BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Jou M5 zit ook niet ver van de 1000Nm aan de krukas 

-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:14
- Auto: Audi S4 B7 4.2 V8 Avant
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Woow wat een hele vette dikke brute M5, niet normaal zeg!M-bitious schreef:Dank Hans, maar ik heb ook zo'n ding. Vandaar dat we wisten dat mijn M5 de 100-200 km/h op nat wegdek in slechts 6.5 seconden afraffelt.
Ik heb hier toevallig het duitse blad sportauto naast me liggen die een test heeft gedaan met de snelste standaardautos en getunede autos, omdat er nogal wat blabla plaatsvindt in deze tuningwereld. De test is van 0-100-200-300 km/u
De snelste 100-200 is de 9ff BT 1000 Porsche die er 5.0sec over doet.
2e de Bugatti Veyron met 1001 pk met 5.4sec
3e Porsche 911 GT2 rs met 620 pk met 6.4 sec
Dan de Gallardo SL met 7.1 sec
Dan de importracing Nissan GTR samen met de Corvette ZR1, met 7.5 sec als tijd
Heel netjes dus die 6 1/2 tel, wat misschien minder is als het droog is.....
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
ik weet niet of je het interessant vindt, maar Snitzer heeft ook een nieuwe M5 tuning geintroduceerd en het heet P700, 700pk en 898 nm. Als dit aan de krukas is, dan is jouw auto óók sneller dan deze jongen!
het komt op mij over dat het uiteindelijk allemaal een beetje hetzelfde is en dat de resultaten ook wel allemaal een beetje hetzelfde zijn, maar dat jij inderdaad gewoon een krachtigere basis hebt!
http://www.autoblog.nl/nieuws/switzer-k ... 0-pk-58449" onclick="window.open(this.href);return false;
het komt op mij over dat het uiteindelijk allemaal een beetje hetzelfde is en dat de resultaten ook wel allemaal een beetje hetzelfde zijn, maar dat jij inderdaad gewoon een krachtigere basis hebt!

http://www.autoblog.nl/nieuws/switzer-k ... 0-pk-58449" onclick="window.open(this.href);return false;
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
De vraag is of ze wiel of motor pk claimen. Ik denk motorvermogen.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Vrijwel zeker motorvermogen, en het is overigens 'Switzer" niet 'Snitzer' 

- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Even op de site van Switzer gekeken. Ook zij komen dus niet in de computer en plaatsen een extern kastje. Dat valt me wel van hen tegen. Ze kunnen, net als g-power en Schnitzer momenteel niet verder dan P700 (krukas).
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:14
- Auto: Audi S4 B7 4.2 V8 Avant
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
En er staat 868 meters van die oude meneer Newton, als je zo naar getallen kijkt dan lijkt inderdaad alles wel op elkaar. 

- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Switzer 868 Nm motor = ca.781 Nm motor.
Manhart 885 Nm wielen = ca. 983 Nm motor.
Zit toch wel iets tussen dacht ik zo. Maar het is de eeuwige discussie motor en wiel pk, en type rollenbank, temperatuur etc. Vandaar dat Manhart per v-box op de weg meet. Als het weer mee zit, meet ik deze week de 100 - 200 kmh bij droog wegdek. Dat is dan de benchmark waaraan andere tuners zich mogen meten.
Manhart 885 Nm wielen = ca. 983 Nm motor.
Zit toch wel iets tussen dacht ik zo. Maar het is de eeuwige discussie motor en wiel pk, en type rollenbank, temperatuur etc. Vandaar dat Manhart per v-box op de weg meet. Als het weer mee zit, meet ik deze week de 100 - 200 kmh bij droog wegdek. Dat is dan de benchmark waaraan andere tuners zich mogen meten.
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
M-bitious schreef:Switzer 868 Nm motor = ca.781 Nm motor.
Manhart 885 Nm wielen = ca. 983 Nm motor.
Zit toch wel iets tussen dacht ik zo. Maar het is de eeuwige discussie motor en wiel pk, en type rollenbank, temperatuur etc. Vandaar dat Manhart per v-box op de weg meet. Als het weer mee zit, meet ik deze week de 100 - 200 kmh bij droog wegdek. Dat is dan de benchmark waaraan andere tuners zich mogen meten.
Ik bedoelde er ook juist mee aan te geven dat je een goede keuze gemaakt hebt door bij Mannhart te tunen, daarnaast zal je hoge basisvermogen ook niet tegenwerken. Qua PK's zit je er dus ook boven!
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Frank, is de benzinetank nu niet veel te klein? 

- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Er zit in Nederland een vent, die doet voor een paar tientjes een meting op de weg, die redelijk wetenschappelijk onderbouwd is.
Er zijn inmiddels gasten met 700pk evo's die vanuit de UK naar hem toekomen om te meten.
Hij heeft totaal 80.000km test kilometers erop zitten.
Temperatuur zou niet uit mogen maken, dat wordt allemaal gecorrigeerd naar 20grd als het goed is, luchtdruk zelfde verhaal. DIN pk heet dat ofzo. Gewicht is ook heel belangrijk daarom weegt hij altijd even voordat hij gaat meten.
Een normale wegmeting met een performance box levert namelijk bijna altijd een te hoog koppel op.......
Ik zou ipv maar papieren pk's en nm's vergelijken, het veel mooier vinden om je 1/4e mile tijd te weten, dat zegt wat over je tractie en wat je power/weight ratio is over de gehele bandbreedte....letterlijk en figuurlijk
dan gaan we die tijd wel vergelijken met andere tunings projecten
ik zet in op 12sec top 210kmh het blijft een ongelofelijk zwaar tering hok met slechts RWD 
Er zijn inmiddels gasten met 700pk evo's die vanuit de UK naar hem toekomen om te meten.
Hij heeft totaal 80.000km test kilometers erop zitten.
Temperatuur zou niet uit mogen maken, dat wordt allemaal gecorrigeerd naar 20grd als het goed is, luchtdruk zelfde verhaal. DIN pk heet dat ofzo. Gewicht is ook heel belangrijk daarom weegt hij altijd even voordat hij gaat meten.
Een normale wegmeting met een performance box levert namelijk bijna altijd een te hoog koppel op.......
Ik zou ipv maar papieren pk's en nm's vergelijken, het veel mooier vinden om je 1/4e mile tijd te weten, dat zegt wat over je tractie en wat je power/weight ratio is over de gehele bandbreedte....letterlijk en figuurlijk



- JP
- Berichten: 34435
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Voor je tuning heb je gekozen voor Manhart. Waren de velgen van Manhart nooit een optie geweest? Doen die niets met het gewicht tov die velgen die je nu hebt gekozen?
-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
tuning en alles is prima dat manhart dat doet... maar de styling moet je gewoon aan Frank zelf overlaten... dat is ten alle tijde zoals macboy dat zou zeggen: SUBLIEM... hij heeft alleen maar geile bakken samengesteld! Smaak valt over te twisten wordt er gezegd, maar over die van Frank zeker niet! 

- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Als ik rustig rijd, zo rond de 120 km/h rijdt de auto 1 op 12. Voor de tuning was dit 1 op 10.RVV schreef:Frank, is de benzinetank nu niet veel te klein?
Alle rijstijlen door elkaar gaf gemiddeld over 20.000 km 1 op 8.
Dat ligt nu op een indrukwekkend lage 1 op 7.
De tank is bij de F10 vergroot naar 75 liter dus ik fiets een heel eind weg.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Lichter dan Strasse Forged kon ik ze niet vinden in 21 inch. Voorvelg 10 kg, achtervelg 10.5 kgJP schreef:Voor je tuning heb je gekozen voor Manhart. Waren de velgen van Manhart nooit een optie geweest? Doen die niets met het gewicht tov die velgen die je nu hebt gekozen?
Bij Hartge zit je op 18kg per velg. Breyton ging ook naar de 19.0 kg. Ik denk dat deze 21 zelfs lichter zijn dan de 19 inch van BMW.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
En met 750 pk ben je natuurlijk heel snel bij de volgende benzinepomp 

-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
@ Verbruik
Indrukwekkend zeg.
Indrukwekkend zeg.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Een paar dingen:Erik schreef:Er zit in Nederland een vent, die doet voor een paar tientjes een meting op de weg, die redelijk wetenschappelijk onderbouwd is.
Er zijn inmiddels gasten met 700pk evo's die vanuit de UK naar hem toekomen om te meten.
Hij heeft totaal 80.000km test kilometers erop zitten.
Temperatuur zou niet uit mogen maken, dat wordt allemaal gecorrigeerd naar 20grd als het goed is, luchtdruk zelfde verhaal. DIN pk heet dat ofzo. Gewicht is ook heel belangrijk daarom weegt hij altijd even voordat hij gaat meten.
Een normale wegmeting met een performance box levert namelijk bijna altijd een te hoog koppel op.......
Ik zou ipv maar papieren pk's en nm's vergelijken, het veel mooier vinden om je 1/4e mile tijd te weten, dat zegt wat over je tractie en wat je power/weight ratio is over de gehele bandbreedte....letterlijk en figuurlijkdan gaan we die tijd wel vergelijken met andere tunings projecten
ik zet in op 12sec top 210kmh het blijft een ongelofelijk zwaar tering hok met slechts RWD
Manhart gebruikt altijd dezelfde rollenbank, om vooral onderling verschil tussen auto's te meten, en voor en na.
Manhart gebruikt de performance box om gps sprintjes te meten, niet pk's of koppel. Dat zegt veel over de kracht van de motor. Je kunt (ik zeker niet) ook uitrekenen hoeveel pk een auto minimaal nodig heeft om bij een bepaald gewicht, van 100-200 in 6.5 seconden te komen.
DIN pk is Deutsche Industrie Norm, ik weet niet of daar omrekenfactoren in zitten.
Kwart mijl zal je van mij niet te horen krijgen. Het is zolang de bak en het dif aan de grens zitten te risicovol om 2,000kg van zijn plek te schieten. De ontwikkeling voor versterking is echter wel gaande.
Als ik schat dan hebben 0-100 in 3.8, 100-200 in 6.0 = 0-200 in 9.8. Die laatste 10 km/h kost dan 0,7. Nu mag je dat niet zo optellen, maar het zou me niets verbazen als ik 0-210 in 11 seconden haal.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
M-bitious schreef:Een paar dingen:Erik schreef:Er zit in Nederland een vent, die doet voor een paar tientjes een meting op de weg, die redelijk wetenschappelijk onderbouwd is.
Er zijn inmiddels gasten met 700pk evo's die vanuit de UK naar hem toekomen om te meten.
Hij heeft totaal 80.000km test kilometers erop zitten.
Temperatuur zou niet uit mogen maken, dat wordt allemaal gecorrigeerd naar 20grd als het goed is, luchtdruk zelfde verhaal. DIN pk heet dat ofzo. Gewicht is ook heel belangrijk daarom weegt hij altijd even voordat hij gaat meten.
Een normale wegmeting met een performance box levert namelijk bijna altijd een te hoog koppel op.......
Ik zou ipv maar papieren pk's en nm's vergelijken, het veel mooier vinden om je 1/4e mile tijd te weten, dat zegt wat over je tractie en wat je power/weight ratio is over de gehele bandbreedte....letterlijk en figuurlijkdan gaan we die tijd wel vergelijken met andere tunings projecten
ik zet in op 12sec top 210kmh het blijft een ongelofelijk zwaar tering hok met slechts RWD
Manhart gebruikt altijd dezelfde rollenbank, om vooral onderling verschil tussen auto's te meten, en voor en na.
Manhart gebruikt de performance box om gps sprintjes te meten, niet pk's of koppel. Dat zegt veel over de kracht van de motor. Je kunt (ik zeker niet) ook uitrekenen hoeveel pk een auto minimaal nodig heeft om bij een bepaald gewicht, van 100-200 in 6.5 seconden te komen.
DIN pk is Deutsche Industrie Norm, ik weet niet of daar omrekenfactoren in zitten.
Kwart mijl zal je van mij niet te horen krijgen. Het is zolang de bak en het dif aan de grens zitten te risicovol om 2,000kg van zijn plek te schieten. De ontwikkeling voor versterking is echter wel gaande.
Als ik schat dan hebben 0-100 in 3.8, 100-200 in 6.0 = 0-200 in 9.8. Die laatste 10 km/h kost dan 0,7. Nu mag je dat niet zo optellen, maar het zou me niets verbazen als ik 0-210 in 11 seconden haal.

-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Maar de lucht vanuit de turbo moet wel door het inlaatspruitstuk en de kleppen. Dan kan de druk in turbo met een grotere turbo wel lager zijn dan met een kleinere turbo, het gaat tenslotte om de druk in het inlaatspruitstuk. Die zal dan met een grote- of kleine turbo hetzelfde zijn, mits de luchtverplaatsing hetzelfde is...zerotolerance schreef:Welk wiel "upgraden" ze? De warme of de koude kant?
Ik heb het topic niet nagelezen maar zit er een uitdraai bij? Zo ja, dan kun je de uitdraai naast de uitdraai van Manhart leggen en de verschillen zoeken. Het kan namelijk wel zo zijn dat ze voor een setting gaan die eerder opspoelt en een minder hoge piek heeft. Het is maar net wat je wil. Normaalgesproken zou je verwachten dat de de koude kant gaan upgrade waardoor de turbo een langere adem heeft (lees, meer vermogen). De boost hoeft dan niet hoger te zijn. 1 bar met een kleine turbo kan veel minder vermogen leveren dan 0.5 bar met een grote turbo. Het gaat om de luchtverplaatsing en niet om de gemeten druk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
zo dat scheelt nogal in gewicht en dan ook wat in rijgedrag/stuurgedrag neem ik aan.M-bitious schreef:Lichter dan Strasse Forged kon ik ze niet vinden in 21 inch. Voorvelg 10 kg, achtervelg 10.5 kgJP schreef:Voor je tuning heb je gekozen voor Manhart. Waren de velgen van Manhart nooit een optie geweest? Doen die niets met het gewicht tov die velgen die je nu hebt gekozen?
Bij Hartge zit je op 18kg per velg. Breyton ging ook naar de 19.0 kg. Ik denk dat deze 21 zelfs lichter zijn dan de 19 inch van BMW.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Daar ging het mij ook om, de luchtverplaatsing.matthyssie schreef:, mits de luchtverplaatsing hetzelfde is...
zerotolerance schreef:Het gaat om de luchtverplaatsing en niet om de gemeten druk.
-
- Berichten: 55350
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Als 'n 458 het ook onder de 10 (9.5 dacht ik) doet(naar de 200) zie ik 'n 750pk/900Nm M5 dat ook wel doen eigenlijk, ook al is ie >500kg zwaarder gemiddeld dan 'n 458. Het koppel is 'n positieve factor maar ook 'n negatieve(wielspin galore vanaf nul bij zo'n rwd kar) , vandaar dat die 3.8 naar de 100 wat Frank zelf zegt mij wel reel lijkt. Is niet megasnel(voor 750pk en omdat elke GTR het al in 3 of minder doet zelfs standaard zegmaar) door de redenen hiervoor. de 100-200 kan ie alles beter kwijt en is 10 denk ik op 'n goede dag wel haalbaar(200)
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Gemeten tijden standaard M5 F10:
Max speed 306 kph (189.72 mph)
0 - 40 kph 1.4 s
0 - 80 kph 3.1 s
0 - 100 kph 3.9 s (bij vrij optimale omstandigheden lijkt me)
0 - 130 kph 5.8 s
0 - 180 kph 9.7 s
0 - 200 kph 11.7 s
0 - 60 mph 3.7 s
0 - 100 mph 7.8 s
0 - 150 mph 18.3 s
100 - 200kph in 7.8s
1000 m 21.3 s @ 255 kph
1/4 mile 11.9 s @ 122 mph
0 - 100 - 0 mph 13.6 s
Max speed 306 kph (189.72 mph)
0 - 40 kph 1.4 s
0 - 80 kph 3.1 s
0 - 100 kph 3.9 s (bij vrij optimale omstandigheden lijkt me)
0 - 130 kph 5.8 s
0 - 180 kph 9.7 s
0 - 200 kph 11.7 s
0 - 60 mph 3.7 s
0 - 100 mph 7.8 s
0 - 150 mph 18.3 s
100 - 200kph in 7.8s
1000 m 21.3 s @ 255 kph
1/4 mile 11.9 s @ 122 mph
0 - 100 - 0 mph 13.6 s
Laatst gewijzigd door Erik K. op 16 apr 2013, 16:21, 2 keer totaal gewijzigd.