Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Bert ///M3
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Denk het wel, als hij echt knap is. Maar het is wel een 1996 dus dat is al wat minder als zeg een 1999. Rond de 13K in elk geval denk ik als hij echt in nieuwstaat is.
-
Gaat hem helaas toch niet worden. Net nog even doorgevraagd of echt alle boekjes etc aanwezig waren aangezien op hun site stond dat ze hoofdzakelijk auto's inkopen waarbij alles aantoonbaar is. Laat nu net zijn dat bij deze M3 niks aanwezig is....alleen 1 sleutel en de auto, that's it.
De auto was een paar jaar geleden in beslag genomen door de franse douane. Dit bedrijf heeft hem dus van de domeinen gekocht, en er zit dus totaal niks bij. Ook al ziet hij er nog zo goed uit, je hebt gewoon geen zekerheid met zo'n auto. Durf zoiets echt niet te gaan kopen.
De auto was een paar jaar geleden in beslag genomen door de franse douane. Dit bedrijf heeft hem dus van de domeinen gekocht, en er zit dus totaal niks bij. Ook al ziet hij er nog zo goed uit, je hebt gewoon geen zekerheid met zo'n auto. Durf zoiets echt niet te gaan kopen.
- Macboy
- Knot
Lijkt en net ding.. alleen geen clima (wat ze er wel vaak bij zetten).
- Hans
Die grijze heeft wel handmatige airco.
- Bert ///M3
Vind ik ik moeilijk te zien. Je hebt namelijk de handmatige, maar je hebt ook nog de volautomatische analoge airco met draaiknoppen, en dan heb je ook nog eens de digitale volautomatische. Volgens mij doen die laatste 2 gewoon hetzelfde alleen heb je ipv druk knoppen en een schermpje dan gewoon draaiknoppen waarmee je de temperatuur stelt.
- Knot
Had in de M3 van mij die analoge automatische, met temperatuur vermeld bij de draaiknoppen... toch vind ik de echte clima der clima's de digitale met display!
- Macboy
Knot je haalt duidelijk een aantal zaken door elkaar zoals Bert ook al aangaf
Automatische airco wordt ook wel climate controle genoemd, hetgeen betekent dat je handmatig de gewenste temperatuur op graden nauwkeurig kan instellen.
Bij BMW heb je in totaal 3 systemen gehad:
1. handmatige airco (geen climate controle)
2. climate controle analoog (1991-1995)
3. climate controle digitaal (vanaf 1995)
De digitale versie bestond dus nog niet tussen 1991 en 1995, daarom zie je hem niet, niet omdat hij zo weinig besteld werd wat jij dacht
Pas vanaf 1995 kwamen ze met de digitale en zie je hem ook HEEL vaak in auto's die met airco zijn uitgerust. Dat je dit nooit was opgevallen dat het jaartal afhankelijk was hehe.
Hier de plaatjes:
Vanaf 1991 tot 1995 had je dus deze analoge climate controle:

Vanaf 1995 kwamen ze met de digitale climate controle:

Als jij dus zo'n draaiknop airco ziet, dan weet je dat het om de eerste serie E36 modellen gaat van voor 1995.
Ilija
PS De handmatige airco is in NL amper geleverd (als ie al leverbaar was?). Mensen die geld ervoor hadden kochten meestal meteen de climate controle.

Automatische airco wordt ook wel climate controle genoemd, hetgeen betekent dat je handmatig de gewenste temperatuur op graden nauwkeurig kan instellen.
Bij BMW heb je in totaal 3 systemen gehad:
1. handmatige airco (geen climate controle)
2. climate controle analoog (1991-1995)
3. climate controle digitaal (vanaf 1995)
De digitale versie bestond dus nog niet tussen 1991 en 1995, daarom zie je hem niet, niet omdat hij zo weinig besteld werd wat jij dacht

Hier de plaatjes:
Vanaf 1991 tot 1995 had je dus deze analoge climate controle:
Vanaf 1995 kwamen ze met de digitale climate controle:
Als jij dus zo'n draaiknop airco ziet, dan weet je dat het om de eerste serie E36 modellen gaat van voor 1995.
Ilija
PS De handmatige airco is in NL amper geleverd (als ie al leverbaar was?). Mensen die geld ervoor hadden kochten meestal meteen de climate controle.
- Knot
Duidelijk verhaal.
Vond het al zo jammer dat de digitale niet in mijn GT zat toen.
Vond het al zo jammer dat de digitale niet in mijn GT zat toen.
- Mathieu
Knot, dat gevoel is hopelijk nu toch al wel een beetje gezakt 

- Knot
Jahoor, het is een leuke tijd geweest, elke dag in de begrenzer lekker powersliden. Nu is het elke dag kijken naar het saldo op de spaarrekening en de bijbehorende rente.... 8)
- Pim
5% rente van je spaarrekeningKnot schreef:Jahoor, het is een leuke tijd geweest, elke dag in de begrenzer lekker powersliden. Nu is het elke dag kijken naar het saldo op de spaarrekening en de bijbehorende rente.... 8)
......................
-3,5 % inflatie
hou je over 1,5% waarde toename
boven 20mille spaargeld vermogensheffing a 20% van een fictief rendament van 4% = uit te rekenen als 1,2% van je vermogen.
1,5% toename van je spaargeld minus 1,2% vermogensheffing is een toename van je spaargeld over 2008 van 0,3%

- Arthur
- Auto: Nr.51

Start nu een willekeurige car-configurator op...

- Adje ///M3
Hmm vreemd, mijne is van '96 en heeft draaiknoppenMacboy schreef:
Ilija

- Bert ///M3
Ik dacht eerlijk gezegd dat je die digitale ook al voor 95 bestellen kon, staat wel in de ETK tenminste.
- Asief
Staat ook in de handleiding van exemplaren voor 95Bert ///M3 schreef:Ik dacht eerlijk gezegd dat je die digitale ook al voor 95 bestellen kon, staat wel in de ETK tenminste.

- Knot
Pim, dan ga je er tenminste geen duizenden euro's per jaar op achteruit als je auto's het circuit op en af trapt 

-
Wat vinden jullie van deze M3? Met deze auto heb ik zaterdag even gereden, tijdens de proefrit leek alles in orde. De auto ziet er redelijk uit, de wielen en achterspoiler zijn niet mijn smaak maar dat is geen halszaak. De randen van de wielkasten achter hebben wat oppervlakkige roest.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5571898
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5571898
- Casper
Ik heb van die draaiknoppen voor de climate controle. Werkt prima, maar wel even zoeken naar de juiste stand...
Hier beetje vaag te zien, rechts....

Hier beetje vaag te zien, rechts....
- Pim
Daar heb je gelijk in.. maarja aftrappen is zoiezo niet mijn ding dus over het algemeen vallen mijn onderhoudskosten wel mee.Knot schreef:Pim, dan ga je er tenminste geen duizenden euro's per jaar op achteruit als je auto's het circuit op en af trapt
- Paskal
- Auto: meerdere
Mark,
Looks nice die e36 en km.stand is ook niet verkeerd. Hoe hij in het verleden onderhouden is geweest lijkt me wel een vrij belangrijk punt en die oppervlakkige roestvorming lijkt me niet iets om blij van te worden of wel?
Looks nice die e36 en km.stand is ook niet verkeerd. Hoe hij in het verleden onderhouden is geweest lijkt me wel een vrij belangrijk punt en die oppervlakkige roestvorming lijkt me niet iets om blij van te worden of wel?
-
:banaan:Macboy schreef:PARELTJE OP MOBILE 149.000km
Ik ga morgenochtend bij deze kijken. Hij lijkt goed en is fiscaalvriendelijk, ben erg benieuwd.
- Adje ///M3
We zien de test wel op autoblogwoka schreef::banaan:Macboy schreef:PARELTJE OP MOBILE 149.000km
Ik ga morgenochtend bij deze kijken. Hij lijkt goed en is fiscaalvriendelijk, ben erg benieuwd.

-
Nah, wordt boodschappenautootje. En misschien een driftdagje of zo.Adje ///M3 schreef:We zien de test wel op autoblog

-
Ga je hem in Rotterdam parkeren? kan ik uit ervaring niet aanraden.woka schreef:Nah, wordt boodschappenautootje. En misschien een driftdagje of zo.Adje ///M3 schreef:We zien de test wel op autoblog