Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door Elise » 27 okt 2010, 09:15

Macboy schreef:Daarbij komt dat dit wrakingsverzoek Moszkowicz nogal in de problemen zou kunnen brengen. De opmerking van Spong dat de rechtbank hem mogelijk heeft willen vrijspreken is zeker een zeer interessante mogelijkheid en dat de rechtbank om efficientie redenen heeft afgezien van het horen van de getuige. Persoonlijk geloof ik daar niet zo in, omdat het horen van die getuige niet langer dan een uur zou hebben geduurd, maar het is wel interessant. En dan komt er een nieuwe samenstelling van rechters die hem mogelijk wel zullen veroordelen ... oops
De opmerking van Spong is gewoon speculatief en helemaal niet interessant.
De rechtbank had ook NIET voor vrijspraak kunnen gaan en de getuige kunnen afwijzen. Bram had dan voor deze rechtbank nooit meer gebruik kunnen maken van deze getuige.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 27 okt 2010, 10:54

Ruben schreef: Why care?
Heb je eigenlijk ook gelijk in. Leven en laten leven.

@ Ilja - duidelijk verhaal, tnx for elaborating

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 okt 2010, 10:58

Wouter81 schreef:Verder nog 1 ding wat ik toe wil voegen in dit topic... Winston Churchill vergeleek de Koran vroeger al met Mein Kampf, zo uniek is die vergelijking van Wilders niet eens. Zelfs 'de grootste staatsman ooit' was die mening dus toegedaan. Een uitspraak van Churchill: ‘The islam is a proselyting faith, it’s the end of the world.'
En dus? Vinden volgelingen dat ook :wink: Mensen moeten wat meer vanuit eigen ervaring een koers gaan varen i.p.v. uit te gaan wat er "gepredikt" wordt. Dat geldt dus niet alleen voor extremistische Moslims :lol:

Over de Koran het volgende wat misschien wel ff leuk is om te weten omdat toch aangehaald wordt dat een vergelijk met "Mein Kampf" op z'n plaats zou zijn..... Weet je dat de Bijbel en Koran voor grofweg 70% met elkaar overeen komen? Hier en daar wordt eens wat met een naam en een profeetje geswapt maar in de basis is het hetzelfde verhaal. Iets van een of andere gast die blijkbaar nogal populair was met wat groupies om zich heen. Het verhaaltje is nu alweer een paar duizend jaar oud :P dus in het geheel niet meer traceerbaar en op correctheid te controleren.

Als objectieve en ongelovige (zoals wij :sealed: ) kun je met 99% zekerheid stellen dat het in al die jaren een eigen verhaal is gaan "lijden". Interpretatie van beide verhalen is natuurlijk altijd subjectief en dus het verhaal wat erbij verteld wordt ook. Dat je zo'n boek/verhaal aanhangt heb ik persoonlijk nooit begrepen maar goed, dat moeten mensen zelf weten (wederom, zolang ze er mij en andere mensen maar niet mee lastig vallen). Dat er mensen zijn die het dus vergelijken met een boek geschreven in de recente geschiedenis waar je je opa en oma nog vragen over kunt stellen gaat wat mij betreft volledig mank. Gewoon bij het "achterlijke" af :lol: Verder had Churchill nog wel meer dubieuze uitspraken maar waarschijnlijk moet je die in het juiste tijdsperspectief plaatsen. Misschien had G.W. dat ook ff moeten bedenken toen ie het kopieerde van Sir .W.C. :wink:

@Tom: de Islam loopt geen 50 jaar achter maar in sommige landen zoals Afghanistan wel 300 jaar en daar zit nu net ook het gevaar voor de beeldvorming naar het Westerse publiek. Daarnaast zijn er binnen de Islam duizenden stromingen te vinden. Natuurlijk kan geen enkele Westerling begrip op brengen voor middeleeuwse praktijken maar dat neemt niet weg dat er geen moderne Moslims zijn. Die zijn er zeker in NL namelijk erg veel en die doen ook gewoon lekker mee.

O en voor mensen die niet helemaal voor de bril hebben hoe dat in het Christendom ging een paar honderd jaar terug waarbij ook van alles maar in de naam van den Here werd uitgevoerd......kijk eens naar de Tudors voor de beeldvorming :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 27 okt 2010, 11:15

Niels schreef:
Weet je dat de Bijbel en Koran voor grofweg 70% met elkaar overeen komen? Hier en daar wordt eens wat met een naam en een profeetje geswapt maar in de basis is het hetzelfde verhaal.
http://www.scribd.com/doc/3585779/De-Ko ... rechtsorde" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels

Bericht door Niels » 27 okt 2010, 11:22

O dus je wist het al Tom :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2010, 11:33

Tom schreef:
Niels schreef:
Weet je dat de Bijbel en Koran voor grofweg 70% met elkaar overeen komen? Hier en daar wordt eens wat met een naam en een profeetje geswapt maar in de basis is het hetzelfde verhaal.
http://www.scribd.com/doc/3585779/De-Ko ... rechtsorde" onclick="window.open(this.href);return false;
tjonge, die Koran is nog veel erger dan ik dacht...scary shit en die inprenting van dat is nog erger...
een klein stukje, heb lang niet alles gelezen wel enkele stukken, der staat gewoon te veel om te verwerken.
Doch laat ik, ter eerste staving ervan, meteen
enkele citaten uit de Koran geven: ‘Voor de ongelovigen heeft Allah een ontzaglijke en
vernederende bestraffing weggelegd’ (o.a. Soera 2,7, Soera 2,90, Soera 2,114, Soera 3,178,
Soera 4,151). ‘Wij zullen de ongelovigen braden in een vuur waarbij telkens hun huid,
wanneer die gebakken is, zal worden vervangen door een andere opdat zij een waarlijke
bestraffing smaken’ (Soera 2,190-193).
‘Wanneer gijlieden dus een ontmoeting hebt met de
ongelovigen, houwt dan in op de nekken, en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt
aangericht, bindt hen dan in boeien” (Soera 47,4) ‘. ‘Versaagt niet in uw begeerte de vijand te
zoeken’ (Soera 4,104)’. ‘Strijdt tegen de ongelovigen; Allah zal hen straffen door uw handen
en hen vernederen, en Hij zal u hulp verlenen tegen hen’ (Soera 9,14). ‘Wie strijdt op de weg
Allah’s en dan gedood wordt of overwint, die zullen Wij een ontzaglijk loon geven’ (Soera
4,74). ‘O gij , joden, aan wie de Schrift gegeven is, gelooft aan wat Wij hebben
nedergezonden vóórdat Wij uw gezichten wegvagen en ze weer plaatsen op hun achterzijde,
of dat Wij u, lieden van de Sabbath, vervloeken’ (Soera 4.47).
‘De joden zijn het hevigst’ der mensen in vijandschap jegens hen die geloven’(Soera 5,82).
‘Vermaant de vrouwen van wie gij opstandigheid vreest en vermijdt haar op de rustplaatsen en
slaat haar , totdat zij u gehoorzaam worden’ (Soera 4,34.) ‘Houwt van de dief en de dievegge
de handen af tot vergelding van wat zij verdiend hebben, als een voorbeeld van kastijding
door Allah’ (Soera 5,38). ‘Geselt zowel de overspelige vrouw als de overspelige man met
honderd geselslagen’ (Soera 24,2).

Hiervóór zijn slechts een twintigtal ‘haat-en –geweld’- verzen weergegeven uit (het
begin van) de Koran, die in totaal zo’n 6200 verzen telt. Dergelijke verzen komen honderden
keren in de Koran voor, dus gemiddeld eens per 40-50 verzen
, en moeten derhalve bij vrijwel
elke (voor)lezing uit de Koran – bijv.’s vrijdags in de moskee – aan bod komen. De inhoud
ervan wordt met andere woorden zeer nadrukkelijk aan de islamieten ingeprent’
:shocking:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 okt 2010, 11:38

Nu is 't wachten op 'n vergoelijkende reactie van Niels :D

Michel P

Bericht door Michel P » 27 okt 2010, 11:41

Robin schreef:Nu is 't wachten op 'n vergoelijkende reactie van Niels :D
LOL hij heeft ook een T-shirt met de tekst "islam is vrede"

Michel

Niels

Bericht door Niels » 27 okt 2010, 11:43

Ik zeg toch niet dat het de Donald Duck is :lol: Imho gaat een vergelijking tussen iets wat eeuwen oud is en redelijk recent totaal mank. Ik ga zeker niet verdedigen wat in de Koran danwel in de Bijbel staat, je voelt je toch wel helemaal lekker :wink:

Welk geloof dan ook is niet meer van deze tijd. Interpretatie en inpassen in je huidige leven is dan alles. Je kunt dan als onorthodox alles wel letterlijk gaan nemen maar dan spoor je natuurlijk niet...

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2010, 11:44

:mrgreen:

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2010, 11:44

Michel P schreef:
Robin schreef:Nu is 't wachten op 'n vergoelijkende reactie van Niels :D
LOL hij heeft ook een T-shirt met de tekst "islam is vrede"

Michel
"Is(spatie) lam is straalbezopen"

Niels

Bericht door Niels » 27 okt 2010, 11:46

GTRene schreef::mrgreen:

Afbeelding
:lol: idd Rene, verruim je blik eens :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2010, 11:48

Niels schreef:
GTRene schreef::mrgreen:

Afbeelding
:lol: idd Rene, verruim je blik eens :thumbup:
wake up Niels :angel:

Niels

Bericht door Niels » 27 okt 2010, 11:50

Nee laat je gewoon bang maken door wat mensen roepen en beweren Rene :thumbup:

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2010, 11:53

Tom schreef:
Niels schreef:
Niels,

Dit is echt zo'n rabiate onzin, het spijt me dat ik het moet zeggen. De fabels en anekdotes mogen dan voor een deel overeenkomen (de bijbel is zo veel mooier geschreven), het wezen van de twee boeken kan niet meer verschillend zijn dan dat het is. De Koran is in essentie een afspiegeling van het aan de macht komen van Mohammed en de alles en iedereen verslindende en verpulverende militaire bekeringsstrijd die erop volgde. Hoe meer volken tijdens de veroveringstocht overwonnen en afgeslacht werden, hoe brutaler het boek van toon werd. Moslims willen dit niet graag horen, maar de totstandkoming van de Koran loopt parallel aan de expansie van de islamitische invloedssfeer onder Mohammed. De parallellen met Mein Kampf zijn naar inhoud (superioriteit van een bepaald ras of een bepaalde groep, de gewenste onderdanighied van anderen, de dreiging naar andersdenkenden om zich te onderwerpen) echter legio.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 okt 2010, 11:55

Niels schreef:Nee laat je gewoon bang maken door wat mensen roepen en beweren Rene :thumbup:
daar hoef je niet bang voor te zijn Niels, ik ben geen meeloper!!
so don't worry.
ik analyseer en relativeer, onderschat mij niet, ook al zit het met het minder aankunnen in men kop niet mee, dan nog...dat deel van inzicht werkt nog steeds goed :angel:

magoed dat kun jij ook niet weten :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 27 okt 2010, 11:56

Op Wikipedia staat ook het e.e.a. samengevat, los van de Koran en Bijbel (waar ook artikelen over zijn trouwens):
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Islam" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Christianity" onclick="window.open(this.href);return false;
Best interessant en imho niet vanaf een bepaald standpunt geschreven.

Robin

Bericht door Robin » 27 okt 2010, 12:04

Ik dacht opeens aan een 20 jaar geleden ofzo toen ik ook veel VPRO(linkerkant van de samenleving) keek en ook vaak Adriaan van Dis , die Salman Rushdie had uitgenodigd z'n nieuwe boek 'De Duivelsverzen' te bespreken. We weten allemaal denk ik wat Salman Rushdie over zich heen kreeg. VRESELIJK.Toen ook al.

Wilders is niet de aanzet tot....

Maar links wil zieltjes(stemmen) winnen door de moslimgemeenschap(toch 'n groot aantal stemmers) in hun armen te sluiten, pure marketing van links, doen ze goed.

Billy Joel zong al:"We didn't start the fire...."

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 27 okt 2010, 12:10

:whistle:

http://www.evilbible.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

:roflol:

Robin, Joel zei ook 'I love you just the way you are' :clap:

Tis overigens zo'n onzin om die oude teksten met elkaar te vergelijken, het is allemaal rommel.

Hielke

Bericht door Hielke » 27 okt 2010, 12:36

Ravin ///M schreef::whistle:

http://www.evilbible.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

:roflol:
Prachtige quotes. Maar ze vergeten bij die "killings of the bible" ook nog eens de grootste moordpartij, de sukkels. De killing of all killings: De zondvloed. Op een handjevol kontlikkers moordt god de hele wereldbevolking uit.

Maar die quotes zijn door de christenen anno 2010 in een kader geplaatst Ravin. Die kaders zijn het gevolg van godsdienstoorlogen en interpretaties. Het gevolg daarvan is dat die afschuwelijke passages in voornamelijk het oude testament geen rol meer spelen in het dagelijkse leven van hen die zich christen noemen. Ze distantiëren zich zelfs met kracht van die passages.

Kom daar in de islam maar eens om.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 27 okt 2010, 12:40

Wel, ik heb twee Islamitische vrienden en geen van beide hebben er moeite mee om de Islam te
bediscussieren, noch afstand te doen van (gewelddadigheden in) teksten uit de Koran. Kennelijk
hebben zij ook dat kader toe weten te passen, maar ik zal wel net die twee goeie moslims kennen.

Mijn punt is dat het strikt genomen allebei niet best is, maar dat de één van de ander graag alleen het slechtste ziet.

Macboy

Bericht door Macboy » 27 okt 2010, 13:10

Wat altijd interessant blijft is: http://www.zeitgeistmovie.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

En grappig is stand up comedy man George Carlin met "Religion is bullshit" :mrgreen:

Elise schreef:Dan ben ik, en met mij waarschijnlijk vele anderen, heel erg benieuwd wie dan wel aan de top staan en op welke positie Spong en Moszcowicz op die lijst staan.
Ik denk niet dat hierop antwoord te geven valt. Enkele top advocaten die in mijn ogen boven Moszcowicz staan zijn:

mr. G.J. Knoops, mr. W. Anker, mr. H. Anker, mr. J. Plasman, mr. C. Korvinus, mw. mr. B. Ficq, mr. T. Hiddema, mr J.H. Kuijpers
mr A. van der Biezen, mr W.J. Ausma
Hielke schreef:Van de zaak Wilders heb ik begrepen dat het OM niet wilde vervolgen maar het Amsterdamse gerechtshof wel. Of haal ik nu het OM en de Officieren van justitie door elkaar. Ik ben maar een leek.
OM en Officier van Justitie is inderdaad hetzelfde. Jij riep echter dat de rechtbank tot vervolging kan overgaan, dat is dus niet het geval. Het is altijd het OM dat tot vervolging over gaat. De rechtbank heeft hier niets over te zeggen. Het OM stuurt een dagvaarding dat je op dag x bij rechtbank y moet verschijnen.

Iets anders is de klachtprocedure. Als jij aangifte doet, maar de politie weigert iets met de zaak te doen, dan kun je je bij het Gerechtshof Amsterdam beklagen. Het Hof kan dan beslissen dat het OM ten onrechte niet tot vervolging is overgegaan. De rechtbank heeft hier dus niets mee te maken.

richardk

Bericht door richardk » 27 okt 2010, 13:22

Top-10 advocaten

Mr. G. Knoops
Mr. W. Anker
Mr. C. Korvinus
Mr. A. Moszkowicz
Mr. J. Plasman
Mr. P. Doedens
Mw. Mr. B. Ficq
Mr. J. Anker
Mr. G. Spong
Mr. Th. Hiddema

Bron: Peter R. de Vries, oktober 2004 (op basis van een enquête onder rechtbankverslaggevers en misdaadjournalisten).

mooie copypaste macboy.. alleen bram heb je ertussen uitgehaald :wink:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 27 okt 2010, 13:23

2004...

Spong heeft ook al boven aan de lijst gestaan, meen in 2008.

Joost H.

Bericht door Joost H. » 27 okt 2010, 15:00

richardk schreef:
Top-10 advocaten

Mr. G. Knoops
Mr. W. Anker
Mr. C. Korvinus
Mr. A. Moszkowicz
Mr. J. Plasman
Mr. P. Doedens
Mw. Mr. B. Ficq
Mr. J. Anker
Mr. G. Spong
Mr. Th. Hiddema

Bron: Peter R. de Vries, oktober 2004 (op basis van een enquête onder rechtbankverslaggevers en misdaadjournalisten).

mooie copypaste macboy.. alleen bram heb je ertussen uitgehaald :wink:
:lol:

Plaats reactie