigen wensen en overwegingen om het eea aan te passen.
Stuurtje/uitlaat kan als upgrade idd, maar dan liever de veren/demperset en de rest laten voor wat het is.
Zo heeft iedereen eigen wensen en overwegingen om het eea aan te passen.
-
- Berichten: 55293
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Ja ik ben ook even 'n blokje om geweest, heerlijk.
@Romo, ja ding rijdt weer super, maar een veren/demperset(incl verlaging) wordt niks, geldverspilling dan: Ik zit nu in 't centrum al bijna dagelijks op die verkeersheuvels te schrapen. Standaard /oem setting is meer dan genoeg voor mijn rijgedrag.
Maar die uitlaat lijkt me echt wat.
@Romo, ja ding rijdt weer super, maar een veren/demperset(incl verlaging) wordt niks, geldverspilling dan: Ik zit nu in 't centrum al bijna dagelijks op die verkeersheuvels te schrapen. Standaard /oem setting is meer dan genoeg voor mijn rijgedrag.

Maar die uitlaat lijkt me echt wat.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: De lol in autorijden hervonden.
Demper er tussen weg? Turbosystemen benadelenbhet geluid altijd zo erg. Zelfde als met mn Mazda. Ding is zo stil en in de toeren is het net een naaimachine. Mag ook wel wat meer sound in.
- Luco
- Berichten: 29395
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: De lol in autorijden hervonden.
Gewoon open pijp eronder, klaar.frank de jonge schreef:Demper er tussen weg? Turbosystemen benadelenbhet geluid altijd zo erg. Zelfde als met mn Mazda. Ding is zo stil en in de toeren is het net een naaimachine. Mag ook wel wat meer sound in.
-
- Berichten: 55293
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Nu heeft eigenlijk elke 1M standaard bij 2500rpm wel 'n soort 'drone' in de uitlaat. Met de N55 midpipe die ik heb vermindert dat maar bij 2800-3000 vooral koud is er nog wel eens wat drone.Soms ook niet. Maakt niet uit. Maar met de Akra is 't meteen compleet weg zei Leen.
Nu lees ik dit. Twee korte dichte uitlaatstukjes die de drone elimineren. Niet de meest elegante oplossing en hij heeft 't over dat die gassen tegendruk gaan geven, wat ik ook denk. Ideeen?
http://www.1addicts.com/forums/showthre ... st13959905" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu lees ik dit. Twee korte dichte uitlaatstukjes die de drone elimineren. Niet de meest elegante oplossing en hij heeft 't over dat die gassen tegendruk gaan geven, wat ik ook denk. Ideeen?
http://www.1addicts.com/forums/showthre ... st13959905" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De lol in autorijden hervonden.
Ik heb zelf het idee dat de drone meer vervaagt met het toenemen van het aantal gereden km`s...........het is er nog wel, maar minder..........of zou het gewenning zijn 

-
- Berichten: 55293
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Dit soort dingen moet ik meer met de !M doen maar de tijd ontbreekt vaak:
http://www.1erforum.de/bmw-1er-m-coupe/ ... ost1875986" onclick="window.open(this.href);return false;


Weer zin in morgen. Rammen met dat toestel.
http://www.1erforum.de/bmw-1er-m-coupe/ ... ost1875986" onclick="window.open(this.href);return false;
Weer zin in morgen. Rammen met dat toestel.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De lol in autorijden hervonden.
mooie platen 

-
- Berichten: 55293
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Ook leuk, maar niet naast de deur...
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=807482" onclick="window.open(this.href);return false;

En zo was er ook nog die meeting op de Ring, weekje terug:
http://www.1erforum.de/bmw-1er-m-coupe/ ... 67-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=807482" onclick="window.open(this.href);return false;
En zo was er ook nog die meeting op de Ring, weekje terug:
http://www.1erforum.de/bmw-1er-m-coupe/ ... 67-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;


-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: De lol in autorijden hervonden.
Machtig die 2 witte kanonnen op de ring achterelkaar.
- Luco
- Berichten: 29395
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: De lol in autorijden hervonden.
Mooi die bergen, zonde dat er auto's voor staan.
-
Onlinemarkk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: De lol in autorijden hervonden.
1M in de bergen lijkt me ideaal. Turbo power, agiliteit en de comfort om er naar toe te rijden.
Mark.
Mark.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De lol in autorijden hervonden.
mooie familie kiekjes 

- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De lol in autorijden hervonden.
Alpen zijn super om te knallen. Afgelopen zomer zelf ook flink genoten...; met een 1M moet dat helemaal goed komen.
Deze zomer willen we Noord-Wales / Schotland pakken... Heerlijke stuurweggetjes
Deze zomer willen we Noord-Wales / Schotland pakken... Heerlijke stuurweggetjes
-
- Berichten: 55293
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Geinig verhaaltje. Dikgedrukt: Lache.
Driving ... a BMW 1-Series M
All jobs have their perks. Football referees, for example, get to travel around the country, stand in front of large crowds, and make incomprehensible hand motions while dressed like a zebra. This would be tremendously exciting if only they didn’t have to constantly blow a whistle, which can lead to deafness, or at least some sort of mouth infection.
Working for Porsche also had its share of highlights. In your mind, this probably involves enjoying the cars in their natural habitats: the Boxster on a twisty road; the 911 on a race track; the Cayenne in a private school carpool line. But really, it was more like this:
November 2009: The copy machine only broke once this month. The event is to be celebrated with brightly-colored paper hats. As we’re copying them, the copy machine breaks.
June 2010: IT announcement: “Next month, the entire office will be upgraded to Microsoft Excel 2007."
March 2012: The entire office is upgraded to Microsoft Excel 2007.
Of course, we had the occasional perk, like the time I got to spend a few days testing out a BMW 1-Series M for “competitive analysis.” (In other words: I promised my boss I’d stop taking two-hour lunches.) And while Jalopnik already had a few things to say about it, I’ve decided to provide my take as well. Because let’s be honest: you can never get too much 1-Series M. Especially if you’re a BMW dealer.
We start this review with a disclaimer: I am not a BMW fanboy. I know what you’re thinking: Of course you are! You’re writing about cars on the Internet! You must be a BMW fanboy!
And I admit, this is generally true. Most car writers love BMW - a fact they demonstrate with sentences like: The 2004 6-Series is eye candy from all angles. These words actually appeared in the January 2004 issue of Motor Trend, presumably following a conference call with BMW’s PR department.
Really, though, I’m more of a Mercedes guy. I’ve owned four and I keep buying them, no matter how many times the service manager calls and says: “I’ve got some bad news.”
With that settled, on to the 1-Series M. Let’s start with styling: the 1-Series looks like a shoe. This is an indisputable fact, sort of like how all of Audi’s sedans look like all of Audi’s other sedans, or how all of Honda’s sedans look like all of Honda’s sedans from three years ago.
It can be said, then, that - thanks to a bodykit, big wheels, and a wider track - the 1-Series M looks more like one of those brightly-colored running shoes that are popular with the kind of people who jog in place when they’re waiting to cross the street.
Inside, the 1-Series M loses its shoeish qualities and instead takes on the persona of an automobile. A very fuzzy automobile. That’s because every surface inside a 1-Series M is covered in Alcantara, which is a wonderful, soft material that remains both wonderful and soft for approximately seven weeks, unless you touch it, in which case it’s more like seven hours. Still, Alcantara seating is a welcome departure from most BMWs, which boast “leatherette” upholstery even if you spend $74,000 and order every single option.
But nothing I’ve said above matters. (One could argue that nothing I’ve said in any previous article matters, but that’s a conversation I’ll have later when my parents call and demand that I get a real job.)
The reason none of this matters is because you’re not thinking about shoes or Alcantara when you’re driving a 1-Series M. Instead, you’re thinking: This is the best thing in the history of time. Or possibly: This car is so good that maybe the 2004 6-Series actually was eye candy from every angle! In other words: the 1-Series M turns you insane.
Other thoughts consist primarily of the word “perfect,” especially if you’re referring to the steering, handling, shifter, or acceleration. (This might be a good time to remind you that I’m not a BMW fanboy.)
If you’re a car journalist, you’re also thinking up sentences like: The 1-Series M is balanced exactly right, taking on turns with tremendous precision and poise. This is because car writers are required, by law, to use those two words in every review. The exception is if they’re writing about the Range Rover, in which case they must use the words “fire” and “risk.”
The 1-Series M is also exactly the right length, unlike its larger M brethren, which currently range in size from “Giant Redwood” to “Upcoming Dubai Skyscraper.” And there’s just enough engine power to make you smile, but not so much that they’ll still be finding pieces of you months after the accident.
In other words, the 1-Series M really is that good. It handles like a mid-engine car despite being front-engined, and it gives you a strong sense of ownership pride despite being orange. But for all its good traits, the 1-Series M has one seriously bad one: the price. Two years later, it’s still trading over sticker, with the average seller asking more than $63,000 on AutoTrader.com.
That means it’s better to find a friend with a 1-Series M and ask if you can borrow it. Or, you can just go work for Porsche. I hear they’re thinking of upgrading to Excel 2010.
Doug DeMuro operates PlaysWithCars.com and writes for The Truth About Cars. He owned an E63 AMG wagon and once used a pontoon boat to evade police at the Tail of the Dragon. (It didn't work.) He worked as a manager for Porsche Cars North America before quitting to become a writer, largely because it meant he no longer had to wear pants. Also, he wrote this entire bio himself in the third person.
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: De lol in autorijden hervonden.
Nice find!
- Joop
- Berichten: 9067
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: De lol in autorijden hervonden.
Nice write up!


-
- Berichten: 55293
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
Gisteren is er op Bimmerpost een draadje gestart over de geschiedenis en ontwikkeling van de 1M.
Machtig skitterend.
Ontwikkeld voor enthousiastelingen dóór enthousiastelingen, met Dr Kay Segler als hoofd ontwikkeling van dat ding, de man waar ik groots respect voor heb in deze barre crisistijden.
Elke dag/kilometer trots dat ik zo'n ding mag rijden. Een heerlijkheid.
http://www.1addicts.com/forums/showthre ... st14011447" onclick="window.open(this.href);return false;
Machtig skitterend.
Ontwikkeld voor enthousiastelingen dóór enthousiastelingen, met Dr Kay Segler als hoofd ontwikkeling van dat ding, de man waar ik groots respect voor heb in deze barre crisistijden.
Elke dag/kilometer trots dat ik zo'n ding mag rijden. Een heerlijkheid.

http://www.1addicts.com/forums/showthre ... st14011447" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 55293
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
DISCLAIMER: De nu volgende 4 wielaangedreven automobiel met 'n dik prijskaartje en voorzien van alle luxe steekt supergoed in mekaar, is mooi en zoeft heerlijk met 160-200 over 's Heren wegen; van de Poolcirkel tot Zuid Italie. Maar ik ben dus niet zozeer de doelgroep:)
Ik had vanochtend deze 'demo' M550d Xdrive Touring even mee:

Dijk van 'n mooie kar.
Nu even de (mijn) realiteit. Ik heb 'n F10 535i gehad een paar jaar terug.
Electrische besturing valt meteen op. En dat op 'n negatieve manier. Je hebt tig graden rond de middenstand dat ie niet stuurt. Alles remote. Op de snelweg gaat 't beter. Ik heb een jaar terug in 'n F10 550i x drive gereden met nog hydraulische besturing en 407 pk V8. Stuurde 10x beter en ook minder log/lomp/remote. En voelde sneller plus klonk ook prima.
Dan de logheid/lompheid van 2000(?) kg. Dat hoort erbij, maar is in stadsverkeer en parkeren natuurlijk niet zo fijn. Hij 'zweeft' wel lekker over de bekende verkeersheuvels met toch 20 inch eronder.
Bochtenwerk niet fijn, maar de oorzaak weten we...
Trekkracht. Een soort aarzeling als je 't gas intrapt en dan 'n keurige duw met 'n trekkergeluid. Of je nou wel of niet kickdowned of bij 2000 of bij 4000 gasgeeft in sport: De lineaire kracht blijft hetzelfde:Gewoon aardig krachtig. Maar boven de 100 vooral naar 180 kickdown is m'n 1M echt wel sneller. Ook in z'n 5 , in z'n 6 niet natuurlijk:) 1M voelt als 100pk meer en IS altijd direct gasgevend sneller...
Remmerij van 180 naar nul 1 keer: PERFECT. Mag ook wel.
Zie disclaimer.
Pluspunten:
-verbruik(?)
-actieradius(?)
-4wd op Poolcirkel
-Mooie kar van binnen en buiten.
Minpunten:
-Lomp en zwaar
-remote
-minder snel dan ik dacht met 381pk en 700(?) Nm
-besturing!
-prijs
FAZIT: De HUD display in de voorruit vond ik 't mooiste aan die kar lol.
Misschien is 'n 530d in dat segment de beste keus of zelfs 'n 520d?
Ik weet wel dat een F30 320d(touring) met 184pk een lekkerder auto is dan dit. IMHO!
M550xd of M5(met de kop eraf), anytime de M5
Na 'n proefrit ben ik NOG blijer met de 1M, veel directer en sneller overal. 100x meer emotie en beleving.
Maar dit is wel 'n kar hoor, voor die andere doelgroep, of even met 'n noodgang naar Oekraine om die Songfestivalzangeres op te halen:)
Ik had vanochtend deze 'demo' M550d Xdrive Touring even mee:
Dijk van 'n mooie kar.
Nu even de (mijn) realiteit. Ik heb 'n F10 535i gehad een paar jaar terug.
Electrische besturing valt meteen op. En dat op 'n negatieve manier. Je hebt tig graden rond de middenstand dat ie niet stuurt. Alles remote. Op de snelweg gaat 't beter. Ik heb een jaar terug in 'n F10 550i x drive gereden met nog hydraulische besturing en 407 pk V8. Stuurde 10x beter en ook minder log/lomp/remote. En voelde sneller plus klonk ook prima.
Dan de logheid/lompheid van 2000(?) kg. Dat hoort erbij, maar is in stadsverkeer en parkeren natuurlijk niet zo fijn. Hij 'zweeft' wel lekker over de bekende verkeersheuvels met toch 20 inch eronder.
Bochtenwerk niet fijn, maar de oorzaak weten we...
Trekkracht. Een soort aarzeling als je 't gas intrapt en dan 'n keurige duw met 'n trekkergeluid. Of je nou wel of niet kickdowned of bij 2000 of bij 4000 gasgeeft in sport: De lineaire kracht blijft hetzelfde:Gewoon aardig krachtig. Maar boven de 100 vooral naar 180 kickdown is m'n 1M echt wel sneller. Ook in z'n 5 , in z'n 6 niet natuurlijk:) 1M voelt als 100pk meer en IS altijd direct gasgevend sneller...
Remmerij van 180 naar nul 1 keer: PERFECT. Mag ook wel.
Zie disclaimer.
Pluspunten:
-verbruik(?)

-actieradius(?)
-4wd op Poolcirkel
-Mooie kar van binnen en buiten.
Minpunten:
-Lomp en zwaar
-remote
-minder snel dan ik dacht met 381pk en 700(?) Nm
-besturing!
-prijs
FAZIT: De HUD display in de voorruit vond ik 't mooiste aan die kar lol.

Misschien is 'n 530d in dat segment de beste keus of zelfs 'n 520d?
Ik weet wel dat een F30 320d(touring) met 184pk een lekkerder auto is dan dit. IMHO!
M550xd of M5(met de kop eraf), anytime de M5
Na 'n proefrit ben ik NOG blijer met de 1M, veel directer en sneller overal. 100x meer emotie en beleving.
Maar dit is wel 'n kar hoor, voor die andere doelgroep, of even met 'n noodgang naar Oekraine om die Songfestivalzangeres op te halen:)
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: De lol in autorijden hervonden.
Als je poen voor zo n kar hebt dan intresseert het extra beetje benzine ook niet meer.
Antwoord als ultieme 4wd familie car.
Audi RS4 of RS6.
Antwoord als ultieme 4wd familie car.
Audi RS4 of RS6.
Laatst gewijzigd door Andre op 23 mei 2013, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Oof
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: De lol in autorijden hervonden.
Leuke ''review'' Robin. Vaker doen!
-
- Berichten: 6767
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: De lol in autorijden hervonden.
Toch wel gezinsbak en Autobahn brander bij uitstek volgens mij. Beestachtig
Totaal andere auto als een 1M natuurlijk. Als je je tripje van laatst richting Parijs over mocht doen, nam je dan de 550d of de 1M Robin?

Totaal andere auto als een 1M natuurlijk. Als je je tripje van laatst richting Parijs over mocht doen, nam je dan de 550d of de 1M Robin?
-
- Berichten: 55293
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: De lol in autorijden hervonden.
1M. zonder nadenken....Richardt. schreef:Toch wel gezinsbak en Autobahn brander bij uitstek volgens mij. Beestachtig![]()
Totaal andere auto als een 1M natuurlijk. Als je je tripje van laatst richting Parijs over mocht doen, nam je dan de 550d of de 1M Robin?
De 550 is 'n kruising tussen een TGV en 'n PSP /Vita....
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: De lol in autorijden hervonden.
Indien geval van 3 kinderen, veel zakelijke km's en toch in warp speed van A naar B is dit toch wel ultiem. Benzine is leuk, maar je staat elke 500km aan de pomp. Uiteindelijk is dit sneller naar bv. Zuid-Frankrijk of wintersport dan bv een 550i/M5 of RS4/6.
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: De lol in autorijden hervonden.
Ik krijg volgend weekend een 550d mee; ben benieuwd.
Ik twijfel nog tussen de 535d en de 550d. Wat ik zo lees links en rechts wordt het de 535d omdat die fijner rijdt/stuurt. Wel mét sper!
Ik twijfel nog tussen de 535d en de 550d. Wat ik zo lees links en rechts wordt het de 535d omdat die fijner rijdt/stuurt. Wel mét sper!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], JdvPolo, jvb, MarcelV, Martijn 327i, Peter-Paul en 6 gasten