Mijns inziens is de GT3 net zo voor het circuit bedoelt als de GT3 RS. Wellicht meer voor de ervaren rijder. Ik heb het overigens puur over uiterlijk als ik het heb over 'te extreem worden'. Ik zeg niet dat de 997.1 GT3 geen bestaansrecht had. Ook die kon meer dan de GT3. Hij was alleen minder extreem en meer in het verlengde van de gewone GT3 qua uiterlijk.Macboy schreef:Het is toch volstrekt niet relevant hoe die gebruikt wordt maar alleen hoe die bedoeld is ? Of denk je dat ze bij de PC Hoofstraat na het shoppen met hun 911 allemaal doorrijden naar circuit Zandvoort ?flieger schreef:Dat is altijd het argument, maar wordt de GT3 RS daadwerkelijk anders gebruikt dan een GT3? Diverse details van de RS lijken mij de auto gewoon minder mooi te maken. De 997.1 GT3 RS vond ik net zo mooi als de GT3, maar vanaf de 997.2 vond ik de RS te extreem worden. Ook al spreken de prestaties altijd tot de verbeelding.Macboy schreef:De RS hoeft er ook niet uit te zien maar moet functioneel zijn. Voor de rest GT3 zou ik zeggen.
Je ontkracht je eigen stelling vind ik: de oude GT3 RS leek veel te veel op de gewone GT3. Had eigenlijk geen echt bestaansrecht maar kostte veel meer. Kortom meer een patserding zonder dat er veel zichtbare verschillen zijn. Is dus totaal niet logisch.
Nu hebben ze het weer prima door bij Porsche. Voor de mooiheid en strakheid blijf je bij de GT3. Voor de echte bruutheid koop je de GT3 RS.
Persoonlijk zou ik geen seconde twijfelen: altijd de GT3 voor mix dagelijks/trackdays. Een GT3 RS zou er alleen maar komen als ik er geen kenteken op zou zetten.
Al met al is het zo op de persfoto's inderdaad een bruut ding.
Ik neig op basis van foto's en filmpjes het meeste naar de GT4.